Suzuki Club ROMANIA

Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki NEW IGNIS => Probleme tehnice NEW IGNIS => Subiect creat de: Cristi R din 17.Iun.2020, 03:54:24 p.m.

Titlu: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Cristi R din 17.Iun.2020, 03:54:24 p.m.
Buna ziua din nou dragi posesori de Suzuki Ignis !!

Sunt vechi pe aici si tot nu stiu sa folosesc forumul acesta dar sa va pun ce am mai patit cu masinuta mea JAPONEZA.....
Dupa arcuri si cateva zeci bune de milioane bagate in masina am pus-o pe drum incantat si fericit de cel mai mic 4x4 dar care nu se face chiar de rusine nici in Bucuresti nici pe autostrazi si nici pe un drum de tara.
Intr-o fericire am parcurs 36000 de Km in 3 ani ...aproximativ ... dar fericire ...e cam mult spus ...
Acum vreo 8 luni exasperat de cate sute de ori imi murea motorul la plecarea de pe loc m-am dus la Autonet sa-i rog sa-mi mai lase putin pedala ambreajului fiindca imi tinea prea sus aproape cand luam piciorul de pe pedala. Oamenii s-au conformat si desi masina era in garantie m-au si taxat du vreo 80-100 de lei ca sa nu mai vin cu pretentii si altadata neconsiderandu-se aceasta un defect. In fine totul fiind in regula nu m-am mai agitat de bani ca unde a mers suta treaca si mia si asta e. Dupa vreo luna doua am constatat insa ca pedala a inceput sa tina din ce in ce mai jos pana a inceput biata cutie de viteze in special la mars-ariere sa caraie. Nevrand sa mai dau alti bani la sevice unde nu poti sa respiri fara bani m-am dus la un prieten mecanic de Renault care are grija si de Koleosul meu si de Duster si l-am rugat sa imi mai stranga putin piulitele de pe cablu sa mai ridicam putin pedala lucru care s-a facut gratuit si in cateva secunde. Dupa alte 2 luni pedala coboara din nou ....banuitor si intrigat imi bag labele singur pe acolo prin motor si cu ajutorul unor chei inelare mai strang cablu de ambreaj cateva ture de filet. Gendeam io ca prostu ....ba nu s-o rupe cablu asta ca prea se intinde asa sau se desurubeaza contapiulitele astea. .... Zic tot eu ...frate asa proasta masina n-oi avea ca nici la Dacie nu mi s-a rupt vreodata cablu de ambreaj.... Cu aceeasi banuiala in suflet dar incredibnil de inert am mai executat aceasta procedura de strangere a piulitelor pe cablu de vreo alte doua ori. Apoi intr-o zi ploioasa de inceput de iunie 2020 in fata la Teatrul Bulandra inefabilul s-a produs si cablul de ambreaj si-a dat obstescul sfarsit lasandu-ma ca pe un prost in ploaie in viteza I oprind masina doar rupand pedala de frana sa nu intru ca un bou in fundu unei mari Toyota Land Cruzer (sper ca am scris bine) intocmai ca in tantar in curu unui elefant.
In fine dupa vreo jumatate de ora de zapaceala si soc am reinstalat sistemul cranian de operare si am purces metodic spre gasirea unei platforme care sa ma duca ...ori la un service Suzuki ori la amicul meu din Chiajna unde stiam sigur ca gasesc si intelegere si preturi mici, alegand bineinteles in urma unei discutii telefonice varianta a doua.
In fine masina fiind deportata intr-o parcare din Chiajna am purces spre procurarea unui nou cablu de ambreaj.... Bineinteles ca fiind fript cu enormele preturi din service-uri am mers pe mana unor procuratori de piese mai mici care nu fac specula pe necazurile omuluisi aduc piese la preturi mai umane. Dar surpriza ...dupa 3 saptamani cablul de ambreaj este pierdut undeva in neantul concretului logisticii caracteristic imbecilismului ca altfel nu pot sa spun SUZUKI. Dupa aproape 4 saptamani apare si cablu ....Multumescu-ti tie BUDA !!! Repede sa -l montam ....repede sa-l montam unde fiindca la montaj se constata ca urechea de prindere in care cablul de ambreaj se sprijina pe motor este rupta...Bravo Suzuki sunteti tari faceti masini adevarate ..... Calitatea japoneza nedezmintita... Tineti-o asa ca e bine....AAA Am uitat cand am spus ca sunteti tari ...Sunteti tare prosti am vrut sa zic PROSTI  !!!! Cei mai prosti oameni din lume sunt JAPONEZIII ...exact cum zic Chinezii ...ca japonezu este un chinez care a cazut in cap si pe langa ca s-a desfigurat s-a si prostit. Acum poate sa ma avertizeze moderatorul de forum si nu zic ca are dreptate dar la suparare ... Declar japonezii ca cei mai prosti si meschini oameni din lume...
Eu masina o sa o repar ...dar atata prostie  sper sa nu mai intalnesc la altii ....in afara de japoneji la care istoria e deja scrisa....

Daca imi mai permiteti o observatie: In disperare de cauza am apelat si la service-uri suzuki sa-mi aduca cablu .... Am deja o saptamana de cand am comandat inca o bucata la service autorizat suzuki ... sunt curios daca atinge 2 saptamani .... aceasta este aprovizionarea cu piese suzuki..... FELICITARI
Pacat de masina ca e facuta de japonezi ...ca proiect e o masina faina.

NOTA: Cine vrea sa cunoasca aceasta masina sa mai vada si alte comentarii ale mele....
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: toma din 17.Iun.2020, 04:13:38 p.m.
Neplacuta intamplarea.

De curiozitate, cunosti personal vreun japonez?
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: shpeedy din 17.Iun.2020, 04:25:38 p.m.
...ambreIaj...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: duculetu din 17.Iun.2020, 05:13:51 p.m.
Partea buna e ca o sa ai cablu nou 😀. Inca o treaba, sunt alte service-uri care nu au preturile atat de umflate si sunt tot in reteaua Suzuki.
Oricum, imi pare rau sa aud ce ti s-a intamplat.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: ntire2000 din 18.Iun.2020, 12:30:47 a.m.
Dupa ce am avut rabdare sa citesc tot textul am ajuns la concluzia ca-ti iubesti la nebunie masina (vezi sa nu afle nevasta ta ca nu te vad bine - o sa dormi în ea), din cauza asta esti atât de patimas.
Din pacate esti extrem de gelos pe cei care au creat-o un pic mai imperfecta decât te-ai fi asteptat si ai senzatia ca alte marci sunt mai bine facute.
Stai linistit, acuma cu globalizarea lucreaza tot felul de amarâti la ele, nu mai sunt doar japonezii aia cu cheia mica ci si indieni si alte natii mai flamânde.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: gabi males din 18.Iun.2020, 12:57:39 a.m.
De ceva timp, mi-am propus să nu mai scriu pe acest forum în afara propriului jurnal. Dar...citind pățania colegului, as vrea sa spun câteva cuvinte, chiar dacă îmi voi lua un mare hate.
1. Ambreiajul nu face obiectul garanției decât dacă se constata defecte de fabricație
2. Nu mai suntem pe vremea mașinii naționale, Dacia, să considerăm că fiecare dintre noi suntem cei mai iscusiți mecanici
3. Niciodata nu m-am dus la un service pentru că are prețul cel mai bun. M-am dus la acel service de care am fost mulțumit de calitatea lucrărilor efectuate.
4.Masina mea este "indianca" dar, în 2 ani, nu m-a deranjat cu absolut nimic.Deci, nu ar trebui să dăm cu pietre către un anumit popor.
5. Sunt alte mărci, mult mai scumpe, care au probleme mai grave.
6. În ciuda părerii (unora) foarte proaste despre chinezi, indieni...se cumpără" în draci" diverse produse de pe Aliexpres.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: ntire2000 din 18.Iun.2020, 01:08:44 a.m.
5. Sunt alte mărci, mult mai scumpe, care au probleme mai grave.
6. În ciuda părerii (unora) foarte proaste despre chinezi, indieni...se cumpără" în draci" diverse produse de pe Aliexpres.

5) foarte adevarat, am subliniat asta în postarea mea.
6) la bani putini îti asumi riscul si esti constient ca îti cumperi vise frumoase; daca vrei calitate scoti mai multi bani din buzunar, chinezii si indienii ofera si asa ceva - problema e ca la aceiasi bani poti sa cumperi din UE.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Cristi R din 18.Iun.2020, 04:21:41 p.m.
Buna ziua stimati domni care ati avut amabilitatea sa comentati necazul meu cu ambreIajul de la Suzuki Ignis.
Sa raspund si sa multumesc pe rand tuturor.

Da Toma intamplarea este neplacuta. Dar as vrea sa te intreb de ce crezi ca ar mai trebui sa cunosc vreun japonez ca sa imi dau seama cat ii duce mintea? Daca ai fi citit toate comentariile mele ai fi aflat cam cati bani am bagat in acesta masina si ce defecte a prezentat dupa nici 2-3 raptamani de cand am cumparat-o !!! Si nu spun defecte de calitate care exista si alea ci DE CONSTRUCTIE !! Oare nu inginerii japonezi i-au pus sarme in loc de arcuri pe spate? Oare nu inginerii japonezi i-au pus impuls pe consola de geamuri numai la sofer ....si numai pe coborare ca daca puneau si pe urcare le cadeau articolele din nadragi? ( Valabil la toate masinile Suzuki si deci si pentru cele mai scumpe ...asta ca sa scoatem din discutie problema banilor). Oare nu inginerii japonezi au pus senzor de aprindere automata faruri iar stergatoarele le-au lasat ca pre vremea Daciei parintilor mei desi fie vorba intre noi stergatoarele cu pornire automata in functie de viteza si nivel de ploaie este o chestie absolut comuna la alte masini chiar mai ieftine? Oare nu inginerii japonezi au pus prapaditele alea de camere in plafon care mai mult incurca decat ajuta? Oare nu inginerii japonezi ca sa dreaga busuiocu cu suspensia spate au venit cu ideea dupa mine extrem de proasta de a pune amortizoare cu resort pe spate pentru a compensa slabiciunea arcurilor? Crezi oare ca mai imi este necesar sa cunosc vreun japonez? Poate doar sa le zic cat de meschini si ingramaditi la minte sunt ..... Asta ca sa-ti raspund la curiozitate.

-Multumesc Shpeedy pentru corectie !! Am un defect de pronuntie ...spun ambreaj, fraer si in general nu stiu de ce elimin involuntar acel I din cuvinte ...greseala mea mi-o asum si-mi cer scuze pentru ea desi am avut 10 la examenul de romana. Dar sa vorbim de chestii tehnico-mecanice aici.

-Salut Duculetu !! Da poate sunt si service-uri cu preturi mai ieftine dar ...calitatea mecanicilor cam lasa de dorit ....prefer oameni de incredere. Am acum 2 buc. cabluri ambreaj fiindca a venit si cel de la DAB azi dar defectul nu e cablul ci nenorocita de ureche facuta dintr-o tabla mult prea subtire pentru solicitarea la care este supusa. Am constatat ca acea ureche rupandu-se mai mult de jumatate si arcuindu-se cand trebuia sa stea beton acolo a dus la ruperea cablului. De aia ti-am scris in particular sa ai grija daca simti ceva la pedala de ambeaj sa iei masuri sa nu ajungi ca mine.
Si apropo Toma ... oare nu inginerii japonezi au proiectat porcaria asta de ureche de sprijin al cablului de ambreaj care mi s-a rupt mie de acum trebuie sa astept sudura alte complicatii ce vor mai aparea? Este doar o bucata de tabla cu 3 gauri care la alte marci chiar mai ieftine nici nu stii ca exista..... Chiar crezi ca trebuie sa-i mai si cunosc??? Nu mi-e de ajuns ca le suport ineptiile??

- Da ntire imi place masina mea si tin la ea dar in acelasi timp ii dispretuiesc pe oamenii care au proiectat -o gresit fara sa faca cele mai elementare verificari si teste. Si da stai linistit ca am mai si dormit in ea pe drumurile patriei din cauza aglomeratiei. Am in ea de toate si duculetu iti poate confirma ca ma cunoaste ...de la frigider mancare si bautura pana la apa aparat de barbierit si haine de schimb. Am peste 100 de kg  de materiale pe care le car zilnic dupa mine si acolo gasesc absolut orice de prima necesitate....chiar si o roata de rezerva pe care toti inginerii desteptii lumii nu o mai pun ca si cand o taietura intr-un cauciuc este in ziua de azi un accident ce necesita platforma.

- Sa ajungem si la Gabi Males. Stimate Domn daca ansamblul de ambreaj cu tot ceea ce tine de tranmisie nu mai face obiectul garantiei.... atunci CE? Defectul este evident de fabricatie si masina ar fi in garantie si le-as da cu ea in cap daca din punct de vedere legal nu as fi renuntat de buna voie la aceasta garantie care nu este altceva decat o alta metoda de furt de bani si excrokerie a service-urilor din toata lumea nu numai de la Suzuki. Doar ca ei sunt maestii in asta si scot banii soferilor din buzunare de buna voie ...depinde de ei doar cat de buni observatori sunt.
Da Domnule Gabi ...sunt un bun mecanic chiar daca la varsta mea nu mai pot sta sub masini. Am desfacut masini destule de la stopuri pan la faruri si am habar de multe mecanisme ale lor pe care multi altii nici nu le banuiesc. Bineinteles ca acum poate sunt si altele pe care nu le mai cunosc dar va asigur ca sunt foarte putine acestea asa ca ma simt foarte avizat sa judec si sa imi exprim pareri tehnice despere calitatea executiei si proiectarii unui autoturism chiar daca noua generatie nu mai da doi bani pe ce motor are si ce sistem de directie si tractiune si alte chestii mecanice ce totusi exista intr-o masina. Eu fac parte din generatiile care se preocupau mai mult de motoare si suspensii si directii de cat de ce culoare are o masina si daca are sau nu geamurile fumurii....
Domnule Gabi va asigur ca sunt in masura sa ajung lejer si intr-un service Rolls Roice fara a avea probleme financiare.... As vrea doar sa beneficiez de serviciile pe care le platesc si sa fie cotate la justa lor valoare nu sa ma simt si batut si ....cu banii luati...asta este de fapt problema ...sper sa o intelegeti....
Ma intereseaza mai putin marcile de masini si problemele lor ...mai mult marcile pe care le detin eu si problemele mele si credeti-ma am avut destule marci ...dar meschinarie ca la japonezi ...mai rar...
Produsele de pe Aliexpres nu fac obiectul discutiei noastre dar va spun sincer eu nu as cumpara vreodata de pe acolo ...si Emag-u e dificil si e aici la noi dara-mi-te sa dau eu banii aiurea sa-mi vina cine stie ce pocnitori de pe acolo.
Cu regret inchei aceasta noua postare cu scuzele de rigoare ca nu am mai avut timp sa o recitesc si sa corectez eventuale greseli ... si poate nici sa raspund la alte observatii
Va salut cu respect si va multumesc inca odata pentru comentarii si asa din dialoguri poate ies si lucruri bune....
Cristi R
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: gabi males din 18.Iun.2020, 05:24:11 p.m.
Îmi asum ceea ce am greșit :discul de ambreiaj nu face obiect de garanție decât extrem de rar.
Sincer, îmi pare rău de problema pe care o ai și, crede-mă, nu simt nici o bucurie când un coleg are necazuri. Din contra, cred ca, atunci când am putut, am ajutat pe oricine a apelat.
Cristi, nu cred ca am făcut referire, pe undeva, despre posibilitățile tale financiare, nu este treaba mea. Ceea ce am vrut sa subliniez este faptul ca, în urma unor experiențe personale, am ajuns la concluzia ca, nu întotdeauna, este bine să alegem ceva pe baza prețului cel mai mic.
Te felicit pentru abilitățile de mecanic, nu am spus că nu ai avea. Și eu am desfăcut mașini, începând cu Moskvic 408,apoi Dacii, Renault, chiar și Hyundai. Din păcate, nu intinerim și, o dată cu trecerea anilor, mi-am mai domolit entuziasmul și, din comoditate, prefer sa duc mașina la un service de încredere.
M-am lungit cu postarea.
Scuze!
Cert este că îți doresc să rezolvi problema și să nu mai ai parte de evenimente de acest fel.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: ntire2000 din 18.Iun.2020, 11:24:03 p.m.
@Cristi R , arcurile pe spate sunt subdimensionate dintr-un motiv foarte simplu.
Ia uita-te tu la greutatea si înaltimea medie a poporului japonez.
Ei, exact pe baza acestor date au proiectat ei masina.
Ca nu i-a dus capul sa vada ca neamtul sare de suta de kile, iar nordicul are peste 1,90.
De aia unii nu încap bine în Ignis de exemplu, pe mine ma ucidea scaunul soferului la un drum mai lung de 300 de km.
Iar tampoanele amortizoarelor de pe spate care bateau în punte la orice denivelare mi-au scos jumatatea de peri albi care-i am acum.

Una peste alta, orice marca are minusurile ei, eu de exemplu nu o sa-mi cumpar niciodata ceva gen Clio, efectiv stau cu creierul în plafon, atât sunt de turtite.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Cristi R din 19.Iun.2020, 12:51:22 a.m.
Buna seara !!
Eu sunt mic si gras ca un dop !!
Incap in Ignis ff bine si imi mai intra si un frigider auto plin cu aproape 30 de litrii de bauturi ..... nealcoolice :D intre scaune. :-)) :-)) :-)) :-)) Cu arcurile MAD suspensiile sunt acum OK si in aceasta seara am luat si masina cu noul ambreIaj  :D :D :D de la amicul meu de la reparat !!! Merge OK dar sa vedem pentru cat timp si ce naiba o sa mai pice la ea ca m-am cam saturat .... Oricum poate unii dintre Dvs stiu deja ca nu stau numai in puschineata asta de masina si daca mai face probleme o repar o dau si a doua zi imi mai iau una poate am mai mult noroc de o batranete linistita !!! (glumesc dar la un moment dat poate deveni o decizie serioasa) Imi place aceasta masina si imi pare rau ca e facuta de japonezi ...dar parca nici de FIAT daca era facuta .... in fine ...nu mai comentez...

Il salut cu respect si pe Gabi. Eu cand vreau sa cumpar ceva pun filtru pretul in ordine descrescatoare chiar daca poate nu iau articolul cel mai scump. Dar in acest moment sentimentul meu in service-urile auto este ca sunt excrocat astfel ca desi initial am crezut ca nu voi merge niciodata la particulari am gasit un om un mecanic profesionist care mi-e si prieten si mecanic si caruia nu am avut niciodata sa-i reprosez ceva ...si crede-ma ca sunt cam nebun de tipicar....si am 3 masini la care tin ff mult apropo de ce mi-a zis cineva pe aici ... una din ele este dusterul nevesti mii la care tin si uneori o mai fac geloasa cu ea...( glumesc). Am spus si nu retrag cuvintele ...service-urile sunt atat de excroace incat in garantie mai platesti o masina pe revizii si consumabile ...tocmai de aceea am spus ca am renuntat de buna voie la garantie ca oricum nu faceau mare lucru cu ea ... chiar apropo de ambreaje si garantii tema pe care am dialogat mai devreme ...am spus ca pentru reglaj de ambreaj am platit chiar daca a fost un defect constatat chiar de ei asa ca intr-un fel ai avut dreptate desi nu este normal ...doar pentru ca am cerut sa mi se mai lase mai jos pedala ...asa ca la dracu cu garantia lor ...mergem pe bani inainte !!!
Va salut cu respect pe toti de aici de care deja ma simt apropiat si prieten
Noapte buna!!!!
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: enicky din 19.Iun.2020, 01:20:37 a.m.
  @Cristi R am ramas neplacut surprins de necazul tau si imi pare tare rau, mai ales ca stiu ca iti place masina si cati bani ai bagat si tu in ea !
   Nu ma lungesc la comentat,  dar sincer, eu as fi apelat din start la garantie si deci service Suzuki.
   Si sa-ti spun si de ce : eu am mai trecut prin faza modificarii pozitiei pedalei ambreiajului la alte masini si stiu ca daca la inceput incerci sa remediezi efectul prin reglaj al cablului, intr-un final tot la cauza ajungi !
   Reglajul cablului iti amana "finalul" cateva luni, poate si un an, hai si doi, dar pana nu se intervine la cauza, nu se rezolva efectul !
   Schimbarea pozitiei pedalei ambreiajului, asa era la generatiile anterioare, are o singura cauza : uzura discului si a placii de presiune.
  Placa de presiune nu cred, sau daca nu s-au uzat prematur alte piese(?) care au provocat astfel schimbarea pozitiei pedalei. Zici ca te pricepi la mecanica, deci cred ca intelegi ce vreau sa spun.
  Asa cred eu. Si daca se constata o uzura normala discului atunci se schimba pe garantie.
iti doresc o rezolvare rapida a situatiei si sper  sa nu fie ceea ce cred eu !
   Daca ai ajuns la DAB, cred ca dl. Marius te va ajuta sa rezolvi problema.
Succes !
 
   L.E. Am postat imediat dupa tine, dar nu mai stau s-o perii ! :pardon:
Totusi, cum a rezolvat cu urechea?  noul ambreIaj _adica ai schimbat totul?!
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Cristi R din 24.Iun.2020, 10:07:38 a.m.
Buna ziua tuturor Suzukistilor si prieteni ai mei !!
Problema ambreajului a fost rezolvata si nu la service ci la amicul meu din Chiajna mecanic de mecanic si mai ales OM de OM.
Cu permisiunea Dvs. il salut cu respect in special pe Eniky pe care il cunosc si personal si care a pus o problema de ambreaj atat de grava incat ....la 36000 km sincer nu as vrea sa ma gandesc la ea ca ar putea fi si posibila. Si da are dreptate ca in momentul uzarii discului se schimba pozitia actiunii pedalei de ambreaj in sensul ca tine din ce in ce mai sus pana ....nu mai tine deloc si se duce de suflet. Problema este ca la mine procesul era invers ...adica tinea din ce in ce mai jos pana la momentul in care incepea sa caraie cutia....deci acesta a fost motivul pentru care nu m-am gandit nici o clipa la un defect mai mare si ...spre modestia ce ma caracterizeaza deja in domeniul mecanicii auto, in momentul ruperii cablului mi-am dat seama in 10 secunde ca am ramas intepenit si ca s-a rupt cablul. Recunosc ca dupa ce m-am linistit in acea seara mi-am pus si problema cauzei reale a ruperii cablului fiindca eram constient ca un cablu de ambreaj asa cum il stiam eu de la Dacie nu se rupe de nebun asa. E ....atunci bineinteles ca nu am putut sa realizez de ce s-a rupt dar o luna mai tarziu cand mi-a venit cablul nou s-a descoperit si defectul asa cum il voi ilustra cu cele 3 poze atasate acestui comentariu.
Deci sa incepem cu inceputul:
La revizia de 10000 de Km asa cum i-am scris in particular lui Fritz ....nu apare numele complet aici si cu iertare marturisesc ca nu stiu sa-l scriu .... mecanicii de la Autonet au sesizat singuri ca ambreajul meu merge in sincope si greu. Bine si eu vroiam sa reclam asta da mi-au luat-o cu 5 minute inainte astfel ca singura reclamatie pe care am facut-o si din cauza careia am si platit interventia cu suma de 90 de lei parca (nu-mi mai amintesc bine) a fost ca pedala ambreajului tine foarte sus ...de fapt masina pleaca de pe loc in momentul in care luam complet piciorul de pe ambreaj si i-am rugat sa imi slabeasca cablul putin mai jos mai ales ca exista riscul ca masina sa mearga ambreata si sa faca praf rulmentul de presiune si discul si paguba era si mai mare ...ca sa nu zic reparatia. Ma rog o fi mers n-o fi mers asta nu pot sa-mi dau seama dar oricum cred eu ca 10000 daca mergea ambreata era pa pa demult.... ceea ce nu s-a intamplat.
In fine aici intervine reprosul si reclamatia asupra mecanicilor de la Autonet. Adica ei au constatat ca merge greu dar au spus ca este din cauza butoiasului care prinde cablul de ambreaj in furca ---- Pe desenul atasat este piesa 19 care datorita mizeriei se caleaza in furca --piesa 5. Nici ei si nimeni nu a realizat ca de fapt de la 10000 de Km suportul cablului adica piesa 15 incepuse sa se deformeze si cablul incepuse sa isi schimbe pozitia de lucru. Aici intervine din nou deja binecunoscuta si cu riscul ca voi lua atentionare de la moderatorul de forum .... imbecilitate cretina si retarda japoneza care a proiectat piesa 15 dintr-un rahat de tabla ambutisata moale a carui grosime deocamda nu o cunosc fiindca nu am avut posibilitatea sa o masor dar am comandat inca 2 piese noi originale care imi vor veni in 15-20 de zile si .... atunci sa te tii ce va fi la gura mea la adresa inteligentei super stupide japoneze. Cert este ca masina mea de la 10000 de Km a mers cu acea piesa care incepuse sa se deformeze si mai apoisa se rupa incet, schimbarea pozitiei de lucru ducand insa mai repede la ruperea cablului ...deci soarta masinii mele atunci a fost pecetluita de fapt ...la 10000 de km....fiindca daca nu se rupea cablu se rupea suportul si tot se rupea ceva .....
mecanicii de la autonet dand cu spray cu vaselina pe butoiasul ala care de fapt era total nevinovat in situatia asta au dat din intamplare cu spray si pe acel suport si probabil ca scurgandu-se in tresa cablului i-au usurat oarecum si miscarea fiindca un timp defectul nu s-a mai manifestat iar apoi stiti cum e incet incet te si obisnuiesti cu pedala si n-o mai simti astfel ca pana nu a inceput sa-mi caraie cutia la mars-ariere somnul ratiunii mele dormea linistit. Doar cand a inceput sa caraie cutia la mars-ariere m-am trezit ca a aparut o problema si de lene sa nu ma bag sub ea am facut un drum pana la Chiajna la amicul meu care pe deasupra pe la capota mi-a strans cablul gasind piulita cablului desfacuta de a strans-o cu mana. Amandoi am pus acest defect pe seama neatentiei mecanicilor de la Autonet si aici trebuie sa-mi cer scuze in fata lor pentru aceasta acuza ....nu au fost ei de vina dar cablul meu incepand sa se rupa se lungea astfel ca piulita si piesa de plastic de blocare se desfaceau lejer de acolo nemaistand sub nici un fel de presiune. Ca sa nu mai spun ca piesa 15 se indoia si se rupea contribuind si ea la dezastru ce avea sa urmeze. Cu alte cuvinte pe sub masina mea piesele incepeau sa joace hora unurii spre distrugerea finala cu deosebit succes acest dezastru producandu-se intr-o frumoasa zi cu ploaie zdravana in preaiubitul oras Bucuresti in fata teatrului Bulandra unde am ramas teapan si rece exact ca stim noi ce in ploaie dupa evitarea in ultim moment a unei pupaturi in fund ....mi-am si gasit cu ce ...cu o Toyota Land Cruiser care dupa cum arata era noua nouta. Un tantar se gasise sa pupe in fund un elefant ...noroc ca a tinut frana macar !!!
Apoi a urmat reparatia ...cablul de ambreaj a venit dupa o luna fara o zi si l-am pus nou iar piesa 15 deocamdata este sudata si intarita si mecanicul mi-a spus ca va tine cel putin la fel de bine ca una noua ....eu de fapt sper sa tina mai bine ca una noua fiindca noua fiind am vazut cat a tinut.... Dar intre timp mi-a venit si al doilea cablu de ambreaj pe care il comandasem la DAB in disperare de cauza fiindca nu mai venea primul si m-am gandit ca ar fi nimerit ca daca tot am un cablu nou de rezerva sa am si piesa 15 noua de rezerva ca ea a fost tartora care mi-a facut atatea probleme. Si pentru ca costa numa 76 de lei am comandat 2 bucati ....ca dupa ce o sa o analizez cu ...piesele pe masa sper sa gasesc si solutii de intarire a piesei 15 ...solutii romanesti nu japoneze de kkt.
Si acum sa va spun si costurile acestui defect asa pe rotund fiindca nu pun alergatura motorina consumata cu masina cealalta si deranjul enorm creat.....
Platforma pana in Chiajna 150 lei
2 buc Cablu ambreaj pe rotund 500 lei.
Manopera a fost placerea mea nu o precizez decat aproximativ aici ...mi-a cerut 50 ca suntem prieteni dar eu am dublat suma tot din acelasi motiv.
Sudura piesei 15 cu intarire a fost gratuita dar eu am dar 50 ca sa am obraz si altadata ca cu astfel de masina ...probabil ca voi mai ajunge pe la sudor si altadata.
Inca 2 buc piesa 15 - 146 lei
Pe rotund iaca cum au mai sarit 1000 de lei din portofel pe inteligenta de kkt japonezaaaa....scuzati Dl. moderator dar asta este adevaru gol golut.
Am scris acest comentariu spre atentia tuturor posesorilor de IGNIS fiindca ....piesa 15 este pe toate masinile. Atentie mare la orice modificare sau flexibilotate a pedalei de ambreaj !!! Piesa 15 e acolo si ....lucreaza ....
Si desi am facut aici o analiza demna de un episod "Dezastre in aer" de la National Geografic eu nu sunt membru NTSB sa dictez aducerea in service si remedierea defectelor ca aia la avioane. Ma scuzati stit deja ca sunt foarte modest si imi cer scuze pentru aceasta comparatie dar va rog sa o luati ca o gluma ....amara....
AAA sa nu uit ...multi veti spune ca in service m-ar fi costat mai putin nu cred dar.... este posibil dar numai scazand pretul celui de-al doilea cablu si a celor 2 piese de rezerva comandate suplimentar comanda care am facut-o pentru rezerva .... desi nu regret nici un leu cheltuit. Regret insa ca la o masina care se dorea si-i mergea numele de fiabila apar astfel de probleme ....si pentru cine stie sa umble pe forumul acesta poate citeste si de alte defecte aratate de mine pe aici.....
Ca proiect nu pot sa nu o apreciez ....este fix pe nevoile mele ...parca m-au intrebat pe mine cand au facut-o ...ca realizare si proiectare insa ....stiti cum se spunea odata ...ce vrei dom'le marfa romaneasca ....e acum am ajuns sa spun ...ce vrei dom'le ...marfa japoneza......scumpa si proasta...
Va salut respectuos pe toti !!
Cristi R

PS. Daca mai pun ca i-am spart si parbrizu si au mai sarit inca 1000 de lei prin aprilie mai .... mama mama sa tot ai masini....
Si daca mai pun ca au mai aparut si vapori de ulei pe capacul de culbutori ....deocamdata pierderile sunt neinsemnate ...
Chiar ca ajungi sa te iei de ganduri .....NU?
Ce vrei dom'le ...marfa japoneza......
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: enicky din 24.Iun.2020, 11:27:33 p.m.
  Cristi dragule, nu-ti doresc decat ca eu sa gresesc si urechea buclucasa sa fie ultima ta problema. :)

Ca parere personala, s-ar putea ca urechea manufacturata sa fie mai zdravana decat originalul.

Toate cele bune iti doresc ! :good:
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Cristi R din 25.Iun.2020, 10:46:58 a.m.
Buna ziua Eniky te salut cu respect !!
Asa mi-a spus si mecanicul ca piesa 15 sudata bine va fi OK. Totusi ma stii ca sunt baiat prevazator si unde trece suta treaca si mia .... Comanda e facuta si 2 urechi din astea vor veni intr-o luna ....doua la mine ...dupa ce voi analiza situatia voi vedea ce pot face ori pe una o intaresc cu sudura si table intaritoare de la inceput ori daca e posibil le suprapun si le sudez una peste alta si astfel le voi creste rigiditatea desi e putin probabil sa pot sa le suprapun fiindca sunt piese in 2 planuri si e cam complicat ...dar le vad io ce le fac  .... sper ca daca va mai exista o data viitoare sa fiu macar pregatit si cu lectiile facute....
Oricum acum e OK totul... dar acum cateva min am primit informatia ca piesele mele vor intarziea peste 25 de zile posibil pana la 45 ....la naiba cablu venit aproape intr-o luna ....Suzuki are ceva probleme de aprovizionare....Japonejii pe langa ca sunt niste maimute care nu copiaza bine mai sunt si chitrosi ... e bine de stiut...
Deci daca crapa ceva mai deosebit o piesa mai neuzuala ....se asteapta piesele cu lunile...e bine de stiut....
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: serbAI din 08.Iul.2020, 09:23:57 p.m.
Bună seara. În primul rând vreau sa multumesc Cristi pentru descrierea profundă a ptoblemei și pozele facute a piesei celei rupte. Datorită lor am scapat de schimbarea ambreajului (se presupunea initial că asta este cauza problemei) care  ajungea la 500 de euro in total piese și manoperă la service oficial în Chișinău, Moldova. Ignis-ul meu este din mai 2018, am 61000 km parcurși și după cum am fost informat ambreajul nu este acoperit de garantie. As recomanda ca proprietarii Ignis-urilor sa inspecte piesa (noua costa 12 usd) ceea periodic, odată cu schimbul uleiului de exemplu. Eu acum am fost nevoit să pun mașina la parcare pe trei săptămînii - astept sa vina piesa de schimb.
P.S. Cer scuze pentru romana mea, nu este limba mea maternă.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: ntire2000 din 08.Iul.2020, 10:31:30 p.m.
Bine ai venit pe forumul Suzuki!  :good:
Atâta timp cât întelegem ceea ce vrei sa spui, cred ca o sa fi tratat cu îngaduinta chiar daca nu esti vorbitor nativ de limba româna.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: enicky din 08.Iul.2020, 10:46:04 p.m.
Bună seara. În primul rând vreau sa-i multumesc lui @Cristi pentru descrierea profundă a problemei și ptr. pozele facute  piesei  rupte. Datorită lui am scapat de schimbarea ambreajului....
P.S. Cer scuze pentru romana mea, nu este limba mea maternă.
    Nu-i problema(d.p.m.d.v), important este ca forumul si-a atins scopul si a mai ajutat un posesor de Suzuki.
   Sper sa-ti rezolvi cat mai repede problema.
Succes!
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: serbAI din 11.Iul.2020, 07:50:48 p.m.
Codul piesei 23910-73S00 Suzuki Bracket comp,clutch cable
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Cristi R din 16.Iul.2020, 10:08:20 a.m.
Buna ziua stimati prieteni,
Revin cu inca o postare privitoare la Ambreajul noului Suzuki Ignis pentru ca dupa o lunga asteptare mi-au sosit si cele 2 buc de urechi de sustinere a cablului de ambreaj pe cutia de viteze pentru care masina mea a stat o luna pe bara. Acum avand 2 buc identice ma voi gandi sa sacrific una cu o sudura intaritoare cumva in asa fel incat sa nu se mai rupa. Ceea ce constat la prima vedere este ca desi tabla din care este facuta este groasa si ambutisata .... deci cu alte cuvinte bine facuta.... ea cedeaza din cauza lungimii partii verticale (in poza) care mi se pare prea lunga. Deci bratul fortei in momentul apasarii ambreajului este enorm la asemenea dimensiune a laturii in care se fixeaza cablul si acesta ar putea fi un motiv de rupere al piesei. Dar daca proiectantul cel destept japonez a facut-o asa eu nu mai am cum sa o micsorez fiindca as modifica mult traseul de lucru al cablului si deci mai rau as face..... Personal voi incerca sa "copiez" suprafata de asezare cu cele 2 gauri de fixare in suruburi de cutie sa fac o tabla cat de cat identica pe care sa o sudez pe toata suprafata de asezare dar sa o pun pe deasupra in asa fel incat piesa sa stea tot pe pozitia ei, marind astfel grosimea piesei cu 1,5-2 mm, iar indoitura la 90 de grade sa o intaresc cu material de sudura si vreo alta tabla cumva ...voi vorbi si cu un sudor destept de autogen sa facem o piesa suficient de solida sa se rupa masina dar ea sa nu mai cedeze niciodata de acolo ...
Am postat si fotografii cu piesa si codul ei in asa fel incat sa folosesca si altor ....ghinionisti ... si ca sa o fac si de "rusine" ca a cedat in mod lamentabil incurcandu-mi serios o buna parte a acestui an in combinatie perfecta si cu spanacu asta de pandemie. Acum cu cablu si aceasta piesa de rezerva sper sa nu mai am probleme prea curand ....oricum acum stiind de defect sunt cu ochii pe pedala de ambreaj ca pe butelie.
Pretul unei astfel de urechi cu transport cu tot este de 76 de lei dar probabil ca la service este mai scumpa ca deh ... service care se respecta frate...
Il salut pe domnul de la Chisinau si ii doresc sa si-o repare curand si definitiv si el !! Dar revin cu o intrebare de 100 de puncte..... Cum adica ambreajul nu este acoperit de garantie??????? Am mai primit aceasta informatie de la un Domn de aici de pe forum si atunci i-am raspuns revoltat ( lucru pentru care imi cer iertare) ca daca ambreajul nu e acoperit de garantie atunci la ce naiba mai ofera astia marea lor garantie????? Mi se pare o stupizenie fara limite dar ....tinand cont ca e vorba de japonezi ....incepe sa nu ma mai mire nimica.... Incep sa ma felicit ca nu m-am mai dus sa le dau bani la revizii ...ca aruncam banii pe fereastra degeaba...garantia este cea mai mare hotie la auto ....
Multa sanatate drumuri bune si respectuoase salutari la toata lumea !!
Cristi R
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: perfidus din 16.Iul.2020, 10:56:37 a.m.
Acum imi dau seama mai bine despre ce problema de design povestea colegul Cristi R, avand imaginea mai clara a piesei si analizand zona unde a cedat.
Din ce mecanica mai tin eu minte stresul maxim la incovoiere e deplasat acolo inspre prinderea in suruburi, tocmai din cauza nervurii ambutisate pusa acolo ca sa rigidizeze acea indoitura.
Ceva nu se leaga, cred ca inginerii au luat in calcul un anumit material care la grosimea aia sa aiba suficienta rezistenta, dar undeva pe drum s-a strecurat o greseala care acum ar trebui corectata. Cel mai probabil tabla din care a fost facuta piesa nu corespunde din punct de vedere al materialului cu ce au luat in calcul inginerii sau chiar procesul de ambutisare a creat niste tensiuni in material care in timp duc la aparitia de microfisuri.

 
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Cristi R din 20.Iul.2020, 12:52:29 p.m.
Buna ziua stimati prieteni posesori de Suzuki,
Nici nu au trecut cateva zile de la ultima mea postare in care va anuntam ca mi-au venit piesele de schimb respectiv urechea de prindere a cablului de ambreaj de cutia de viteze. Credeam ca va fi ultima postare pe acest subiect dar iata ca intelighentia proverbiala japoneza nu ma lasa sa nu o critic.
Dar sa incep:
Miercuri mi-au venit dupa aproape o luna jumatate piesele. Toata lumea mi-a zis ca sunt nebun ca am comandat 2 bucati. Nici nu au apucat sa se raceasca bine piesele la mine in garaj ca joi mi-a carait pentru prima data cutia de viteze la mars ariere... Cand am auzit-o sa lesin nu alta... Bineinteles ca pe masina se afla piesa originala sudata fiindca altfel masina mea ar fi stat mai bine de 2 luni pe bara... Pun mana pe telefon si ma conversez cu amicul meu din Chiajna si ii spun ca mi-a venit piesa si sa vin sa o inlocuiesc cat pot de repede sa nu inceapa naibii sa se rupa iar, ori ea ori cablul de ambreaj care e si el nou nout sau mai rau sa inceapa sa se strice cutia. Neputand sa ma primeasca vineri fiindca avea elevatorul ocupat tot cu una cu ambreaj a ramas pe sambata dimineata sa ma duc sa-mi monteze una din cele 2 piese noi. Dar curios ca o pisica si avand multe drumuri joi si vineri de facut zic ia sa incerc macar sa mai strang eu piulitele de pe cablu macar sa nu-mi mai caraie cutia. Astfel pune mesteru Manole mana pe o inelara de 14 si o deschisa de 10 (am 3 contrapiulite pe cablu din cauza obsesiei trecute in care mi se pareau ca se desurubeaza) am bagat mana si cheile pe sus pe langa baterie ca am vazut ca merge si am purces spre reglajul mult dorit. Cand ce sa vezi surpriza cheile se invarteau in gol desi stiam sigur ca mecanicul a strans piulitele in ordinea ceruta. Nervos scot cheile si incep sa pipai piulitele cu mana ...si ce constat? Stupoare.... Primele 2 piulite erau stranse bine deci nu se desfacusera pe cand piulita dispre furca se invartea libera.... Am ramas masca mai ales cand ca sa ajung sa nu-mi mai caraie cutia am strans mai bine de 10 ture daca nu chiar12 piulita ducandu se pe filet la mai bine de 5 mm fata de cele 2 ramase stranse pe filetul din capul cablului. Ma uitam si in primul moment nu intelegeam ce s-a intamplat. dar eram multumit macar ca pot merge cu masina ok temporar. Apoi analizand situatia am ajuns la 2 ipoteze ...ori se rupe iar cablul de ambreaj ori se rupe iar piesa 15 din sudura. Oricum puteam merge inca 24 de ore asa si la mecanic o sa vad ce este.
Cand am ajuns in Chiajna am dat scutul jos m-am urcat in masina si mecanicul m-a urcat cu elevatorul si am apasat ambreajul. Piesa nu era rupta dar avea un flambaj cam de 1,5 -2 cm la efortul maxim mai ales ca era si motorul fierbinte. Cand am demontat-o am constatat ca unghiul care trebuia sa fie de 90 de grade deja este unghi ascutit deci piesa s-a indoit nemaiputandu-se rupe de la sudura. Nu stiu cat de bine se vede in poza acest lucru.
Dupa ce am dat jos piesa am observat ca este facuta din tabla ambutisata de 3 mm grosime in timp ce noua piesa primita de la desteptii din tara rasaritului de soare avea o grosime de 4,5 mm si probabil este si dintr-un material mai solid semn ca nu am fost singurul ghinionist. Montarea piesei si a scutului a mai durat fix 5 minute.
Tot ceea ce pot sa va mai spun este ca in acest moment masina mea merge IMPECABIL si ca de cand e ea nu a mers asa. M-am mai plans unor prieteni ca mi-a murit motorul pe la intersectii si stopuri ca la incepatori la masina asta cat nu mi-au murit motoarele tuturor masinilor care le-am avut pana acum luate la un loc de parca as fi ultimul prost de pe planeta. E pot sa va mai spun ca acum motorul nu-mi mai moare pe la intersectii si stopuri si nici nu mai sunt nevoit sa ajung in 2500 de ture ca sa pot sa dau drumu la ambreaj cum faceam pana acum. Si stand stramb si judecand drept tot nenorocitei asteia de piese ii datoram acest lucru.... Fiindca ea din flambaj imi schimba mereu pozitia si cursa cablului astfel ca eu aveam doar control partial asupra ambreajului....
Asa ca dragi posesori de suzuki ignis ...aveti mare grija la ambreaj daca cumva va caraie cutia sau ambreajul cupleaza prea langa podea piesa Nr. 15 are vina !!! Este al doilea mare defect de constructie gasit la aceasta masina dupa arcurile de suspensie spate la modelul 4x4 !! Daca mai apare unul ...o dau ... Apropo ...oare inginerii care au proiectat arcurile si piesa asta au terminat facultatea sau au facut doar scoala primara? Si-or fi facut harakiri cand au vazut cat de prosti sunt?? Oare au facut ei vreun test cu masina asta sau au trqansformat clientii in cobaii lor de incercari pe modelul pandemiei actuale?? Am inteles ca vechiul Suzuki ignis chiar a fost o masina robusta si fiabila .... facuta probabil de ingineri adevarati nu de galbejiti cu talente si harfe in cap din zilele noastre.... In fine...acum am masina... sper...
Va salut cu respect pe toti si va doresc drumuri bune,
Cristi R

PS. Am mai dat comanda de 2 piese 15 ...voi avea curand 3 piese de rezerva...sa fie ca nu se stie... si nu ...nu sunt nebun ....
Il salut cu respect deosebit pe Perfidus !! Da are perfecta dreptate si a inteles perfect problema !! Felicitari !!
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Isaila_B din 22.Mar.2021, 04:48:44 a.m.
Am fost nevoit să schimb ambreiajul după 30 000 km (trei ani de la prima inmatriculare). După opinia mea uzura prematură a ambreiajului se datorează faptului că în poziția cea mai înaltă a pedalei, fără să fie deloc apăsată, ambreiajul NU cupla ferm. Adică este vorba de un viciu ascuns. Aș dori și alte opinii. Mulțumesc.




Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: FritzVonSpritz din 22.Mar.2021, 08:03:41 a.m.
Eu am Suzuki Ignis din 2018, cu care am parcurs aproape 27.000 km
Deocamdata nu simt nimic la ambreiaj, nu patineaza, doar dimineata cand e rece,  la prima pornire de pe loc are un fel de trepidat, adica masina in treapta I-a tinuta din ambreiaj, scutura un pic, apoi dupa 1-2 minute de functionare, totul e ok
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Laurentiu din 22.Mar.2021, 09:36:53 a.m.
Am fost nevoit să schimb ambreiajul după 30 000 km (trei ani de la prima inmatriculare).
1. Mergi cu piciorul sprijinit pe pedala de ambreaj?
2. La semafor tii masina in treapta 1 si ambreajul apasat in asteptarea culorii ''verde''?
3. La plecarea de pe loc, turezi mult motorul pina la cuplarea completa a ambreajului?
4. Ai observat nivel scazut in rezervorul de lichid de frina?
5. Urci borduri pentru a-ti parca masina?
6. Esti nevoit sa sa pleci des din rampa?
7. Ai scapari de ulei din cutia de viteze?
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: teutzue din 22.Mar.2021, 09:53:24 a.m.
Am fost nevoit să schimb ambreiajul după 30 000 km (trei ani de la prima inmatriculare). După opinia mea uzura prematură a ambreiajului se datorează faptului că în poziția cea mai înaltă a pedalei, fără să fie deloc apăsată, ambreiajul NU cupla ferm. Adică este vorba de un viciu ascuns. Aș dori și alte opinii. Mulțumesc.

Salut. Am mai cunoscut pe cineva care a trebuit sa schimbe ambreiajul la un S-Cross nou tot pe la 30.000 km. Nu stiu daca ajuta dar m-am gandit sa impartasesc informatia.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: shpeedy din 22.Mar.2021, 10:10:43 a.m.
4x2 sau 4x4?! S-au facut fortari de iesire cu masina din noroi/zapada/pe urcare fara a se decupla ESP-ul?

E suficient de vaga informatia initiala incat sa nu se poata trage vreo concluzie...

Chiar si asa, de vazut si topicul asta (https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=10183.0) - poate despre asta e vorba.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Isaila_B din 22.Mar.2021, 11:27:51 a.m.
Am fost nevoit să schimb ambreiajul după 30 000 km (trei ani de la prima inmatriculare).
1. Mergi cu piciorul sprijinit pe pedala de ambreaj?
2. La semafor tii masina in treapta 1 si ambreajul apasat in asteptarea culorii ''verde''?
3. La plecarea de pe loc, turezi mult motorul pina la cuplarea completa a ambreajului?
4. Ai observat nivel scazut in rezervorul de lichid de frina?
5. Urci borduri pentru a-ti parca masina?
6. Esti nevoit sa sa pleci des din rampa?
7. Ai scapari de ulei din cutia de viteze?

Mulțumesc pentru interes. Nici una dintre variante. Am pus întrebarea dacă ambreiajul s-ar putea să nu fie cuplat ferm, când pedala este complet liberă, din cauza unui  reglaj prost din fabrică. Într-adevăr mașina este 4x4, dar nu are în istoric forțări.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Laurentiu din 22.Mar.2021, 06:57:02 p.m.
Am pus întrebarea dacă ambreiajul s-ar putea să nu fie cuplat ferm, când pedala este complet liberă...
In cazul asta, se simte patinarea ambreajului.
Mergi cu masina in treapta de viteza 2 sau 3 la 2500 rpm; accelereaza brusc si daca masina-ti va fugi de sub fund, ambreajul e OK. Probleme cu ambreajul vei avea cind motorul se va tura mult iar masina abia isi va lua ''demaraj''.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Isaila_B din 26.Mar.2021, 07:00:57 a.m.
Am pus întrebarea dacă ambreiajul s-ar putea să nu fie cuplat ferm, când pedala este complet liberă...
In cazul asta, se simte patinarea ambreajului.
Mergi cu masina in treapta de viteza 2 sau 3 la 2500 rpm; accelereaza brusc si daca masina-ti va fugi de sub fund, ambreajul e OK. Probleme cu ambreajul vei avea cind motorul se va tura mult iar masina abia isi va lua ''demaraj''.

Mulțumesc pentru idee. Din păcate este tardivă. Ambreiajul se uzase deja într-atâta încât mașina abia mai mergea și a trebuit schimbat. Recunosc că nu am fost bun șofer să depistez problema din timp.

Revin cu întrebarea dacă urechea de fixare a cablului de ambreiaj, discutată în postările anterioare, poate provoca, în anumite cazuri,  și o decuplare anormală a ambreiajului (care duce la uzură prematură), nu numai, în alte cazuri, o cuplare anormală (care provoacă dificultăți la schimbarea vitezei.

Repezentanța Suzuki s-a oferit să-mi facă o "repriză" (să-mi cumpere mașina dându-mi alta).
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: FritzVonSpritz din 26.Mar.2021, 09:12:27 a.m.

Repezentanța Suzuki s-a oferit să-mi facă o "repriză" (să-mi cumpere mașina dându-mi alta).

Asta nu am prea inteles-o.....adica Reprezentanta s-a oferit sa o ia pe a ta la buy-back si sa iti dea alta noua, platind o diferenta de bani?
Ar parea ok, daca diferenta intre suma oferita si cat trebuie sa achiti tu nu e prea mare
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Laurentiu din 26.Mar.2021, 09:54:31 a.m.
Revin cu întrebarea dacă urechea de fixare a cablului de ambreiaj ... poate provoca, în anumite cazuri,  și o decuplare anormală a ambreiajului...
Cind ambreajul se decupleaza, motorul nu mai este cuplat cu transmisia => accelerarea motorului nu mareste si viteza de deplasare a masinii. Un reglaj incorect al ambreajului (cuplarea ambreajului ar trebui sa inceapa de la podea cam la 1/3 din cursa pedalei)  poate duce la uzura prematura sau la cuplari-decuplari greoaie (cu ciriituri). Restul, daca nu e vreun defect de fabricatie la vreuna din piesele componente, este defect de exploatare.
In cazul tau, ma gindesc (e doar o banuiala) ca placa de presiune sa nu aiba ceva probleme.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: ntire2000 din 26.Mar.2021, 03:41:17 p.m.
Asta nu am prea inteles-o.....adica Reprezentanta s-a oferit sa o ia pe a ta la buy-back si sa iti dea alta noua, platind o diferenta de bani?
Ar parea ok, daca diferenta intre suma oferita si cat trebuie sa achiti tu nu e prea mare
Vecine, revino-ti din soc, reprezentanta nu-i de la noi.
Colegul apare cu viza de flotant în Franta.

Si da, daca nu-s în stare sa remedieze o defectiune dupa mai multe runde de reparatii, în mod normal se schimba produsul cu altul echivalent, teoretic asa functioneaza comertul civilzat.
Faptul ca au recurs la solutia asta e cumva o recunoastere a faptului ca un anumit lot de masini a avut probleme, se mai plângea pe aici si colegul care a initiat topicul de componenta aia proiectata prost - "ucigasa" de ambreiaje.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: FritzVonSpritz din 26.Mar.2021, 05:19:50 p.m.

Vecine, revino-ti din soc, reprezentanta nu-i de la noi.
Colegul apare cu viza de flotant în Franta.


Da, am vazut ca acest coleg locuieste "afara", insa daca mie mi-ar fi propus sa imi dea alta masina noua, din cauza acestui defect, ziceam DA
Repet, in conditiile in care nu imi spunea sa mai pun vreo 5-6 mii de euro
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Isaila_B din 27.Mar.2021, 06:08:08 a.m.
Se spune că atunci când cumperi o mașină nouă când ai ieșit pe poartă ai pierdut câteva mii de euro. Unii cărora le plac mașinile noi zic că merită. Eu însă calculez amortizarea mașinii la suta de kilometri și constat că pierderea de valoare este mai mare când mașina este nouă, pierdere ce se mai compensează dacă păstrezi mașina mai mult timp.

De aceea nu cred că e merită să vinzi o mașină nouă chiar dacă ți-o cumpără reprezentanța Suzuki cu un preț bun pentru cel care vinde (din cauza problemelor cu ambreiajul). Eu văd în oferta francezului de la Suzuki o păcăleală. Și chiar dacă nu este, consider că nu e corect să mai cumpăr altă mașină, să susțin o marcă ce mă nemulțumește. Probleme tehnice pot apare la orice mașină. Contează mult cum este tratat clientul. Eu așteptam să-mi dea măcar o parte din cei 837 euro pe care i-am dat ambreiajul nou. Restul este tăcere.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Laurentiu din 27.Mar.2021, 08:46:06 a.m.
Eu așteptam să-mi dea măcar o parte din cei 837 euro pe care i-am dat ambreiajul nou.
Daca se constata ca e o problema de fabricatie, trebuie sa ai sperante dar daca nu, ia-ti gindul.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: ntire2000 din 27.Mar.2021, 11:32:32 p.m.
Eu așteptam să-mi dea măcar o parte din cei 837 euro pe care i-am dat ambreiajul nou. Restul este tăcere.

Daca eram în locul tau eu ma asteptam ca sa-l schimbe pe garantie.
In cazul tau nu contau cei trei ani vechime ai masinii ci mai degraba doar cei 30000 de km parcursi.
Mi se pare inadmisibil ca un ambreiaj sa crape în atât de putini km.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Laurentiu din 28.Mar.2021, 10:26:34 a.m.
Mi se pare inadmisibil ca un ambreiaj sa crape în atât de putini km.
Pentru asa ceva trebuia facuta o constatare oficiala de catre firma constructoare.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: George s din 06.Dec.2021, 05:31:35 p.m.
Din fabrică au plecat cu reglaj ambreiaj prost. Am pățit și eu și servisul a spus că nu știu ce vorbesc. Cică ambreiaj hidraulic! L-am reglat eu ,e simplu ca la Dacie. Ce zici Suzuki România?
Dacă mergeam așa mă ustura punga.
Arcuri spate la fel. Răspuns că nu sunt probleme de la dealer. Ce zici Suzuki România?
3+ 4 ani garanție? Rechemare service? Suzuki România?

Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: kellogs din 06.Dec.2021, 06:38:54 p.m.
"Frumos"!

Sa ne scrii si noua ce au raspuns Suzuki Romania
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: toma din 06.Dec.2021, 06:39:53 p.m.
George, te rog eviti postarea repetata. Ai la dispozitie cateva minute in care iti poti edita postarea pentru a include ce ai uitat sa scrii sau pentru a face corecturi daca este necesar.

Exista si rechemari in service, exista si garantie, exista si lucru de mantuiala si mecanici habarnisti. Suzuki le are pe toate si bune si rele.
Din tonul abordat am impresia ca faci o confuzie: locul acesta e forumul posesorilor de Suzuki, nu are nici o legatura cu entitatea juridica (si comerciala) Suzuki Romania. Iar "oficiali" Suzuki Romania care sa citeasca pe aici nu prea cred ca mai sunt... sau au o prezenta extrem de discreta.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Misa_T din 09.Mai.2023, 09:57:40 p.m.
Buna seara,

Am si eu o problema cu ambreiajul. Dupa revizia de 5 ani la service Autonet, mecanicul mi-a zis ca ambreiajul era "prea sus" si a trebuit sa-l mai regleze. Acum pedala de ambreiaj este mult mai "tare". Am mers din nou la service si le-am explicat acest lucru, dar mi-au zis ca nu este nici o problema cu ambreiajul si nu au mai facut nici un reglaj. Cu toate acestea, am auzit o discutie intre inginerii de acolo ca "este acea problema cu ambreiajul" - nu stiu care pentru nu au vrut sa-mi ofere detalii. Masina are  ~35000 km. M-am alarmat dupa ce am vazut postarile voastre in legatura cu piesa 15.
Mentionez ca inainte de revizie nu am avut probleme cu ambreiajul.

Ce este de facut in situatia asta?

Va multumesc.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: ntire2000 din 09.Mai.2023, 10:22:48 p.m.
Pâna sa mergi la revizie, ai avut vreo problema cu ambreiajul?
Pe tine te-au întrebat daca ai nevoie ca sa îl regleze?
Sau au fost într-atât de saritori încât sa-l regleze doar pentru ca asa i s-a parut mecanicului?

Intreb, nu dau cu parul....pentru mine asta era un motiv de scandal.
Cum adica sa regleze ceva pe baza unor impresii?!?
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: FritzVonSpritz din 09.Mai.2023, 10:55:59 p.m.
Buna seara,

 Cu toate acestea, am auzit o discutie intre inginerii de acolo ca "este acea problema cu ambreiajul"  M-am alarmat dupa ce am vazut postarile voastre in legatura cu piesa 15.


Da, a fost un coleg (poate 2) care a avut problema cu ambreiajul la Ignis, respectiv acea "piesa 15" , ce era facuta dintr-un material prea moale.
Eu am Ignisul de 4 ani si nu am avut nicio problema cu ambriajul inca.....O fi alt lot, al meu e productie 2018, or fi remediat acel defect, nu stiu.
Iar ca sfat, eu as incerca sa iau legatura cu acel coleg (amandoi sunteti din Bucuresti), sa fac rost de adresa atelierului unde si-a facut piesa, ori poate are chiar el vreo 2-3 piese in plus si apoi, daca aceea e cauza ambreiajului problematic, as merge in alt service sa mi-o monteze

P.S. 1)  Daca nu stii cum sa dai de acel coleg, intreaba.....
P.S. 2)  Alte service-uri Suzuki pe care le lauda lumea sunt DAB si Radacini - Bd. Maniu
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Myhay din 10.Mai.2023, 09:08:20 a.m.
Cu mentiunea ca la Radacini I.Maniu sunt cativa priceputi care fac treaba si stiu ceva. Majoritatea…risc mare.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: bisti din 10.Mai.2023, 09:10:05 a.m.
Ambreiajul pe Ignis nu e hidraulic? Ca asta parca se autoregleaza.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: Myhay din 10.Mai.2023, 09:16:09 a.m.
Am vrut sa zic si eu ca n am mai auzit ca un ambreiaj sa se regleze. Poate doar la cel pe cablu dar si acolo e un fel de a zice ca se regleaza de fapt se mai “intinde” acel cablu , se strange acea prindere mai bine dar nu este o solutie. Sau se mai poate regla pedala daca nu ma insel desi nu sunt sigur. Poate gresesc nu zic mai mult. Nu o luati de buna.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: grigo53 din 10.Mai.2023, 09:23:33 a.m.
Eu am avut problema cu aceea pisa. Este o furca care este prinsa pe carcasa cutiei de viteze si tine cablul de ambreiaj. A mea a cedat in timp si imi era din ce in ce mai greu sa bag intr-antaia si marsarier. Mi-a "aranjat-o" un coleg de la munca prin sudarea unui platband pe exteriorul ei (practic a dublat grosimea), iar de atunci nu mai are moarte :). Intre timp la 130000 km am schimbat si ambreiajul. Mi-am cumnparat si piesa noua de la Radacini. A costat vreo 70 lei daca tin bine minte, dar nu am mai schimbat-o.

PS- Ambreiajul nu este hidraulic la Ignis 2018
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: enicky din 10.Mai.2023, 09:33:22 a.m.
   Acum vreo doi ani am mers si eu cu un Ignis si aceeasi situatie am intalnit-o, ambreiajul tinea sus fata de Vitara mea.
  E chestie de exprimare, nu motiv de scandal, se observa imediat daca ambreiajul nu tine la jumatate, iar faptul ca l-au reglat este chiar foarte bine, chiar daca soferul se "invata" cu pedala sus.
  As crede ca se uzeaza prematur, dar nici nu cunosc stilul de condus al fiecaruia, adica unul sta mai mult cu piciorul pe pedala, altul mai putin, dar nu prea iese fum fara foc.
   N-am citit cu atentie conditiile de garantie, dar posibil ca ambreiajul sa se incadreze in aceeasi categorie cu placutele de frana.
Si la mine e o diferenta intre pedala Vitarei si cea a S-Cross-ului, care "tine" mai jos.
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: ntire2000 din 10.Mai.2023, 10:18:58 a.m.
Exact asta e problema.
Ambreiajul e considerata piesa consumabila dupa un anumit nr de km.
Daca tu iei masina de noua si-ti cade ambreiajul sa zicem în primii 20k de km atunci se schimba pe garantie (uneori cu scandal) pentru ca se considera - pe buna dreptate, ca nu e normala durata de viata atât de scurta.
Dar în cazul colegului care are deja 40000 si masina peste 4 ani baietii tocmai si-au deschis front de lucru.
Ambreiajul ala proaspat reglat, daca pica, e numai bun de schimbat pe banii clientului, ca nimeni nu mai acorda garantie pentru el.
Ca motiv invocat o sa fie tocmai "necesitatea" reglarii acestuia - "pai vezi dom'ne ca ati mai avut probleme cu el?!?"
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: catagore din 07.Feb.2025, 08:33:31 a.m.
Buna ziua!
la Ignisul sotiei, cand apas pedala de ambreiaj, mi se pare ca in prima parte a cursei pedala nu opune rezistenta. Din ce am citit pe aici si pe alte forumuri, piesa 15 trebuie inlocuita la masinile care au fost fabricate pana la sfarsitul anului 2019. A mea e produsa la inceputul anului 2019. O sa dau scutul jos si o sa schimb piesa. Cat ar trebui sa strang cablul si ce joc ar trebui sa aiba pedala dupa ce inlocuiesc piesa? Mentionez ca acum ambreiajul cupleaza la un centrimetru, maxim doi de podea. Multumesc anticipat!
Titlu: Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
Scris de: catagore din 20.Feb.2025, 10:09:19 a.m.
Buna ziua!
Am rezolvat problema prin inlocuirea piesei mult discutate aici.. Nu era fisurata, dar era stramba..