Autor Subiect: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi  (Citit de 1027 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #30 : 02.Apr.2024, 11:10:12 a.m. »
bine ca nu e volvo..ca mai sareau si airbagurile  >:)
:-j Mare dreptate ai ca de gripa te mai faci bine dar ...  :-)) :-))
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #31 : 02.Apr.2024, 11:15:40 a.m. »
Le invarte intr-adevar dar nu cred ca se compara cu situatia in care suspenzi masina si folosesti viteza 1 :) sau poate chiar a 2-a daca se poate. Despre asta vorbeam.
Se invirt si in relanti fara sa bagi in viteza. Pina nu incerci, n-ai de unde sti ... daca increderea in ce spun altii lipseste.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #32 : 02.Apr.2024, 03:33:16 p.m. »
Asa este - la schimbarea rotilor acestea atarna initial. Dar nu se rotesc (intr-o pozitie nefireasca). Asta imi da de gandit.
Cum de se invirt rotile si cardanul cu masina stind si omul ce filmeaza sub ea?

ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #33 : 02.Apr.2024, 03:46:27 p.m. »
:ad sub masa:

adplm

Vad ca nu te linistesti. Tii mortis sa ti-o zic de la obraz. Gindeste putin si apoi da drumul la vorbe!
Daca si mustele ar face miere, ar fi si pe rahat ca sa nu zic altfel.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline ntire2000

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #34 : 02.Apr.2024, 03:56:37 p.m. »
Din pacate, am vazut mecanici pe la noi care sunt chiar sub nivelul indienilor din clipul de mai sus.
Aia macar încearca sa faca din rahat bici, în timp ce unii de-ai nostri nu produc decât rahaturi.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline wolfin

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #35 : 02.Apr.2024, 04:02:25 p.m. »
sunt pakistanezi...dar filmarea e pt similitudinea cardanului si a tractiunii spate. sa nu zic de foi. aproape identica cu vitara/scoss

  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina
 

Offline Laurentiu

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #36 : 02.Apr.2024, 04:32:32 p.m. »
Aia macar încearca sa faca din rahat bici, în timp ce unii de-ai nostri nu produc decât rahaturi.
Celui caruia ii explici nu stie decit daca-i arati pe masina lui si nici asa nu cred ca-l duce capul sa puna mina si sa rezolve o problema de mecanica si chiar de electrica verificind o siguranta.  ;) :-)) Tipul posteaza doar pentru a face numar de mesaje, prezenta si trafic pe forum. In rest, logica ii este mult ramasa in urma.
Nu vezi ca n-are nici o noima? La el daca suspensia e pe arcuri lamelare, nu are acelasi efect ca si pe arcuri elicoidale; daca masina are motor fata si "tractiune" spate, cardanul nu are acelasi rol (trebuie sa fie numaidecit 4x4); daca suspenzi masina pe o roata motrica astfel incit sa se roteasca roata pentru a-i afla diferite probleme, i se rup planetarele si ii sar rotile. Asta ii e logica si culmea e ca prinde si la altii. Asa faci un om sa-si rezolve o situatie? Asa il faci pe om sa-si dea niste raspunsuri la intrebari?

Si acum la subiect si raspuns la intrebarea topicului lui @GoneFishing: E mai bine sa-l reconditionezi. Adica sa-i schimbi rulmentii de la crucile cardanice si sa-i gresezi. De ce e mai bine decit unul nou? Pentru ca pe al tau il cunosti de cum s-a comportat in trafic pina sa-i apara scirtiitul, bataile etc. Il stii ca este centrat si nu are probleme in "aliniament" si greutatea e aceeasi cu care a iesit masina din fabrica.  Daca-l iei de nou si nu este OE (nici aici procentul nu este 100%sigur) e posibil sa nu se stie de ce te vei mai lovi. Asta e punctul meu de vedere cu argumentele de rigoare.
« Ultima Modificare: 02.Apr.2024, 04:58:51 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #37 : 02.Apr.2024, 06:55:57 p.m. »
Aia macar încearca sa faca din rahat bici, în timp ce unii de-ai nostri nu produc decât rahaturi.
Celui caruia ii explici nu stie decit daca-i arati pe masina lui si nici asa nu cred ca-l duce capul sa puna mina si sa rezolve o problema de mecanica si chiar de electrica verificind o siguranta.  ;) :-)) Tipul posteaza doar pentru a face numar de mesaje, prezenta si trafic pe forum. In rest, logica ii este mult ramasa in urma.
Nu vezi ca n-are nici o noima? La el daca suspensia e pe arcuri lamelare, nu are acelasi efect ca si pe arcuri elicoidale; daca masina are motor fata si "tractiune" spate, cardanul nu are acelasi rol (trebuie sa fie numaidecit 4x4); daca suspenzi masina pe o roata motrica astfel incit sa se roteasca roata pentru a-i afla diferite probleme, i se rup planetarele si ii sar rotile. Asta ii e logica si culmea e ca prinde si la altii. Asa faci un om sa-si rezolve o situatie? Asa il faci pe om sa-si dea niste raspunsuri la intrebari?

Si acum la subiect si raspuns la intrebarea topicului lui @GoneFishing: E mai bine sa-l reconditionezi. Adica sa-i schimbi rulmentii de la crucile cardanice si sa-i gresezi. De ce e mai bine decit unul nou? Pentru ca pe al tau il cunosti de cum s-a comportat in trafic pina sa-i apara scirtiitul, bataile etc. Il stii ca este centrat si nu are probleme in "aliniament" si greutatea e aceeasi cu care a iesit masina din fabrica.  Daca-l iei de nou si nu este OE (nici aici procentul nu este 100%sigur) e posibil sa nu se stie de ce te vei mai lovi. Asta e punctul meu de vedere cu argumentele de rigoare.

Am inteles. Balanta inclina de la inceput spre reconditionare. Costul cardanului (4000-4200lei) pentru masina asta mi se pare absurd in conditiile in care reconditionarea o sa cuprinda schimbat cruci (nu doar rulmentii lor), rulment intermediar (probabil si flansa), vaselina noua in burduf, echilibrare dinamica si costa undeva intre 1500-1700lei in functie de atelier (fara ciocane si alte prostii; se foloseste presa hidraulica).
Crucile si rulmentul mi s-a spus ca o sa fie noi si de echipare (OE) - desi nu cred ca o sa o pot verifica daca sunt noi mai ales ca nu ma pricep.  Nu stiu cum pot verifica nici daca sunt aceleasi piese cu cele pe care le are cardanul acum dar presupun ca voi vedea daca au coduri pe ele pentru a le compara.

Pana la reconditionare trebuie in schimb sa ma asigur ca intr-adevar cardanul are probleme si nu alta componenta a masinii. O sa ma duc cu filmarile si explicatiile la ateliere in speranta ca gasesc macar unul dispus sa puna in practica.

Orice alte sfaturi ref. la subiect sunt binevenite.

P.S. - eu intelesesem din discutie ca masina trebuie suspendata cu cricuri sau pur si simplu pe elevator folosind zonele recomandate de producator de pe praguri si nu suspendata cum apare in ultimul tau video; in primul caz rotile chiar vor avea o pozitie anormala impreuna cu tensionarea altor componente si cred ca si cardanul va fi mai tensionat fata de al doilea caz, cel din filmare; acum cred ca m-am lamurit mai bine
« Ultima Modificare: 02.Apr.2024, 07:08:42 p.m. de GoneFishing »
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline Laurentiu

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #38 : 02.Apr.2024, 08:53:04 p.m. »
eu intelesesem din discutie ca masina trebuie suspendata cu cricuri sau pur si simplu pe elevator folosind zonele recomandate de producator de pe praguri si nu suspendata cum apare in ultimul tau video;
Se poate si suspendata msina pe o parte nu numai fata-spate sau ori fata ori spate. Rotile ce vor fi in aer (suspendate), la pornirea motorului se vor roti; celelalte roti (ramase pe sol), nu. Explicatia e simpla: roata din stinga este independenta de roata din dreapta de pe aceeasi punte (fata sau spate). Cind o roata de pe aceeasi punte patineaza, cealalta roata va sta nemiscata pe sol.

M-ar interesa daca totusi ai demontat sau nu cardanul ca sa-ti spun ce roti poti suspenda. cind vorbesc de suspendarea rotilor, ma refer la o ridicare a lor de pe sol nu mai mult de vreo 2cm. De la aceasta inalime,fii sigur ca roile nu vor "atirna nefiresc".
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline GoneFishing

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #39 : 02.Apr.2024, 09:31:20 p.m. »
eu intelesesem din discutie ca masina trebuie suspendata cu cricuri sau pur si simplu pe elevator folosind zonele recomandate de producator de pe praguri si nu suspendata cum apare in ultimul tau video;
Se poate si suspendata msina pe o parte nu numai fata-spate sau ori fata ori spate. Rotile ce vor fi in aer (suspendate), la pornirea motorului se vor roti; celelalte roti (ramase pe sol), nu. Explicatia e simpla: roata din stinga este independenta de roata din dreapta de pe aceeasi punte (fata sau spate). Cind o roata de pe aceeasi punte patineaza, cealalta roata va sta nemiscata pe sol.

M-ar interesa daca totusi ai demontat sau nu cardanul ca sa-ti spun ce roti poti suspenda. cind vorbesc de suspendarea rotilor, ma refer la o ridicare a lor de pe sol nu mai mult de vreo 2cm. De la aceasta inalime,fii sigur ca roile nu vor "atirna nefiresc".

Il pot demonta din nou oricand, problema e sa gasesc service-ul care sa si suspende masina pentru verificarea zgomotelor in lipsa cardanului. Cardanul ar trebui sa il demonteze orice service - are aprox. 10 suruburi. Am asistat la demontarea lui cand am cerut verificare la cei care reconditioneaza in orasul meu si e simplu (desi am dubii ca au procedat corect; nu le-au scos cu cheia cum am vazut in alte filmari si nici nu le-au montat la loc cu cheia; de cuplu ce sa mai zic).

O sa iti trimit un mesaj privat. Sunt situatii ca asta unde scrisul mai mult poate sa incurce (ma refer la mine). Poate ne auzim la telefon.

Multumesc
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)