Autor Subiect: Fierbator apa - priza masina  (Citit de 503 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline GoneFishing

Fierbator apa - priza masina
« : 26.Nov.2023, 10:07:06 p.m. »
Imi puteti recomanda un fierbator auto pentru masina?
De preferat unul pe care il folositi. Nu din auzite  :)

  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline NicNic

Re: Fierbator apa - priza masina
« Răspuns #1 : 26.Nov.2023, 11:18:10 p.m. »
Nu stiu sa recomand un produs anume. Pe net vad ca sunt ceva oferte.

Dar orice ar fi, cauta unul pe care sa il conectezi direct la baterie.
Altfel, vei avea toate sansele sa topesti priza auto de 12V. (circuietelke de alimentare a prizelor auto sunt proiectate pentru putere maxima de circa 60W, in general)
Fiindca ii trebuie ceva putere ca sa fiarba apa, deci va "suge" curent mult.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: Fierbator apa - priza masina
« Răspuns #2 : 26.Nov.2023, 11:56:45 p.m. »
Nu stiu sa recomand un produs anume. Pe net vad ca sunt ceva oferte.

Dar orice ar fi, cauta unul pe care sa il conectezi direct la baterie.
Altfel, vei avea toate sansele sa topesti priza auto de 12V. (circuietelke de alimentare a prizelor auto sunt proiectate pentru putere maxima de circa 60W, in general)
Fiindca ii trebuie ceva putere ca sa fiarba apa, deci va "suge" curent mult.

Am uitat sa mentionez ca am un invertor (300w) cu diverse protectii.
Ma intereseaza recomandari de la cei care folosesc (de ceva timp) asa ceva.
Urmeaza multe partide de pescuit iarna si ceaiul, cafeaua si supele sunt obligatorii :)

Nu mai pot modifica postarea initiala/mai precis titlul (fara priza auto / cu stecher normal)
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline ntire2000

Re: Fierbator apa - priza masina
« Răspuns #3 : 27.Nov.2023, 12:33:02 a.m. »
Altfel, vei avea toate sansele sa topesti priza auto de 12V.
Pe priza din portbagaj m-a mâncat în dos sa-mi pun detectgorul de radar, lipit lateral pe geam ca sa nu-mi stea în raza vizuala.
Exact cum ai zis, am topit-o.
Dupa aia m-am uitat pe specificatiile detectorului, nenorocitul consuma mai mult decât ducea priza aia.
Am concediat detectorul, iar de vreo doi ani caut o alta priza - e drept ca nu cu prea mare ambitie, pentru ca acum pot trai si fara ea.

Sfatul meu e sa-ti iei un termos cât mai smecher si sa-ti faci ceaiul acasa.
Iesi mai ieftin.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline NicNic

Re: Fierbator apa - priza masina
« Răspuns #4 : 27.Nov.2023, 12:37:59 a.m. »
Uite un model mai de calitate.

Le recunosti cel putin dupa cablul de alimentare.
Daca e cu steker simplu, nu shuko, are toate sansele sa fie unul care se va strica repede.
De obicei cedeaza la contactul dintre firele cablului si bornele rezistentei electrice. Pentru ca firele-s prea subtiri si se subtiaza si mai mult, prin oxidare datorita temperaturii mari induse de rezistenta, pana cedeaza ...


« Ultima Modificare: 27.Nov.2023, 12:51:35 a.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline NicNic

Re: Fierbator apa - priza masina
« Răspuns #5 : 27.Nov.2023, 12:45:43 a.m. »
Altfel, vei avea toate sansele sa topesti priza auto de 12V.
Pe priza din portbagaj m-a mâncat în dos sa-mi pun detectgorul de radar, lipit lateral pe geam ca sa nu-mi stea în raza vizuala.
Exact cum ai zis, am topit-o.
Dupa aia m-am uitat pe specificatiile detectorului, nenorocitul consuma mai mult decât ducea priza aia.
Am concediat detectorul, iar de vreo doi ani caut o alta priza - e drept ca nu cu prea mare ambitie, pentru ca acum pot trai si fara ea.

Sfatul meu e sa-ti iei un termos cât mai smecher si sa-ti faci ceaiul acasa.
Iesi mai ieftin.

La prizele auto poti avea probleme si daca pui consumatori sub limita de putere maxima a prizei.
Marea problema la prizele auto este contactul realizat intre stecher si priza, fiindca nu este un sistem fix, iar in timpul deplasarii masinii exista vibratii, vrei nu vrei, ce slabesc contactul. Iar mai departe, e clar ce vei obtine.

Eu am avut o lada frigorifica ce am alimentat-o la priza din portbagaj, la SUVI.
Noroc ca priza era de calitate, cea originala, luata din reprezentanta. Si invertorul cu care alimentam lada era tot de firma consacrata, as zice, Campina.
Dupa cateva ore de mers, am sesizat ca ventilatorul lazii nu se mai auzea. Am verificat si am gasit stecherul topit, dar priza masinii inca mai era functionala.
Nici nu vreau sa ma gandesc ce se putea intampla daca se intindea caldura din priza pe cablajul masinii ...  :-O
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline GoneFishing

Re: Fierbator apa - priza masina
« Răspuns #6 : 27.Nov.2023, 12:47:34 a.m. »
Pe priza din portbagaj m-a mâncat în dos sa-mi pun detectgorul de radar, lipit lateral pe geam ca sa nu-mi stea în raza vizuala.
Exact cum ai zis, am topit-o.
Dupa aia m-am uitat pe specificatiile detectorului, nenorocitul consuma mai mult decât ducea priza aia.
Am concediat detectorul, iar de vreo doi ani caut o alta priza - e drept ca nu cu prea mare ambitie, pentru ca acum pot trai si fara ea.

Sfatul meu e sa-ti iei un termos cât mai smecher si sa-ti faci ceaiul acasa.
Iesi mai ieftin.

Daca stateam o zi, nu era bai :) In general stau minim 2 seri asa ca termosul nu ma ajuta.
Am aragaz cu benzina dar caut ceva mai simplu si mai mic. Iarna incerc sa nu car cu mine prea multe bagaje pentru ca dorm in masina.
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline NicNic

Re: Fierbator apa - priza masina
« Răspuns #7 : 27.Nov.2023, 12:49:30 a.m. »
Parerea mea este sa nu te bazezi prea mult pe bateria masinii ca sa faci ceai sau cafea.
Tot butelia de gaz cu arzator este de baza. Si mai rapida, fiindca are alta putere disponibila.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline GoneFishing

Re: Fierbator apa - priza masina
« Răspuns #8 : 27.Nov.2023, 12:56:16 a.m. »
Parerea mea este sa nu te bazezi prea mult pe bateria masinii ca sa faci ceai sau cafea.
Tot butelia de gaz cu arzator este de baza. Si mai rapida, fiindca are alta putere disponibila.

Ma gandeam sa folosesc fierbatorul conectat la invertor, cu motorul pornit si masina stationata.

Referitor la fierbatorul recomandat de tine, exact la asta ma oprisem si eu mai devreme pentru ca parea sa fie mai solid ca altele.
Problema e ca nu scrie nimic de consum >> acum am vazut ca scrie la titlu :) ma uitasem doar la descriere. E prea mult 300W :) Undeva la 250W ar fi ok.

Cred ca m-ati convins de ceea ce banuiam dupa ceva timp petrecut inainte pe internet. Nu e recomandat :) asa ceva. Totusi stau si ma intreb cum de se mai fabrica! :)) Ma refer la cele pentru priza auto...
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline NicNic

Re: Fierbator apa - priza masina
« Răspuns #9 : 27.Nov.2023, 01:44:59 a.m. »
Pentru ca sunt multi naivi sau necunoscatori ce le folosesc.
Ideea e ca pentru incalzire, adica o utilizare de cateva secunde (10-20, sa zicem), nu ar fi chiar asa de grav.
Dar ca sa fierbi apa, sa faci ceai sau cafea, e altceva.

Cat despre fierbatorul indicat de mine, intr-adevar are 300 W, ceea e cam mult.
Din experienta, as spune ca astfel de invertoare ar trebui incarcate pana la 75%  din puterea lor maxima.
Altfel, risti sa ramai fara ele mai devreme decat ar fi normal.
Deh, rezistenta la stres termic a componentelor....

Pe masina mea, dotata cu priza de 220V din fabrica, chiar daca scrie ca are o putere disponibila de pana la 150 W, cu greu pot sa o folosesc pentru consumatori de circa 70-80 W. Fiindca in cateva secunde intra in protectie termica.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: GoneFishing