Autor Subiect: WLTP  (Citit de 5411 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: WLTP
« Răspuns #10 : 07.Aug.2018, 08:02:01 p.m. »
  "ce am priceput despre WLTP"
 In sfarsit o "dezvoltare" pertinenta ! Multumim @jupanul1 !

 Pana la urma trebuia stopata si aceasta uriasa minciuna pe care o inghitim de ani de zile !
 Cred ca WLTP tocmai face si asta, ii aduce pe toti cu "picioarele pe pamant", ocazie cu care ne dam seama in ce eroare ne aflam cand eram contrariati, ba mai intram si in polemica deoarece nu se atingeau consumurile date de producatori !
  Probabil ca se va dezumfla si gogoasa cu motoarele mici si tari !
« Ultima Modificare: 07.Aug.2018, 08:15:36 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: WLTP
« Răspuns #11 : 08.Aug.2018, 01:35:48 p.m. »
Ca lucrurile sa fie si mai interesante:

Constructorii auto pacalesc pana si testele WLTP! Care este motivul depistat de UE?

Citat
Cei de la Financial Times au obtinut un document de cinci pagini care include 114 seturi de date si alte informatii despre constructori care au configurat masinile pentru testele WLTP special ca in urma acestor probe sa iasa cifre foarte mari.

Stiu ca pentru multi acest lucru pare incredibil, iar cea mai justa intrebare este de ce constructorii auto si-ar taia singuri craca de sub picioare? Cel putin asa se vede din exterior.

Una dintre explicatii ar fi ca acei constructori auto care si-au echipat masinile de test special pentru a obtine valori mai mari in cazul normelor de poluare urmaresc obtinerea unui regulament ceva mai relaxat si usor pentru anul 2020.

Si articolul din Financial Times
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline jupanul1

Re: WLTP
« Răspuns #12 : 08.Aug.2018, 05:47:56 p.m. »
Articolul din FT nu e gratis, te pune să le dai niște petrodolari pe abonament  ;).

În altă ordine de idei - am găsit citatul ăsta în articolul de pe cars.ro:
Citat
Am vazut de-a lungul acestui an ca au existat o multime de constructori care au fost trimisi acasa cu coada intre picioare pentru ca testele WLTP nu au iesit asa cum trebuie. Nume mari din industria auto au fost nevoite sa trimita modele inapoi in fabrica, sa le refaca si sa le aduca inapoi la teste.

Sărind peste stilul jurnalistic discutabil (dar, hey, unde mai sunt jurnaliști în țara asta?), e ceva ce mie nu-mi sună bine. E drept, poate n-am înțeles eu despre ce e vorba și sunt convins că voi primi aici lămuriri.

Testele WLTP nu au cum să ”nu iasă cum trebuie”. Că ele nu pun target la ceva emisii sau mai știu eu ce. Este descrisă doar o modalitate de testare, practic o succesiune de operații ce trebuie urmate întocmai în procesul măsurării emisiilor motoarelor cu ardere internă montate pe diverse autovehicule. Până acum era o succesiune cumva mai îndepărtată de realitatea de exploatare, acum se cheamă că avem alta, care, zice-se, reflectă mai fidel comportamentul consumatorului, deci rezultatele sunt cât mai aproape de cele obținute în mod curent în trafic. Deci, concret, noile teste durează mai mult, sunt mai dinamice, se parcurg mai mulți km, sunt viteze medii și maxime mai mari, se pleacă cu motor rece, etc, etc, etc. Așadar, cumva firesc, se vor obține valori mai mari pentru emisii (să zicem că ne pasă doar de CO2 în speța de față), dar a spune că nu au ieșit „cum trebuie” mi se pare cam deplasat. Au ieșit valori mai mari, dar alea ”trebuie”, că alea sunt, până la urmă!

Ce aș putea deduce eu e că pentru autoturisme, încadrarea în normele de poluare EURO 6 (de fapt de la EURO 3 încoace) se făcea pe baza testelor NEDC... Deci, eliminând NEDC și introducând WLTP, unele motoare nu mai pot fi încadrate în clasa de poluare EURO 6. Și atunci ar fi cu adevărat o problemă. Dar noi facem caz de CO2 (și consum) foarte mult, iar CO2 (și consum) nu e reglementat prin normele EUROx... acolo sunt doar oxizii de azot (nox), monoxidul de carbon, diverse hidrocarburi și particule în suspensie (a.k.a. funingine)... Dar, stai! Că din septembrie 2017 e și testul RDE (Real Driving Emissions) pentru a confirma conformarea la standardul EURO. Ei, abia asta cred că va fi/este cu adevărat o încercare pentru producători. Mulțumim grupului VAG și în speță VW!

Testele RDE conțin și un parametru (momentan supraunitar) ce e folosit pentru a determina valoarea finală a emisiilor poluante. Aici ar fi ceva de câștigat pentru producătorii de autovehicule - dacă se menține cât mai mult timp supraunitar. Trist o să fie când parametrul ăla (coeficient de conformitate cum i se zice) va fi subunitar - și va fi, pentru că se discută deja despre EURO6d din 2021, dacă nu mă înșel.

Ia uite cât am scris... Concluzie - testele WLTP nu au cum să ”nu iasă cum trebuie”, ăsta e doar jurnalism ieftin. Ah, că ies valori mari și trebuie să plătească producătorii penalizări? Ei... asta e! Dar dacă discutăm despre RDE, atunci asta este cu totul și cu totul altceva, și cred că se califică la premisă pentru ca unii să ”fie trimiși acasă cu coada între picioare”.

Greșesc?
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline toma

Re: WLTP
« Răspuns #13 : 08.Aug.2018, 06:00:53 p.m. »
Nu gresesti dar eu am pus articolul numai pentru fragmentul pe care l-am si reprodus in citat - legat de articolul din FT.

Adica faptul ca producatorii incearca sa "triseze" metodologia de testare pentru a se pleca de la niste valori "initiale" mai mari.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline shpeedy

Re: WLTP
« Răspuns #14 : 08.Aug.2018, 07:30:15 p.m. »
Nu e chiar asa...

Din ce stiu, pe langa valorile individuale de CO2 la nivel de model si motorizare (pe ciclul NEDC) sau chiar la nivel de versiune/echipare (pe ciclul WLTP), mai exista un indicator care este valoare medie de CO2 per marca. Drept urmare, inclin sa cred ca e destul de important ca valoarea de referinta per fiecare versiune sa se inscrie in anumite limite pentru a tine sub control valoarea medie a marcii.

Zic si eu...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline toma

Re: WLTP
« Răspuns #15 : 08.Aug.2018, 09:52:24 p.m. »
Nu te contrazic  :D
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline enicky

Re: WLTP
« Răspuns #16 : 09.Aug.2018, 12:30:55 a.m. »
Nu te contrazic  :D
Pana la urma ne lansam in afirmatii bazate pe presupuneri, afirmatii a caror finalitate sau rezultat nu se prea zareste...
  Si sa ma iertati, dar nu cred ca testele respective au valori diferite de incadrare pentru fiecare marca. Cred ca au un set de valori(+ -) in care ar trebui sa se incadreze orice vehicul.
Asta asa, de ...amorul artei :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline jupanul1

Re: WLTP
« Răspuns #17 : 09.Aug.2018, 09:43:46 a.m. »
Păi, eu tocmai ziceam că testele WLTP nu au bareme. Din ele rezultă niște valori, unice pentru fiecare vehicul, dar care se adună și se împart la numărul total de vehicule din flota respectivă (de ex: pt. Vitara cu motor 1.0) rezultând ceva valori medii. Valorile alea medii trebuie să fie cumva în concordanță cu niște norme de poluare, de exemplu EURO6 și maxim 130g CO2/km...

Deci nu e vorba că nu ”se trec„ testele WLTP ci că valorile obținute probabil nu mai corespund cu omologarea de poluare inițială, corelate și cu ce se obține la RDE (test pe bune, în trafic).


Așa, ca să ne și amuzăm un pic, WLPT e tot un test ”de laborator”...
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline shpeedy

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline jupanul1

Re: WLTP
« Răspuns #19 : 09.Aug.2018, 12:00:54 p.m. »
Interesant - din ce punct de vedere e o durere-n părțile moi?
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise