Autor Subiect: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid  (Citit de 59461 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14364
  • Thanked: 3383 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« : 10.Nov.2020, 01:22:38 p.m. »
Am creat un topic asemenea celui  Vitara Hybrid, pentru ca posesorii sa-si scrie impresiile iar doritorii sa le citeasca. >:D<
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: enicky

Offline enicky

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #1 : 10.Nov.2020, 01:48:19 p.m. »
   Da, multumim @gabineg !
Am simtit nevoia acestui topic, deoarece impresiile despre acest nou model n-aveam unde sa le expunem decat facand off topic pe surata Vitara.
   Chiar era bine sa nu fie un subcapitol al lui S-Cross(clasic), dar este bine si asa!
... Tu ce consum ai la S-Cross, Enicky? Ai observat vreo diferență dupa primele mii de km?
    Consum : pana in 1000 de km, traseu de autostrada A2, media pe bord a fost de 7,8 l. Temperatura ext. aprox. 300C+. Viteza max. 120km/h
     Dupa 2500 km parcusi, traseu spre munte, combinat autostrada+DN cu aglomerarile specifice weekend-ului, consumul cu reset la plecare din benzinarie a fost la final de 6,7l. Temperatura ext. aprox. 8-160C. Viteza max.140km/h.
    Incarcatura a fost in ambele situatii 2 persoane si bagaje,
     Cat despre consumul in oras, aici variaza undeva pe la 10%+, functie de traseu, trafic si ...talpa.
O mentiune as face si anuma ca raspunsul motorului la "pedala" este mult mai rapid fata de Vitara, chiar instant as spune, deci si tentatia este mai mare...   
« Ultima Modificare: 10.Nov.2020, 02:20:03 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Marci, Flint Beastmood

Offline Flint Beastmood

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #2 : 10.Nov.2020, 08:40:57 p.m. »
Răspunsul la pedala fata de Vitara 1.6, nu? S-Cross hybrid nu am probat, insa si Vitara Hybrid pare blitz fata de alte masini pe care le-am condus. Fiind tot platforma 1.4 turbo 48V, imi permit sa te atenționez, in modul sport riști sa frustrezi cocalarii.
  • Vitara 1.4/48V Allgrip
 

Offline enicky

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #3 : 10.Nov.2020, 08:53:41 p.m. »
  Acum a fost prima data cand am folosit sport si deja cred ca am frustrat cateva mertz-uri si cel putin un bmw, mai ales ca i-am "luat" la "pachet". :)
Da, cu Vitara am comparat.
  Iar la intoarcere bateria s-a incarcat la maxim(cinci liniute), dar la final a ajuns iar pe la trei.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Flint Beastmood

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #4 : 10.Nov.2020, 09:28:34 p.m. »
Având în vedere particularitățile bateriilor Li-Ion, încărcarea optima e intre 40-80%.

Cateva observații din condusul de zi cu zi:
- niciodata nu scade sub 2 linii (40%)
- la 2 linii motorul electric nu intervine la cuplu, mai degraba așteaptă frânarea regenerativa pentru incarcarea bateriei
- la 3 linii motorul electric intervine la solicitări mari - accelerații în forța; de asemenea pare sa furnizeze curent consumatorilor auxiliari, întrucât si daca mergi constant sau staționezi dupa un timp coboara la 2 linii;
- la 4 linii ajuta la orice accelerație si la menținerea vitezei
- la 5 linii am ajuns doar dupa coborâri mai lungi de 1 minut si bateria da curent la tot ce poate, fiindcă se consumă foarte repede a 5-a linie;

Avand numeroase reprize scurte de incaracare-descarcare, bateria pare gandita sa lucreze la 2-3-4 linii cel mai mult, ceea ce ar trebui sa-i asigure durabilitatea maxima; cu siguranță in faza de proiectare au studiat intersectarea optima dintre randament si durabilitate, mai ales ca bateria e una de doar 0,38 kWh (conform unei recenzii)

Daca facem un calcul grosolan, ISG dezvolta 7 kW-ora, deci bateria s-ar consuma de la 100% la zero in 3 minute de functionare constanta a ISG - lucru confirmat de practica, vezi cat de repede zboara 1 liniuta cand te ajuta electromotorul.

Cu toate acestea, eu sunt multumit de sistem pentru ca transformi energia decelerarii intr+una utila fara sa complici masina.
  • Vitara 1.4/48V Allgrip
 
The following users thanked this post: enicky, Costique, Heavyd

Offline enicky

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #5 : 11.Nov.2020, 11:17:46 a.m. »
Cu toate acestea, eu sunt multumit de sistem pentru ca transformi energia decelerarii intr+una utila fara sa complici masina.
   Daaa si eu, dar sa nu uitam si de frana de motor, foaaarte utila(nu numai ptr. incarcarea bateriei!), pe care eu o folosesc de cate ori prind ocazia(similara cu un diesel) si cuplul destul de zdravan !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Heavyd

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #6 : 12.Nov.2020, 11:54:18 a.m. »
Cel mai tare ii sa faci SHOWOFF cu Start/Stop :))

Toti mori de ciuda care au un tick sa opreasca de fiecare data systemul ca cica strica alternatoru :)))

  • SX4 S-Cross Hybrid
 

Offline enicky

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #7 : 13.Dec.2020, 03:14:19 p.m. »
  Cum functioneaza SHVS :
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline enicky

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #8 : 13.Dec.2020, 03:42:43 p.m. »
  Si un test comparativ intre S-Cross Hybrid si Vitara Hybrid.

  Si daca tot facem comparatie, a venit toamna, iarna, ploile lungi si zdravene isi fac din plin simtita prezenta.
  Vitara fiind insonorizata, picaturile de ploaie se aud doar pe parbriz, altfel nici n-as sti ca ploua, dar nu la fel se intampla si in S-Cross, unde de multe ori am crezut ca am o mitraliera desupra capului, de parca apa zici ca acum vine peste tine !
  In schimb la podea/contraaripi nu se simte trecerea printr-o balta, mai mult se aude prin geamuri zgomotul apei sarite din balta.
  Deci, o insonorizare clar se impune : plafon, usi, podea.
 
« Ultima Modificare: 13.Dec.2020, 03:53:57 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2505
  • Thanked: 1295 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #9 : 13.Dec.2020, 05:04:10 p.m. »
Cu toate acestea, eu sunt multumit de sistem pentru ca transformi energia decelerarii intr+una utila fara sa complici masina.
   Daaa si eu, dar sa nu uitam si de frana de motor, foaaarte utila(nu numai ptr. incarcarea bateriei!), pe care eu o folosesc de cate ori prind ocazia(similara cu un diesel) si cuplul destul de zdravan !

Exact întrebarea asta mi se învârtea prin minte: senzația voastră pe mild-hybrid este ca aveți la dispoziție un grup de propulsie su performațe similare unui diesel (cuplu mare la turații reduse) fără dezavantajele inerente motorului diesel (zgomot, noxe etc)?
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008