Autor Subiect: ALLGRIP - "moft" sau "optiune utila si necesara sigurantei si confortului"  (Citit de 29077 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Utilizator_Anonim

N-ai lock la ignis si swift
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline shpeedy

Ba da, cam ai (vezi filmulet mai sus)...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Utilizator_Anonim

Ai buton de lock la swift sau ignis???
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline shpeedy

Sort of...




Pe de alta parte, dupa ce am studiat cateva anunturi de Swift Allgrip pe site-urile nemtesti, pare ca respectivul buton de 'Grip control' este doar apanajul Ignisului; pe Swift nu se regaseste...
« Ultima Modificare: 07.Ian.2020, 12:21:07 p.m. de toma »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline shpeedy

Note-to-self: Cum e aia cu RTFM (=ReadTheFuckin'Manual)?!

Spune destul de clar si la Suzuki pe site - "Grip Control (only available in Ignis)"

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: Bobi

Offline Nica

nu ai buton de lock nici la ignis nici la Swift (4x4 permanent). Cred că ambele sunt un fel de auto (intră 4X4 când simte că este necesar) iar la ignis ai şi opţiunea de a comuta pe snow/mud (intră mai repede şi mai fin).
Revenind la subiect, după cum s-a mai spus, depinde la ce vrei să folosesti masina. Am fost acum 5 veri la Sarmisegetuza cu un  golf destul de jos, iar o maşină cu garda la sol mai mare ar fi fost suficient.
Maşina cu 4x4 e mai sigură în condiţii de carosabil umed, gheaţă zăpadă dar şi dacă vrei să-i forţezi limitele. De asemenea, faptul că ai 4x4 îţi conferă şi un confort psihic.
Sigur că sunt şi costuri adiacente, de achiziţie,de consum aprox 0,5-1l 100/km, de întreţinere.
Fiecare își face propriile calcule (ulterior poate regreta că nu a luat 4x4 sau că a luat, depinde de situațiile pe care le va întâlni)
Personal am vitara cu allgrip, nu au folosit de foarte multe ori lock-ul, însă dacă mergi pe autostrată în snow/mud când ninge sau plouă gaseşti repede răspunsul la întrebarea pusă

 
The following users thanked this post: toma, saureign

Offline balanel

La Ignis/Swift, cuplarea tractiunii pe spate nu are nimic electronic, este un sistem mecanic-hidraulic.
Prin apasarea butonului din bord, se dezactiveaza ASR-ul (controlul tractiunii), ceea ce permite rotilor din fata sa se invarta in gol cu o viteza mai mare, ceea ce ajuta la o cuplare mai rapida a spatelui.
Tot sistemul asta functioneaza asa: in momentul in care apare in unitatea de cuplare, o diferenta de rotatie intre cardan si planetarele spate, acel lichid siliconic din interior se incinge si se dilata, creste presiunea inauntru, fiind spatiu inchis, si angreneaza si puntea spate.

Ca si functionare, as putea spune ca e similar cu un converor de cuplu de la cutiile automate, chiar daca constructiv e totel diferit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Viscous_coupling_unit

"Caracterul fără inteligență face mult, inteligența fără caracter nu face nimic." — Cicero
 
The following users thanked this post: shpeedy, Bobi

Offline smiley

@Nica  poti sa elaborezi:
".... însă dacă mergi pe autostrată în snow/mud când ninge sau plouă gaseşti repede răspunsul la întrebarea pusă"

Snow/Mud trimite in mod direct ceva cuplu pe putea spate, poate face si ESP-ul mai permisiv sa lase rotile sa se invarta/patineze cand nu ai aderenta,in orice caz eu nu as merge pe autostrada cu snow/mud in conditii de drum alunecos sau ud :))

Eu astept o explicatie de la cineva cum face 4x4 masina mai sigura.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline shpeedy

@balanel : si totusi...

Citat
Oui, grâce à l électronique (ou plutôt le pilotage individuel des freins couplé à la réaction naturelle des différentiels) le calculateur peut facilement simuler un blocage total de différentiel. Vous aurez alors les quatre roues qui tournent exactement à la même vitesse pour vous sortir des endroits les plus glissants !
(sursa - http://www.fiches-auto.fr/essai-ignis/test-602-1644-comportement-routier-ignis.php)

Asta apropo de implicarea electronicii. In rest... :good:

@smiley : in ce situatie?

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Totusi sunt curios cum 4x4 salveaza Ignisul sa nu fie luat de vant,
In zilele noastre masinile au ESP fie ele 4x4 sau 4x2 care o sa impiedice patinatul la plecarea de pe loc...., e drept o sa pleci mai greu decat un 4x4 in conditii de zapada multa sau polei.
Nu vad cum 4x4 adauga siguranta, in schimb adauga confort.....
A si poate daca ti se rupe o planetara cu 4x4 in lock o sa poti merge mai departe.
    Ai insirat o serie de afirmatii, care se incaleca una pe alta, probabil ironic, posibil din necunoastere, dar n-as vrea sa induci in eroare pe cel care a lansat subiectul !

Raspunsul la intrebari il gasesti daca urmaresti site-urile unde este explicata tractiunea allgrip.
   ESP-ul nu rezolva toate probleme pe care le mentionezi, decat cel mult partial. Vezi citatul dat de @shpeedy .
Citat
in orice caz eu nu as merge pe autostrada cu snow/mud in conditii de drum alunecos sau ud
   Afirmatie total gresita...
« Ultima Modificare: 07.Ian.2020, 03:49:01 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip