Autor Subiect: Despre 4x4  (Citit de 80632 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Laurentiu

Re: Despre 4x4
« Răspuns #201 : 01.Feb.2015, 02:56:41 p.m. »
Laurențiu, zau că nu înțeleg diversiunile astea și nici rolul lor.
Zau ca nu doresc sa fac nici o diversiune sau sa creez discutii inutile ci dorec doar sa se lamureasca o problema.

Se pare ca nu ne intelegem in explicatii si ca sa evit "flemurile", am sa dau un link cu rolul si functionarea unui diferential:

http://www.autosaga.ro/lectia-auto/diferentialul-autoblocant-diferentialul-torsen-cuplajul-haldex.html

ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Leutz

Re: Despre 4x4
« Răspuns #202 : 01.Feb.2015, 02:59:46 p.m. »
Bun , dar tot n ai precizat care e transmisia " nu pe ambreiaj " ca de aici porneste discutia ; stiu cum functioneaza transmisia la 4x2 , 4x4 , 6x6 ( 2x1 ) etc nu stiu un exemplu de transmisie sanatoasa ( necesara pt un amarat de pug de zapada ) care sa nu implice un ambreiaj .  :-?

Un motor electric nu are nevoie de cuplare/decuplare de la roti, deci o masina electrica poate functiona fara ambreiaj.
Din considerente de optimizare a consumului de curent insa, se pot pune (si se pun) cutii de viteze si la ele, deci in acest caz e nevoie in final si de un ambreiaj.

Daca ne referim la poza pusa de @gabineg, desi pare o idee putin absurda la prima 'auditie', o masina electrica (... fara ambreiaj, ca sa sprijin afirmatia lui @hugbear  :prty:) poate fi mai buna decat cea din poza sau una din aceeasi marime cu un ambreiaj oricat de bun. Motivele ar fi urmatoarele:

- data fiind marimea masinii, nu e vorba de un "des-"zapezitor real ... care sa iasa in conditii foarte grele si sa rezolve zeci/sute de km de autostrada; ci de o chestie locala, in jurul casei ... a blocului, a cvartalului, a cartierului.
In virtutea acestui tip de utilizare, o masina cu un motor electric bun si baterii decente poate oferi suficienta autonomie (inclusiv la temperaturi scazute) pentru scenariul descris mai sus. In plus dispune de cuplu bun si instant la orice turatie, mentenanta scazuta datorita numarului scazut de elemente in miscare, posibil si pret mai scazut pentru incarcare baterii in raport cu petrolul.

Una peste alta ... daca la prima vedere ar parea hazliu, la o a doua pare chiar avantajos. Probabil la o a treia privire ar apare si dezavantajele, dar o las pentru maine, ca la mine e noapte acum si vreau sa ma culc fericit  :D.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #203 : 01.Feb.2015, 03:34:41 p.m. »
spui si o chestie nemaintalnita : cum sa ti se decupleze tractiunea spate cand suprasoliciti masina - pai atunci care e rolul 4x4 ? Cand da de greu se decupleaza ?

Coby, ca deobicei, postezi fără să te fi informat în prealabil despre subiectul la care faci referire și în plus folosești și atacuri la persoană.


Pentru prima parte (tehnică):
- Verifică în MANUAL semnificația și condițiile în care lampa indicatoare de culoare verde AUTO 4x4 se aprinde intermitent și consecințele situației în care se aprinde. Poți posta pe forum paragraful, ca să îndepărtezi orice confuzie...

- Folosește motoare de căutare ca să te documentezi înainte de a posta. Uite ce s-ar putea să ai surpriza să găsești:

Citat
ust did about 8 minutes of donuts in the snow yesterday and the awd light started blinking. read that it means the fluid temp is high. should i change my fluid now that it has "overheated"???????
Citat
I have also had my light blinking a few times when I was hot rodding it out on the sand dunes in my area.. It does NOT like to have the wheels spinning for a long period of time.. Mine came on after about 5 mins of sand duning..
Citat
I guess I will be the one to say that you will probably be very disappointed in the AWD if you plan on Rally crossing it. You will overheat the rear coupler in no time and you will be in FWD mode only. It works great for snowy roads and brief usage but if you thrash on it it will overheat and default to 2WD.
Citat
although i have to say after 20 minutes of almost non stop drift the awd system overheated, was about 15F out(or -8C idk if i calculation in F is good), not very cold but cold enough that i didn't think it would overheat. still, everything works good now, no aparent dmg so far and i still love that car as much.
Citat
is the AWD system still electronic? I like the thought of a sport mode, but won't it overheat like the old ones if you're really out having fun?
Citat
as far as driveability and traction it's perfect. it's when you start abusing on it for some parking lot drift in the snow it's not too long before it overheats and shuts off.
Citat
The only problem I have had is overheating the coupler many times. Have not had a failure yet.
Citat
Cause it overheats... They can design one that doesn't overheat but that's not the case on our application.
Citat
This isn't a mechanically geared differential locking system, so yes, the clutches will overheat and excessive heat causes damage to just about anything.
Citat
When I asked why it hadn't overheated after they replaced the coupler I was told there were other codes and it had been shut down when it got too hot etc.
Citat
input for the 4wd module is the coupling temp sensor. every other parameter comes from CAN bus. the output is PWM current limiting to a magnet. if you switch it on 100%DC it WILL overheat even at a stop. the LOCK mode only uses about 80%DC in the PWM signal.
Citat
Only time I've had my clutchpack overheat was when screwing around and doing donuts in the snow. I've had my father's 60k Volvo S60R with a MUCH more advanced Haldex AWD system do the same thing.
Citat
I did overheat the diff oil last winter doing too many donuts in a parking lot....oops.
Citat
For serious snow or soft dirt or mud or whatever, the Lock function works great. I do not believe the clutch pack would stand up to full time Lock mode without overheating. It does have a temp sensor on it and automatically disengages if the temp gets too high. It has never happened to me but people have reported getting the overtemp/disengagment during long periods of powering around in sand.


D nu global moderator , fara suparare dar te afunzi intr o mocirla a nestiintei , grav de tot ( poti sa ma si bannezi pt afirmatia asta ) ; parerea mea este ca daca nu stapanesti cunostintele , mai bine te abtii de la comentarii  , ca ne sperii .
Pentru partea a doua:
- că nu știi nu-i nici o crimă, nimeni nu s-a născut învățat.
- că nu te documentezi, sigur, e enervant și deranjant - dar nu-i „penal”.
- însă pentru folosirea atacurilor la persoană, regulamentul e foarte clar. În momentul ăsta ești pe muchie. Menține-ți te rog exprimarea în limitele decenței și ale bunului simț pentru că nimeni nu-i obligat să-ți suporte invectivele. Este ultimul avertisment.
« Ultima Modificare: 01.Feb.2015, 03:36:19 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #204 : 01.Feb.2015, 04:02:42 p.m. »
Zau ca nu doresc sa fac nici o diversiune sau sa creez discutii inutile ci dorec doar sa se lamureasca o problema.
Cu toate astea, în loc să definești problema pe care vrei s-o lămurești, în termeni clari și fără echivoc, mă trimiți să citesc generalități :).

Uite, să-ți prezint problema mea:

Se dă:
- eu emit o opinie
- opinia mea este emisă într-un anumit CONTEXT.
- argumentele pe care le aduc în sprijinul opiniei mele fac întotdeauna referire la CONTEXTUL ÎN CARE LE CONSIDER VALABILE
- contraargumentele aduse de interlocutori sunt:
  - parțial neinformate
  - parțial GENERALE și fără legătură cu CONTEXTUL inițial în care opinia mea fusese formulată
  - parțial formulate cu erori de logică
  - parțial ofensatoare (Laurențiu, aici nu e cazul tău)

Se cere:
- să mă lămurească cineva clar, negru pe alb, cu subiect și predicat,  CE ANUME nu s-a înțeles din ce am argumentat aici
- în cadrul CONTEXTULUI și a PREMISELOR de la care a pornit discuția,
     - dacă argumentele mele sunt eronate, să mi se explice clar CARE este eroarea și CUM E CORECT
     - dacă logica mea este eronată, UNDE anume și CUM e corect

Mulțumesc.
« Ultima Modificare: 01.Feb.2015, 04:04:18 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline coby

Re: Despre 4x4
« Răspuns #205 : 01.Feb.2015, 04:59:36 p.m. »
Un motor electric nu are nevoie de cuplare/decuplare de la roti, deci o masina electrica poate functiona fara ambreiaj.
Din considerente de optimizare a consumului de curent insa, se pot pune (si se pun) cutii de viteze si la ele, deci in acest caz e nevoie in final si de un ambreiaj.

Daca ne referim la poza pusa de @gabineg, desi pare o idee putin absurda la prima 'auditie', o masina electrica (... fara ambreiaj, ca sa sprijin afirmatia lui @hugbear  :prty:) poate fi mai buna decat cea din poza sau una din aceeasi marime cu un ambreiaj oricat de bun. Motivele ar fi urmatoarele:

- data fiind marimea masinii, nu e vorba de un "des-"zapezitor real ... care sa iasa in conditii foarte grele si sa rezolve zeci/sute de km de autostrada; ci de o chestie locala, in jurul casei ... a blocului, a cvartalului, a cartierului.
In virtutea acestui tip de utilizare, o masina cu un motor electric bun si baterii decente poate oferi suficienta autonomie (inclusiv la temperaturi scazute) pentru scenariul descris mai sus. In plus dispune de cuplu bun si instant la orice turatie, mentenanta scazuta datorita numarului scazut de elemente in miscare, posibil si pret mai scazut pentru incarcare baterii in raport cu petrolul.

Una peste alta ... daca la prima vedere ar parea hazliu, la o a doua pare chiar avantajos. Probabil la o a treia privire ar apare si dezavantajele, dar o las pentru maine, ca la mine e noapte acum si vreau sa ma culc fericit  :D.
Imi mentin parerea => te crezi prea destept dar nu esti deloc , cu citatele in " chineza " du te pe /forum/suzuki.us si posteaza acolo ca poate aia te inteleg ; nu te las eu sa dormi fericit , tu incepi o discutie si dupa aia muti topicul unde ai tu chef si o intorci ca la Braila ( motoare electrice - cum naiba s a ajuns de la masini cu plug de zapada la motoare electrice ???? )  - ba omule in fata mea esti un nimeni cu " puterea site ului " in mana , crezi ca amenintarea ta inseamna ceva ? Te am tot invitat sa demonstrezi afirmatiile tale dar .. nu ai facut o pt ca este imposibil de demonstrat . Faci niste afirmatii tembele si apoi cand esti luat la rost spui ca e atac la persoana ?
P.S. A trebuit sa ma cobor la mintea ta sa pot comunica cu tine - desi e o lupta in zadar ! Fa ce ai de facut .
« Ultima Modificare: 01.Feb.2015, 05:05:18 p.m. de coby »
auto si moto
 

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #206 : 01.Feb.2015, 05:23:57 p.m. »
Jignirile aduse colegului Leutz întrec cu mult limita mea de înțelegere. Rezultatul este aici.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline xim

Re: Despre 4x4
« Răspuns #207 : 01.Feb.2015, 06:50:35 p.m. »
@coby   esti mult prea ofensiv   :-t  , aici lumea nu vinde si nu cumpara nimic, invatam unii de la altii, asta'i toata smecheria acestui forum, iar treaba cu "chineza" nu am inteles-o, sa faci referire la niste link-uri in engleza, mai mult decat lamuritoare, n-ar trebui sa ofenseze pe nimeni.
Subscriu la masura moderatorului!
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 

Offline bogogica

Re: Despre 4x4
« Răspuns #208 : 02.Feb.2015, 08:52:19 p.m. »
Nu ca as lua partea cuiva, dar sincer, chiar daca nu ma plang personal de intelegerea limbii engleze, parca ultima oara limba nationala la noi era Romana.
Inca nu suntem un popor bilingv, iar daca am fi, am asa o mica banuiala ca nu engleza va fi cea de a doua limba.
Intelegerea fluenta si cu terminologia tehnica necesara a unui text cu specific auto este departe de cultura generala a multora. Google translate in astfel de texte mai rau te incurca, deci, pararea mea, daca vreti sa ajutati in sectiunea de pagini scrise in romaneste cu link-uri catre site-uri/forum-uri straine si nu aveti timp de traduceri pe text, faceti macar un mic rezumat langa link-ul pus si pentru cei mai putini norocosi care au fost obligati in scoala sa invete franceza sau rusa, si nu engleza.... sau postati in sectiunea de "English Corner", pana la urma aici este suzuki-club.RO
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Despre 4x4
« Răspuns #209 : 02.Feb.2015, 09:03:49 p.m. »
Grea alegere, să nu postezi ceva că nu înțeleg toți și să-i lași neinformați pe cei ce înțeleg, sau să-i informezi pe cei ce înțeleg și să-i lași pe ceilalți fără traducere. :)