Autor Subiect: anvelope 215/65/R16  (Citit de 26740 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: anvelope 215/65/R16
« Răspuns #80 : 29.Iun.2013, 12:18:42 p.m. »
Pai daca intra, de ce nu ?! In plus, de ce doar cei cu Terios sa se bucure de A/T-uri...  ;)
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8024
  • Thanked: 252 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: anvelope 215/65/R16
« Răspuns #81 : 29.Iun.2013, 09:06:29 p.m. »
Si vrei sa pui A/T-uri sau normale?
Go Terios!!!:)
 

Offline shpeedy

Re: anvelope 215/65/R16
« Răspuns #82 : 30.Iun.2013, 06:31:33 a.m. »
A/T-uri...

Sent from my LG-P760 using Tapatalk 2
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Re: anvelope 215/65/R16
« Răspuns #83 : 30.Iun.2013, 07:24:16 p.m. »
Pai daca intra, de ce nu ?!

Pt ca iti creste consumul si distanta de franare, iti scade demarajul si comfortul la rulare si probabil ca scurteaza si viata unor piese din suspensie/tren de rulare.

Nu-ti zic astea din carti, am incercat 4 dimensiuni pe 15 si 2 pe 17 mai mari decat ce scria in talon.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline shpeedy

Re: anvelope 215/65/R16
« Răspuns #84 : 01.Iul.2013, 09:07:22 a.m. »
Pt ca iti creste consumul si distanta de franare, iti scade demarajul si comfortul la rulare si probabil ca scurteaza si viata unor piese din suspensie/tren de rulare.

Multumesc de avertizari. Le stiu, dar:
- referitor la consum, oricum nu sunt prea atent la acest aspect; chiar si asa cu cat poate sa creasca pe durata lor de folosire (60k km) - un 0.5l/100km inseamna un plus de 300l -> 75l in plus pe an -> aprox. 6.5l in plus pe luna -> o iesire la cinema in minus pe luna  :)
- referitor la distanta de franare, nu o sa ma hazardez pana nu ma obisnuiesc cu noua dinamica a masinii; chiar si asa, normal mi s-ar parea ca - la o amprenta mai mare a cauciucului pe asfalt (215 vs 205) - franarea sa fie mai buna
- referitor la demaraj, asta e acuma, ne conformam noii dinamici a masinii;
- referitor la comfortul la rulare, iarasi cred ca e discutabil la SX4 care mi se pare ca are deja o suspensie destul de rigida ... parerea mea de fost posesor de Passat B5 care era o barca pe sosea;
- referitor la solicitarile in minus ale masinii, aceasta ar putea veni - cred eu - doar din surplusul de greutate al noilor anvelope (daca exista); chiar si asa, ma gandesc ca piesele puse pe masina au si ele o margine de 10-20% in ceea ce priveste rezistenta (cat sa acopere diferenta de greutate).

In fine, om vedea ce si cum...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8024
  • Thanked: 252 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: anvelope 215/65/R16
« Răspuns #85 : 01.Iul.2013, 09:14:38 a.m. »

- referitor la distanta de franare, nu o sa ma hazardez pana nu ma obisnuiesc cu noua dinamica a masinii; chiar si asa, normal mi s-ar parea ca - la o amprenta mai mare a cauciucului pe asfalt (215 vs 205) - franarea sa fie mai buna
- referitor la demaraj, asta e acuma, ne conformam noii dinamici a masinii;

Si daca un cauciuc mai mare este automat mai greu pentru niste discuri de frana care in cazul acesta sunt subdimensionate ? :-?
Go Terios!!!:)
 

Offline BXXENL

Re: anvelope 215/65/R16
« Răspuns #86 : 01.Iul.2013, 09:50:39 a.m. »
Distanta de franare crescuta vine tot de la masa mai mare a rotii si o vei simti mai mult ca un efort suplimentar la apasarea pedalei pt aceeasi forta de franare, eu cu rotile cele mai mici piscam pedala la 50-60 si oprea fara efort la semafor, cu rotile cele mai grele trebuia sa o calc mult mai mult ca sa opreasca in aceeasi maniera. La franarea de urgenta nu pot sa speculez rezultatul, daca reusesti sa faci sa intre ABS-ul inseamna ca are destula forta.

Comfortul tot de la greutatea crescuta dar si de la rigiditatea crescuta a anvelopei, daca aceasta are indice de incarcare mai mare decat cele actuale.

Toate diferentele astea nu sunt mari, dar le simti constant in mers, pe cand de avantajul anvelopelor 215/65 A/T nu stiu cat de des te vei bucura.

Dar viata-i scurta, asa ca de ce nu:P
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline shpeedy

Re: anvelope 215/65/R16
« Răspuns #87 : 01.Iul.2013, 10:53:12 a.m. »
Deci pana la urma trebuie sa fiu atent ca greutatea totala a rotii sa nu fie cu mult mai mare decat a rotilor stock (cu toate ca si aici e cu dus-intors, intrucat stock poate insemna si jante tabla+anvelope de dimensiuni stock, dar mai grele)... La urmatoarea schimbare de incaltari, o sa trebuiasca sa cantaresc si eu rotile, sa vad de la ce premise pornesc.


Dar viata-i scurta, asa ca de ce nu:P
'

Pana la urma, la asta se reduce totul...  :good:
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline rezare

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 72
Re: anvelope 215/65/R16
« Răspuns #88 : 13.Aug.2013, 01:43:06 p.m. »
Nu este asa tragic cum se zvoneste ;)

Acceleratia, franarea, stabilitatea sunt similare. Da, masina se misca putin mai greoi, dar este de inteles. Anvelopa are talonul mai mare, deci rigiditatea se va compensa.

Pe de alta parte, ce mi-este putin neclar este daca iti vor intra. A/T-urile daca nu ma insel au "carne" mai multa pe calea de rulare decat un cauciuc normal, asa ca e posibil sa-ti frece/manance contraaripile.

Pe de alta parte, un 215/65 cu M+S prin namoale/zapezi te apropie de conceptul de "tractor", nu prea te mai impotmolesti pe nicaieri. Iarna abia astept sa ninga, mult :) Vara ai nevoie mai putin de A/T daca eviti namolul (eu ma descurc decent prin offroad si cu cacuciucuri de vara).
 

Offline shpeedy

Re: anvelope 215/65/R16
« Răspuns #89 : 13.Aug.2013, 01:49:28 p.m. »
Multumesc pentru pareri !

Nu stiu deocamdata cand o sa fac respectiva mutare, intre timp intervenind alte prioritati...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X