Suzuki Club ROMANIA

Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki SX4 => Piese auto SX4 => Subiect creat de: MOTANUL din 14.Sep.2017, 10:30:37 p.m.

Titlu: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 14.Sep.2017, 10:30:37 p.m.
Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011

Avand in vedere ca la modelul asta se schimba uleiul aproape la fel de des ca cel de motor (ma rog la 2 ani sau 30.000 km) - ce ulei folositi?
As prefera un raspuns de la cei care au parcurs mai multi km 200.000-300.000 acolo  :D

Am gasit uleiuri de care nu am mai auzit macar (Vaico, wolf, eneos - dar si consacrate castrol / mobil / motul)

Multumesc
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: shpeedy din 14.Sep.2017, 10:35:46 p.m.
Ai cautat pe forum inainte sa pui intrebarea?!

Gasesti raspunsuri pertinente - e drept nu neaparat de la oameni care au facut kilometrii precizati de tine (de fapt stiu unul singur cu peste 200k km pe SX4)...

LE: ma mira ca nu ai auzit totusi de eneos, proprietar de Suzuki benzinar fiind...
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: gabineg din 15.Sep.2017, 07:21:12 a.m.
@MOTANUL, citeste topicurile despre reviziile la 45000 si 90000 km la SX4. Am pus un attachment cu graficele de revizii primit mai de mult de la Autonet. Uleiul din CV (ca si lichidul de racire) se schimba din 3 in 3 ani. El este 75W-90 cu indicatorul de calitate GL4. Multi dintre noi avem Eneos sau Motul, altii uleiul "original" pus de dealer.

Trimis folosind Tapatalk

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170915/9c928e49c48970d91fe0d6bfc1e25301.jpg)
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: boga81 din 15.Sep.2017, 11:14:37 a.m.
La sx4 facelift uleiul din cutie se schimba la 150.000 km sau 120 luni. Asa mi-au zis la revizie, asa ca uleiul motul de cv il am acasa :)

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: shpeedy din 15.Sep.2017, 12:10:25 p.m.
Eu l-am schimbat anul trecut, in Februarie, la revizia a 6-a/90k km...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: gabineg din 15.Sep.2017, 12:20:38 p.m.
Eu il voi schimaba la anul, din nou din 3 in 3 ani, ca in graficul de mai sus. Tot asa scrie si in manualul de utilizare al masinii mele...
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: yeti din 15.Sep.2017, 07:47:12 p.m.
Tare ma tem ca graficul tau nu este corect. Pornesc de la ideea ca la masinile "moderne", in general, planul de revizii prevede schimbarea uleiului CV la intervale foarte mari si doar verificari periodice de nivel cu completare daca este cazul.
Apoi, m-am dus la manualul Vitarei (https://prod-suzuki.azureedge.net/media/8332/99011-u54p03-02e_vitara.pdf) pag. 7-6 si gasesc acolo: "Manual transaxle oil ... Genuine SUZUKI GEAR OIL 75W ... inspect every 30000km or 24 month" si o tine asa pe un plan de revizii desfasurat pana la 180000km. Nici o mentiune de inlocuire. Zic OK, poate-i new Vitara mai cu motz decat classic SX4, dar imediat vad "Automatic transaxle inlocuire fluid la fiecare 30000km". Revenind la planul tau pentru classic SX4 vad inlocuire ulei la CV automata la 165000km. Pai cum vine asta? Acum automata de classic SX4 este mai cu motz decat cea de la new Vitara?.
Stim cu totii ca o CV automata este mai pretentioasa si necesita schimburi de ulei frecvente, fiind acum evident ca in planul excel este o inversiune de informatii intre liniile 25 si 26.
In fine, in excel la linia 42 se mentioneaza inlocuire ulei CV manuala la 30000km, dar este recomandare doar pentru conditii grele de explatare.
 
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 15.Sep.2017, 08:17:46 p.m.
Ai cautat pe forum inainte sa pui intrebarea?!

Am cautat si am gasit raspunsuri contradictorii. Dovada este ca raspunsurile colegilor sunt la fel. Eu nu am deschis topic degeaba: la mine scrie negru pe alb (daca vreti scanez si pagina) 30.000 sau 24 de luni la conditii de conducere dificila.
La conditii normale 45,000 sau 3 ani.
Relevant pentru mine este doar ce trebuie facut la masina asta.

Inginerul de la receptie a zis ca f. multi nu schimba uleiul si le pica cutiile pe capete la acest model. A zis ca daca il schimb nu o sa fie probleme mult timp.
Cutia in sine nu e slaba - doar ca trebuie sa ii faci "moftul" asta sa ii schimbi uleiul des.
Doar de ambreiaj a zis ca e punctul slab si ca e subdimensionat. La BMW de exemplu a tinut 300.000 km. La Seat am deja 130.000.
Din experienta lui la SX4 a zis sa ma astept sa-l schimb in jur de 80.000 km. Avand in vedere ca 99% folosesc masina pe strada inca nu da semne de oboseala deloc (am trecut de 80.000km)

Pana acum nici nu ma uitam pe facturi (poate au pus eneos ca l-am schimbat la 45.000). Dar acum nu mai sunt legat de garantie si pot sa pun ce ulei doresc.
Cred ca pun Motul si la cutie si la motor - chiar daca la cutie e dublu fata de Eneos.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: gabineg din 15.Sep.2017, 08:26:20 p.m.
@yeti: atat in graficul Autonet cat si in cartea masinii mele scrie negru pe alb ca uleiul din CV manuala se inlocuieste la multipli de 3 ani si 45000 km. Asta am facut si asta voi face in continuare.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: shpeedy din 15.Sep.2017, 08:52:09 p.m.
@yeti: stiam ca am pus undeva, la un moment dat, pozele din user-manual...

Pentru clarificare asupra a ce se face la revizia de 6ani/90,000km la masina mea (SX4 1.6VVT 4x4 MY2010 facelift 120cp), m-am intors la basics, adica RTFM (Read The F...ing Manual).

Am aflat urmatoarele:
- uleiul din diferential si din cutia de transfer nu se schimba, ci doar se verifica - e corect ca e mai sanatos sa se schimbe, dar e la preferinta fiecaruia;
- bujiile se schimba la 7ani/105,000km - indiferent de cati km mai fac, le schimb la urmatoarea revizie (asta daca n-o sa fiu nevoit sa le schimb mai devreme);
- am gasit in manual specificatiile tuturor lichidelor, mai putin antigelul - mai ramane sa verific la motor daca nu am vreun sticker pe bidon.

Atasez si pozele din manual, poate ajuta pe cineva in viitor:

(http://s14.postimg.cc/g0muh60l9/IMG_20160108_065952.jpg) (http://postimg.cc/image/g0muh60l9/) (http://s14.postimg.cc/5wy4l0jul/IMG_20160108_070014.jpg) (http://postimg.cc/image/5wy4l0jul/)

(http://s14.postimg.cc/tk3omvekd/IMG_20160108_070054.jpg) (http://postimg.cc/image/tk3omvekd/) (http://s14.postimg.cc/jliq0e54t/IMG_20160108_070124.jpg) (http://postimg.cc/image/jliq0e54t/) (http://s14.postimg.cc/p0rg1cwot/IMG_20160108_070210.jpg) (http://postimg.cc/image/p0rg1cwot/) (http://s14.postimg.cc/t3ih0fqt9/IMG_20160108_070308.jpg) (http://postimg.cc/image/t3ih0fqt9/)

Acuma dilemele:
- ce antigel sa iau? as merge si eu pe HEPU (http://www.epiesa.ro/antigel-concentrat-hepu-mov-g12-5l-acc-97.htm) ca am auzit de bine si vad ca @fireburn de asta a luat.
- uleiul pentru cutie - vad ca Eneos Premium Multi Gear 75W90 e GL5 si in manual specifica GL4. Intrucat am auzit de bine de Castrol Syntrans as merge pe asta (http://www.epiesa.ro/ulei-pentru-cutie-viteze-manuala-castrol-syntrans-multivehiclec-75w90-1l-acc-2755.htm).
- lichid de frana - am vazut ca face si ATE lichid de frana si ma gandeam, daca tot am aproape tot sistemul de franare ATE, sa merg si la lichid pe acest brand; ramane de vazut daca SL.6 (http://www.epiesa.ro/lichid-de-frana-ate-03-9901-6402-2-sl-6-dot4-1l-acc-524.htm) sau Typ200 (http://www.epiesa.ro/lichid-de-frana-ate-03-9901-6202-2-typ-200-dot4-1l-acc-317.htm) - le-am descarcat aseara specificatiile sa le citesc in week-end.

LE: dupa o scurta lectura pe net, o sa ma rezum la ATE SL.6 - atata vreme cat nu merg cu masina pe circuit, se pare ca nu am nevoie de Typ200.

@MOTANUL: imi pastrez parerea ca ai ales calea comoda si nu ai cautat informatia pe forum... :-?

Referitor la afirmatiile inginerului de la receptie, ma cam mira...
- In general nu am auzit de cutii manuale - cu o intretinere corespunzatoare - care sa pice (daramite la Suzuki); la Suzuki Swift Gen.3 - cu aceeasi familie de motoare M1xA - se mai intampla sa mai pice rulmentii din interior (pe motiv de uzura - asta e situatia mea la Swift-ul sotiei, dar tot merge de vreo 3 ani de zile in conditiile astea).
- Referitor la ambreiaj, am auzit ca au fost probleme la unele SX4-uri (in general pre-facelift), dar posibil ca adevarul sa fie pe undeva pe la mijloc - lot de piese mai slabe si/sau fortare in conditii improprii (cum ar fi cu ESP On in zapada/off-road), cand se lasa cu miros de varza murata; recunosc ca si eu l-am adus de cateva ori in respectivul miros, dar pentru scurte momente - vad ca inca se tine bine la aproape 110,000km.

Cu privire la uleiul de motor, desi am aceeasi familie de motoare (doar Euro difera), folosesc ce apare ca prima recomandare in fiecare dintre cartile masinilor:
- la SX4: 0w20; merg pe Eneos, care a fost uleiul original Suzuki pana mai acum cativa ani.
- la Swift: 5w30; merg pe Motul, pentru ca asta l-a bagat primul proprietar al masinii si am citit de bine despre el.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 15.Sep.2017, 09:06:38 p.m.
A zis ca pica cele la care nu schimbi uleiul - a spus ca in rest cutia este buna si tine mult si bine.

Ref. la uleiul de motor nu as recomanda 0W20 ci doar 5W30. Un amic cu service a spus ca a avut o flota mare si cam jumatate din motoare aveau 0w20 si restul 5W30 si au picat 2 motoare cu 0W20. Cu 5W30 niciunul. Poate fi coincidenta si mai intrebat si alti cunoscuti cu service-uri. Si cam toti au zis ca au remarcat o pondere mai mare de probleme la 0W20.
0W20 e un ulei prea impins pentru consum mic de combustibil.

Adica la motor  5w30  Motul  :good: e deja alegerea consacrata.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: shpeedy din 15.Sep.2017, 09:14:42 p.m.
Esti liber sa faci ce consideri de cuviinta...
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: migabi din 18.Sep.2017, 09:36:43 a.m.
Din ce am retinut din manual, 0w20 trebuie sa fie ACEA C2 si nu sunt prea multe optiuni. Cam orice xw30 se incadreaza la grupa C2 lejer.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: rexkrokiDAU din 18.Sep.2017, 09:48:18 a.m.
Pentru benzinare trebuie clasa A. C-ul e pentru diesel.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: migabi din 18.Sep.2017, 10:51:27 a.m.
Aparent e si pt benzina :
ACEA C2 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Low Viscosity Oils with a minimum HTHS Viscosity of 2.9 mPa*s.

De aici : http://www.oilspecifications.org/acea.php
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 18.Sep.2017, 02:27:37 p.m.
Vad in manual asa:
Cutie transmisie 4x4 2,5l
Cutie de transfer 0,6l
diferential spate 0,8l

Din ce inteleg la 90.000 se inlocuieste doar uleiul din cutie - la restul nu se face nimic.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: shpeedy din 18.Sep.2017, 02:36:53 p.m.
La cutia de transfer si diferential se inspecteaza, cu mentiunea ca - la diferential - ar putea fi si schimbat la 105k km/7 ani (are R/I in manual). Daca mai iesi cu masina si in afara asfaltului, o schimbare a lichidelor din cand in cand nu are cum sa dauneze...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: migabi din 18.Sep.2017, 05:37:54 p.m.
La diferential si transfer le-am schimbat odata cu cutia de viteze. Nu stiu cum anume poti inspecta lichidul la primele 2, nu au joja.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: gabineg din 18.Sep.2017, 06:49:30 p.m.
Nu o inspectezi tu, ci nenea mecanicul. Scoate dopul, pune degetul, extrage o picătură de ulei si se uita prin ea spre cer. Nu glumesc!

Trimis folosind Tapatalk

Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: migabi din 19.Sep.2017, 02:33:44 p.m.
Presupun ca antigelul il gusta ca sa vada daca mai are agent anticoroziv.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: shpeedy din 19.Sep.2017, 02:47:27 p.m.
@gabineg: depinde si cum ai norocul de mecanic...

In timp ce mecanicul isi pornea laptopul si intra in aplicatia de service - AutoCarData (sau ceva de genu' - foarte interesanta) - ajutorul sau deja incepuse sa desfaca surubele. Pana sa-i spuna sa fie atent ce buson de la cutia de viteze, acesta desfacuse deja unul dintre busoane - ceea ce s-a dovedit ulterior a fi ... cutia de transfer (la care nu planificasem sa umblu acum). Pana sa se dumireasca ce-si-cum, se cam scursese tot uleiul. Noroc ca exista o pleiada de magazine auto in zona, asa ca am procedat la achizitionarea unei cutii de Mobil Mobilube HD 80W-90 si umplerea la loc a cutiei de transfer.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: geox din 24.Apr.2018, 11:24:43 a.m.
Buna !
E ok de folosit in cutie uleiul Motul 75W-80 ce are ambele norme , API GL-4/ API GL-5.
Stiam ca uleiul cu norma API GL-5 dauneaza cutiei .
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: cristidav din 24.Apr.2018, 03:32:26 p.m.
Da, stii bine. E recomandat in manual strict API GL4...si n-ai prea multe variante decente pret/calitate :)
Pot sa spun ca, de 2 luni de cand am schimbat pe CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLEC 75W90, am simtit o imbunatatire clara la schimbarea vitezelor la rece, mai ales bagarea in vit 1. Recomand :)
Mai recomand si sa citesti intreg topicul.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: geox din 24.Apr.2018, 03:58:22 p.m.
Da, stii bine. E recomandat in manual strict API GL4...si n-ai prea multe variante decente pret/calitate :)
Pot sa spun ca, de 2 luni de cand am schimbat pe CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLEC 75W90, am simtit o imbunatatire clara la schimbarea vitezelor la rece, mai ales bagarea in vit 1. Recomand :)
Mai recomand si sa citesti intreg topicul.
Multumesc .
Am citit intreg topicul si nu numai aici ...
Pe site-ul Motul e dat ca bun pentru sx4 acest ulei .Cred ca o sa trec pe Valvoline ,strict GL 4 .
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: cristidav din 24.Apr.2018, 04:29:09 p.m.
E dat bun fiindca are SI norma GL4. Dar manualul spune strict GL4.
Si vezi ca e 75W90 pentru SX4 M16A, nu 75W-80.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: rexkrokiDAU din 24.Apr.2018, 04:32:15 p.m.
Pe lângă uleiul folosit de @cristidav eu am folosit și OMV Gear Oil SLY SAE  75W-90

De ambele am fost mulțumit.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: fireburn din 24.Apr.2018, 05:00:41 p.m.
Salut Geox.

Eu folosesc motul 75W90 pentru cutie fara nici o problema (e al doi-lea schimb cu acelasi ulei).

Spor.

http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=2204.60

https://www.epiesa.ro/ulei-pentru-cutie-viteze-motul-100093-motylgear-1l-acc-2214.htm
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: geox din 24.Apr.2018, 06:30:00 p.m.
E dat bun fiindca are SI norma GL4. Dar manualul spune strict GL4.
Si vezi ca e 75W90 pentru SX4 M16A, nu 75W-80.
70W80 e dat ca a II-a optiune de catre cei de la Motul .
In cartea masinii , pentru CV ,75W80 e dat ca prima optiune .Multi din cei ce au folosit 75W80 spun ca e mai ok .
Oricum renunt la Motul si voi trece pe Valvoline cu norma strict GL-4.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: migabi din 10.Sep.2018, 02:05:53 p.m.
Problema cu GL4 vs GL5 pt uleiul de cutie consta in faptul ca aditivul pt presiune inalta contine sulf si corodeaza metalele galbene (inelul sincro din cate inteleg). In acest sens exista un test de coroziune (Copper Strip Test) si ar trebui sa se gaseasca in specificatiile oricarui ulei pt cutie. Practic, am gasit doar la Ravenol dar este posibil sa intrebi direct la sursa (eu am primit pe email de la Repsol). Uleiurile care sunt bistandard (GL4/5) au un aditiv care nu contine sulf sau nivelul de coroziune este unul f bun. Parerea mea e ca puteti folosi GL4/5 sau GL5 cu conditia sa existe un document in care sa se specifice gradul de coroziune (1a / 1b e foarte bun). Va atentionez ca exista si GL4 cu aditiv de presiune (gen REPSOL CARTAGO CAJAS E.P. 75W90 -> EP este aditivul) si ca trebuie verificata documentatia. Mai adaug ca, din ce tin eu minte, la GL4 nu exista indicatii cu privire la nivelul de coroziune.
Orientativ, asa arata diagrama testului :
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: newfolder din 26.Iul.2020, 01:24:33 a.m.
Vreau sa schimb uleiul in CV, imi trebuie 75W-90 GL-4.  Ma uit pe net si gasesc doar Castrol. Nu imi place Castrol, mai caut un pic degeaba si ma duc la service-ul oficial Suzuki Sibiu. Acolo, un nene foarte ocupat isi rupe cu greu un minut din treaba pe care o facea.

-Talonul! zice. Dau talonul, butoneaza, scrie ceva pe o hartie. -Problema? Ulei CV zic. Se afunda iar in ecran, mai scrie ceva pe foaie. Butoneaza. Mor de cald, stau cu masca regulamentar, el ciuciu masca. Se duce in spate, muta niste cutii, vine la tejghea, se uita iar la calculator. Injura de mama, scrie ceva pe hartie.

Am zice. Da' e doar la bidoane mari, 20 litri. Doar 2,6 adica 3 litri indraznesc eu. N-am! Da' va pun de diesel, am in service.
Zic: pai e alta cutie de viteze, alte specificatii, vreau ce zice in manual. Tot incerc sa-i arat ce scrie in manual. Il am la mine, incerc sa-i arat, degeaba. Priveste hipnotizat in ecranul ala, butoneaza intruna si injura de mama.

La revedere zic eu, pisda masii zice el si Va mai asteptam. Politicosi astia de la AutohausHuber.

Acuma sa-mi iau eu Castrol sau altceva pt. cutia de viteze? Ce variante am pt. 75W-90 GL4?
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: gabineg din 26.Iul.2020, 06:32:47 a.m.
Noi ăștia veteranii, cu doua schimburi de ulei CV dupa iesirea din garantie (urmând al treilea), am folosit Motul Motylgear (https://www.epiesa.ro/ulei-pentru-cutie-viteze-motul-100093-motylgear-1l-acc-2214.htm). Are standard GL-4/GL-5.

Dacă vrei neaparat GL-4 in afara de Castrol, uite si un LiquiMoly (https://www.epiesa.ro/ulei-cutie-viteze-manuala-liqui-moly-4434-gl4-75w90-1l-acc-26376.htm)

Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: newfolder din 26.Iul.2020, 11:08:22 a.m.
Multumesc @gabineg

Discutii despre GL-4 vs GL-5 sunt si aici si pe alte forumuri /alte marci. Despre uleiurile intermediare GL-4/Gl-5 am gasit recomandari si pe un forum britanic. Daca l-ai folosit de 2 ori pana acum si nu au aparut probleme inseamna ca e ok.
O sa pun Motul, multumesc de sugestie.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: gabineg din 26.Iul.2020, 11:13:11 a.m.
Nu numai eu, ci și @fireburn , @boga81 si @MOTANUL .

Daca tot schimbi la cutia de viteze, schimbă si la cutia de transfer (acelasi ulei 0,6 l) si la diferential (aici parca e 80w-90, 0,8-0,9 l).
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: newfolder din 26.Iul.2020, 11:44:11 a.m.
Pt. diferential si cutia de transfer am luat deja Eneos 80W-90 GL-5.  Pt. cutia de viteze nu-l gaseam pe cel potrivit. Acum (multumesc de ajutor) l-am gasit :)
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: migabi din 16.Aug.2020, 09:46:17 p.m.
Am avut MOBIL SHC 75W90 pana am schimbat ambreiajul, cand Arinovis mi-a pus MOTYLGEAR 75W-90. Adica asa scrie pe hartie, ca nu am vazut ce au turnat. Cumva Mobilul se simtea mai fin la schimbat si nu sirena asa puternic in primele trepte.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 15.Dec.2022, 05:59:31 p.m.
Nu numai eu, ci și @fireburn , @boga81 si @MOTANUL .

Daca tot schimbi la cutia de viteze, schimbă si la cutia de transfer (acelasi ulei 0,6 l) si la diferential (aici parca e 80w-90, 0,8-0,9 l).

In carte scrie doar de cutie sa schimbi la 45.000 km (si eu am ajuns la a 3-a)
La restul sa verifici nivelul si sa completezi (de exemplu la mine la diferential zemuieste putin - e posibil sa fi consumat si o sa verific sa completez daca e cazul).
Dar la cutie trebuie dat tot jos si pus altul. Acum si cu 1,5 L in plus poti pune ulei nou si in cutia de transfer si diferential.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 12.Nov.2023, 05:25:17 p.m.
Rezumat:

1.   Cutie transmisie 4x4 2,5l
2.   Cutie de transfer 0,6l
3.   diferential spate 0,8l

1. Uleiul de transmisie se schimba la urmatoarele intervale:
30.000 sau 24 de luni la conditii de conducere dificila.
45,000 sau 36 de luni la conditii normale.
Se floseste ulei: 75W-90 cu indicatorul de calitate GL4
Cuplu de strangere 21 Nm ambele: buson nivel / umplere (inclusiv la cutia de transfer)

2 si 3 nu au interval de schimbare obligatoriu dupa garantie – se verifica sa fie la nivel.
Cuplu de strangere 23 Nm ambele la diferential spate.
Se foloseste ulei 80W-90 GL-5 Hipoid !!!! Pt. diferential si cutia de transfer

(https://i.postimg.cc/dkbjmJwD/20231112-133318.jpg) (https://postimg.cc/dkbjmJwD) (https://i.postimg.cc/gL3qg12s/20231112-133422.jpg) (https://postimg.cc/gL3qg12s) (https://i.postimg.cc/MMMYQnkh/20231112-134304.jpg) (https://postimg.cc/MMMYQnkh)
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 20.Dec.2023, 10:29:35 a.m.
Stie cineva cuplu de strangere la piulitele de la axul planetar? (partea dinspre diferential)

Am vazut ieri un clip video si au schimbat piesa in sine (flansa ax planetar dinspre diferential) si simeringul (exista variante noi). Vazand cat de prost au fost facute cele originale (la mine pe o parte curgeau inca din perioada de garantie).

Acum portiunea pe care lucreaza simeringul e mega-ruginita. (am curatat cat s-a putut mai bine zona - se pare ca cele nou au un strat de protectie suplimentar in aceasta zona).
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: fireburn din 20.Dec.2023, 03:43:59 p.m.
Stie cineva cuplu de strangere la piulitele de la axul planetar? (partea dinspre diferential)

(https://i.postimg.cc/v85SN8Nh/1.png)

Sper sa fie ceea ce cauti.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 20.Dec.2023, 05:32:39 p.m.
9B 80 NM.  :good:  Multumesc

Inseamna ca au grupa de rezistenta foarte mare suruburile respective. Ca diametru suruburilor este unul destul de mic. Eu am strans la 55 NM (adica mult mai putin fata de ce vrea producatorul).
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 20.Dec.2023, 06:27:50 p.m.
Am gasit un manual de service de sx4 2011 (adica exact ce am eu). Piulitele respective sunt stranse la 50 NM (adica nu mai umblu acolo - e destul de corect ce am acum).
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: fireburn din 21.Dec.2023, 12:31:40 p.m.
Sa fie oare asa mare diferenta ? de 30 Nm ? ca si eu tot SX am, din 2009.

Or fi construite cu alte specificatii anumite componente, in functie de versiune, probabil.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 25.Dec.2023, 05:54:20 p.m.
Tendinta este de mai usor, mai ieftin. Daca nu ma insel surubul respectiv este de diam 8. Adica nu merge strans cu prea mult indiferent ce grupa / clasa are.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 07.Ian.2024, 11:03:30 a.m.
Am pus in cutia de viteze ulei Castrol prima oara. La o prima vedere sunt multumit. Vitezele 1-5 au mers bine tot timpul dar marserierul mai greu. Acum vitezele 1-5 merg si mai usor - iar marserierul merge normal.
Uleiul vechi arata bine, clar, curat - am schimbat ca am numarul de ani (12) nu am facut numarul de km mentionati pentru schimb.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: gabineg din 07.Ian.2024, 01:53:41 p.m.
Cred ca e un efect "placebo": "Shell mai bun ulei e Castrol-ul!"😁
Intratul în viteze are mai mult de a face cu timoneria decât cu ... cutia. Marsarierul este nesicronizat si isi face de cap atunci când vrea el.
Eu am folosit atât Motul cât și Ecstar și nu îmi dau seama care e mai bun. Confirm că iese limpede la schimb și se înlocuiește la multipli de 3 ani.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 07.Ian.2024, 05:41:28 p.m.
Îți garantez că la timonerie nu a umblat nimeni. Parcă nu întra așa ușor în viteză. Cu degetul mic poți sa bagi în viteză 3-4.
Cu marserierul și placebo confirm (azi cu mașina rece nu a întrat din prima.(si-a făcut de cap când a vrut el ).
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: Laurentiu din 07.Ian.2024, 08:19:30 p.m.
Uleiul vechi arata bine, clar, curat ...
Confirm că iese limpede la schimb ...
Aici uleiul nu-si schimba culoarea; n-are cine-l arde. Aici se urmareste daca in compozitia uleiului exista pilitura de fier.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: MOTANUL din 07.Ian.2024, 08:58:51 p.m.
Conteaza si daca e schimbat mai des sau deloc. La BMW de exemplu e lifetime si nimeni nu il prea schimba. Eu am vrut sa-l schimb voluntar pe la 160.000 km si nu era asa curat / clar - era mai ichis si mai tulbure. (nimeni nu l-a schimbat pana atunci ca am avut istoricul full la masina)

Nu e ars (negru) ca la motor. Dar era mai tulbure.

Nu era pilitura deloc pe magnet (o mazga mai groasa dar fara metal). M-am uitat si eu cu destula atentie.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: wolfin din 07.Ian.2024, 09:30:15 p.m.
Lifetime se refera la perioada maxima de utilizarea a auto..nu a soferului.

Lifetime....inseamna...cam 7 ani...la unii am vazut si max 10.

Trendul e sa se micsoreze perioada....
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: hirosima din 01.Mai.2024, 06:22:10 p.m.
ce cantitate intra in cutie, urmeaza sa fac si eu operatiunea?
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: gabineg din 01.Mai.2024, 06:31:06 p.m.
Intră 2,6 l. Cumperi 3 l si ajunge.
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: hirosima din 01.Mai.2024, 06:58:38 p.m.
am inteles, uleiul asta e bun?
Titlu: Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
Scris de: gabineg din 01.Mai.2024, 07:15:29 p.m.
Uleiul din poză merge la diferențial și cutia de transfer.

Pentru cutia de viteze se recomandă 75W-90.
Tot Motul, daca preferi.