Autor Subiect: Parcare in rampa  (Citit de 3899 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2504
  • Thanked: 1295 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Parcare in rampa
« Răspuns #20 : 28.Apr.2019, 10:09:46 a.m. »
1. Ambreiajul nu ar trebui sa fie, sarcina e mult mai mica ca in mers normal deci ai fi stiut ca are ambreiajul defect. Dar se poate. Plecarea de pe loc este lina sau cu trepidatii cand ai sarcina (trage frana de mana si incearca sa vezi daca ai zgomote cand incerci sa cuplezi ambreiajul dar atentie, nu cupla ambreiajul de tot, risti sa il distrugi).
2. Daca sare din viteza -defect/problema in cutie- atunci ia viteza, nu trepideaza si tremura. Se duce, nu cu incetinitorul.
3. O explicatie este ca forta de tractiune este suficienta sa rotesca motorul, sa treaca pistoanele peste varful de compresie. Pot fi urmatoarele cauze:
- o supapa sau mai multe scapa. Aceste regim este unul cvasi-static, o foarte mica neregularitate -calamina pe scaunul supapei- poate lasa suficient loc prin care aerul sa fie evacuat la viteza mica, lucru care in regim normal de turatie nu este vizibil/sesizabil
- "asa fac toate". Pentru ca folosesti viteza 1 sau marsarierul raportul de trasmitere intre motor si roata este scazut si de aceea poate apare situatia asta. De exemplu daca o lasi in viteza a V-a , nu ar trebnui sa mai ai problema sau sa fie mult mai putin evidenta. Pentru ca motorul ar trebui sa se invarta mult mai repede. Asa ca fa un test si las-o intr-o viteza superioara. Nu cunosc situatia,  masina de noua s-a comportat la fel? Ar fi frumos sa ne spui daca ai testat si ce rezulate ai.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline cristidav

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #21 : 28.Apr.2019, 10:13:39 a.m. »
Am spus mai devreme, am lasat-o in vitezele 2 si 3, efectul era si mai accentuat, pleca si mai rapid... Hai ca incerc si a 5-a, desi ma indoiesc.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2504
  • Thanked: 1295 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Parcare in rampa
« Răspuns #22 : 28.Apr.2019, 10:18:21 a.m. »
Atunci nu e motorul, e ambreiajul...verifica rulmentul de presiune. Dar ma gandesc si la cutie, efectul se amplifica cu rapoartele de schimbare... ca si cum pinioanele nu sunt cuplate complet ci pe cant. Si sare din dinte in dinte...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline cristidav

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #23 : 28.Apr.2019, 10:23:59 a.m. »
Merg des la munte, plec de pe loc din rampe de diverse grade + am facut des testul de ambreiaj (talpa in viteza a 5-a la 50 kmh)... si degeaba, nu patineaza de doi bani.  :-?
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2504
  • Thanked: 1295 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Parcare in rampa
« Răspuns #24 : 28.Apr.2019, 10:56:41 a.m. »
Atunci ramane cutia, cumva pinioanele nu cupleaza suficient si scapa. Si se pare ca numai in static, ca si cum la rece nu cupleaza suficient iar in mers normal rotatia ajuta pinioanele sa intre in pozitia corecta. Iar asta este subliniata si de efectul care este diferit cu treapta de viteza. Verifica cuplajele de pe linia timoneriei, sa nu ai undeva un joc anormal in bucse.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #25 : 28.Apr.2019, 11:07:28 a.m. »
Nu e nici un defect, cel puțin nu la SX4. Dacă compari mai multe în același loc vei vedea că se comportă la fel. Mă îndoiesc că la alte modele Suzuki e altfel. În cazul meu am observat același comportament și la SX4 și la S-Cross.

Offline bisti

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #26 : 28.Apr.2019, 04:31:31 p.m. »
Am spus mai devreme, am lasat-o in vitezele 2 si 3, efectul era si mai accentuat, pleca si mai rapid... Hai ca incerc si a 5-a, desi ma indoiesc.

E normal, foile sunt ca la bicicleta, vitezele mari au diametrul invers proportional. In a 5a va pleca mai usor la vale.
 

Offline berila_mz

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #27 : 29.Apr.2019, 07:43:24 a.m. »
Bine punctat @bisti, de aceea pe vremuri batrana Dacia 1310 se pornea impinsa in viteza 3 sau 2, nu in viteza 1. Masina parcata e indicat sa fie cuplata in viteza 1 sau R (panta vs. rampa), frana "de mana" actionata si rotile bracate spre o bordura.

Din descriere e o "problema" de compresie (depuneri pe supape, calamina, etc) ce se poate datora unei conduceri cu motorul subturat.

Trimis de pe al meu MHA-L29 folosind Tapatalk

  • Suzuki Vitara 1.6 AllGrip Spirit
 

Offline cristidav

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #28 : 29.Apr.2019, 09:35:40 a.m. »
Chiar nu vreau sa par GicaContra, dar pe bune, in 7 ani de cand am masina, o data n-am condus-o subturat. Viteza de croaziera e mereu in plaja de turatii 2500-3000, indiferent ca e afara sau oras.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Myhay

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #29 : 29.Apr.2019, 12:12:24 p.m. »
Pai....poti sa o conduci corect dar daca avem calitatea benzinei.... :notlst:  se depune oricum ai merge cu ea.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic