Autor Subiect: Traseu cablu electric dash cam auto  (Citit de 435 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Flamaropol

Traseu cablu electric dash cam auto
« : 27.Apr.2024, 09:02:59 p.m. »
Salutare!

Incerc sa imi montez un dash cam auto si pentru a ajunge la mufa OBD trebuie sa scot plasticul ce acopera stalpul de la sofer...imi poate spune cineva cum se scoate? trag de el sau e vreo procedura speciala?
Apoi in continuare trebuie sa scot si chederul de pe partea soferului pentru a ajunge cu cablul mascat pana la mufa OBD. Stie cineva cum pot scoate chederul fara a-l deteriora astfel incat sa il pot pune si inapoi?

Mascarea cablului ar trebui sa decurga cam asa:

Mentionez ca sunt posesor de Vitara 2019 Boosterjet 1.4l, cutie manuala, tractiune fata


  • Suzuki Vitara Passion, 1.4 Boosterjet, MT
 

Offline ntire2000

Re: Traseu cablu electric dash cam auto
« Răspuns #1 : 27.Apr.2024, 11:26:35 p.m. »
Sfatul meu e sa nu te apuci sa scoti nimic din plasticaraie.
La mine a fost nevoie ca sa fie scoasa toata plasticaraia de pe stâlpi si plafon pentru îndreptarea caroseriei lovita de grindina.
La final a pus-o meseriasul la loc, dar crede-ma ca nu mai e ce a fost - se vede ca s-a umblat la ele.
Imbinarile au acum tolerante de 2 mm, cam asta se întâmpla dupa ce tragi de ele ca sa le scoti din clemele originale montate în fabrica.

Eu ìti sugerez ca sa sa cobori cu cablul pe sub consola centrala dintre scaune si sa mergi cu el pe sub bancheta din spate.
Stiu ca o sa arate româneste, dar macar n-o sa vezi toata ziua plasticele alea strâmbe.
Eventual poti sa întepi pâsla de pe podea si sa îl treci pe dedesubt ca sa nu se vada pe spatiul din spatele scaunelor fata - cocoasa aia dintre spatiile pentru picioare de pe puntea spate.

PS: am aceeasi masina ca a ta, din acelasi an.
PS2: oricum, ca sa alimentezi camera centrala trebuie sa atârne un cablu pâna la priza din bord, ce mai conteaza daca tragi înca unul? eventual le bagi pe amândoua într-o izolatie mai larga, iei un metru de cablu electric si scoti firele din el.
« Ultima Modificare: 27.Apr.2024, 11:40:50 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Flamaropol

Offline Catalln

Re: Traseu cablu electric dash cam auto
« Răspuns #2 : 28.Apr.2024, 03:08:11 p.m. »
Salutare!

Incerc sa imi montez un dash cam auto si pentru a ajunge la mufa OBD trebuie sa scot plasticul ce acopera stalpul de la sofer...imi poate spune cineva cum se scoate? trag de el sau e vreo procedura speciala?
Apoi in continuare trebuie sa scot si chederul de pe partea soferului pentru a ajunge cu cablul mascat pana la mufa OBD. Stie cineva cum pot scoate chederul fara a-l deteriora astfel incat sa il pot pune si inapoi?

Mascarea cablului ar trebui sa decurga cam asa:

Mentionez ca sunt posesor de Vitara 2019 Boosterjet 1.4l, cutie manuala, tractiune fata
Nu scoate nimic, usor cu atentie pagi cablul între elemente (cheder si plastic, plastic si plafon etc.) eu unul asa ma montat toate camerele (la Vitara, la Duster, la Auris etc.).
Se scot la fel de usor, fără deranj si nu am simtit la nici una sa faca zgomot/greierasi.
Bafta.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 
The following users thanked this post: Flamaropol

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14367
  • Thanked: 3383 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Traseu cablu electric dash cam auto
« Răspuns #3 : 28.Apr.2024, 06:36:45 p.m. »
Am o întrebare pentru cunoscători: de ce trebuie conectată camera de bord la ODB?
A mea e conectată la sistemul de siguranțe al mașinii printr-un alimentator dedicat 12/5 V.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Flamaropol

Re: Traseu cablu electric dash cam auto
« Răspuns #4 : 28.Apr.2024, 09:03:36 p.m. »
Producatorul ofera doua solutii de conectare:
1. un sistem de cabluri cu care se conecteaza camera la cutia de sigurante a masinii.
2.un cablu care prin care se conecteaza camera la mufa OBD a masinii.

Deoarece la varianta 1 conectarea era mai complicata fiind necesare cunostiinte de electrician, am optat pentru varianta cu conectarea la mufa OBD (care are si ea sistem de protectie).

Acum ramane de vazut daca voi putea masca firele de la camera si pana la mufa OBD.
« Ultima Modificare: 28.Apr.2024, 09:31:35 p.m. de Flamaropol »
  • Suzuki Vitara Passion, 1.4 Boosterjet, MT
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline Laurentiu

Re: Traseu cablu electric dash cam auto
« Răspuns #5 : 28.Apr.2024, 10:02:44 p.m. »
Producatorul ofera doua solutii de conectare:
1. un sistem de cabluri cu care se conecteaza camera la cutia de sigurante a masinii.
Nu e mai usor sa se conecteze camera la priza de bricheta?
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline ntire2000

Re: Traseu cablu electric dash cam auto
« Răspuns #6 : 28.Apr.2024, 10:33:07 p.m. »
Nu e mai usor sa se conecteze camera la priza de bricheta?

Ba da, si eu consider ca este chiar mai indicat - priza dedicata brichetei suporta un amperaj mai mare.
Si daca se buleste priza, fara ea se mai poate folosi masina, dar daca se întâmpla o nefacuta prin cutia de sigurante sau pe mufa OBD, atunci devine un pic mai problematic.

Singurul incovenient e pentru fumatori, aia înraiti care prefera sa afume habitaclul masinii si n-au bricheta la îndemâna.  :D
Cu toate ca masinile n-au în dotare bricheta sau scrumiera....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline wolfin

Re: Traseu cablu electric dash cam auto
« Răspuns #7 : 28.Apr.2024, 11:11:40 p.m. »
Nu sunt sigur 100% ca merge bricheta in soclu. Mi se pare foarte adanc soclu. La logan o mufa de incarcare 2A intra jumate. In suxi intra aproape toata.

Poate doar mi se pare...dar parca n as aprinde bricheta n suxi.... :-?
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina
 

Offline kellogs

Re: Traseu cablu electric dash cam auto
« Răspuns #8 : 28.Apr.2024, 11:24:22 p.m. »
Asa ceva nu ajuta ?
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
 

Offline Flamaropol

Re: Traseu cablu electric dash cam auto
« Răspuns #9 : 29.Apr.2024, 12:27:09 a.m. »
Pai cablul am deja, este  cel care vine la pachet odată cu camera.

Prefer sa il mufez la mufa OBD deoarece camera are și funcția de parking (din cate am înțeles face poza în cazul în care cineva îmi lovește mașina cand e parcata) și aceasta mufa OBD oferă curent și cand masina e parcata. In plus, așa cum spuneam mai sus aceasta mufa OBD are și ea protectie, deci nu vad nici un inconvenient în a o folosi. Mai ales ca este recomandat și fabricat de către producător.

Nu mi se pare o idee buna sa mufez camera la bricheta dintr-o sumedenie de motive: nu are curent cand masina e parcata (deci adio functie parking), nu s-ar masca cablurile așa de bine, ar trebui sa de-mufez camera de câte ori as avea nevoie de  priza de bricheta in alt scop, cablul oferit de producătorul camerei de bord este de înaltă calitate și se poate masca mult mai bine decat daca l-as duce spre bricheta.

Dacă vizionati clipul de la începutul acestui topic puteti observa ca este o camera de calitate. Dacă as fi vrut o camera pe care sa o pun cu o ventuza/lipici pe parbriz din care sa atarne un fir pe care sa il bag la bricheta, as fi luat o camera de max. 200 lei. Am preferat-o însă pe aceasta deoarece dacă reușesc sa o montez precum spune producătorul, pare parte integranta a masinii, ca si cum ar fi fost montata din fabrica (parerea mea).

Sper ca am răspuns la întrebările tuturor și revin cu rugămintea dacă cineva mai are vreun sfat despre cum sa trag firul de la oglinda de parbriz și pana la mufa OBD (așa cum face respectivul bărbat in prezentarea postata de mine la începutul acestui topic) este binevenit! .......ce bine ar fi fost dacă masina din clip era o Vitara
  • Suzuki Vitara Passion, 1.4 Boosterjet, MT