Autor Subiect: Rodaj New Vitara  (Citit de 11693 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Rodaj New Vitara
« Răspuns #20 : 04.Ian.2017, 09:01:07 p.m. »
Din experienta mea cu Suzuki, am incercat sa nu depasesc 3000 rot/min in prima 1000 km si sa merg in acest timp pe drumuri cat mai variate, adica nu constant pe autostrada. Atat.
              @rex te-a sfatuit f. corect ! Daca tot ajungi la service, vei vedea ca se va face o verificare de rutina, fara schimbari de consumabile. Cu aceasta ocazie poti sa le comunici eventuale probleme si sa le ceri ceva sfaturi.
    Si eu schimb ca si tine in zona a 2800 rot/min, eventual mai sus in situatii de urgenta(depasiri pe autostrada, etc.). Apropos de urgenta, daca ai nevoie, dupa rodaj, nu te teme sa te duci in 4-5000rot/min, te va scoate din impas.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline AnCh

Re: Rodaj New Vitara
« Răspuns #21 : 05.Ian.2017, 08:20:56 a.m. »
Multumesc de sfaturi rexkrokiDAU si Eniky.
Tie, Eniky, voiam sa iti mai multumesc si pentru raspunsul puntual. Rare sunt persoanele care raspund pe fiecare punct de intrebare pusa initial in loc sa te lase in ceata. :)
Legat de turatii mari, da, pe drum intins o duceam si pe cea veche, in functie de situatie. Dar in oras nu cred ca au fost multe situatii in care sa depasesc 3500 de ture.
Legat de revizie, am aflat intre timp ca nu este ce credeam eu ca fac la toate reviziile. Auzisem la un moment dat ca este recomandat sa schimbi uleiul asta de la rodaj pentru a scapa de impuritatile aparute in acea perioada. Dar daca nimeni nu a schimbat uleiul respectiv, banuiesc ca nu este o problema. :)
  • Suzuki Vitara, Passion 1.6 benzina, Allgrip, BUC, Silky Silver
 

Offline toma

Re: Rodaj New Vitara
« Răspuns #22 : 05.Ian.2017, 09:08:45 a.m. »
La revizie, in perioada garantiei, service-urile autorizate folosesc lista de opearatiuni specificata de producator. Producatorul face lista asta incercand sa pastreze un echilibru intre costul de intretinere al masinii si ce se poate strica in perioada de garantie. Daca la cumparare ti-ar spune cineva ca prima revizie se face la 1000km si costa 500EUR (evident am exagerat) ai face ochii mari, nu?

Ce trebuie sa stii este ca lista de operatiuni specificate de producator nu este exhaustiva. Daca acolo spune ca nu e nevoie sa schimbi uleiul dar tu vrei sa-l schimbi nu o sa se impotriveasca cei de la service. In functie de cat de mult iti iubesti masina ( a se citi:cat de "paranoic" esti) poti alege sa faci tot felul de chestii in plus la revizie cata vreme esti dispus sa le platesti. Sau dimpotriva poti alege sa mergi mereu doar cu ce considera producatorul ca trebuie facut obligatoriu.




  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline mariusl82

Re: Rodaj New Vitara
« Răspuns #23 : 05.Ian.2017, 09:09:25 a.m. »
salut
motoarele sunt tratate, rodate si curatate chimic, nu ar trebui sa fie impuritati, plus ca daca mai "scapa" le prinde filtrul de ulei
3500 e o turatie normala pentru motoristile noastre, daca vrem sa ne bucuram cat mai mult de ele ar trebui sa schimbam in mod frecvent la 3000-3500, sub uzura motorului devine mai mare, motivul e simpul nu se face ungerea corespunzatoare,motoarele aspirate pe benzina sunt motoare de turatie,
Legat de incalzirea motorului dimineata si eu o fac, in sensul ca pornesc mototul si stau cateva minute pana ce incepe turometrul sa scada sub 1000 de ture.
Ce trebuie sa faci, e sa mergi cu masinuta pe drumuri variate, sa oscilezi intre 60-80 Km/h, mai pe inteles sa nu mergi cu ea la viteza constanta. sa nu o bruschezi, accelerezi agresiv, sa franezi agresiv,dar mai ales in prima 1000Km trebuie sa have fun, ca e jucaria ta si trebuie sa te bucuri mai mult decat sa iti faci griji :D
Spor la condus si cati mai multi KM fara probleme
  • New Vitara 1.6 MT Spirit Allgrip Atlantis Turquoise
 

Offline AnCh

Re: Rodaj New Vitara
« Răspuns #24 : 05.Ian.2017, 10:30:53 a.m. »
Pai acum, daca tot am iesit din rodaj, am sa o duc in plaje de turatie cat mai variate pentru a o tine "in forma". :)
Pana acum am facut cum au spus majoritatea: nu am depasit 3100-3200 de ture (o data la un drum lung) si am tinut-o in jur de 2000 de ture in drumurile de oras, schimband pe la o medie de 2600.
De accelerat agresiv nu am facut deloc pana acum pentru ca imi era mila de ea, pe de o parte, si pentru ca accentul anterior nu ma lasa sa "bag talpa in ea" si m-am obisnuit sa accelerez treptat. Asa ca am condus-o si pe aceasta batraneste, pana acum. De astazi incep sa ii ridic turatiile tinand minte sa nu o fortez cat este motorul rece.
Dar vazand la un drum intins cum cere si cum si iti raspunde (desi era incarcata cu 5 persoane) cand vrei sa depasesti, imi creste inima si mai mult si ma bucur de ce am cumparat.  :x

Apropo de motor rece, ce inseamna sa nu o fortezi? Sa nu treci de 3000 de ture pana ajunge la o temperatura optima (pentru mine semnul este sa stea la turatii de relanti la 6-700)?
  • Suzuki Vitara, Passion 1.6 benzina, Allgrip, BUC, Silky Silver
 

Offline enicky

Re: Rodaj New Vitara
« Răspuns #25 : 05.Ian.2017, 10:59:54 a.m. »
Apropo de motor rece, ce inseamna sa nu o fortezi? Sa nu treci de 3000 de ture pana ajunge la o temperatura optima (pentru mine semnul este sa stea la turatii de relanti la 6-700)?
            Da, cam asa ceva.
Pai acum, daca tot am iesit din rodaj,.... De astazi incep sa ii ridic turatiile tinand minte sa nu o fortez cat este motorul rece.....
               S-o incerci si pe "sport" sa vezi acolo ce face ! Dar deocamdata vine zapada, incearca "snow-mud" :).
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline mariusl82

Re: Rodaj New Vitara
« Răspuns #26 : 05.Ian.2017, 11:07:54 a.m. »
Dupe ce descoperi butonul sport ,o sa cam rămână blocat acolo :D
La rece sa nu treci de 2500,pana când nu vezi ca începe acul de la apa sa urce.
  • New Vitara 1.6 MT Spirit Allgrip Atlantis Turquoise
 

Offline BXXENL

Re: Rodaj New Vitara
« Răspuns #27 : 05.Ian.2017, 11:09:53 a.m. »
Regimul optim de functionare a motorului se atinge este cand uleiul a ajuns la temperatura de operare. Lichidul de racire se incalzeste mult mai repede decat uleiul, si relanti-ul scade inainte ca apa macar sa se incalzeasca deplin.

Deci motor rece inseamna minim 7-8 km, sau macar 15 minute de mers. La benzinare mai trebuie si bujiile sa se incalzeasca si sa atinga temperatura de auto-curatare, altfel daca faci numai drumuri scurte le coxezi si pe ele, contaminezi si uleiul cu benzina, omori si bateria...

Cand uleiul este foarte rece, acesta nu este filtrabil, e prea gros ca sa treaca prin hartia sau panza filtrului si ca sa ai totusi circulatie, acesta trece prin supapa de bypass altlfel s-ar cala motorul pana s-ar subtia uleiul.

Cand e semi-caldut uleiul si o turezi brusc, iarasi presiunea uleiului poate creste intr-atat de mult incat sa depaseasca presiunea de deschidere a supapei de bypass si la fel circuli ulei nefiltrat prin motor, la turatie mare, uzura probabil ca este mult accentuata.
  • SX4 1.5
Alex
 
The following users thanked this post: AnCh

Offline AnCh

Re: Rodaj New Vitara
« Răspuns #28 : 05.Ian.2017, 02:11:07 p.m. »
Regimul optim de functionare a motorului se atinge este cand uleiul a ajuns la temperatura de operare. Lichidul de racire se incalzeste mult mai repede decat uleiul, si relanti-ul scade inainte ca apa macar sa se incalzeasca deplin.

Deci motor rece inseamna minim 7-8 km, sau macar 15 minute de mers. La benzinare mai trebuie si bujiile sa se incalzeasca si sa atinga temperatura de auto-curatare, altfel daca faci numai drumuri scurte le coxezi si pe ele, contaminezi si uleiul cu benzina, omori si bateria...

Cand uleiul este foarte rece, acesta nu este filtrabil, e prea gros ca sa treaca prin hartia sau panza filtrului si ca sa ai totusi circulatie, acesta trece prin supapa de bypass altlfel s-ar cala motorul pana s-ar subtia uleiul.

Cand e semi-caldut uleiul si o turezi brusc, iarasi presiunea uleiului poate creste intr-atat de mult incat sa depaseasca presiunea de deschidere a supapei de bypass si la fel circuli ulei nefiltrat prin motor, la turatie mare, uzura probabil ca este mult accentuata.

Astea sunt informatii foarte utile din punctul meu de vedere. Multumesc pentru ele.
Deci pana la urma trebuie sa merg in jur de 15 minute in oras pentru a fi sigur ca totul este ok pentru a o folosi mai sportiv. Este bine ca drumuri mai scurte de 15 minute nu am avut decat foarte rar, de facut, chiar si cand o aveam pe cealalta. Era bine daca informatiile acestea le stiam din timp si la masina anterioara. :)

            Da, cam asa ceva.                S-o incerci si pe "sport" sa vezi acolo ce face ! Dar deocamdata vine zapada, incearca "snow-mud" :).

Clar astept sa vina zapada aia mai repede sa vad cum este modul Snow-mud. Dar vad ca se lasa asteptata, ca in fiecare an. Sper sa nu traga teapa anul acesta.  :dknw:

  • Suzuki Vitara, Passion 1.6 benzina, Allgrip, BUC, Silky Silver
 

Offline enicky

Re: Rodaj New Vitara
« Răspuns #29 : 05.Ian.2017, 02:54:51 p.m. »
      Eu nu astept 15min. Teoretic in 15min dimineata ai sanse sa ajungi deja la servici. Eu cand simt ca baga caldura, chiar daca acul la temperatura nu e la jumatate, deja merg normal cu ea.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip