la urcare prin zapada am intampinat dificultati. bine si ceilalti participanti la trafic care habar nu au ca in urcare ai prioritate..dar ca idee.
Conform Art.135, cei care urcă au prioritate față de cei care coboară, ocolirea unui obstacol imobil (trecerea pe lângă acel obstacol) nefiind considerată depășire.
Art. 127 prin paragraful (1) și (2) precizează că în cazul vehiculelor de aceeași categorie în condiții grele de trecere a unuia pe lângă celălalt, au prioritate cei care coboară față de cei care urcă (prin obligativitatea acestora din urmă de a efectua manevra de mers înapoi).
Concluzie:
Nu întotdeauna cei care urcă au prioritate față de cei care coboară
Oricum nu asta e important.
Eu am folosit sistemul de cateva ori in aproape doi ani de zile pentru ca am frecventat zone unde se putea folosi. Cred ca ma descurcam si fara dar daca tot era... de ce nu?
Ideea e ca daca cobori cu frana, franzei simultan pe toate rotile. HDC-ul permite franarea individuala pe roata cu aderenta cea mai mare, lucru care iti da o manevrabilitate mai buna a masinii (similar cu ce face ABS-ul la franare )
Nu as zice totusi ca e ceva extrem de folositor dar de exemplu la busteni, in coborare pe o panta destul de abrupta pe alocuri cu zapada, pe alocuri cu gheata, masina a coborat perfect paralel cu strada si raspundea comenzilor volanului corect. Fara acest sistem , in situatia asta cred ca pot aparea ceva probleme.