Autor Subiect: Inaltare S-Cross  (Citit de 29862 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #50 : 22.Aug.2021, 01:15:25 p.m. »
Felicitari suzukistilor cu arcuri MAD, :clap: noi, la masinutele lor! 

Sunt sigur ca se vor convinge si mai mult, pe masura ce trece timpul si vor percepe diferenta mai clar, fata de arcurile de fabrica.

Ma bucur si eu pentru voi!  :)

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline enicky

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #51 : 22.Aug.2021, 01:47:40 p.m. »
Din pmdv, schimbați arcurile originale cu cele de la MAD!
Arcurile au fost achiziționate de la TAUBENREUTHER Cluj.

Km fără peripeții la toată lumea!
  Felicitari si sa va poarte sanatosi !
Inca un suzukist fericit! Multumim pentru detalii!
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ValiRaț

Inaltare S-Cross
« Răspuns #52 : 23.Aug.2021, 10:52:18 a.m. »
Neața,
Revin cu info despre comportamentul pe autostradă.

Viteza de croazieră (ritmul meu): 150-170 km/h

Autostradă: Deva-Coșava, DN, Marginea-Timișoara (cine cunoaște drumurile, aici chiar testezi stabilitatea)

Concluzii: drecția mi se pare mai greoaie (poate datorită faptului că nu am reglat unghiul, mâine am programare). Stabilitatea pare la fel, nu am sesizat schimbări notabile. Absoarbe mai bine denivelările specifice de autostradă, in special la capeți de pod.

Drumuri bune!


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • SX 4 S-Cross Passion AT 4x4
 
The following users thanked this post: cristidav, enicky, frenzy

Offline CrisCo

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #53 : 11.Sep.2021, 05:16:20 p.m. »
Salut,

Ieri mi-am pus arcuri de la MAD, e adevarat ca tinuta de drum e diferita e mai inalta. I-am facut si geometria, sincer sa fiu in afara de faptul ca e o idee mai inalta nu simt nici o diferenta.

Parerea mea e ca la masina asta amortizoarele sunt problema, sunt f moi si elastice, facand-o sa sa pluteasca asa cumva si sa iti dea senzatia aia de nesiguranta permanenta.

O alta problema coroborata cu suspensia e cea a directiei care nu e deloc precisa, mai ales pe sleaurile din asfalt si la franare.

Daca in cazul suspensiei cred ca s-ar putea rezolva prin schimbarea amortizoarelor cu ceva mai ferm care sa raspunda mai rapid si sigur la variatiei ale reliefului urban, cred ca in cazul directiei nu se poate face nimic din pacate.

Una peste alta arcurile de la MAD cred ca sunt o alegere fair.
  • Suzuki SX4 S-Cross
 
The following users thanked this post: cristidav, enicky

Offline enicky

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #54 : 11.Sep.2021, 07:54:25 p.m. »
   O iau de jos in sus:
Eu cred ca si arcurile si amortizorele sunt o problema,  la revizia Vitarei am facut si test de amortizoare si a iesit ca cele pe fata ar mai merge cam un an, dar "spatele", unde n-am pus niciodata o greutate notabila, cel mult in co bagaje pt.2 pers., este la limita minim admisa.
   Directia, in cei 8000km parcusi cu S-CROSS nu mi s-a parut imprecisa sau greoaie, masina raspunde usor si precis la schimbarile de directie.
    Avand in vedere pozitia rotilor-fata pe care am remarcat-o pe rampa după schimbarea arcurilor(la Vitara), n-as recomanda sa se circule fara refacerea directiei nici macar 100km.
    Cand am sch. arcurile am facut programare si la inlocuire si la alt service la "direcție" si am rezolvat rapid ambele probleme.
   La S-Cross n-am sch. Inca arcurile si sunt incantat de impresiile voastre pozitive. :good:
« Ultima Modificare: 11.Sep.2021, 08:25:25 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline CrisCo

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #55 : 12.Sep.2021, 12:38:16 p.m. »
Salut,

Eu cand zic de directie imprecisa nu ma refer la faptul ca nu se misca usor, ci ma refer la faptul ca orice denivelare a drumului trage de volan pe directia pe care rotile au luat-o deja, lucru care am observat ca nu se intampla la skoda rapid, octavia, karok, audi a4, vw passat.
Cumva toate cele din grupul vag au tendinta sa pastreze directia data de volan si sa nu cea data de denivelarile drumului.
La Suzuki efectul asta se simte si atunci cand pun frana si deja drumul e denivelat, are tendinta sa preia si mai rau denivelarea drumului si sa franeze pe directia respectiva. E destul de greu de explicat.
La Suzuki trebuie sa tin ferm de volan si sa compensez denivelarile drumului care ma trag cumva dupa ele, pe cand la cele enumerate mai sus din grupul vag, nu conteaza daca sunt denivelari pe drum, chiar pot sa iau mana de pe volan, pt ca masina va tine directia imprimata initial de volan, ok o sa vibreze o sa topaie pe acele denivelari dar in nici un caz nu le va urmari.
La suzuki comportamentul asta l-a avut de noua, deci nu cred ca are vreo legatura cu schimbul de arcuri, cu toate ca am refacut geometria la schimbul de arcuri. Asta e motivul pt care am spus ca daca amortizoarele se pot rezolva prin schimbare, cred ca directia asa este ea conceputa.
Comportamentul asta al directiei care se muleaza pe sleauri si denivelari l-am mai intalnit la ford mondeo de prin 2011 si la hyundai accent 2008.
Acum conduc o skoda rapid si evident s-cross-ul, e f ciudat cand ma dau jos de pe skoda si ma urc in suzuki. La Suzuki trebuie sa fiu mega atent cu volanul si sa stau ferm cu ambele maini pe volan, deoarece mereu am senzatia ca drumul ma trage de roti si imi misca volanul. Pe cand la skoda nu se intampla asta. Cumva incercam sa imi dau seama daca e ceva constructiv al masinii sau e o proasta proiectare a softului din servo directie sau doar mie mi se intampla asta.
Acum ca aud ca masina are o directie precisa si ferma deja incep sa cred ca nu am avut noroc cu masina asta, nu stiu ce sa zic.
Oricum multumesc pt feed back.
  • Suzuki SX4 S-Cross
 
The following users thanked this post: trl

Offline ...

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #56 : 12.Sep.2021, 02:04:43 p.m. »
Și la a mea e la fel, sleaurile si denivelarile necesita o atentie suplimentara, dar m-am obisnuit.
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline CrisCo

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #57 : 12.Sep.2021, 02:09:28 p.m. »
Multumesc pt confirmare CAD, incepusem sa cred ca a mea e defecta.
Probabil ca e ceva constructiv in cazul asta. Din pacate nu ma prea pot obisnui deoarece am mereu cu ce sa compar si ma tot comut de pe una pe alta aproape zilnic in functie de activitatile zilnice, lucru care il resimt mereu pe Suzi ca fiind un minus. Insa macar e bine ca totusi mi-ai confirmat asta, incepusem sa cred ca doar mie mi se intampla.
Multumesc si scuze de off topic. Putem reveni la arcuri :-)
  • Suzuki SX4 S-Cross
 
The following users thanked this post: ...

Offline MBL

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #58 : 12.Sep.2021, 02:18:31 p.m. »
Nu are mașina ta nimic anormal... Și Vitara are același comportament.
Are dreptate @cad, trebuie obișnuință.
  • Vitara Passion 1.6VVT AllGrip MT
 
The following users thanked this post: ...

Offline lexxx

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #59 : 12.Sep.2021, 10:33:43 p.m. »
Salutare, am pus si eu kit-ul de arcuri de la MAD, si sincer sa fiu, daca masina ar fi avut aceste arcuri din fabrica, ar fi avut foarte putine de dorit. Nu pot decat sa le recomand, si sa multumesc membrilor acestui forum care au dat detalii exacte despre model, specificatii si performantele arcurilor. Am facut si geometrie, si totul e OK. Nu simt decat avantajele oferite de noua suspensie. (Am testat de la gropi urbane pana la ~170kmh pe autostrada, si nu am decat cuvinte de lauda).

Testele de suspensie pe spate nu au niste rezultate grozave datorita masei foarte mici pe puntea spate, in cazul meu cam ~240kg /roata (s-cross awd, 1.4, manual). Senzatia de directie care incearca sa urmeze denivelarile din suprafata de rulare e datorata si simplitatii servodirectiei, profilului si presiunii din anvelopele fata. Sincer sa fiu apreciez simplitatea suspensiei, daca am fi avut amortizoare sport, sau in general, mai sofisticate, acestea ar fi trebuit inlocuite odata cu arcurile, deoarece zona de lucru s-a modificat substantial cu noile arcuri.
  • s-cross passion 1.4 man allgrip
 
The following users thanked this post: cristidav, enicky, frenzy, Myhay