Autor Subiect: Ignis - Schimbare claxon  (Citit de 6782 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Batranul

Ignis - Schimbare claxon
« : 16.Ian.2011, 11:25:56 a.m. »
Satul, pe de-o parte de faptul ca claxonul de pe ignis e o jucarie, insa si de faptul ca de una-doua saptamani asta facea ca porumbeii care se-nghesuie pe-o ramura, am luat decizia de a schimba claxonul.

Premize: fiindca nu e o piesa care sa aiba nush ce mare rol in economia sigurantei in trafic (din pct de vedere mecanic evident), am decis sa bag un claxon folosit, de la nepotu din gradina (are el pe colo cateva masini in diferite faze de dezmembrare). Am nimerit un claxon Hella, vechi ce-i drept, da-mi isnpira incredere.

Necesar:
-   15 min
-   o cheie de 12 (eu am folosit un clicket cu tubulara de 12 in cap)
-   o surubelnita dreapta (relativ mica)
-   izoler, in cazul meu
-   doua ‘departatoare’ (eu am folosit doua lamele metalice de vreo 10-15 cm)

Localizarea claxonului: in spatele calandrului, langa farul drepta.
Pentru a ajunge la el trebuie sa desfacem 4 cleme plastic. Ridicam capota. Pe partea superioara a caladrului observam cele 4 cleme care se desfac cu ajutorul surubelnitei drepte. Doua sunt amplasate orizontal, doua vertical. Dupa ce scoatem clemele, trebuie sa ridicam putin marginea superioara (e prinsa cu doua ‘urechiuse’ in partea superioara (bara transversala), prin presare) si apoi putem da inspre fata masca calandrului si putem lucra. Daca avem cele doua departatoare putem fixa masca sa stea la 10 – 15 cm de pozitia ei normala, loc de-ajuns sa ne jucam.
Claxonul e prins de ‘bara’ transversala superioara, langa farul dreapta. Desfacerea se face cu cheia de 12. Nu trebuie tinut contra, nu pica nici o piulita. Dupa asta scoateti claxonul si-i scoateti papucii. In cazul in acre aveti claxon de schimb, montati papucii (proba), insurubati la loc (proba), montati calandrul (proba) iar la final mai faceti o proba.

In ceea ce ma priveste, claxonul meu nu avea nimic, insa firul s-a rupt la unul dintre papuci. Avand in vedere ca cel de-al doilea claxon nu avea prindere cu papuci, ci cu surub si saiba patrata, am purces la ruperea si celui de-al doilea papuc si le-am prins in noul claxon. La mine a fost necesar banda izoler pentru ca am lungit nitel firele initiale (cu un 2x1.5) si le-am izolat la modul hotarat, cu pasi marunti.

Acu, avand in vedere ca noul claxon e aproape dublu ca diametru, cam cum credeti ca se aude? Dap...e o placere!
fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro
 

Offline Laurentiu

Re: Ignis - Schimbare claxon
« Răspuns #1 : 16.Ian.2011, 11:29:58 a.m. »
...am luat decizia de a schimba claxonul.
De ce n-ai pus doua in paralel ?
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cobra20

Re: Ignis - Schimbare claxon
« Răspuns #2 : 16.Ian.2011, 05:07:46 p.m. »
Felicitari  :clap: Pacat ca nu ai putut exemplifica operatiunea cu ceva poze, dar un mic clip poti sa faci sa vedem cum se aude???
Something, somewhere went terribly wrong.

R.I.P. SJ 88 TAS Suzuki Ignis Daily driver: SJ 88 TSA Ford Focus mkII       Tel.:0749.405.130
 

Offline Batranul

Re: Ignis - Schimbare claxon
« Răspuns #3 : 16.Ian.2011, 08:31:23 p.m. »
@Laurentiu - din doua motive: unul ar fi ca ignisul e relativ inghesuit si nu as fi vreut sa-mi bat capul cu diverse probleme gen amplasament and ... iar apoi nu are rost sa-mi incarc masina de consumatori de-aiurea; unul (claxon) de o putere rezonabila e destul, nu-mi trebuie goarna de tren (desi ar fi fun)

@cobra20 - pe principiul: romanul cand nu are lei..schimba niste euro...acu, eu care nu am facut poze ar trebui sa-mi fac clip, ah?  :D
poze nu am facut din cel putin 2motive: nu aveam aparatul la mine si afara incepuse sa ploua.

fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro
 

Offline cobra20

Re: Ignis - Schimbare claxon
« Răspuns #4 : 16.Ian.2011, 08:52:05 p.m. »
Clip din motivul sa auzim si noi, sa te recunoastem cand treci pe langa noi  :-))
Something, somewhere went terribly wrong.

R.I.P. SJ 88 TAS Suzuki Ignis Daily driver: SJ 88 TSA Ford Focus mkII       Tel.:0749.405.130
 

Offline Laurentiu

Re: Ignis - Schimbare claxon
« Răspuns #5 : 16.Ian.2011, 09:05:06 p.m. »
.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hodoroncktronck

Re: Ignis - Schimbare claxon
« Răspuns #6 : 22.Iul.2015, 12:32:01 p.m. »
Da, am schimbat si yo claxonul zilele astea din doua motive:
1. Era ragusit,
2. Unul din fire (verdele) era aprope rupt.

Conform instructiunilor, am demontat plasticaraia si am pus un claxon tip gornita si cu ocazia asta am si prelungit putin firele electrice. Dupa fixare am fost nevoit sa indoi putin lamela metalica care il fixeaza de caroserie ca sa nu atinga de calandru si de tevile de la AC pentru ca spatiul ocupat de noul claxon era semnificativ mai mare.
Va recomand sa folositi cu incredere tuburile termocontractibile pentru cabluri electrice in locul benzii izolatoare, deoarece acestea asigura o izolare mult mai buna a cablurilor electrice fata de mediul exterior si nu lasa apa sa patruda la portiunile unde s-a realizat legarea firelor. Aceste tuburi sunt de diverse diametre si se muleaza foarte bine pe cabluri si pe suduri asigurand etanseitatea si izolarea legaturii electrice la fel ca izolatia originala a cablului electric.
De asemenea va recomand sa lipiti cablurile electrice cu cositor si nu daor sa le dezizolati si sa le legati pur si simplu.
« Ultima Modificare: 22.Iul.2015, 12:39:25 p.m. de hodoroncktronck »
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI, 7-DCT - 2019
Ford Focus 1.8 TDCI - 100CP - 2005
ex: Suzuki IGNIS 1.5 GS AWD - 99CP - 2004