Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki S-Cross => Diverse S-Cross => Subiect creat de: CrisCo din 20.Nov.2020, 10:19:58 a.m.
-
Buna ziua,
Sunt posesor de Suzuki sx4 s-croos versiunea 1.4 allgrip cu cutie automata si un amic care a mers cu mine a fost destul de incantat, insa cand a vrut sa caute pe net a vazut ca se vand doar hibride cu cutie manuala.
Intrebarea mea e legata de faptul, daca cei de la Suzuki au renuntat la cutia automata? Vad ca si la Vitara e acelasi lucru pe site la suzi , au decat cu cutii manuale.
Cumva cutia asta automata din pct meu de vedere e cumva priceless.
Imi cer scuze daca am postat in locul necorespunzator, insa nu prea stiam unde sa ma inserez cu intrebarea asta.
Multumesc
-
Suzuki este acum într-un proces de modernizare/actualizare/hibridizare pentru toate modelele (mai puțin Jimny :D ) și în acest moment nu sunt disponibile pe scară largă modelele cu cutie automată, fiind de curând puse în fabricație.
Din 2021 ar trebui să revină în listele de prețuri! :good:
-
Pai au avut deja cutii de viteze automate, adica eu am masina din 2019 cucutie AT si cred ca si inainte de 2019 au avut.
Adica nu prea inteleg procesul asta de modernizare. Nu era ca si cum nu au avut niciodata si urmeaza sa aiba la o data anume si sunt in curs de modernizare.
Regula progresului spune ca tot timpul tendinta este una pozitiva, adica ma asteptam ca procesul de modernizare sa vina cu o varinata imbunatatita de cutie AT, dar care sa zicem din prea multa graba sa vina cu ceva boli ale copilariei si atunci Suzuki sa zica, da, este ceva inovator, insa in revizia 2 aceeasi cutie va veni cu un semering schimbat sau nu stiu ce bucsa schimbata care va corecta problemele initiale. Sa o scoata cu totul o perioada destul de lunga si sa puna una manuala, deja imi da de gandit ca ceva nu e in regula cu asta actuala pe care o am eu si pe care mai mult ca sigur o au f multi dintre noi.
Iar hibridizarea lor e un mild, adica un motoras electric care invate cureaua de accesorii cu AC_ul, pompa de frana si ce mai e pe acolo, nu e un hibrid in adevaratul sens al cuvantului, adica sa zici ca e o schimbare de la zero.
Au aceeasi motorizare, insa au separat cureaua de accesorii de pe combustie si au pus-o pe electric, iar cutia de viteze AT nu era asa voluminoasa incat sa zici ca nu mai incapea pe masina din cauza motorasului electric suplimentar.
Am intrebat si la DAB auto insa au zis ca mai asteptati.
Insa temerea mea e legata cumva de cutia de viteze automata existenta, poate totusi erau ceva probleme majore de au scos-o din ecuatie complet si nu au venit cu ceva in loc similar. Nu gasesc nici o logica in a scoate din productie o cutie functionala, decat doar daca ea de fapt are niste probleme grave de proiectare care in timp pot conduce la alte probleme, cum ar fi rechemari in service, inlocuiri, etc.
Cumva aceasta temere a mea a aparut o data cu faptul ca amicul dorea sa cumpere ceva similar cu echiparea pe care o aveam eu, iar eu habar nu aveam ca Suzuki nu mai produce decat cu manuale, ca doar nu verificam site-ul suzuki zilnic, o data ce deja aveam o masina luata de la ei.
In fine speram mai mult sa cred ca sunt ceva probleme cu cutia actuala, macar sa ma apuc sa o revand cat inca mai iau ceva pe ea.
-
Nu e nicio problemă majoră la cutie, merge mult și bine fără mentenanță pe o grămadă de mașini, inclusiv Suzuki. Înțeleg că a fost o problemă de natură tehnică de compatibilizare a sistemului fake hibrid cu cutia de viteze. Cel mai probabil, a fost nevoie de o intervenție software la cutie. Ai răbdare, cutia automată va reapărea, e cerută de foarte multă lume tocmai datorită calităților menționate de mine în introducere.
-
ok, multumesc frumos pt raspuns :-)
-
Este vorba de noxe, cu AT creste consumul si implicit noxele.
-
@Bobi nu ma pot abtine si o sa ti se para rautacios raspunsul meu, cu toate ca nu asta e intentia mea.
Nu era mai bine daca nu le faceau hybride si le lasau asa cum erau? adica motor boostejet de 1.4 cu cutie automata? ca presupun ca o data cu trecerea la hybrid au inceput sa scoata mai multe noxe....Nu-mi imaginez ce le-ar mai putea scoate cand vor deveni full electrice....
-
@Bobi Teoretic ai dreptate, practic nu despre asta a fost vorba, drept dovadă vei vedea că vor apărea cutii automate pe k14d cu încadrarea în normele de poluare. Vezi că sunt discuții pe forumul ungar, problema a fost - cum am zis și mai sus - o incompatibilitate intre sistemul fake hibrid si cutie si era de natura mai degraba software. Detalii mai multe gasesti daca intelegi ungara la ei pe forum.
-
Azi am aruncat un ochi pe suzuki.ro si am observat ca iarasi NU mai exista in oferta Vitara/S-cross cu cutie automata. Adica or bagat-o in oferta doua luni si or scos-o iar. Oare de ce ? :)
-
Oare de ce ? :)
N-ai sunat si tu sa intrebi ?
-
Chiar acum am observat. Nu cred ca-mi raspunde cineva asa tarziu :D
-
Azi am aruncat un ochi pe suzuki.ro si am observat ca iarasi NU mai exista in oferta Vitara/S-cross cu cutie automata. Adica or bagat-o in oferta doua luni si or scos-o iar. Oare de ce ? :)
S-o gatat containere de transport? :)
-
Vineri 2 Aprilie am achitat avansul pentru S-Cross Passion AT 2WD care a fost fabricat pe 18.03, urmeaza in 3-4 saptamani sa ajunga in Romania la dealer . Termenul pe contract pentru predare este Mai 2021.
-
Daca ati fi putin atenti la ce se intampla in jurul nostru, ati vedea urmatoarele:
- este criza de componente electronice - spre deosebire de manuale, o automata necesita ceva electronica inglobata (chiar daca in momentul lansarii in fabricatie totul pare a fi ok astfel incat sa poata fi estimata o data de livrare, situatia la nivel global a ajuns sa devina una foarte schimbatoare de la o saptamana la alta);
- chiar presupunand ca exista disponibilitate a componentelor electronice, pentru ca in marea lor majoritate acestea se produc in Asia, cele mai mici perturbari in lantul logistic din Asia pana in Ungaria pot afecta disponibilitatea / data de livrare (deh, butterfly effect in practica - o bataie de aripi a unui fluture in China poate declansa un tsunami in Mediterana; vezi recentul incident din Canalul Suez).
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
-
Eu am observat un lucru: in Suedia au apărut 1,4 Boosterjet Hibrid AT la vânzare, produse 2021 ! Livrare la 2 luni. Varianta de top e aproape 29.000 euro.
Si se pare ca Suzuki a preluat puterea, saiturile dealerilor duc către un sait central.
-
Vineri 2 Aprilie am achitat avansul pentru S-Cross Passion AT 2WD care a fost fabricat pe 18.03, urmeaza in 3-4 saptamani sa ajunga in Romania la dealer . Termenul pe contract pentru predare este Mai 2021.
ce culoare ai ales?
-
Rosu / energetic red pearl scrie pe factura
-
Uite asa o sa arate. :D
Iti doresc de pe acum sa o plimbi sanatos.
(https://automarshal.ro/wp-content/uploads/2020/06/energetic-red-hybrid.png)
-
Eu am prins argintiu.Alta nuanta nu mai era avand AT.
-
Intrabare?
Ce tip cutie vit. automata este pusa pe S Cross 2021 / 2022 . Mai detaliat? fiabiliate, probleme, etc?
-
Cine are , stie detalii: tip, fiabilitate, cant. ulei, garantii, pret manopera, mod conducere,
Se merita sau nu, cand pretul ei e vreo 7000 euro, daca e sa cada peste 5 ani.
-
Salut și bine ai venit.
Te rog sa citești Regulamentul forumului.
Ai deschis deja un topic cu acest subiect, pe care l-am unit cu unul deja deschis.
-
Multumesc de amabilitate si disponibilitate.
-
De la cunoscatori/ posesori, astept un raspuns la : cutiile automate pe pe S Cross 2021 sau face lift 2022 sunt torque converter, AISIN (convertizor hidraulic ) ??? sau DCT sau asemenea doar cu alte demuniri de marketing !?
Multumesc. >:D<
-
Va rog sa nu mai puneti aceeasi intrebare pe mai multe topicuri. Folositi butonul Search si gasiti topicul potrivit. Adica acesta.
-
Pare un raspuns scris la fel de corect ca intrebarile colegei. :good:
-
nu indexeaza deloc functia ,,cautare,, te trimite in balarii :-?
dar un raspuns de la specialistii suzuki!!
Iaca :
Pagina de Start
Forum
Ajutor
Căutare
Profil
Mesajele Mele
Calendar
Membri
Ieşire
Suzuki Club ROMANIA »Suzuki - discutii TEHNICE »Suzuki S-Cross »Diverse S-Cross »Căutare »Rezultate Căutare »Căutare
Setează Parametrii de Căutare
Nu s-a găsit nici un rezultat.
Caută după:
cutii de viteza AT
de exemplu Orwell "Ferma Animalelor" -film
Căutare avansată
-
Voila!
-
@CyborgSky00, mergi intai la "radacina": faci click pe "Pagina de start" sau "Forum", apoi faci cautarea. Daca dai "cautare" avand deschisa o subsectiune a forumului (sau un topic), cautarea se va face doar in acea subsectiune.
-
Dar doamna asteapta raspunsuri la intrebarile puse, asa ca cei care au cutii automate, poate stiu despre subiecte.
Acuma, cu chestiile tehnice, de cautare pe Forum, mai greu in primele zile, eu nici dupa 3 ani nu ma descurc intotdeauna >:)
-
10 mii de răspunsuri, niciunul legat de subiect. Cutiile de viteză sunt de tip torque converter, nu DCT si sunt foarte bune si fiabile.
-
>:D< ;-) :-*
-
Ultimul pupic e offtopic :).
-
@dthem, ne poti da mai multe detalii?
Nu am gasit nicaieri informatia exacta despre ce cutie au pus pe ce model, pe ce motorizare si tip de tractiune si pe ce piata.
Informatiile sunt foarte variate.
Am gasit informatia ca la modelele noi de S-Cross, dupa 2017 au pus cutia asta, cu torque converter: https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
Dar am gasit si asta:
In June 2015, the European market S-Cross received new hydraulically controlled clutches and gear changes 6-speed automated-manual transmission, dubbed as "Twin Clutch System by Suzuki (TCSS)". It is only available for the 1.6 L DDiS turbodiesel engine with all-wheel-drive "AllGrip" model
Facelift (2016–2021)
Due to BS6 norms being implemented since 1 April 2020, the diesel was discontinued. A petrol model was introduced in August 2020 with a 1.5 L K15B engine with mild hybrid and an option of a 4-speed automatic transmission
Third generation (2021)
The turbocharged 1.4 L direct injection engine with belt-driven 48V Integrated Starter Generator (ISG) mild hybrid system is also carried over from the previous model for European market. The engine rated at 129 PS (127 hp; 95 kW) and 235 N⋅m (173 lb⋅ft; 24 kg⋅m) of torque, the electric motor produces 13.6 PS (13 hp; 10 kW) and 53 N⋅m (39 lb⋅ft; 5 kg⋅m) of torque.[51] It is paired with either 6-speed manual or automatic transmissions and available for both front-wheel or all-wheel-drive configurations
Strong hybrid version with Motor Generator Unit (MGU) and automated manual transmission "Auto Gear Shift (AGS)" that seen in Japanese market Swift Hybrid is expected to come in 2022.
Prin urmare cat timp intrebarea colegei este foarte generala, cred ca raspunsul e: depinde de an, tip motor (si tractiune) si piata de desfacere.
LE: imi atrage atentia un coleg ca pe S-Cross au fost puse si CVT-uri.
-
Probabil ca mai este un aspect, care n-ar fi de neglijat :
Suzuki are in general produse low-cost, deci si cutiile de viteza sunt tot asa, deci modele mai vechi(cred eu) si implicit mai ieftine, dar care si-au dovedit in timp fiabilitatea, dar pe alte marci, pentru ca nu poti spune ca o cutie este fiabila dupa doar 2, 3, 4 sau 6 ani de functionare, cat au modelele Vitara si S-Cross.
Deci la modelele aflate la vanzare, parca e prematur sa vorbim de fiabilitatea cutiilor de viteza automate.
-
In 4-6 ani, de circulat, cam peste 50.000 km, nu e prematur, DCT/EDC vad ca cer servisare pana in 50.000 km, unele, cam multe, nu le prea place in oras :-t , care pica pica in primii 2 ani. Din postarile dv. Su wikipedia, vad ca tipul de cutie automata actual pus pe suzi, incepe de prin 2017, cand celelalte marci au renuntat la ea si au trecut pe DCT , ECT sau cum se mai cheama ele dpdv matketing
-
@dthem, ne poti da mai multe detalii?
Nu am gasit nicaieri informatia exacta despre ce cutie au pus pe ce model, pe ce motorizare si tip de tractiune si pe ce piata.
Informatiile sunt foarte variate.
Am gasit informatia ca la modelele noi de S-Cross, dupa 2017 au pus cutia asta, cu torque converter: https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
Dar am gasit si asta:
In June 2015, the European market S-Cross received new hydraulically controlled clutches and gear changes 6-speed automated-manual transmission, dubbed as "Twin Clutch System by Suzuki (TCSS)". It is only available for the 1.6 L DDiS turbodiesel engine with all-wheel-drive "AllGrip" model
Facelift (2016–2021)
Due to BS6 norms being implemented since 1 April 2020, the diesel was discontinued. A petrol model was introduced in August 2020 with a 1.5 L K15B engine with mild hybrid and an option of a 4-speed automatic transmission
Third generation (2021)
The turbocharged 1.4 L direct injection engine with belt-driven 48V Integrated Starter Generator (ISG) mild hybrid system is also carried over from the previous model for European market. The engine rated at 129 PS (127 hp; 95 kW) and 235 N⋅m (173 lb⋅ft; 24 kg⋅m) of torque, the electric motor produces 13.6 PS (13 hp; 10 kW) and 53 N⋅m (39 lb⋅ft; 5 kg⋅m) of torque.[51] It is paired with either 6-speed manual or automatic transmissions and available for both front-wheel or all-wheel-drive configurations
Strong hybrid version with Motor Generator Unit (MGU) and automated manual transmission "Auto Gear Shift (AGS)" that seen in Japanese market Swift Hybrid is expected to come in 2022.
Prin urmare cat timp intrebarea colegei este foarte generala, cred ca raspunsul e: depinde de an, tip motor (si tractiune) si piata de desfacere.
LE: imi atrage atentia un coleg ca pe S-Cross au fost puse si CVT-uri.
Salut, povestea e cam asa in UE: TCSS e o cutie cu dublu abreiaj, un DCT adică - s-a folosit exclusiv pe diesel. Pe 1.6 si 1.4 s-au pus incepand cu 2015 cutiile Aisin la care faci referire, care sunt cutii cu convertizor. Inainte de 2015 n-am info, posibil sa fi fost ceva CVT-uri.
Probabil ca mai este un aspect, care n-ar fi de neglijat :
Suzuki are in general produse low-cost, deci si cutiile de viteza sunt tot asa, deci modele mai vechi(cred eu) si implicit mai ieftine, dar care si-au dovedit in timp fiabilitatea, dar pe alte marci, pentru ca nu poti spune ca o cutie este fiabila dupa doar 2, 3, 4 sau 6 ani de functionare, cat au modelele Vitara si S-Cross.
Deci la modelele aflate la vanzare, parca e prematur sa vorbim de fiabilitatea cutiilor de viteza automate.
De acord ca principiu, dar nu si la cutia automata. EXACT cutia pusa post 2015 pe motoarele 1.6 si 1.4 este folosita pe masini premium, cum ar fi BMW I8, X1, X2, Jaguar X-Type, o gramada de masini americane, pe aproape tot grupul de compacte PSA, pe Audi Q3 etc. Aceasta cutie despre care vorbim are sanse de fail si costuri mai mici decat o cutie manuala la care in 200.000 de km tot schimbi un ambreiaj, la asta nu schimbi nimic. Nu mai zic ca sunteti iubitori de offroad, caz in care convertizorul de cuplu indeplineste functia de multiplicare a cuplului in treptele 1 si 2.
-
Multumesc pentru clarificari @dthem >:D<
-
Am gasit pe alt forum o postare despre cutiile de pe Suzuki :
"Inainte de a cumpara masina am cerut dealerului mai multe informatii despre cutia automata si fiindca n-a stiut sa-mi spuna mai mult decat faptul ca are 6 viteze am cerut informatii la importator. Am primit raspunsul de mai jos:
"Va multumim pentru interesul acordat marcii Suzuki.
Referitor la solicitarea dumneavoastra, va precizam faptul ca transmisia automata ce echipeaza modelele Suzuki SX4 S-Cross 1.4L BoosterJet, benzina, este produsa in Japonia, fiind marca Aisin.
Transmisia automata este de tip Torque Convertor.
Mentenanta acesteia se face prin verificarea ei la intervale de 40000 km.
Pentru mai multe detalii legate de acest subiect va rugam sa va adresati retelei de dealeri autorizati Suzuki, acestia fiind in masura pentru a va oferi suportul si consultanta necesara cu privire la detaliile legate de autoturismele Suzuki.
Pe aceasta cale, va rugam sa selectati si sa contactati dealer-ul dorit prin accesarea paginii noastre web:
https://www.suzuki.r...propiat-dealer/
Cu stima,
Echipa SUZUKI
MAGYAR SUZUKI ZRT ESZTERGOM
SUCURSALA BUCURESTI
Str. Nicolae Caramfil, Nr. 75, Bucuresti""
Oricum ptr. (luxul)cutia automata platesti 1500e in plus si trebuie sa o folosesti normal, ca sa ajungi 200 000km. Altfel o reparatie s-ar putea sa coste mai mult decat un ambreiaj de manuala.
-
@enicky ;
@ toma
Ia de aici amice ;-) :-* :-* :good:
-
Cred ca asta este:
Product Name
Transmission Gearbox
Model NO.
TF-71SC
SERIAL NO.
15K6419754
Type
6AT
-
Nu e un lux cutia automata, e doar o facilitate. Iar 1500 de euro pentru ea mie mi s-a părut puțin. Cutia are garanție 3+7, așa ca in cei 200.000 de km nu plătești nimic dacă pică. Tu in schimb dacă prăjești ambreiajul o sa plătești ca e consumabil. In rest, postarea nu a adus vreo informație suplimentară, e doar ca sa iasă la număr.
-
cam asta e foto si se pun si pe grupul PSA
https://maktrans.net/RX-CASE-TF71SC
https://dalys.lt/en/autoparts/volvo/v40-hatchback-t3-112-kw/gearbox/5415554
-
Salut,
Am vazut/ghicit niste semne de intrebare despre eventualele cutii CVT puse pe S-Cross de din-nainte de 2015.
Ei, va spun eu cu certitudine ca S-Cross-ul meu pre-facelift, fabricat in Aug 2013, a avut cutie CVT.
Din experienta pot zice ca cutia asta nu mi s-a parut fiabila (sau sunt eu ghinionist - nu exclud nici asta 🙂).
-
Ce problema ai avut la cutia ta cvt?
-
Masina ai avut de noua, cvt cu probleme de noua?
-
Am luat masina in 2017, cand avea deja 4 ani (facuti ~90.000 km in flota Suzuki); deci n-am luat-o de noua.
Cert e ca pe la 120.000 km a inceput sa aiba un zgomot de fond in cutie si, dupa o verificare riguroasa la un service specializat, s-a dovedit ca trebuie sa-i schimb niste piese din cutie: curea cu ace, vreo 2 rulmenti, si alte cate ceva.
M-a costat ~2300 € (echivalent in lei) - de-aia zic ca pt mine a fost un ghinion costisitor.
-
Din studiu, cutiile CVT si DCT\ EDC..au durata de viata medie..cam pe acolo 120.000 km...unele mai mult, care-s folisite mai mult pe aubanda, deci nu oras. Cele mai bune cu peste 200 k km sunt cele cu convertizor
-
Buna ziua un sfat va rog .. cei de la reprezentanta spun ca nu este necesara inlocuirea uleiului de la cutia de viteze automata ..
am discutat cu mai multi indivizi care se pricep mai bine ca mine la masini iar ei m-au sfatuit sa il schimb .
masina este din 2019 are aproximativ 105 000 km . multumesc !
-
Salut și bine-ai venit pe forum!
Ti-am mutat postarea la S-Cross.
Sper sa primești răspunsuri pertinente. Tocmai s-a discutat despre asta și pe aria New Vitara.
-
Din studiu, cutiile CVT si DCT\ EDC..au durata de viata medie..cam pe acolo 120.000 km...unele mai mult, care-s folisite mai mult pe aubanda, deci nu oras. Cele mai bune cu peste 200 k km sunt cele cu convertizor
Stiu masini cu EDC cu peste 220k ... e adevarat ..le asteapta o servisare...cam scumpa dar functionale ..in parametrii..
At clasice....400k. E adevarat...motor mare...mult extraurban.
Conteaza mult cum o folosesti si servisarea la timp. Foarte important sa schimbi regulat uleiul in ele.
Colegul cu 105k. Chiar daca are 4 ani...un prim.schimb e chiar ok facut acum.