Suzuki Club ROMANIA

Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki NEW VITARA => Probleme tehnice NEW VITARA => Subiect creat de: alex0a din 15.Aug.2016, 11:48:54 p.m.

Titlu: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: alex0a din 15.Aug.2016, 11:48:54 p.m.
Salutare,
Am o benzinara passion vitara noua  ( 1200 Km), ce intra greu in marsarier.
La revizie 1000 evident ca mecanicii au spus ca-i OK, dar ca utilizator este masina care intra cel mai greu in marsarier, desi e noua ... X-( X-(. Practic agata inainte de a intra. Sugestii?

Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: enicky din 15.Aug.2016, 11:57:22 p.m.
        S-o stapanesti sanatos !
    Raspuns de mecanic : "toate face asa". Si nu minte. Impingi maneta lateral si apoi in spate mai cu forta. De regula nu se intampla de la prima manevra de mers inapoi, cam la a3a se intampla la mne. Eu o aduc la punctul mort, ridic piciorul dupa ambreiaj si ii dau un "sprtz", adica o "turez" o data si apoi intra usor. Dar se-ntampla f. rar s-o bag a3a oara in marsarier. Daca ma gandesc bine, de ceva timp n-a mai facut asa.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: wolfin din 16.Aug.2016, 08:57:16 a.m.
ieri sotia chiar ma intreba mirata...ce nu intra in marsarier? :-))
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: rdc din 16.Aug.2016, 11:06:09 a.m.
lasata sa curga (cativa cm), oprit si o sa intre usor
n-are sincron
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: alex0a din 16.Aug.2016, 11:10:40 a.m.
Daca de noua face asa si trebuie forta, mai tarziu cum va fi ...  :pardon:
Pentru o doamna e greu sa puna maneta in marsarier la Vitara 2015
Fiind viciu de fabricatie intra pe garantie?
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: alex0a din 16.Aug.2016, 11:15:57 a.m.
lasata sa curga (cativa cm), oprit si o sa intre usor
n-are sincron
Daca locul e plan (cam 60% din situatii) nu va curge , si-atunci ...
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: boga81 din 16.Aug.2016, 11:26:11 a.m.
Cum a zis rdc, nu are sincron. Ridici piciorul de pe ambreiaj, calci din nou si bagi in R.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: gabineg din 16.Aug.2016, 11:36:52 a.m.
Și la SX4-ul meu face la fel. Cu putina blândețe va veți obișnui și voi. 
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: wolfin din 16.Aug.2016, 11:39:05 a.m.
pe mine nu ma deranjeaza asta...o sa o invat..ce ma deranjeaza e timoniera ffff galagioasa. nici la universal 445 nu se aude asa.... (bine ca nu are...dar ca idee)
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: dAlex din 16.Aug.2016, 12:15:14 p.m.
Cand i-am spus dealer-ului despre asta a zis ca-i normal ca-i masina noua si pana se ajusteaza kit-ul de ambreiaj. Ca el are Swift si la fel facea la inceput si dupa 10000 de km n-a mai patit.

In general cand e vorba de angrenaje mecanice ca-s rulmenti sau roti dintate sau etc... stiu ca e normal ca la inceput sa mearga mai greu pana se rodeaza.

Dar de unde stiu ca e vb de rodaj sau chiar e o problema de la nivelul utilizatorului? Greu de spus. Eu unul n-am mai avut masini noi pana acum.

Oricum, mie imi intra de fiecare data, dar recunosc ca nu merge chiar ata.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: wolfin din 16.Aug.2016, 12:28:18 p.m.
asa e conceputa..si la 100.000 la fel o sa se auda/mearga

mi-e dor de cv de la clio...zici ca era automata  :clap:
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: Lerua07 din 16.Aug.2016, 02:01:38 p.m.
Daca este calcat ambreiajul pana la fund intra in marsarier fara probleme, fara sa agate !
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: wolfin din 16.Aug.2016, 02:45:27 p.m.
eventula sa fi oprit.... :prty:

seros  acum...normal ca se calca pana in fund...asta daca nu intra presu sub.

repet asa e gandit...la alyele intre ni reverse si cand masina se deplaseasa inainte....bine asta nu e recomandat...dar intra  :fluier:
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: alex0a din 16.Aug.2016, 05:53:30 p.m.
Daca este calcat ambreiajul pana la fund intra in marsarier fara probleme, fara sa agate !
Calcata la podea a fost si tot degeaba, intra greu. Sincer, sa fi fost SH nu ma incurcam ...si n-o luam, dar e noua si cu pb  X-( X-(. Si se pare ca nu e singura.  :dknw: :dknw:
La alte marci schimbatorul mergea cu un deget  :clap:
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: rexkrokiDAU din 16.Aug.2016, 07:36:44 p.m.
La masina de drive test agata?  :-/
Daca nu, in service cu ea. Daca da, pe anunturi de vanzare si cumperi de "la alte marci"  :)
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: Costique din 16.Aug.2016, 08:38:38 p.m.
Calcata la podea a fost si tot degeaba, intra greu. Sincer, sa fi fost SH nu ma incurcam ...si n-o luam, dar e noua si cu pb  X-( X-(. Si se pare ca nu e singura.  :dknw: :dknw:
La alte marci schimbatorul mergea cu un deget  :clap:
Din ce descrii nu e legat de sincron sau altceva ci de faptul ca piesele sunt ceva mai stranse decat la altele. Se intampla ca tolerantele de executie in cazul tau se se fi imperecheat exact in directia strangerii mai mari si de aceea ai aceasta senzatie. Datorita elesticitatii materialelor este putin probabil sa "isi dea drumul" mai devreme de cateva  mii de manevre. Totusi chestia asta se intampla numai la pozitia R ? Daca e asa , se poate ca tolerantele de montaj sa fie atinse undeva in interior si sa ai frecare mare la manevrarea in pozitia extrema. Este posibil ca una din piesele timoneriei sa nu fie exact in pozitia corecta ci un pic deplasata, destul sa ingreuneze manevrarea dar sa nu impiedice complet, ceva de genul ca flancurile dintilor rotilor dintate forteaza usor unul pe celalalt (cred ca sunt curbi, orice alezaj cu strangere de aici se transmite la manevrare) in loc sa intre dintii usor unul pe langa celalalt...
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: enicky din 16.Aug.2016, 09:29:11 p.m.
Calcata la podea a fost si tot degeaba,
La alte marci schimbatorul mergea cu un deget 
             Raportat la masina anterioara(luata tot de noua) si dupa 6 ani la a5a trebuia s-o fortez si idem la marsarier. Ultima se mai lasase in al6lea an.
             La Suzuki m-a surprins usurinta cu care se cuplau toate vitezele, ziceai ca e masina de 5 ani!
           Fenomenul discutat mi se intampla doar daca ajung la a3a manevra de mers cu spatele(in decurs de 1-2min). Si repet : n-a intrat, ridic ambreiajul, calc usor si scurt acceleratia apoi intra in viteza. La tine se intampla la prima incercare, sau la a3a? Am intrebat si eu la service, si mi-au spus ca se va "lasa". Dar e bine sa nu va impacientati si s-o luati cu calm. :)
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: lica 64 din 16.Aug.2016, 10:22:38 p.m.
Si mie mi-a spus la fel ca toate au problema asta ..............eu o rezolv mai simplu viteza.. 1 si dupa intra mai usor in marsarier
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: rdc din 16.Aug.2016, 10:35:10 p.m.
probabil ca cineva ar trebui sa-si faca timp sa explice cum functioneaza un sincron. vad ca dam in tolerante si comparatii
topicul asta n-are nici o legatura cu 'Probleme tehnice NEW VITARA' pentru ca nu e o problema, in primul rand, si nu e specific new vitara in al doilea rand
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: enicky din 16.Aug.2016, 11:18:20 p.m.
           Am gasit aci un site cu explicatii si cu un filmulet explicativ : http://www.mergebrici.ro/cum-functioneaza-cutia-de-viteze/
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: yeti din 16.Aug.2016, 11:32:51 p.m.
Cred ca sunt primul care am sesizat pe forum intrarea dificila in "R" (http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5399.msg169883#msg169883) (oare primesc vreun premiu pentru asta  :-)) ?)
Ce pot sa spun este ca la acel moment masina avea doar vreo 500km rulati. Eram hotarat sa reclam problema la revizia de 1000km, dar s-a intamplat ca am sarit-o si am ramas asa. Apoi s-a mai intamplat de cateva ori, din ce in ce mai rar pana a disparut.
La fel a fost si cu un usor "agatat" la introducerea in treapta a 3-a.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: wolfin din 17.Aug.2016, 12:15:53 a.m.
Dar tot galagioasa presupun ca a ramas....
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: alex0a din 17.Aug.2016, 07:41:28 a.m.
Din ce descrii nu e legat de sincron sau altceva ci de faptul ca piesele sunt ceva mai stranse decat la altele. Se intampla ca tolerantele de executie in cazul tau se se fi imperecheat exact in directia strangerii mai mari si de aceea ai aceasta senzatie. Datorita elesticitatii materialelor este putin probabil sa "isi dea drumul" mai devreme de cateva  mii de manevre. Totusi chestia asta se intampla numai la pozitia R ? Daca e asa , se poate ca tolerantele de montaj sa fie atinse undeva in interior si sa ai frecare mare la manevrarea in pozitia extrema. Este posibil ca una din piesele timoneriei sa nu fie exact in pozitia corecta ci un pic deplasata, destul sa ingreuneze manevrarea dar sa nu impiedice complet, ceva de genul ca flancurile dintilor rotilor dintate forteaza usor unul pe celalalt (cred ca sunt curbi, orice alezaj cu strangere de aici se transmite la manevrare) in loc sa intre dintii usor unul pe langa celalalt...
Da doar la R. E plauzibila explicatia
multumesc
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: alex0a din 17.Aug.2016, 07:59:43 a.m.
probabil ca cineva ar trebui sa-si faca timp sa explice cum functioneaza un sincron. vad ca dam in tolerante si comparatii
topicul asta n-are nici o legatura cu 'Probleme tehnice NEW VITARA' pentru ca nu e o problema, in primul rand, si nu e specific new vitara in al doilea rand
Cat timp aceeasi problema e semnalatata de mai multi utilizatori inseamna ca e specifica
Apreciez enorm Vitara, caci de aceea am luat-o, se comporta excelent la drum, dar cum o masina tb sa mearga si inapoi, ajungi la marsarier  :dknw:
Daca nu e pb tehnica faptul ca intra greu in marsarier, atunci ce e? :-?
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: alex0a din 17.Aug.2016, 08:16:24 a.m.
Si mie mi-a spus la fel ca toate au problema asta ..............eu o rezolv mai simplu viteza.. 1 si dupa intra mai usor in marsarier
Ok la SH, dar la noua ...
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: telegrafistu din 17.Aug.2016, 08:29:11 a.m.
Am semnalat eu probleme asa in service la revizia de an. Raspunsul celor din service a fost ca trebuie sa fac dublu ambreiaj, adica sa apas de doua ori pedala de abmreiaj inainte de a trece in marsarierr. Surprinzator, functioneaza, insa nu am inteles de ce trebuie sa fac acest lucru.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: enicky din 17.Aug.2016, 09:22:59 a.m.
      Pai mai citesti odata explicatia lui @rdc, mai te uiti la filmuletul pus de mine(sa vezi sincroanele) si poate intelegi. Si pana la urma nu e asa  grav ca nu-ntelegi, important e sa stii cum o rezolvi ! :) Am cunoscut eu persoane care nu stiu de ce trebuie sa apese pe 2 pedale ca sa plece masina si tot conduceau.... Uite eu in fiecare dimineata cand parchez o bag in marsarier de 2 ori si merge bine(dar am deja 11k.)
     Personal n-am din asta o tragedie, ca doar nimeni nu-i perfect, dar-mi-te "fiarele".
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: jupanul1 din 17.Aug.2016, 09:52:21 a.m.
Postul meu nu aduce prea multă plus-valoare dar pot să-mi exprim și eu părerea și experiența - la vechiul Swift lucrurile stăteau la fel de greu cu marșarierul! Câteodată mergea impecabil, câteodată nu vroia nici dintr-a treia încercare. De obicei o rezolvam cu fie cu răbdare (adică încercări consecutive) fie cu manevra expusă de cineva mai devreme, respectiv cuplam viteza 1 și apoi R. Lucrul acesta s-a întâmplat pe toată perioada celor 5 ani în care am mers cu respectivul Swift (aproximativ 80k). Poate că până la urmă ”așa face toate”.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: AT din 17.Aug.2016, 10:35:10 a.m.
Toata "chestia" este ca intratul in marsarier sa nu ne faca "figura" intr-o situatie unde vom fi nevoiti sa efectuam o intoarcere din 3 miscari pe un drum cu trafic intens. Situatie in care o simpla intarziere a manevrei de intoarcere cu cateva secunde  poate insemna o reala problema de securitate daca nu putem introduce la timp in marsarier.  Eu asa vad lucrurile.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: migabi din 17.Aug.2016, 10:50:34 a.m.
Intoarcerea din 3 miscari pe un drum cu trafic intens nu tine de ambreiaj.  >:)

In alta ordine de idei, eu am trecut de la OMV multigear la Castrol Syn si nu am mai reusit sa agat in nici o viteza. Pana acum.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: wolfin din 17.Aug.2016, 01:31:57 p.m.
off topic...am mers mai devreme cu logan-ul familiei (treburi chestii pe la anaf  >:) am luat 3 la rand)...  nu am reusit deloc sa bag in reverse. se uita tatal meu la mine tare lung....la sfarsit imi baga el marchariere-ul   :-))

 :-? eu cred ca de vitara mi se trage....

ps..daca era tip seringa nu mai erau probleme
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: SPIRIDUSHU din 17.Aug.2016, 03:22:33 p.m.
Salut,

Din ce stiu, si la fosta masina intrat tot asa mai greu in R, trapta 1 nu este sincronizata. Ar trebui sa intre perfect daca se apasa acceleratia un pic. Eu la masina nu am astfel de problema, ambreiaj calcat la maxim, ridicat inel si ... merge.
Treaba cu treapta 1 nesincronizata e o treaba normala, asa am inteles. Ar trebui sa fie la fel si la trecerea din viteza 2 in 1 sau din 1 in 2, in anumite momente.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: teutzue din 17.Aug.2016, 03:31:21 p.m.
Pot confirma ce spune SPIRIDUSHU în ceea ce privește treapta 1 si a 2 a si vice versa. S-cross cu vreo 50 000 în bord.

Trimis de pe al meu Nexus 6P folosind Tapatalk

Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: Costique din 17.Aug.2016, 11:59:55 p.m.
Dublul amgreiaj are rolul de a egaliza viteza periferica a pinioanelor si e modul in care s-a condus pana la introducerea sincroanelor pe scara larga. Cutiile de viteza "comuniste" de la masinile grele si militare nu aveau sincroane iar instructorul meu mi-a spus ca si pe Dacia lui tot dublul ambreiaj folosea (care avea sincroane) si ca a redus uzura ambreiajului in loc sa o creasca. Un picior exersat face dublu ambreiaj cu aceeasi viteza cu care un amator schimba treptele. Eu unul sunt exersat , am condus inclusiv senilate. De aiai mi-am luat AT...! Dar daca intra greu si cu dublu ambreiaj, este toleranta de stragere de vina. La un caz din zeci de mii se imperecheza (automat) pinioane care au campul minim de toleranta sau chiar mai mic, in cateva mii/zeci de mii de km se mai uzeaza flancurile dintilor si intra mai usor dar atat. Si nu uitati ca pinioanele pentru mers inapoi sunt folosite cati km intr-o viata de masina...!
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: crisi1 din 19.Aug.2016, 11:09:21 a.m.
Daca de noua face asa si trebuie forta, mai tarziu cum va fi ...  :pardon:
Pentru o doamna e greu sa puna maneta in marsarier la Vitara 2015
Fiind viciu de fabricatie intra pe garantie?

Am aproape 6500km si pana acum n-am sesizat problema asta. Tind sa cred ca e selectiva, ori am fost eu mai norocoasa.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: wolfin din 19.Aug.2016, 11:32:44 a.m.
sunt cutii si cutii.

ideea e ca agata (nu mult) in marchariere....70% din incercari.

@crisi1 nu esti norocoasa (in aceasta speta  :)) doar folosesti corect schimbatoru. noi ne mai grabim.....(de la clio intra si cand masina e in miscare ..inainte )

si nu cred a a fost vreo tenta in mesajul lui alex0a  >:D< :D :D :D
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: crisi1 din 19.Aug.2016, 01:14:39 p.m.
M-am intors din pauza de masa, am verificat problema cu 3 incercari, deja dupa a 5-a se uita lumea in parcare ciudat la mine  :D...dar nu, nu am observat nicio problema .
In schimb, pe mine usile ma dispera, lunar tb sa le dau cu spray, altfel scartaie groaznic ...
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: wolfin din 19.Aug.2016, 01:25:06 p.m.
cu motoru pornit? ai incercat..daca oprit nu se pune

ai talpa fina.....probabil ca si consumul e sub 8  la tine  :fluier:

o sa vad pana la prima revizie...daca continua ii pun sa se bage la cremaliera...un reglaj ceva

referitor la usi..la revizia de 1k erau deja cu spay siliconic pe ea...fara sa le zic..  :)
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: crisi1 din 19.Aug.2016, 01:26:46 p.m.
Pornit, cum altfel ? Nu am zis ca se uita lumea la mine :))) ma tot balanganeam fata-spate cu masina :D.  Pornit, dat 1m inapoi, inainte si de la capat... gen simulare in trafic, am zis sa nu ma ia prin surprindere dc o fi cazul.

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk

Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: crisi1 din 19.Aug.2016, 01:30:42 p.m.
Consumul doar ce l-am testat, Calarasi-Suceava si inapoi, cu reset la pornire, media de 54km/h, consum fix 7. Am bagat si putin sport la nevoie, ac-ul pornit permanent.

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk

Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: shpeedy din 19.Aug.2016, 01:36:56 p.m.
Creat de: crisi1
« : Azi la 01:30:42 p.m. »

Creat de: crisi1
« : Azi la 01:26:46 p.m. »

@crisi1: in decursul a 30 minute de la scrierea unui post exista posibilitatea editarii acestuia pentru completari/modificari a.i. sa nu fie necesara unui post imediat-succesiv (cum e situatia de fata). Mai multa atentie pe viitor...
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: crisi1 din 19.Aug.2016, 01:44:18 p.m.
Am inteles, ma conformez ! (vigilenta maxima  ;-) )
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: enicky din 19.Aug.2016, 01:54:43 p.m.
..... Nu am zis ca se uita lumea la mine :))) ma tot balanganeam fata-spate cu masina :D.  Pornit, dat 1m inapoi, inainte si de la capat... gen simulare in trafic, .....
                Ce ziceau : " Ia uite-o ce se chinuie sa parcheze, saraca masina !"  =))
    Vezi, totusi , depinde de la masina la masina, cum a fost cutia reglata probabil.

Am inteles, ma conformez !
              Ai grija ca sta ascuns si te pandeste  :baston: !
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: alex0a din 19.Aug.2016, 02:55:53 p.m.
             Raportat la masina anterioara(luata tot de noua) si dupa 6 ani la a5a trebuia s-o fortez si idem la marsarier. Ultima se mai lasase in al6lea an.
             La Suzuki m-a surprins usurinta cu care se cuplau toate vitezele, ziceai ca e masina de 5 ani!
           Fenomenul discutat mi se intampla doar daca ajung la a3a manevra de mers cu spatele(in decurs de 1-2min). Si repet : n-a intrat, ridic ambreiajul, calc usor si scurt acceleratia apoi intra in viteza. La tine se intampla la prima incercare, sau la a3a? Am intrebat si eu la service, si mi-au spus ca se va "lasa". Dar e bine sa nu va impacientati si s-o luati cu calm. :)
Masina e noua are 1200 Km.
De la prima se intampla. La a 2 sau a 3 intra in marsarier ...
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: alex0a din 19.Aug.2016, 03:14:23 p.m.
M-am intors din pauza de masa, am verificat problema cu 3 incercari, deja dupa a 5-a se uita lumea in parcare ciudat la mine  :D...dar nu, nu am observat nicio problema .
In schimb, pe mine usile ma dispera, lunar tb sa le dau cu spray, altfel scartaie groaznic ...
Cum spuneai mai sus e cu noroc la tine, la cutie, R.
Cu usile, am scapat nu scartaie, dau au silicon la greu
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: shpeedy din 19.Aug.2016, 05:25:18 p.m.
Creat de: crisi1
« : Azi la 01:30:42 p.m. »

Creat de: crisi1
« : Azi la 01:26:46 p.m. »

@crisi1: in decursul a 30 minute de la scrierea unui post exista posibilitatea editarii acestuia pentru completari/modificari a.i. sa nu fie necesara unui post imediat-succesiv (cum e situatia de fata). Mai multa atentie pe viitor...

Creat de: alex0a
« : Azi la 03:14:23 p.m. »

Creat de: alex0a
« : Azi la 02:55:53 p.m. »

@alex0a: se poate, rogu-te, mai multa atentie?
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: telegrafistu din 20.Aug.2016, 08:47:25 a.m.
Chiar daca este off topic, pentru usi am scapat de scartait folosind un spray cu vaselina grafitata (ptr. lanturi de bicicleta)
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: lvsag14 din 01.Dec.2016, 11:23:35 p.m.
Acceasi problema cu vitara s 1.4 (200 km) - chiar de la inceput am sesizat aceasta dificultatea de a schimba in marsarier si nu am reusit sa identific o solutie, pentru ca se intampla.... des si aleator. Am incercat si cu apasat ambreiajul de 2-3 ori, dar degeaba. Si mai mult, o problema similara este si la viteza a 2-a. Urmeaza o vizita urgenta la service... inainte de prima revizie la 1000km. Incredibil si inacceptabil pentru o masina noua  X-(

....cat de usor se schimbau vitezele la un logan din 2007...
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: enicky din 01.Dec.2016, 11:42:38 p.m.
         Asa fac majoritatea cand sunt noi. Nu merge cu 2-3 apasari de ambreiaj. Si de regula nu se intampla prima data, doar daca nu ti-a iesit parcarea si mai faci si  doua oara nu intra. Scoti din marsarie si dai un "shpritz"(accelerare) usor cu ambreiaj ridicat sau cel mult bagi in alta viteza si iar marsarier. Si vei vedea ca merge.
 L.P. Si nu regreta Loganul ! :)
Cu usile, am scapat nu scartaie, dau au silicon la greu
     Eu chiar nu-nteleg : am masina din august 2015 si n-am pus o picatura de vasilina sau ulei nicaieri! Si toate mecanismele/balamalele usilor la mine sunt uscate. Evident ca nu scartaie nimic.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: Catalln din 02.Dec.2016, 08:14:09 a.m.
Sunt gresate cu teflon, care ulterior devine uscat,  astfel încât sa nu adere / adune mizeria.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: dAlex din 02.Dec.2016, 10:15:58 a.m.
La mine schimbatorul de viteze a inceput sa mearga curat cam pe la 2500 de km. De atunci merge super usor. N-am nici o problema. Pana atunci insa exact cum ziceti si voi, a mers greu.

Acum am 4000 de km si nu scartaie nici o usa. Totu-i bine.

Cu WD40 as avea grija pe unde dau. Vazusem pe undeva ca ar putea afecta vopseaua...(Oare in manual?)
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: AT din 02.Dec.2016, 10:58:31 a.m.
Acceasi problema cu vitara s 1.4 (200 km) - chiar de la inceput am sesizat aceasta dificultatea de a schimba in marsarier si nu am reusit sa identific o solutie, pentru ca se intampla.... des si aleator. Am incercat si cu apasat ambreiajul de 2-3 ori, dar degeaba. Si mai mult, o problema similara este si la viteza a 2-a. Urmeaza o vizita urgenta la service... inainte de prima revizie la 1000km. Incredibil si inacceptabil pentru o masina noua  X-(

La Vitara S,  marsarierul are inel pentru deblocare?  Ma refer la acel inel aflat pe maneta schimbatorului de viteze, inel care trebuie actionat pentru a putea introduce maneta in marsarier.
Oricum, nu este normala dificultatea de introducere in marsarier mai ales ca aveti problema si la cuplarea in viteza a doua.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: enicky din 02.Dec.2016, 12:55:11 p.m.
La Vitara S,..... aveti problema si la cuplarea in viteza a doua.
             Probabil ca toti care avem Vitara(nu conteaza modelul) am mai avut cel putin o masina sau doua. Masini care au fost cumparate tot de noi(zero km)  sau de cele mai multe ori second hand(de aici si dorinta de a avea o masina noua-Vitara), care aveau sau au dobandit un anumit grad de uzura. Retinem situatia !
      Am achizitionat Vitara, masina noua, model nou, iar la primul drive test si apoi dupa achizitie, "lucram" cu ea exact cum am fost noi obisnuiti pe vechea masina. Daca nu raspunde la comenzi, asa cum eram obisnuiti, ni se pare ca nu este buna, sau ca are o problema.
     Ori de foarte multe ori, problema este la noi, cei care o conducem, pt. ca nu incercam, nu cautam s-o "intelegem", pt. a sti exact cum functioneaza ea corect.
     Revenind la ideea din primul paragraf, va trebui sa intelegem ca nicio masina nu este identica cu alta, chiar daca are tot 4 roti, tot 6 viteze sau chiar aceeasi capacitate cilindrica.
     In acest context noi trebuie sa ne adaptam stilul de condus la noua masina, si nu invers, adica sa incercam sa facem cu asta ce faceam si cu cealalta(e). Despre ce vorbesc aici, ca sa ma fac inteles :
     - pedala de ambreiaj : o apasam pana la podea si observam unde reactioneaza la ridicare
     - Schimbatorul treptelor de viteza : nu-l bruscam niciodata, testam pe loc cu motor pornit, pozitia ideala pt. tr.I, apoi pt. II s.a.m.d., incercand mai multe variante.
      Variantele care pot fi :
                       -ptr. tr.I, inainte si stanga-maxim, inainte si stanga, sau inainte normal;
                       -ptr. tr.II tras inapoi din aIa direct in aIIa sau tras din aIa in pct. zero si apoi tras in aIIa(la a mea a mers bine cu trecere prin 0).
                       -ptr. marsarier, iarasi testam daca trebuie mult drepta-spate sau putin dreapta-spate, sau la unele modele se apasa levierul si apoi dreapta spate, iar la altele avem inel de care tragem in sus si levier stanga sus. Sau daca la adoua incercare "se opune", il ducem la aIIIa, apoi iar marsarier, sau il aducem la 0, accelerare usoara(cu ambreiaj sus) si incercam iar.
         Deci, concluzionand, noi trebuie sa cautam pozitiile optime de lucru ale pedalelor, schimbatorului, nr. de turatii la care schimbam(fara sa tremure/bruscam motorul) treptele de viteza, fara a lua ca etalon masina anterioara sau stilul nostru de condus. Dupa experienta mea, sofatul corect este acela cand schmbarea treptelor de viteza se va face in asemenea maniera incat sa fie insesizabila.
         Asa am procedat eu, este o opinie pur personala pe care nu trebuie s-o urmati.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: hugbear din 02.Dec.2016, 11:12:00 p.m.
Acceasi problema cu vitara s 1.4 (200 km) - chiar de la inceput am sesizat aceasta dificultatea de a schimba in marsarier si nu am reusit sa identific o solutie, pentru ca se intampla.... des si aleator. Am incercat si cu apasat ambreiajul de 2-3 ori, dar degeaba. Si mai mult, o problema similara este si la viteza a 2-a. Urmeaza o vizita urgenta la service... inainte de prima revizie la 1000km. Incredibil si inacceptabil pentru o masina noua  X-(

....cat de usor se schimbau vitezele la un logan din 2007...
Pentru marșarier cred că nu există sincro, deci problema ar fi „relativ” normală până se mai așează rodajele; până-și dă drumul, când mai face figuri încearcă întâi s-o bagi într-antâia.
Pentru a II-a e nașpa, du-o la service să-i regleze timoneria.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: Laurentiu din 03.Dec.2016, 11:05:43 a.m.
chiar de la inceput am sesizat aceasta dificultatea de a schimba in marsarier si nu am reusit sa identific o solutie, pentru ca se intampla....
Posibil ca in acel moment sa ai motorul ceva mai turat decit in regim de ralanti sau rotile masinii in stare de miscare.

P.S. Daca nu merge de prima data sa introduci in "mers inapoi", incearca sa bagi maneta schimbatorului in prima treapta dupa care incerci o noua intrare in "mers inapoi". Pinionul de "mers inapoi" nu este dotat cu sincron si o mica repozitionare a pinioanelor cutiei, poate face posibila introducerea manetei in marsharier.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: AnCh din 19.Dec.2016, 04:47:51 p.m.
Si eu am intalnit aceasta problema la marsarier. Din "fericire", masina anterioara, cumparata tot de noua, avea acelasi comportament chiar si dupa 9 ani (desi recunosc ca era mai rar) si mi-a fost usor sa rezolv problema intrarii in marsarier, pe principiul mentionat anterior: "asa merge toate".

Exact cum spun si colegii de pe forum, daca nu intra la prima incercare, fac pasii urmatori invatati deja de la cealalta:
1. Se aduce in punctul zero/neutru;
2. Se elibereaza ambreiajul/ridici piciorul de pe ambreiaj;
3. Apesi din nou ambreiajul
4. Incerci din nou intrarea in marsarier.
De obicei nu mai este nevoie de o a treia incercare.

Pe langa aceasta situatie am observat ca intra putin mai greu in trepte la inceput (trebuia sa ma asigur ca imping maneta pana la capat spre deosebire de masina anterioara care practic isi "tragea" treapta dupa primul click).
Si in a treia se pare ca o sa imi ia ceva timp sa imi formez mana pentru ca nu este aliniat cu centrul cum sunt obisnuit.
In rest, atat timp cat nu o fortezi, este o cutie care se misca foarte bine, din experienta mea de incepator (putine masini la numar conduse in cei 15 ani de condus).
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: wolfin din 22.Dec.2016, 09:31:02 a.m.
sa vezi cand incerci sa bagi a 6-a  la 5 MT....ce urat face  (:| marcharierul.

recunosc ca am comis-o de 2 ori. acum sunt mai atent

Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: aleksanders din 22.Dec.2016, 10:10:02 a.m.
ai vrut sa ii dai Racheta
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: wolfin din 22.Dec.2016, 10:17:16 a.m.
Asa patesc cand conduc mai multe masini in aceeasi zi...mai le incurc :P
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: huminiuc_radu din 13.Ian.2017, 07:51:51 p.m.
Rodajul se incheie dupa ce au fost parcursi 6000 de kilometri .Atunci veti sesiza ca incepe sa functioneze in parametri motorul si toate subansamblele. Pana atunci menajati masina fara a o compara cu o masina rodata.La mine schimbarea vitezelor la cutia de viteze manuala a motorului M16A a inceput sa fie mai lina dupa 500 de kilometri . Asta dupa ce s-a  aerisit singur circuitul hidraulic al ambreajului , ca in primii 20 de kilometri nu intra in treapta 1 si in marsarier decat greu si mai si "caraia " usor . Acum merge superb si chiar nu regret Loganul din 2006 ,desi il conduc alternativ cu Vitara . Puteti sa si ridicati foarte usor piciorul de pe pedala de ambreiaj atunci cand simtiti ca nu cupleaza maneta schimbatorului de viteze in marsarier . Asta fara sa accelerati si in timp ce tineti trasa maneta schimbatorului de viteze  in pozitia de marsarier si imediat calcati ambreiajul iar apoi sincronizati apasarea pedalei de acceleratiie cu eliberarea celei  de ambreiaj.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: bogdanzarnescu din 13.Ian.2017, 08:06:29 p.m.
Salut și ție. Bine ai venit și mulțumim de informații. Te așteptăm la recensământ dacă nu ai fost deja și cu un jurnal de bord. Sigur ai și alte lucruri interesante de povestit.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: danielrosca din 09.Feb.2017, 06:37:54 p.m.
Salutare!
Si eu am aceasi problema cu intratul in marsarier. Am cumparat masina in martie 2016, iar acum dupa aproximativ 1 an si 34 000km, problemele inca exista. La revizie cei de la Suzuki(in Danemarca), mi-au spus ca este normal pentru o masina Suzuki...(interesant argumentul lor) si sa urmez pasii mentionati anterior in acest topic:

 
1. Se aduce in punctul zero/neutru;
2. Se elibereaza ambreiajul/ridici piciorul de pe ambreiaj;
3. Apesi din nou ambreiajul
4. Incerci din nou intrarea in marsarier.
De obicei nu mai este nevoie de o a treia incercare.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: dorinbofan din 13.Mai.2022, 11:49:52 a.m.
Salutare. Am un Suzuki Vitara 1.6 benzina allgrip din 2018 (comandat in aprilie 2018 si ridicat in luna iunie 2018). Cam acum 1 an si jumatate a aparut pentru prima problema, schimbatorul nu intra mereu din prima in marsarier, se blocheaza pur si simplu. Daca o pun pe liber si iau piciorul de pe ambreiaj sau daca trec intr-una din vitezele 1-2-3, isi revine, dar nu mereu de la prima incercare. Uneori trebuie incercat de mai multe ori. Doar in marsarier apare problema, in rest schimbatorul merge fara probleme. Masina e in garantie pana in 2023, am mers cu ea la service-ul Hinode Car Expert din Targu Mures, de unde a fost si achizitionata. La ultima revizie, mi s-a spus ca e o problema frecventa la acest model si ca nu se poate face nimic. Am o colaborare buna atat cu seful de service, cat si cu directorul reprezentantei, urmeaza sa merg din nou cu ea, dar m-ar ajuta un sfat ca sa stiu cum pun problema. Vreau s-o vand cand ajung la 100.000 km (estimez cam in 3 ani) si imi doresc ca viitorul proprietar sa nu aiba niciun fel de problema cu ea. Avand in vedere ca e inca in garantie, pot solicita, daca nu poate fi reparata, schimbarea integrala a componentelor care cauzeaza problema (mecanicul sef mi-a spus ca ar fi ceva legat de cutia de viteze)? PS: Mentionez ca nu ma pricep la mecanica mai deloc. Orice sfat e binevenit. Va multumesc frumos.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: gabineg din 13.Mai.2022, 12:16:26 p.m.
Salutare si bine-ai venit pe forum. Dupa cum vezi, ti-am lipit postarea la un topic existent.

Daca il citesti, vei afla ca la masinile Suzuki marsarierul nu este sincronizat, drept pentru care multe dintre masini fac asa, inclusiv a mea, din cand in cand. Daca te inveti cu ea, o poti baga in marsarier fara sa caraie.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: jupanul1 din 13.Mai.2022, 12:19:15 p.m.
Ba, pardon! La Vitara pe care am avut-o eu era sincronizat! Intra fără probleme în manșarirer. E drept, era versiunea 1,4... poate de-aici diferența.
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: Romix din 13.Mai.2022, 01:30:52 p.m.
La a mea, intra bine in marsarier. Ba, cateodata, cand ma grabesc si fac repede manevrele, intra in marsarier chiar in timp ce masina se misca un pic in fata. Singurul neajuns la cutia asta e ca agata uneori cand bag a 2-a (dar asta e alta discutie).
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: cristidav din 13.Mai.2022, 02:05:46 p.m.
Dupa cate am vazut pe aici pe forum, pare-se cam asa (per general):
- la motorul 1.6 agata in marsarier (o confirm si eu, am avut SX4 1.6 si agata de aproape fiecare data cand bagam in marsarieri) si mai rar in viteza 1
- la motorul 1.4, pe care il am si eu pe SCross, agata in viteza 1 si mai ales 2 destul de des (mai ales la frig, dar nu e chiar suparator) si destul de rar in marsarier

Nu cred sa se poata face ceva...
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: enicky din 14.Mai.2022, 11:12:54 p.m.
Salutare. Am un Suzuki Vitara 1.6 benzina allgrip din 2018
  Am subliniat pentru cei care n-au observat despre ce-i vorba ! :)
Aceeasi motorizare am si cam dupa 3-4 ani am "scapat" de problema cu "marsarierul".
    Inainte de a purta de grija viitorului propietar, cand se blocheaza, revii la punctul mort, ridici piciorul de pe ambreiaj, o accelerezi usor de 1-2 ori si incerci iar, dar fara graba, cat mai larg si in spate. Sigur merge !
Titlu: Re: Nu intra din prima in marsarier
Scris de: cristidav din 14.Mai.2022, 11:21:31 p.m.
E suficient sa bagi in punctul mort si merge. Iar cum el a spus de marsarier, nu te grabeste nimeni, ca nu esti in mijlocul sensului giratoriu