Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki SX4 => Imbunatatiri SX4 => Subiect creat de: Sakura77 din 23.Oct.2011, 10:21:52 a.m.
-
avind in vedere noul model de talon, in care nu mai este specificat tipul de anvelope, a incercat cineva sa monteze pe Sx4 anvelope 215/65/R16 ?
avantaje :
-creste stabilitatea masinii (cauciuc mai lat)
-scade distanta de frinare
-masina este un pic mai inalta si suporta mai bine gropile (talon cauciuc mai mare)
dezavantaje :
-deteriorare bielete directie (cauciuc mai lat)
-
La dezavantaje intra si eventuala respingere la ITP. Dimensiunile cauciucurilor sunt trecute in cartea de identitate.
-
La dezavantaje intra si eventuala respingere la ITP. Dimensiunile cauciucurilor sunt trecute in cartea de identitate.
nu e problema la ITP, le pun pe cele de iarna care sunt OK ;)
-
Parca imi amintesc ca tu ai si instalatie de gpl pe masina. Vezi ca un cauciuc mai lat va duce si la o crestere a consumului. Nu stiu cu cat, probabil procetul e mic, dar el nu poate fi negat.
Dar principala problema ce apare din propunerea ta e ca sunt mai mari, nu doar mai late, ca cele originale. La cauciucurile originale, 205/65 R16 , dimensiunea totala a rotii e de 652 mm iar in cazul celor de 215/65 R16 dimensiunea totala e de 686 mm. E o diferenta de 34 mm, adica de 5.2%. In general e recomandat ca aceasta diferenta sa nu depaseasca 3%. Poti vedea aceste diferente aici (http://www.miata.net/garage/tirecalc.html) si aici (http://www.rimsntires.com/specs.jsp).
Daca vrei sa ai o suprafata de contact mai mare si un talon mai inalt si nu te intereseaza neaparata aspectul estetic solutia e un cauciuc cu dimensiunea 215/65 R15 (nu stiu daca se gasesc cauciucuri cu aceasta dimensiune), dar in acest caz nu mai poti utiliza jantele originale de pe masina.
(http://s4.postimage.cc/2bth1agdg/dif1.jpg) (http://postimage.cc/image/2bth1agdg/) (http://s4.postimage.cc/2btiotsv8/dif2.jpg) (http://postimage.cc/image/2btiotsv8/)
-
am luat in calcul aceste aspecte, nu ma intereseaza consumul, doar e gpl ;)
ideea este daca nu cumva imi va atinge pe undeva deoarece am observat ca , cu anvelopele actuale (205/60/16) , la roata stinga spate ramine un spatiu mic (1,5 cm) intre cauciuc si aparatoarea interioara (in zona conductei de alimentare a rezervorului fiind o ridicatura) acolo cred ca ar fi singura problema
-
Pai si gpl ti-ai montat pentru ca ai vrut sa ai un cost pe km mai scazut. Acum spui ca nu te intereseaza daca creste acest cost pe km. Vezi, totul e relativ, si tine de perceptia noastra de moment si de dorintele noastre, in majoritatea cazurilor justificate pe considerente subiective. :)
-
ideea este daca nu cumva imi va atinge pe undeva deoarece am observat ca , cu anvelopele actuale (205/60/16) , la roata stinga spate ramine un spatiu mic (1,5 cm) intre cauciuc si aparatoarea interioara...
Se poate rezolva intarind arcurile (prin diverse metode: inlocuire sau montare de cale intre spire sau sub arc). Cauciucuri (roti) mai mari => intarirea suspensiei.
-
-scade distanta de frinare
Doar pe suprafete cu aderenta buna (asfalt uscat). Daca rulezi cu ele pe suprafete alunecoase, e invers. Doar gindeste-te ca acvaplanarea va fi mult mai usoara, datoria greutatii mai mici care apasa pe cm2.
Daca le iei pentru iarna, e o idee foarte proasta: creste consumul datorita rezistentei mai mare la inaintare (creste cuplul necesar rotirii, dar si zapada se opune mai cu spor inaintarii cauciucului)
Indiferent de sezon se vor intimpla urmatoarele:
- se uzeaza mai mult toata suspensia, nu doar bieletele de directie sau pompa de servo
- uzezi mai mult transmisia si motorul, datoria eforturilor suplimentare
Totusi, daca vrei sa faci asa ceva asigura-te ca acea dimensiune o sa incapa si ca nu iti atinge pe undeva la cursa maxima a suspensiei, respectiv a rotilor directoare. In cazul tau e vorba de un cauciuc care e cu ~ 3.5 cm mai mare in diametru.
@rexkrokiDAU: pentru a fi folosite jante de 15" trebuie verificat daca incap in interiorul discurilor/sabotilor, deci problema se complica inca si mai mult. Apoi mai trebuie verificat si ET-ul.
-
Eu folosesc anvelope de iarna 215/65 r16 , pe Terios iar vara 235/60r16.Hmmm :-?
-
dezavantaje :
-deteriorare bielete directie (cauciuc mai lat)
Ar mai fi citeva:
- greutate mare -> suprasolicitare planetare;
- suprafata mai mare de contact -> efort de frinare mai mare;
- dimensiune mare pe talon -> presiune mai mare in interiorul pneului -> suspensie rigida si incomfortabila;
- latime mare a suprafetei de rulare -> modificarea unghiului de cadere -> uzura cauciucuri.
-
Eu folosesc anvelope de iarna 215/65 r16 , pe Terios iar vara 235/60r16.Hmmm :-?
E ok, e o diferenta de doar 0,4% indre diametrele celor doua anvelope.
-
ma asteptam sa aud pareri din partea ceror care folosesc asa ceva, nu superstitii si ipoteze mai mult sau mai putin plauzibile :(
-
pai atunci... spor la asteptat... :-j
-
Intra ok, nu ating sau ating foarte putin. Masina se inalta relativ vizibil, acceleratia si frana sunt relativ la fel, nu sunt diferente mari dinamic, in principiu creste garda si confortul pe denivelari.
Ipotezele de p-aici sunt usor amuzante :) Nu se rupe nimic, nu crapa suspensia, nu crapa "pompa de servo" (care e de fapt electrica), etc.
-
Bine ai venit pe forum rezare!
Ai pe masina anvelope 215/65 R16? Pune niste poze sa vedem si noi si in viitor participa la una dintre intalnirile clubului sa analizam "minunea" live. :)
-
Ar mai fi citeva:
- greutate mare -> suprasolicitare planetare;
- suprafata mai mare de contact -> efort de frinare mai mare;
- dimensiune mare pe talon -> presiune mai mare in interiorul pneului -> suspensie rigida si incomfortabila;
- latime mare a suprafetei de rulare -> modificarea unghiului de cadere -> uzura cauciucuri.
Scuze Laurentiu dar presiunea nu poate fi mai mare:2 atm pe o anvelopa 205/60/16 este aceeasi pe orice marime de anvelopa cu presiunea de 2 atm.
Se modifica doar volumul de aer.
Eu nu vad rostul unei anvelope mai mari pe modelul de jante pe care le are sx-ul pentru ca este 6.5j (latimea jantei) iar pentru asta este suficient 205/60/16. Daca am pune 7-7.5j atunci anvelopele mai late ar fi in mediul lor,nu ar sta "adunate" pe janta.
-
Bine ai venit pe forum rezare!
Ai pe masina anvelope 215/65 R16? Pune niste poze sa vedem si noi si in viitor participa la una dintre intalnirile clubului sa analizam "minunea" live. :)
Mersi.
Da, am 215/65/16 pentru iarna, probabil vara voi continua tot pe 205/60 ca sa pot face ITP-ul fara dureri de cap.
Scopul lor nu e sa fie mai late, scopul e sa mai inalte putin masina fara solutii extreme gen kitul de inaltare de +50mm din SUA. Fata de un cauciuc 205/60, astea ridica masina cu 17mm. Nu e mult, dar nu e nici putin daca te bagi pe forestiere/namoale cu zapada sau fara, amortizeaza putin mai bine, etc :) Am dat o plimbare de test in weekend Zarnesti - Magura - Pestera - Bran (nu era nici macar umed din pacate) si a mers ca tractorul. Cam 20-30 la ora era foarte confortabil (exceptand sleaurile mari, normal).
-
Scuze Laurentiu dar presiunea nu poate fi mai mare:2 atm pe o anvelopa 205/60/16 este aceeasi pe orice marime de anvelopa cu presiunea de 2 atm.
Cum ar arata o anvelopa de bicicleta in comparatie cu una de TV sau de tractor umflate la 2 atm ??? Pina si pa anvelopele de 205 ai 3 marje de umflare.
-
Arata la fel. "Marjele de umflare" au legatura cu incarcarea masinii, o incarci mai mult, umfli mai mult ca sa nu se deformeze prea mult cauciucul in timpul mersului (uzura mare, incalzire mare, etc). Nu au legatura cu dimensiunea cauciucului.
Probabil ai fi surprins sa afli ca si caucicurile de tractor se umfla tot la ~2 bari.
Mai putine "crezuri", mai multa documentare :)
-
Mai putine "crezuri", mai multa documentare :)
Ai dreptate. Una e presiunea si alta e volumul.
-
Da, am 215/65/16 pentru iarna
...................
Fata de un cauciuc 205/60, astea ridica masina cu 17mm. Nu e mult, dar nu e nici putin daca te bagi pe forestiere/namoale cu zapada sau fara, amortizeaza putin mai bine
e adevarat ca fiind talonul mai mare creste putin garda la sol si amortizeaza putin mai bine gropile dar in acelasi timp un cauciuc mai lat iti creeaza mai multe neplaceri prin namoale sau pe drumuri acoperite cu zapada sau zloata iarna :)
-
Mersi.
Da, am 215/65/16 pentru iarna, probabil vara voi continua tot pe 205/60 ca sa pot face ITP-ul fara dureri de cap.
Scopul lor nu e sa fie mai late, scopul e sa mai inalte putin masina fara solutii extreme gen kitul de inaltare de +50mm din SUA. Fata de un cauciuc 205/60, astea ridica masina cu 17mm. Nu e mult, dar nu e nici putin daca te bagi pe forestiere/namoale cu zapada sau fara, amortizeaza putin mai bine, etc :) Am dat o plimbare de test in weekend Zarnesti - Magura - Pestera - Bran (nu era nici macar umed din pacate) si a mers ca tractorul. Cam 20-30 la ora era foarte confortabil (exceptand sleaurile mari, normal).
ce an este masina ta, deoarece eu am un Sx4 4x4 GS model 2008 si am observat ca la roata stinga spate ramine doar 1,5 cm intre cauciuc (205/60/16) si aparatoarea de noroi interioara a aripii in zona conductei de alimentare a rezervorului de benzina
poti te rog sa pui niste poze , in special cu zona amintita de mine mai sus ?
multumesc
-
2008. In spate nu atinge nicaieri vizibil.
O sa incerc sa fac poze, dar merge mai mult nevasta cu ea.
-
Ipotezele de p-aici sunt usor amuzante :) Nu se rupe nimic, nu crapa suspensia, nu crapa "pompa de servo" (care e de fapt electrica), etc.
Rabdare, rabdare... nu a zis nimeni ca totul se va intimpla in secunda 2. Probabil motorul si transmisia nu vor avea de suferit, insa suspensia si caseta de directie + partea de asistare (electrica sau hidraulica) se vor uza mai repede.
-
Pe viitor, ma gandeam la urmatoarea combinatie ca roti vara:
- Yokohama Geolandar G012 215/60R16 (http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=55195253.139.22422&typ=R-134163&ranzahl=4&Breite=215&Quer=60&Felge=16&weiter=0&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&tyre_for=OFF&dsco=139)
- Dotz Dakar (http://www.pneumatiky-prodej-pneu.cz/o1rp0s-dotz-dakar-7x16-5-114-30-601-p34407/) - le-am gasit la o suta de Euro/bucata
In mod normal n-ar trebui sa fie probleme, fiind cu mai putin de 3% mai mari decat dimensiunile standard.
-
Parerea mea...chiar vrei sa o chinui.In plus din cauza unghiurilor masinii o sa te oftici ca nu poti multe sa faci cu ea.Nu cred ca este chiar masina potrivita pentru pneurile alea.Poate daca ii pui un kit de inaltare...atunci ar arata mai "apta".Sigur confortul la drum o sa aiba de suferit.
-
Din ce am citit pe net despre ele, Yokohama G011/G012 prezinta un comportament on-road bun pentru niste A/T-uri.
-
In alta ordine de ideei o sa-ti dai seama de alegerea facuta dupa ce dai prima oara cu ele intr-o groapa....
-
N-am gasit alt topic despre cauciucuri de iarna pentru SX4. Am luat de la Suzuki 4 roti (jante de tabla si cauciucuri Michelin Alpin A4 195/65/R15 91T) cu 412 euro.
-
In alta ordine de ideei o sa-ti dai seama de alegerea facuta dupa ce dai prima oara cu ele intr-o groapa....
Pentru ca se va intampla... ce?
-
Pai...datorita rotilor care sunt mult mai mari .Este posibil sa atinga si in momentul cand virezi...dar,poate ma insel,vedem.
-
E posibil sa atinga contra-aripile, sau la ce te referi? Sa fim seriosi, daca se intampla asta ori nu ai deloc amortizoare/arcuri, ori sunt rupte, deci nu prea mai are importanta. Daca te-ai uita un pic la suspensia masinii in loc sa "crezi", ai intelege ce spun :)
Nu am observat sa atinga la viraje pana acum, iar ce propunea omul sa ia aveau diametru mai mic decat ce am eu pe masina.
Am facut in sfarsit pozele, cu mare intarziere. 215/65/16 cu Blizzak LM80.
(http://img546.imageshack.us/img546/2226/img20111111085136.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/546/img20111111085136.jpg/)
(http://img812.imageshack.us/img812/8299/img20111111085212.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/812/img20111111085212.jpg/)
(http://img687.imageshack.us/img687/6359/img20111111085234.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/687/img20111111085234.jpg/)
Geolander-urile alea arata bine... problema e ca asa n-as mai avea nici un set de cauciucuri pentru ITP :)
-
Multumim ptr. poze. Cand ai timp, poate faci si cu masina, sa vedem cum se prezinta 'overall'.
In ceea ce priveste ITP-ul, mai raman cele de iarna...
-
La tine, eu ziceam de mine :) Astea sunt de iarna, daca mi-as lua si eu geolanderele pentru vara n-as mai avea cu ce "sa ma prezint".
-
Am facut in sfarsit pozele, cu mare intarziere. 215/65/16 cu Blizzak LM80.
(http://img546.imageshack.us/img546/2226/img20111111085136.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/546/img20111111085136.jpg/)
(http://img812.imageshack.us/img812/8299/img20111111085212.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/812/img20111111085212.jpg/)
(http://img687.imageshack.us/img687/6359/img20111111085234.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/687/img20111111085234.jpg/)
O poza doua de asamblu? Sunt chiar curios cum da :->
-
Desigur :)
[IMG=http://img148.imageshack.us/img148/1154/img20111112120006.jpg][/IMG] (http://imageshack.us/photo/my-images/148/img20111112120006.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Mie imi place cum arata!
-
Dap. Arata bine.
-
Sa le stapanesti sanatos, dar mi se pare mie sau esti zgarcit cu pozele :D
-
Nu merg eu cu masina si trebuie sa-mi aduc aminte ca trebuie sa le fac :) Weekend-ul asta am mers cu ea la plimbare si am apucat sa fac pozele.
Mai mergea un +2-3 cm inaltata cu ceva kit. Era sa pun kitul din state, dar m-am razagandit in ultimul moment.
-
Eu zic ca, fara un kit de inaltare ,care iti mareste unghiul de atac..."botul" masinii o sa puna in continuare piedici in iesirile in natura.
-
...un kit de inaltare ,care iti mareste unghiul de atac...
Poate unghiul de cadere (pe sol). Unghiul de atac (inaintare) este dat rotii de reglajul bieletei de directie.
-
Nu cred ca ai inteles ce vroiam sa spun.
"Unghiul de atac este intre orizontala si tangenta la roata fata dusa din varful consolei fata.
De degajare, cel din spate..."
(http://s11.postimage.cc/vdyy1eafj/08_h2sut_breakover.jpg) (http://postimage.cc/image/vdyy1eafj/)
-
Desigur :)
[IMG=http://img148.imageshack.us/img148/1154/img20111112120006.jpg][/IMG] (http://imageshack.us/photo/my-images/148/img20111112120006.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ce imbunatatiri ai observat in timpul condusului? Sunt vreo 17 mm in plus la garda la sol. Se simt cand te urci in masina? La accelerarea de pe loc se simte vreo diferenta? Te intreb pentru ca m-a ros mult timp treaba asta cu schimbatul dimensiunilor anvelopelor, dar nu puteam sti daca se merita.
-
E mai confortabila pe denivelari (dar asta depinde prea mult de cauciuc si presiune). Se simte ca e putin mai inalta la condus/urcat/drumuri accidentate. Nu e ceva radical, dar este o imbunatatire destul de cuantificabila.
La accelerari pare ca e mai lenesa putin, nu ceva deranjant si oricum nu era racheta nici inainte. Pentru acel gen de distractie am alt agregat :)
-
Am facut in sfarsit pozele, cu mare intarziere. 215/65/16 cu Blizzak LM80.
Crezi ca daca "s-ar sari calu' " un pic mai mult -cu vreo 4 mm- fata de ale tale de 215/65R16, cu ceva, sa zicem 215/60r17, ar fi o problema (jante de 6,5Jx17) ? (Stiu ca fata de 205/60R16 ar fi o depasire, in cazul 215/60R17, de 5,5%, fata de 5%, cat e la 215/65R16, dar tot nu s-ar atinge acel 692 mm de care citisem, parca undeva, ca ar fi pragul maxim admis de SX4...)
-
Ai constatat vreo diferenta la consum de cand ai noile anvelope?
-
Mi se pare ca e cam la limita acum deja, probabil o crestere in plus aduce si ceva frecari. Acum imi freaca putin daca virez maxim si am ceva viteza sa incarc masina dinamic.
La consum nu stiu ce sa zic, nu mi se pare o diferenta sesizabila, dar nici nu pot spune ca il urmaresc. A venit si frigul de cand le-am schimbat.
-
Cam in ce loc atinge si cat e ET-ul la jante, daca se poate? Merci!
-
Jantele sunt cele de sx4 clasice. Nu m-am uitat unde atinge, deci nu pot spune precis.
-
Salutare, am montat si eu 215/65/16 pe SX4, nu pare a freca nici o roata, in schimb cand virez maxim dr sau stg se aude un zgomot ca de abs ,doar pe partea stanga,dupa care se aprinde esp ul si abs ul in bord. Inca nu am mers la service sa vad daca nu cumva este o problema tehnica, dar cu rotile normale nu facea.
-
esti sigur ca ai facut acest test si cu rotile normale?
-
da, intorceam masina zi de zi in fata casei si luam maxim de volan,dar nu se auzea nimic. Ma gandesc ca nu cumva sa trebuiasca sa se umble in computer pentru a rescrie rotile.
-
Adicatelea cum sa se rescrie rotile? (Ma bate si pe mine gandul sa iau anvelope ceva mai mari, ca jante de 17 deja mi-am luat!)
Scuze, da-s novice in atari detalii...
Multumesc!
-
nu exista nici o scriere necesara/posibila la ce avem noi
la versiunile noi vor aparea senzorii din roata care trebuie invatati la fiecare schimb de roti
-
Ahaaa, :-?, 'nteles...Merci!
-
Ce imbunatatiri ai observat in timpul condusului? Sunt vreo 17 mm in plus la garda la sol. Se simt cand te urci in masina? La accelerarea de pe loc se simte vreo diferenta? Te intreb pentru ca m-a ros mult timp treaba asta cu schimbatul dimensiunilor anvelopelor, dar nu puteam sti daca se merita.
Pentru a ,avea o garda mai mare cu 17mm asa cum spui trebuia ca inaltime cauciucului nou sa creasca cu 34 de milimetri, si cred ca este prea mult. Daca doresti sa faci o modificare a anvelopelor, ideal este 215-60-16 si nu pe 65. orice modificare care depaseste 3% la dimensiuni nu se mai incadreaza in expluatarea in siguranta a autoturismului si aici vorbim de centrul de greutate , indicatiile kilometrajului, compiuterului de bord,plus modificarea unghiurilor de lucru a articulatiilor, ce inseamna uzura ceva ma rapida decat obisnuit, plus probleme cu politia sau neplata despagubirilor CASCO daca avetii dauna. urmeaza sa fac aceasta modificare daca registrul auto da ok-iul.
-
Mersi.
Da, am 215/65/16 pentru iarna, probabil vara voi continua tot pe 205/60 ca sa pot face ITP-ul fara dureri de cap.
Scopul lor nu e sa fie mai late, scopul e sa mai inalte putin masina fara solutii extreme gen kitul de inaltare de +50mm din SUA. Fata de un cauciuc 205/60, astea ridica masina cu 17mm. Nu e mult, dar nu e nici putin daca te bagi pe forestiere/namoale cu zapada sau fara, amortizeaza putin mai bine, etc :) Am dat o plimbare de test in weekend Zarnesti - Magura - Pestera - Bran (nu era nici macar umed din pacate) si a mers ca tractorul. Cam 20-30 la ora era foarte confortabil (exceptand sleaurile mari, normal).
curiozitate : cum sta la viraje stranse ?
-
Stranse sau in forta? Cand se inclina masina ating un pic.
RAR nu o sa aprobe nici o modificare de cauciucuri. Diferenta de 3% nu e valabila in romania.
-
Avem colegi care au dotat SUZELE cu cauciucuri 215-60-16. Vreau sa incerc sa omologhez dimensiunea asta si vroiam informatii de la cineva care are.
-
Probabil pentru omologare trebuie reprogramat vitezometrul si din ce stiu eu nu se baga nimeni (parca in USA au incercat cativa cu lift-kit sa reprogrameze si n-au reusit nici la dealer).
-
Nu ti le omologheaza nimeni, am incercat eu la rar bucuresti chiar prin cunostinte. Mergi cu ele pe burta sau nu mergi deloc :)
-
Am sa incerc si eu sa vedem despre ce este vorba, dar ma intereseaza sa stiu daca cele 215/60/16 ating pe undeva la viraje sau la incarcare maxima ?
-
Nu cred, abia ating 215/65 doar in conditii specifice (masina incarcata, viraje mai in viteza sau ma in demaraj/frana).
-
Unde mai pui si nitel benzina in plus consumata.
-
Nu am observat diferente de consum notabile o data ce elimini eroarea de kilometraj de 5%.
-
Practic la consumul afisat se adauga si diferenta de x % ?
-
Pai treaba sta cam asa: anvelopele astea au diametru cu 5% mai mare, deci si circumferinta tot cu 5% mai mare. Asta inseamna ca tu la 100km mersi "pe bord" de fapt faci 105km in realitate, ca calculatorul nu are de unde sa stie ca ai cauciucuri mai mari. Deci daca, sa zicem, mergeai cu 10% inainte, el o sa simta ca ai consumat 10.5 litri, dar pentru el e ca si cum ai mers doar 100km deci o sa afiseze 10.5% consum.
Tu insa stii ca ai mers in realitate 105km, deci consumul este acelasi, 10%.
Cam asta e simplificat. Din ce e pe bord scazi diferenta de 5% si iti da "consumul real".
-
Multam de informatie, dar totusi ma gandesc ,ca acesti 5 % trebuie scazuti din consumul total si nu din consumul la % ,deoarece consumul la % ,poate varia in functie de conditiile de deplasare. Practic daca stai pe loc consumul creste dar nu faci km.
-
Nu cred ca este corect ce am spus mai sus. Logic pentru a afla consumul mediu este ca, consumul total de carburant sa fie raportat la km. bordului + 5%. exemplu : consum total 10l--km. bord 200-- + 5% = 210-- consum mediu = 4.76
-
Ce am spus eu era un calcul simplificat... daca mai mult stai cu masina decat mergi da, e irelevant.
-
Retineti ca la 100 km/h afisati, veti rula de fapt cu 96 km/h (in cazul cauciucurilor normale). Deci, cu noile "roate" viteza reala la 100km/h afisati va fi de fapt 101km/h. ...hai!... inapoi la foaie si refaceti calculele.
-
Ce spui tu nu are nici o legatura cu discutia, nu e nimic de corectat. Cata vreme pe bord numara 100km cu diametrul X (indiferent ca viteza e aratata 100, 94, 98.6, 103.4km/h fata de cifrele afisate de vitezometru), vei merge "real" 105km cu diametrul X + 5%.
-
din intamplare am citit aici acest subiect...sapt. trecuta am vrut sa pun pe suza mea anvelope de iarna 225/60/r16 :-t :-O :) Da, in nebunia mea am facut rost de o anvelopa continental care arata bestial,striuri forma de "v", lata, super ce sa mai si cand ma uit la cea originala 205/60 mi se pare subtire si anemica :) dar ...din pacate diametrul este urias,creste f.mult si nu se potriveste.In acest caz as vrea sa pun 215/60/r16...Intrebarea mea este, se potrivesc si daca are cineva...cat de late sunt(pt ca aici vreau sa ajung) si daca masina arata mai bine cu gume mai late...ar mai fi si varianta 225/55/16 care pare sa fie <=> cu 205/60/r16...totusi nu sunt prea late?
-
Poti pune distantieri de 10mm daca anvelopa e prea lata si atinge in suspensie. Ca diametrul total nu e cu mult mai mare sa atinga in aripi/praguri.
Sau poti folosi jante cu offset mai mic, de la mitsubishi lancer x sau asx.
-
pentru ca si eu am cautat .... din alte motive... eu vreau sa pun ceva mai de teren A/T .... am gasit topicul asta
http://clubsx4.com/forum/archive/index.php/t-2319.html?s=65ef5d78a4a7d09751fa7abcec36e219 (http://clubsx4.com/forum/archive/index.php/t-2319.html?s=65ef5d78a4a7d09751fa7abcec36e219)
aici e vorba de yokohama geolandar G012 A/T ... astea sunt all season, cel putin asa scrie pe site la ei
cei care le au montat spun ca se comporta ok si nu atinge nimic. La un calcul pe orice tyre calculator iese o diferenta de 1.8% in plus la diametru total al rotii. Din cate stiu tot ce este sub 3% nu afecteaza decat vitezometrul :)))
-
cu viteza n-ar fi o problema, ideea este sa mearga montate si pe "fata" pt ca pe "spate" sunt ok...o sa incerc 215 sa vedem ce iese dar mai astept idei...
-
In acest caz as vrea sa pun 215/60/r16...Intrebarea mea este, se potrivesc si daca are cineva...cat de late sunt(pt ca aici vreau sa ajung) si daca masina arata mai bine cu gume mai late...
Tu ai citit vreo pagina macar din topicul asta?
-
Pana acum, ma uitam dupa anvelope A/T pe CauciucuriDirect (http://www.cauciucuridirect.ro/), dar am descoperit un nou site cu ceva mai multe modele de A/T-uri (pe dimensiunea care imi face cu ochiu') si la preturi mai ok decat CauciucuriDirect: Anvelope Popgom (http://www.anvelope-popgom.ro/) .
Poate mai intereseaza pe cineva...
-
Nu te paraseste ideea de a pune anvelope mai mari. :baston:
-
Pai daca intra, de ce nu ?! In plus, de ce doar cei cu Terios sa se bucure de A/T-uri... ;)
-
Si vrei sa pui A/T-uri sau normale?
-
A/T-uri...
Sent from my LG-P760 using Tapatalk 2
-
Pai daca intra, de ce nu ?!
Pt ca iti creste consumul si distanta de franare, iti scade demarajul si comfortul la rulare si probabil ca scurteaza si viata unor piese din suspensie/tren de rulare.
Nu-ti zic astea din carti, am incercat 4 dimensiuni pe 15 si 2 pe 17 mai mari decat ce scria in talon.
-
Pt ca iti creste consumul si distanta de franare, iti scade demarajul si comfortul la rulare si probabil ca scurteaza si viata unor piese din suspensie/tren de rulare.
Multumesc de avertizari. Le stiu, dar:
- referitor la consum, oricum nu sunt prea atent la acest aspect; chiar si asa cu cat poate sa creasca pe durata lor de folosire (60k km) - un 0.5l/100km inseamna un plus de 300l -> 75l in plus pe an -> aprox. 6.5l in plus pe luna -> o iesire la cinema in minus pe luna :)
- referitor la distanta de franare, nu o sa ma hazardez pana nu ma obisnuiesc cu noua dinamica a masinii; chiar si asa, normal mi s-ar parea ca - la o amprenta mai mare a cauciucului pe asfalt (215 vs 205) - franarea sa fie mai buna
- referitor la demaraj, asta e acuma, ne conformam noii dinamici a masinii;
- referitor la comfortul la rulare, iarasi cred ca e discutabil la SX4 care mi se pare ca are deja o suspensie destul de rigida ... parerea mea de fost posesor de Passat B5 care era o barca pe sosea;
- referitor la solicitarile in minus ale masinii, aceasta ar putea veni - cred eu - doar din surplusul de greutate al noilor anvelope (daca exista); chiar si asa, ma gandesc ca piesele puse pe masina au si ele o margine de 10-20% in ceea ce priveste rezistenta (cat sa acopere diferenta de greutate).
In fine, om vedea ce si cum...
-
- referitor la distanta de franare, nu o sa ma hazardez pana nu ma obisnuiesc cu noua dinamica a masinii; chiar si asa, normal mi s-ar parea ca - la o amprenta mai mare a cauciucului pe asfalt (215 vs 205) - franarea sa fie mai buna
- referitor la demaraj, asta e acuma, ne conformam noii dinamici a masinii;
Si daca un cauciuc mai mare este automat mai greu pentru niste discuri de frana care in cazul acesta sunt subdimensionate ? :-?
-
Distanta de franare crescuta vine tot de la masa mai mare a rotii si o vei simti mai mult ca un efort suplimentar la apasarea pedalei pt aceeasi forta de franare, eu cu rotile cele mai mici piscam pedala la 50-60 si oprea fara efort la semafor, cu rotile cele mai grele trebuia sa o calc mult mai mult ca sa opreasca in aceeasi maniera. La franarea de urgenta nu pot sa speculez rezultatul, daca reusesti sa faci sa intre ABS-ul inseamna ca are destula forta.
Comfortul tot de la greutatea crescuta dar si de la rigiditatea crescuta a anvelopei, daca aceasta are indice de incarcare mai mare decat cele actuale.
Toate diferentele astea nu sunt mari, dar le simti constant in mers, pe cand de avantajul anvelopelor 215/65 A/T nu stiu cat de des te vei bucura.
Dar viata-i scurta, asa ca de ce nu:P
-
Deci pana la urma trebuie sa fiu atent ca greutatea totala a rotii sa nu fie cu mult mai mare decat a rotilor stock (cu toate ca si aici e cu dus-intors, intrucat stock poate insemna si jante tabla+anvelope de dimensiuni stock, dar mai grele)... La urmatoarea schimbare de incaltari, o sa trebuiasca sa cantaresc si eu rotile, sa vad de la ce premise pornesc.
Dar viata-i scurta, asa ca de ce nu:P
'
Pana la urma, la asta se reduce totul... :good:
-
Nu este asa tragic cum se zvoneste ;)
Acceleratia, franarea, stabilitatea sunt similare. Da, masina se misca putin mai greoi, dar este de inteles. Anvelopa are talonul mai mare, deci rigiditatea se va compensa.
Pe de alta parte, ce mi-este putin neclar este daca iti vor intra. A/T-urile daca nu ma insel au "carne" mai multa pe calea de rulare decat un cauciuc normal, asa ca e posibil sa-ti frece/manance contraaripile.
Pe de alta parte, un 215/65 cu M+S prin namoale/zapezi te apropie de conceptul de "tractor", nu prea te mai impotmolesti pe nicaieri. Iarna abia astept sa ninga, mult :) Vara ai nevoie mai putin de A/T daca eviti namolul (eu ma descurc decent prin offroad si cu cacuciucuri de vara).
-
Multumesc pentru pareri !
Nu stiu deocamdata cand o sa fac respectiva mutare, intre timp intervenind alte prioritati...
-
(copy-paste de pe jurnalul meu de bord)
Tocmai am montat jante + anvelope 215 65 r16 pe Suzi, de la un amic cu RAV4, pentru a vedea cum se comporta si, recunosc, ca sa urc mai usor la casuta pe care vreau sa o cumpar la munte :)
Inca n-am poze, dar revin cu info.
Ochiometric, diferenta dintre astea si ale mele de iarna, 205 pe 55, e teribil de mare :)
M-am sucit prin parcare in viraje la maxim, n-am simtit sa frece pe undeva. Adevarat, o data sau de doua ori am auzit ceva ciudat, dar cam atat.
-
Hai sa va motivez. Pareri ?
Suzi incaltata cu 215 65 r16
(http://s6.postimg.cc/uurvzy4pp/Picture.jpg) (http://postimg.cc/image/uurvzy4pp/)
Dupa ce schimb inapoi pe jantele si rotile mele, pun si o poza comparativa.
-
nu e cam mare diferenta? nu atinge nicaieri?
(http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc/imagestats/205x65xR16-215x65xR16.png) (http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php?tires=205-65r16-215-65r16)
-
Cred ca si frecarea :-)) :happy: este mai mare???
-
Arata bine ! Dar vorba lui @Rex: nu atinge nicaieri ?
-
De cand le-am pus am batut circa... 200 si ceva de km, printre care si extraurban (3 oameni + 100 kg in portbagaj), drumuri proaste si urban, cu curbe stranse, etc. Eu nu am simtit sa frece pe undeva.
E adevarat ca fata de 205 60 r16 nu e foarte mare diferenta, insa fata de 55 ale mele de iarna, e :)
Urmatoarele de iarna (in curand) vor fi fie 205 60 sie 215 65, fara sa stau pe ganduri.
Nota: masina pare mai cocotzata in realitate decat in poza :D
-
ce table sunt alea? ca arata bine
-
De toyota rav4. Si sunt de acord cu tine, dau bine pe SX4.
-
Eu decid, totusi, sa raman la talonul de fabrica, nu la talon mai mare. Parca se comporta ciudat masina, merge greoi, viraza aidoma + ca toti stim de uzura accentuata a pieselor. Asta e, ma multumesc cu 205 60 :)
-
Din pacate asta e rezultatul, s-a micsorat si cuplul la roata si a crescut si masa rotii, asa ca e de asteptat sa pierzi la demaraj/franare.
-
ce-i drept, diferenta fata de 205/60 e de 5.13%
poti sa incerci ceva intermediar: 215/60/R16 - diferenta e de 1.84%
-
Scopul meu era sa cresc garda. Alta varianta ar fi 205 65 16, insa diferenta de pret fata de cele pe 60 e cam mare la 4 cauciucuri, asa ca o sa renunt.
-
la 215/60 cresti garda cu 60 mm
iar la 205/65 cu 102 mm
-
boga, rezultatele sunt "usor" exagerate, e vorba doar de 6 respectiv 10 mm... :)
(http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc/imagestats/205x60xR16-215x60xR16.png) (http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php?tires=205-60r16-215-60r16) (http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc/imagespeedo/205x60xR16-215x60xR16.png) (http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php?tires=205-60r16-215-60r16)
(http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc/imagestats/205x60xR16-205x65xR16.png) (http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php?tires=205-60r16-205-65r16) (http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc/imagespeedo/205x60xR16-205x65xR16.png) (http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php?tires=205-60r16-205-65r16)
-
Ceea ce consider a fi nesemnificativ (1 cmm impartit la doi, ca doar atat e atribuit garzii la sol, jumatate din diferenta), avand in vedere minusurile.
-
Nu nu, diametrul creste cu 2 cm deci cum au zis colegii, garda creste si ea cu 1cm.
-
Ma rog, tot nu merita, din pct meu dvdr. :(
-
corect hugbear, m-am pierdut in cm mm... :D
-
Daca imi spune cineva de cep pe postimg.cc imi da "file limit exceed", desi n-am pus nicio poza de mult timp (fie logat sau fie nelogat), v-as putea pune poza comparativa promisa, cu masina incaltyata cu cauciucuri 205/55/r16 vs 215/65/r16
-
pe postimg.cc imi da "file limit exceed"
De ce nu folosesti http://imageshack.us/ ?
-
Mi se parea mai usor sistemul Postimg. Hai ca incerc :)
Same car, same spot, different... something :D
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/707/c2k8.jpg) (http://imageshack.com/i/jnc2k8j)
-
Pacat ca nu ai apucat sa cantaresti una, sunt curios ce diferenta de greutate e intre ele, si daca s-ar fi gasit un compromis de janta/anvelopa mai apropiat de greutatea celor stock, ca sunt convins ca asta penalizeaza dinamica masinii cel mai mult, lungirea rapoartelor contand mai putin ar fi putut fi trecuta cu vederea.
-
Referitor la chestia asta, chiar acum - la ultimul schimb de anvelope vara<>iarna - m-am gandit sa cantaresc anvelopele de iarna: mi-a iesit 10.5-11kg pentru anvelopele de iarna Sava Eskimo HP 205/60R16. Sunt foarte curios cat ar avea astea 215/65R16 (cu toate ca niste AT-uri sunt chiar mai grele decat unele de asfalt).
-
...asta penalizeaza dinamica masinii cel mai mult...
Cresterea greutatii pe roti va creste si fortele ce actioneaza asupra planetarelor iar "viata" acestora se va scurta semnificativ.
-
Categoric si planetarele si suspensiile si franele vor suferi, dar primul lucru care se observa e demarajul mult mai prost si efortul crescut la franare (masina decelereaza mai incet pt aceeasi cursa a pedalei de frana). SX4 are frane hiper sensibile, nu stiu daca ar fi foarte sesizabil, dar pe smart am simtit-o din plin, la modul ca primele frane 60-0 (cum ar fi cand ajungi la un semafor care se face rosu) m-au surprins neplacut, mi-am dat seama ca nu se opreste asa cum am anticipat si trebuie calcata frana mai mult.
Ce pierzi cu anvelopele astea mai grele (mai mari ca dimensiuni sau profile mai grele cum ar fi AT) mai poti recupera folosind jante usoare. Evident, costul acestor jante mai usoare este mult mai mare decat al celor normale, dar cam asta singura alternativa daca vrei un SX4 cu roti mai mari fara a penaliza dinamica si longevitatea masinii.
-
Am stat si m-am mai gandit cu referire la efectele montarii unor anvelope mai mari - mai precis asupra efectului surplusului de greutate asupra componentelor masinii. Daca Suzuki are in catalogul propriu de accesorii jante pe 18" cu cauciucuri 215/45R18 (http://www.suzuki.ro/autoturisme/accesorii/sx4/design-exterior/page/2/), oare subansamblele masinii nu sunt pregatite sa suporte greutatea unor asemenea roti ?
Inclin sa cred ca da, ceea ce ma duce la urmatoarea intrebare: cu cat este mai grea combinatia jante de 16" cu AT-uri 215/65R16 (sau 15"+205/70R15) fata de combinatia jante de 18" cu 215/45R18 ?
-
Tu vrei si 215 65 r16 si sa fie A/T ? Esti curajos, nu gluma :D
-
Eu as vrea sa fie AT, ramane de vazut de care AT si ce dimensiune...
Oricum, e vorba de planuri pentru 2015 (cand ajung la 4 ani anvelopele curente).
-
.... dar primul lucru care se observa e demarajul mult mai prost
Aici as avea dubii. Poate mi s-a parut mie , insa la octavia , alea de vara erau 205/55R15 si alea de iarna 195/65R15 si simteam foarte clar cum demarajul era mult mai bun cu alea mai mari (195 ).
-
Nu ti s-a parut, dar faci o confuzie undeva. 195/65R15 sunt mai mici decat 205/55R16. 195 reprezinta latimea anvelopei iar 65 reprezinta inaltimea balonului exprimata ca PROCENT din latimea anvelopei. Da, balonul e mai mare dar se compenseaza din janta, per total 195/65R15 sunt mai mici si mai usoare decat 205/55R16 de regula
Deci masina este mai rapida cu 195 pt ca sunt mai usoare.
-
Nu ti s-a parut, dar faci o confuzie undeva. 195/65R15 sunt mai mici decat 205/55R16. 195 reprezinta latimea anvelopei iar 65 reprezinta inaltimea balonului exprimata ca PROCENT din latimea anvelopei. Da, balonul e mai mare dar se compenseaza din janta, per total 195/65R15 sunt mai mici si mai usoare decat 205/55R16 de regula
Deci masina este mai rapida cu 195 pt ca sunt mai usoare.
Sunt tot pe 15 si alea 205/55 . Si sunt mai mici . Doar ca le-am primit cadou la vremea respectiva (intre timp am schimbat si masina) si le-am pus pe jantele originale ale masinii ca arata mai bine cu cauciucurile mai late si talon mai mic.
Ps : stiu cum se calculeaza dimensiunile unei anvelope.
-
Tu vrei si 215 65 r16 si sa fie A/T ? Esti curajos, nu gluma :D
Asta curaj - Radical SX4 (https://m.facebook.com/suspendedkustomz?v=photos&psm=default&album=a.536743149690500.119655.490942084270607&refid=17).
Sursa (http://clubsx4.com/forum/showthread.php?t=5275)
-
imi place...
-
Asta curaj - Radical SX4 (https://m.facebook.com/suspendedkustomz?v=photos&psm=default&album=a.536743149690500.119655.490942084270607&refid=17).
Sursa (http://clubsx4.com/forum/showthread.php?t=5275)
E prea de tot. Intra la categoria de nebuni precum Impreza facuta hard-offroader; acolo e si mai grav :D
-
Wow. Cat de bine ii sade... exagerat, dar imi place
Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
-
Despre 205/65/16 ce parere aveti? Am gasit Yokohama AT aici:
http://www.autowebshop.ro/p/16786/anvelope-yokohama-all-season-20565r16-95h-geolandar-g012-xrrl-wo/
pretul este excelent.
Diferenta la diametru e 3%.
Despre profil si performante fata de alte variante nu mai vorbesc.
(http://www.autowebshop.ro/media/shop/products/1363958597Yokohama_Geolandar_G012_1.jpg)
-
Intr-adevar un pret suspect de bun pentru niste Geolandare (sa nu care cumva sa aiba DOT de anul trecut, la pretul asta), niste anvelope recomandate pentru cei care fac iesiri ocazionale in off-rad usor/mediu.
Despre dimensiune, eu n-am gasit pe nimeni (ma refer la forumuri de afara) sa-si fi pus aceasta dimensiune; pe 16" se merge pe 215/60 sau 215/65 ca alternative atipice, iar pe 15" pe 205/70 - pentru versiunile stock, not-lifted.
-
Despre 205/65/16 ce parere aveti? Am gasit Yokohama AT...
Daca are pe talon si semnul cu fulgul de nea, mi-as incalta pt iarna masina cu asa ceva.
Pana in prezent, pasionatii de SUV-uri nu puteau sa aleaga intre anvelope off-road si de strada. Ei bine, lucrurile nu mai sunt la fel.
-
Yokohama - 205/65R16 95H Geolandar G012 XRRL W
Sunt marcate M+S.
Poate isi face curaj cineva sa le cumpere.
E chilipir.
-
Sunt marcate M+S.
Nu conteaza. Sint luate in consideratie ca fiind utilizabile si legale pe timp de iarna doar cauciucurile care pe linga inscriptia "M+S" au si triunghiul cu fulgul de zapada.
-
Yokohama - 205/65R16 95H Geolandar G012 XRRL W
Sunt marcate M+S.
Potrivit legii (http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=22), e ok:
5. Anvelopele denumite comercial „all seasons” sau 4S, ca şi cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate dacă au marcajul specific anvelopelor de zăpadă (M+S, M.S., M&S), conform Directivei Consiliului 92/23/CE privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54.