Autor Subiect: Tot despre jante  (Citit de 30770 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1551
  • Thanked: 234 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Tot despre jante
« Răspuns #90 : 20.Aug.2017, 05:07:18 p.m. »
Nu am încercat fără inele dar cred ca este un punct de sprijin al jantei cu toate ca sta stinsa în șuruburi, dece ar fi indicata doar la jantele din Al și la cele din tabla nu?? Nu îmi pot imagina teoretic măcar ce ar însemna să nu pun inelele de centrare a jantei. Probabil dacă prin absurd se slăbesc toate șuruburile și nu ar exista inelele acestea se vor forfeca mai repede dacă nu ar fi acele inele
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline Laurentiu

Re: Tot despre jante
« Răspuns #91 : 20.Aug.2017, 06:43:55 p.m. »
Nu am încercat fără inele ...
Incearca si-ti garantez ca la jantele de tabla nu e nevoie de inele atit timp cit prezoanele (suruburile de prindere ale jantei) sint conice iar stringerea lor se face in cruce (1-3-5-2-4). Te asigur ca prezoanele nu se vor desface atit timp cit stringerea e corect facuta si la cuplu prescris.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Tot despre jante
« Răspuns #92 : 13.Nov.2017, 11:30:44 a.m. »
Experienta mea cu aceste chei dinamometrice este una extrem de neconvingatoare: am fost la un service (dedicat) si am solicitat sa mi se stranga prezoanele la cuplul corect, cu cheie dinamometrica.
Baietii au luat pistolul pneumatic, au strans prezoanele  "la fata" cat s-a putut, apoi au luat cheia dinamometrica si au pus-o pe prezoane. Degeaba a pus cheia, daca el a strans cat a putut cu pistolul!

I-am zis si a desfacut prezoanele ca sa le restranga doar la cheie.
Macar atat, fiindca prima strangere excesiva tot a lasat urme ireversibile asupra filetului...


Ca sa nu mai "umplem" topicul "jucariilor" lui @shpeedy, reiau discutiile de acolo:
Coarba suporta 100 kg. Dar daca s-a desfacut asa, inseamna ca prezoanele nu au fost stranse excesiv.

Off topic:
Eu mi-am luat o cheie de roti cu maner telescopic si lucrez astfel: strang prezoanele cu manerul scurt, iar la desfacere folosesc manerul lungit la maxim, rotind cheia cu socuri. Adica bat cu piciorul in manerul cheii.
Chiar si asa, tot trosnesc prezoanele de zici ca se rup.

- daca se poate, atunci cand va montati rotile rugati-i pe cei de la vulcanizare sa stranga prezoanele cu coarba, nu pneumatic (va va ajuta, la nevoie);
Cel mai bine ar fi de cerut strangerea cu cheia dinamometrica la cuplul specificat de Suzuki pentru modelul de masina.

...Cel mai bine ar fi de cerut strangerea cu cheia dinamometrica la cuplul specificat de Suzuki pentru modelul de masina.
      :):).... poate la fabrica s-o intampla.....la "cuplul specificat" ...., bre, traim in Romania.
Pe cand schimbam anvelopele la Autosoft pe Fundeni (cu 3 ani in urma) foloseau cheie dinamometrica la stransul prezoanelor. Ce-i drept nu m-au intrebat niciodata cum sa o regleze, foloseau acelasi reglaj pentru toti.

Desi este dificil, putem incerca a trai in Romania si in conditiile pe care le dorim noi. Daca tin cu tot dinadins, cand ma duc la service-ul de roti pot sa intreb daca au cheie dinamomentrica si o folosesc pentru strangerea prezoanelor. Mai mult sau mai putin avertizati tehnic, stim ca nu este absolut critic cuplul de strangere. Dar pot sa pun o intrebare, apoi este la alegerea mea daca folosesc serviciul lor, sau ma duc la altul la care pun aceasi conditie.
La fel este cand te duci la frizer - poti sa-i intrebi daca au dezinfectat foarfeca, sau masina de tuns. Nu este critic, dar exista un minim de risc sa te pricopsesti de ceva de la alt client.

   Eu m-am referit strict la aceasta afirmatie : "cuplul specificat de Suzuki pentru modelul de masina." Cheie s-o gasi prin vulcanizarea aia, iar cuplul cred ca e similar la toate masinile dar in functie de prezon/piulita. In opinia mea solicitarea asta n-are efect decat intr-un service al marcii.( Deja intram in detalii tehnice accesibile numai tehnicienior care lucreaza in service.) Parerea mea...  :)

Cuplul de strângere pentru roți e specificat în manual. Uite o poză pentru Vitara:

   Voi cauta si eu in manualul meu(in limba romana), ca tot trebuie sa schimb zilelele astea rotile, si sa vad ce reactie vor avea mecanicii daca le fac solicitarea. Dar recunosc, de doi ani si de cand il tot rasfoiesc(il tin la-ndemana ) n-am gasit acest capitol.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline shpeedy

Re: Tot despre jante
« Răspuns #93 : 13.Nov.2017, 01:36:59 p.m. »
Cu alte cuvinte, de cand iei masina ori alegi sa le strangi exclusiv cu cheia dinamometrica, ori exclusiv cu pistolul pneumatic...

Daca ai ales cu pistolul pneumatic, s-ar putea ca degeaba sa le strangi ulterior cu cheia ca santurile sunt deja fortate...

Good to know...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline toma

Re: Tot despre jante
« Răspuns #94 : 13.Nov.2017, 02:00:37 p.m. »
Din cate stiu pistolul pneumatic poate fi reglat sa nu stranga foarte tare. Strange intai cu ala pentru comoditate, ca sa nu faca scurta la mana si apoi strange cu cheia dinamometrica.

Cand mi-au montat scuturile au procedat exact asa: au insurubat intai cu pistolul pneumatic si apoi au terminat de strans cu o cheie normala, cu mana.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline fireburn

Re: Tot despre jante
« Răspuns #95 : 13.Nov.2017, 03:48:32 p.m. »
Da, pistoalele pneumatice ( daca nu au 1000 de ani de utilizare :)  ) se pot regla sa stranga la un anumit cuplu.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline Laurentiu

Re: Tot despre jante
« Răspuns #96 : 13.Nov.2017, 04:15:11 p.m. »
Baietii au luat pistolul pneumatic, au strans prezoanele  "la fata"...a lasat urme ireversibile asupra filetului...
Asta e greseala multora dintre voi cind mergeti la vulcanizari: nu cereti ca prezoanele (suruburile) sa fie puse la mina si apoi sa fie strinse (in cruce sau stea) cu cheia cu impact.

Montarea prezoanelor ''din felie'' cu cheia cu impact produce distrugerea filetului - prezonul nu mai este ghidat sa intre usor pe filet ci poate avea tendinta de incalecare. Incalecarea filetului produce si desfacerea greoaie a prezoanelor care, din acest moment devin filiere.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline fireburn

Re: Tot despre jante
« Răspuns #97 : 13.Nov.2017, 04:23:44 p.m. »
Eu credeam ca toti doreii din vulcanizari ghideaza cu mana prezonul, pe 1-2 spire, apoi continua cu pneumaticul.
Nu am fost prin multe service-uri, dar pe unde am fost, asa am vazut ca fac.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14351
  • Thanked: 3379 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Tot despre jante
« Răspuns #98 : 13.Nov.2017, 05:13:53 p.m. »
Eu mi-am facut (cu doua exceptii), reviziile si schimburile de roti la Autonet. Nu i-am văzut pe mecanici niciodată folosind cheia dinamometrica. Dar, recunosc ca nici eu nu le-am solicitat asta. O singură dată au întâmpinat greutăți in desfacerea prezoanelor, după care le-au uns cu o vaselina grafitata  (presupun)

Trimis folosind Tapatalk
« Ultima Modificare: 13.Nov.2017, 05:38:09 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline NicNic

Re: Tot despre jante
« Răspuns #99 : 13.Nov.2017, 06:05:41 p.m. »
Cu alte cuvinte, de cand iei masina ori alegi sa le strangi exclusiv cu cheia dinamometrica, ori exclusiv cu pistolul pneumatic...

Daca ai ales cu pistolul pneumatic, s-ar putea ca degeaba sa le strangi ulterior cu cheia ca santurile sunt deja fortate...

Good to know...

Nu e chiar asa. Uzura asupra filetului este relativ mica. Adica isi pierde destul de putin din caracteristici.
Dar daca repeti la nesfarsit aceeasi solicitare, atunci va ceda. Ganditi-va cum se rupe o sarma de fier: o indoi cu mana de foarte multe ori, iar la un moment dat ea se va rupe.

Iar daca a strans prea tare prezonul, apoi il desface si il restrange la cuplu, tot e mai bine decat sa ramana tensionat.
Fiindca daca ramane tensionat, o fortare in exploatare il face sa cedeze mai usor. Precum o coarda de chitara prea intinsa, ciupita mai "hotarat".



Eu credeam ca toti doreii din vulcanizari ghideaza cu mana prezonul, pe 1-2 spire, apoi continua cu pneumaticul.
Nu am fost prin multe service-uri, dar pe unde am fost, asa am vazut ca fac.

Asa fac "Doreii": pun prezonul cu mana, il invart cateva ganguri, sa fie sigur ca  a "prins", apoi strang cu pistolul. E cea mai rapida modalitate. Altfel, ar pierde timp cu cheia dinamometrica ori cu pistolul pana reusesc sa "prinda" filetul.


[...]. O singură dată au întâmpinat greutăți in desfacerea prezoanelor, după care le-au uns cu o vaselina grafitata  (presupun)

In general nu se recomanda ungerea filetului de la prezon cu vaselina. Ci numai zona conica, de centrare.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!