Suzuki Club ROMANIA

Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki SWIFT => Imbunatatiri SWIFT => Subiect creat de: despada din 04.Oct.2009, 07:46:15 p.m.

Titlu: efort la pedala de acceleratie
Scris de: despada din 04.Oct.2009, 07:46:15 p.m.
Salut tuturor ,

Sunt posesorul unui Swift , si am aproape 5000km cu el .
Am fost interesat atat de consum cat si de performante , asa ca am experimentat cu atentie cele doua aspecte in ce 5000km .

Ceea ce m-a nemultumit la masina desi initial nu am observat , efortul pe care il simte soferul la apasarea pedalei de acceleratie este imposibil de reglat .Am 90kg apas cu blandete dar fara un ajutor suplimentar pedala e moale si se duce la fund . E greu sa o mentin constant fara sa ii suplimentez efortul pe care eu il simt la apasare .

Am adaugat un burete sub pedala de acceleratie si pot spune ca la drum lung e ok , poti sa o apesi 90% din cursa ceea ce asigura mai mult de cat necesar dpdv al unei performante bune a consumului la drum lung si in plus e mai relaxant pentru picior .

Masina e in garantie , si nu mi-am permis sa rezolv problema altfel !
Producatorul ar puncta f. bine daca ar prevedea pedale de acceleratie cu efort ce poate fi dimensionat fiecarui tip de sofer .

Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: miocrl din 04.Oct.2009, 07:51:12 p.m.
salut, bine ai venit pe forum. buna idee, o sa verific si eu la sx cum e dar parca nu aveam problema asta.. poate ai un arc slabit daca merge asa usor. ca presupun ca ai acceleratia pe senzor.
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: despada din 04.Oct.2009, 08:09:36 p.m.
Ok , multumesc .
Sper sa am observatii pertinente legate doar de ceea ce face Swift-ul o masina economica comparativ cu ceea ce poate sa faca de la acest nivel (adica sa tasneasca in a -2-a foarte tare  :) )

La reprezentanta mi s-a spus ca pedalele nu pot fi "reglate" dupa sofer .
Pacat , e un cost mic de adaugat masinii insa valoarea adaugata masinii ar fi mult mai mare .
As fi chiar dispus sa cumpar o pedala noua care sa aiba asemenea posibilitati insa strict in limitele in care nu mi-as pierde garantia .
Altfel as fi rezolvat-o si singur .
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: miocrl din 04.Oct.2009, 08:17:15 p.m.
daca tot e vorba de pedala de acceleratie si de relaxarea piciorului la drum lung poti sa iti pui tempomat.
alta solutie decat sa desfaci pedala si sa pui un alt arc, sau cum ai facut tu.. cu burete nu imi pot imagina
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: despada din 04.Oct.2009, 08:42:31 p.m.
Buretele pe care l-am pus , sta intre pedala si podeaua masinii .
Pedala are un brat lat datorita executiel din material plastic sau ce o fi , iar pe latime bratul pedalei lucreaza cu buretele .
Cursa scade cu 10% aproximativ , in timp ce la apasare , progresiv efortul creste .
Din cauza consolei nu se prea poate lasa geunchiul pe lateral , fapt ce limiteaza zona in care piciorul poate lucra la apasare in timpul deplasarii ( adica :) la batrana dacie intre bord si schimbator incapea cam orice genunchi iar pedala o cam puteai apasa in mai multe pozitii si nu iti amortea piciorul , insa aici nu fac elogii batranei dacii )

Oricum Bucuresti -Brasov dus si intors 2 pers , rezervor full la plecare si bagaj pana in greutatea unei a 3-a persoane , a scos 5.5l/100km avg .
In oras 7.5(nu in Buc) , din pacate . A-1-a si a-2-a sunt trepte de turatie din ce simt eu si nu ai cum sa eviti saltul la consum .
Merg frecvent la 80-90km la 2000 rpm in a-5-a si din experienta mea aici se afla zona de economie .

Pentru cei ce vin din afara orasului la servici cred ca e o alegere ok fiindca iti ofera sansa de a economisi ceva litri pe luna .


Eu spun asa Swift-ul iti da ocazia sa mergi si la economie , dar si pe o anumita zona de turatii iti da sansa de a sari cat unele masini mult mai inzestrate , insa cele mai inzestrate nu pot cobora la nivelul de economie al lui Swift . E o masina flexibila .

Oricum eu cred ca am epuizat ce am avut eu de spus , insa o sa trag cu ochiul mereu pe aici ;)
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: Trixi din 04.Oct.2009, 10:11:38 p.m.
Salut,despada!Bun venit!

...desi sunt total de acord cu tine in toate privintele,sper ca mai dai un ochi pe aici.vad ca ai doar 5000 km.e foarte bine ca nu esti ucigas cu motorul tau,insa nu uita,ca avem cuplu maxim la 5800 rpm....deci la 2000 motorul este foarte foarte subturat...
cel mai rau este insa,ca primul meu swift,inainte de a implini 80.000 km,a ajuns pe mana unei domnisoare contabile,care dupa ce citeva luni de zile a mers asa subturat cu ea s-a ales cu un catalizator infundat.
nu vreau sa zic cu asta ca ar trebui mereu sa o tii peste 5000...doar ca ,asa ca de obicei,calea de mijloc ar fi aia ideala.
numai bine!
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: despada din 04.Oct.2009, 11:03:21 p.m.
Salut ,

M-am gandit si eu la ceea ce mi-ai adus in atentie .
Gresala mea este ca nu am precizat ca este vorba de o turatie de intretinere (sarcina partiala) pentru viteza de 80km/h . E vorba de o metoda pe care o folosesc cand ma ajuta drumul si inertia capatata in mers .
Nu incerc sa o accelerez ci doar sa adaug atat cat este necesar pentru a ma compensa ce pierd datorita rezistentei la inaintare in situatia amintita .

Are sens in deplasarile in afara orasului , atunci cand este si posibil ;) , altfel nu fac compromisuri cand e vorba sa o turez .
Prefer sa o aduc la 100km/h intr-un minut si apoi sa o las la consum de 4-4.5 sa coboare pana la 80 unde apoi incerc sa o mentin atata timp cat simt ca e posibil fara sa ii dau prea multa pedala .

Oricum imi cer scuze fata de celalti posesori , am incercat doar sa dau un raspuns , nicidecum lectii de condus , mai ales ca nu am schimbat prea multe masini anterior pentru a spune ca am o anumita experienta .
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: Trixi din 04.Oct.2009, 11:30:51 p.m.
nu este cazul sa iti ceri scuze.chiar deloc.eu una,tot timpul citesc cu interes observatiile altora.
eu am un stil total diferit.sunt constienta de faptul ca sunt incapabila sa experimentez ceea ce faci tu de exemplu,asa ca ma documentez si constat cu uimire,ca este posibil sa scoti un consum 5.5 .
cum ai zis si tu,masinuta asta are niste resurse nebanuite si sunt 2 milioane de metode cum sa o explorezi.nimeni insa nu are o reteta perfecta.ti-am zis de patania mea,ca sa ai cit mai multe informatii,nicidecum pentru ca as fi eu convinsa ,ca eu stiu mai bine. :)

eu momentan sunt la al doilea swift,cu 54.000 km.mi-a intrat in reflex sa schimb la 6000,ca atunci cind ii dau superioara sa nu fiu sub 4000 si sa am cuplu.sincera sa fiu,doar atunci ma joc cu pedala de acceleratie,cind la drum lung,singura ma plictisesc in tara pe serpentine si socotesc citi km pot sa ma duc fara sa ating pedala de frana  :) consumul maxim la mine,pe drum de 120 de km a fost 20L/100 km.chiar,ar trebui sa imi bag mintile in cap si sa mai ascult ceea ce zici tu,serios vorbesc.mor de ciuda...5.5??????cind am sa fiu eu in stare de un 8???
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: gabin din 05.Oct.2009, 07:14:44 a.m.
hai mai trixi 20l/100km  =)) da' cum ai reusit? ai mers constant cu 6000 de ture?
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: Trixi din 05.Oct.2009, 10:08:42 a.m.
...paiii,din pacate,cum am mai zis m-am invatat sa schimb constant in 6000 de ture.pe linga asta,eram pe un drum foarte aglomerat,am tinut-o mereu in jur de 4500 and up and shift,and break,and down,and 4500...apoi pana la 160...ce sa zic,timpul scos a fost super ok,dar si consumul pe masura.btw,nici andreiu nu tre sa se rusineze la capitolul asta. :)
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: lucianer din 05.Oct.2009, 10:27:31 a.m.
Sa inteleg ca mai exista cineva care il pote intrece pe Cristyyy!!!! :D
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: Trixi din 05.Oct.2009, 11:56:39 a.m.
...serios va zic,ca nu cred ca este o chestie cu care ar trebui sa ma laud.am 33 de ani,am suferit un accident dupa care am ramas cu un brat aproape lipsa si nu sunt in stare sa ma calmez.cind o simt pe suzie,ma iau toti dracii de pe pamint..desi pe bune ca as vrea tare mult sa fiu capabila sa fac ceea ce face despada.stiu bine ca are dreptate si incerc din rasputeri sa aplic cele zise de el...cam 10 min,apoi m-am enervat si gata...

btw,nu stiam de tine cristy ca ai si tu salbiciunea asta! :)
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: despada din 05.Oct.2009, 12:35:18 p.m.
Salutare tuturor ,

Ma simt bine aici .
Credeam ca , "nu e cool" sa te intereseze costul deplasarii si sa fi atent la asta , si de aceea am avut ceva retineri in privinta forumului .

Delerul de unde am lua masina , avea 8,5l/100km avg si se deplasa cam 50-50 oras- ext .
La vremea respectiva mi s-a parut mult . Aveam o dacie break cu care eram in stare sa scot acelasi consum , insa cu ceva ajutor de la drum si un ralanti pe care il reglasem destul de jos .
Cand am trecut de la pedala "mecanica" de la dacie , la cea de acc. cu senzor sa vezi distractie , apasam si nu simteam nimic , se ducea pedala de la suzuki la fund imediat .
Mi-a luat mult timp sa rezolv cat de cat aspectul acesta .

In oras , a -3-a mi se pare in plus , fiindca din a 2-a turata bine sari la 60km/h ceea ce tine bine de intrarea in a-4-a cu succes , totusi tinand cont ca e ok un reflex corect al mainii sa se formeze , nu  ezit sa trec prin a 3-a .

Incerc sa nu ma repet , ci sa sintetizez , cand drumul si situatia ma ajuta , o aduc turat in 1-2 min la viteza care ma intereseaza si apoi o las sa "curga" dandu-i talpa atat cat sa prelungesc cat mai mult deplasarea economica si fara sa ii incurc pe ceilalti in trafic . Cand da sa se lase sub 80 (ex in exterior), trec in a-4-a si ii dau iarasi "avant"

In carte ii da 4.9 la extern ,  ceea ce e ok sa atraga cumparatorul insa nu ni s-a spus daca consumul respectiv e scos de un pilot uman sau de un pc care simte tot de pe motor si ia exact atitudinea potrivita in fiecare situatie , cu minimum de pierdere ..din pricina vitezei de reactie .
Eu zic ca se poate , dar tr sa te uiti numai la consumul instantaneu ca sa iti ajustezi atitudinea de condus , si  nu e ok fiindca atentia tr sa fie in trafic .

O zi faina tuturor !
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: miocrl din 05.Oct.2009, 01:10:50 p.m.
"ii da 4.9 la extern"

eu la SX4 am reusit un 5.2 drum SB - TM

deci se poate :)
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: rgb din 05.Oct.2009, 02:44:29 p.m.
offtopic

5% consum mediu afisat pe bord ,Bucuresti - Arad si retur pe cand masina avea ~20.000 Km.
viteza aproximativ constanta 110-120 km/h , singur in masina , un rucsac cu haine , greutatea mea fiind la vremea aia de vreo 95Kg :)

Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: Andrei Suzuki din 06.Oct.2009, 09:32:11 a.m.
Bine ai venit Despada!
Va rog sa ramanem la subiect.Despre consumuri pe alt topic.
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: despada din 30.Oct.2009, 08:26:48 p.m.
Salutare .

Pedala de acceleratie are din fabricatie o zona de montaj a unui surub pe ea pentru atasarea unui arc suplimentar pentru cresterea efortului la pedala .
Tot din turnare pe pedala pe partea vizibila dinspre usa soferului , exista si un "umar" ce foloseste la sprijinirea unuia dintre flancurile hexagonului surubului ce se introduce , pentru a anula rotatia surubului dupa strangere .

Sub consola centrala exista si o zona pe una dintre chestiile de plastic de pe dedesubt , de care se ataseaza capul opus al arcului de tensionare a pedalei de acc .


Eu am montat un astfel de sistem , insa nu consider ca un arc rezolva problema . Arcul elimina " acordul fin" si genereaza multe oscilatii ce se simt pe CB cu +/- 1l  fara rost .
Din cate am vazut eu , pedala are un delay la intoarcere , ceea ce e ok fiindca uniformizeaza variatiile de pe injectie , insa daca un arc spre exemplu trage imediat pedala inapoi se pierde delay-ul de pe injectie si cand o treci in treapta dorita , constati ca efectul de gaz taiat la motor brusc nu ajuta cu nimic .
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: miocrl din 19.Ian.2010, 10:17:44 a.m.
te-ar ajuta asa ceva?

http://www.vdo.com/generator/www/com/en/vdo/main/products_solutions/special_oem_solutions/mechatronics/pedals/floor_mounted_pedals/floor_mounted_pedals_en.html (http://www.vdo.com/generator/www/com/en/vdo/main/products_solutions/special_oem_solutions/mechatronics/pedals/floor_mounted_pedals/floor_mounted_pedals_en.html)
Titlu: Re: efort la pedala de acceleratie
Scris de: despada din 19.Ian.2010, 10:47:10 a.m.
Salut ,

Incerc sa uit de orice "mofturi" justificate sau nejustificate am legate de Swift .
Nu mai bag nici un e in ea (in mod intentionat :D)