Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 82743 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2505
  • Thanked: 1295 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #490 : 02.Dec.2018, 02:39:11 p.m. »
Vedeti, tocmai pentru ca majoritatea sunt in grupa mica a condusului eu cred ca sistemele automate de conducere vor lua volanul din mainile oamenilor. Banuiesc ca orice mare oras va avea in 50 de ani o pista de condus manual pentru doritori. Caci sincer cred ca intr-un viitor dincolo de viata mea va fi interzis sa conduci.  Puteti sa va ganditi deja la locatii si la trasee, eu zic ca este bine sa investiti de pe acum...asta daca VR-ul n-o sa ia tot pe turta sa...Caci vad zilnic cum "surogatul" devine "normalul"...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #491 : 02.Dec.2018, 02:40:57 p.m. »
Ar fi comod
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline shpeedy

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #492 : 02.Dec.2018, 04:28:18 p.m. »
@Costique: poate pe la tine p'acolo...  :fluier:
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline hugbear

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #493 : 02.Dec.2018, 05:42:36 p.m. »
ESP isi face treaba cu succes atata timp cat nu tragi ca speriatul de volan, incercand sa prevezi unde se va duce masina. Sistemul electronic o va face intotdeuna inaintea ta iar tu vei putea doar sa prelungesti balansul prin manevrele intarziate.
ESP, impreuna cu sistemul ABS, franeaza individual cate o roata, pana cand masina nu mai are deplasare laterala, adica derapaj. Tu, ca sofer nu ai cum sa franezi cate o roata, iar miscarea din volan stanga-dreapta, nu face decat sa prelungeasca derapajul.
Parțial corect. Nici ESP-ul și nici ABS-ul nu sunt sisteme binare (ON/OFF). ESP-ul monitorizează mașina și acționează inclusiv în timpul manevrelor de recuperare, indiferent dacă ele sunt cele corecte sau nu. În ambele situații, scurtează timpul până când mașina se deplasează pe direcția „înainte”. Cum se situează acestă direcție (raportat la axul drumului) după finalizarea manevrei, e altă poveste.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: toma

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #494 : 03.Dec.2018, 10:03:18 a.m. »
Nu 4x4 face stabilizarea, ci ESP. N-are nicio legatura 4x4 cu stabilitatea masinii....Pentru oras, 4x4 e zero barat, mai putin in situatiile de zăpadă afanata si peste 20cm, destul de rare in Bucuresti.
  Asa este, ESP-ul face stabilizarea masinii, dar numai in mers(cred!). Ce faci la semafor? Sau in coloana? Sau cand urci un pod tot in coloana si este polei?
  4X4 are mare legatura cu stabilitatea masinii ! Vezi plecarea de pe loc, cand masina fuge fie de fata, fie de spate, depinde de tractiune. Cred ca si aici vorbim tot de stabilitate.
  Gresita si aIIIa afirmatie,  cel putin pt. Bucuresti unde alterneaza zona de uscat cu cea de gheata, este chiar utila tractiunea 4x4 ! Ca sa nu mai zic de parcarile cu gheata/gloduri de unde nu mai iesi decat impins cu tractiune doar fata/spate.
   Cat despre situatiile de zăpadă afanata si peste 20cm, cu ceva indemanare, gume bune, putin avant si o masina mai inalta, treci prin ele chiar si cu 4x2.
   
    Cele enumerate sunt doar pareri personale generate de n situatii intalnite de mine in trafic de-a lungul anilor.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline bisti

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #495 : 03.Dec.2018, 10:22:34 a.m. »
Stai putin ca s-a deviat.
ESP este activ permanent pe masina (exceptand dezactivarea manuala la anumite modele). Chiar daca ai 4x4 sau 4x2, masina poate merge lateral, in derapaj, in cazuri extreme (polei si drum in panta laterala - spre exteriorul soselei). ESP te ajuta sa o pui pe o traiectorie liniara, indiferent daca tu ai sau nu tractiune integrala. Crezi ca, avand volanul stramb, dar avand cuplat 4x4, masina nu fuge de fund?
Cred ca supraevaluezi 4x4 pe polei. O avea mai buna tractiune, insa n-as baga mana in foc ca nu derapeaza.

Iar la zapada afanata ma refeream la plecarea de pe loc, cand ninge peste noapte si masina pleaca de pe loc. Normal ca, daca ai avant, merge si cu 4x2.
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2505
  • Thanked: 1295 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #496 : 03.Dec.2018, 06:28:16 p.m. »
Sa fim clari , aceste sisteme (ESP, controlul tractiunii etc) distribuie  puterea functie de forta de tractiune necesara pentru a roti o roata prin comparatie cu cea necesara pentru rotirea celorlalte roti MOTOARE - primesc putere de la motor (forta de frecare dintre cauciuc si  drum e forta de tractiune). O diferenta este cand actioneaza si alta cum se manifesta. Cu ESP si controlul tractiunii ar trebui sa nu aluneci in lateral  chiar daca apesi pedala ca nebunul. Daca esti in panta, atunci s-ar putea ca forta de tractiune de aderenta sa fie mai mica decat forta de tractiune gravitationala si aceste sisteme doar limiteaza derapajul. Si cum asta difera de la roata la roata , apare si momentul de rotire atat de drag soferilor (eram cu masina de scoala, pe o pojghita de gheata m-am rotit 240 de grade la semafor avand maxim 40km/h cand am franat. Instructrul - sa-i dea Dumnezeu sanatate - "stai calm, ia-o inapoi!" (el m-a invatat si ca "sunt pline cimitirele de cei care au incercat sa evite animalele din drum!" Asta ar fi un subiect pe cinste in forum).
Diferenta aici o fac "gumele" si de aia, orice ar spune colegii, eu nu recomand all season. Investiti in SANATATEA VOASTRA! Asa cum am mai spus, nu de prosti aceste sisteme sunt OBLIGATORII in tarile civilizate.  Iar anvelopele de iarna au doar 30-40 de ani vechime, Nokian a venit cu ideea si apoi toti s-au raliat. De aia am WD4 pe masina!
Toaste chestiile astea putem sa le numim tractiune vectoriala sau sisteme de control al tractiunii vectoriale. Nu functioneaza fara vectorul tractiune care este INTOTDEAUNA pe directia rotii (adica mama ESP-ului si a ce mai e pe acolo nu te salveaza daca tu vrei sa te duci in rapa).
Nici un sistem mecanic , ca e 4x4 sau 4x2, nu asigura tractiune vectoriala, nu exista sistemem mecanice de control al tractiunii. Singurul lucru mecanic pe care l-au putut face au fost diferentialele cu autoblocare ce erau "wou" acum 30 de ani. Totul a venit dupa ce tranzistoarele si integratele au putut ocupa masinile.
« Ultima Modificare: 03.Dec.2018, 06:40:36 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline f.cristi

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #497 : 03.Dec.2018, 09:58:54 p.m. »
Cred ca supraevaluezi 4x4 pe polei. O avea mai buna tractiune, insa n-as baga mana in foc ca nu derapeaza.
Eu zic ca subevaluezi tractiunea integrala. Spre deosebire de ESP, care contribuie in mod pasiv (indirect, prin franare selectiva etc.) la pastrarea stabilitatii, tractiunea integrala iti ofera sanse infinite ca sa prinzi aderenta in mod activ (direct, prin invartirea controlata a rotilor de pe a doua punte motrice).
Cum iti explici ca, pe acelasi drum cu zapada (drum de munte, izolat), anvelope de iarna si cu ESP activat, in 2WD am reusit sa fac drift-uri (ma rog, de amator, poate e prea mult spus) iar in 4WD a fost un "chin" (cand aveam masina cu selector de tractiune) ?
Sau asta iarna cu Ignis-ul 4WD permanent era o placere, tot asa pe drumuri mai izolate din preajma casei, sa iau o curba mai in viteza si sa simt masina cum da din fund ca sa redreseze fara ca ESP-ul sa se aprinda. Fara WD nu cred ca se mai redresa (Ignis-ul fiind foarte usor pe spate, de aici usurinta cu care derapeaza in lateral la viraje).

PS: din cate stiu/am observat, ESP actioneaza pe toate rotile, dar se activeaza doar cand pierd aderenta rotile motoare. N-am vazut sa se aprinda becul ESP  la pierderea aderentei pe spate.

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #498 : 03.Dec.2018, 11:49:54 p.m. »
"...putem sa le numim tractiune vectoriala sau sisteme de control al tractiunii vectoriale. Nu functioneaza fara vectorul tractiune care este INTOTDEAUNA pe directia rotii"
   
     Poate nu prea stapanesc eu fizica, dar metafora ta, numind tractiunea Vitarei vectoriala, cu gandul, probabil, la motoarele vectoriale ce le mai gasim pe avioane, cred ca depaseste usor subiectul.
    Ia-o mai sintetic, pt. ca eu, scuze, dar m-am afundat in lectura si-am pierdut tocmai chestiile.... :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip