Autor Subiect: ELM327 OBDII Interface  (Citit de 51929 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline adrian_r5

ELM327 OBDII Interface
« : 30.Sep.2010, 12:02:55 p.m. »
Pornind de la afirmatia de aici colegului unde "Va traduc eu toti parametrii aia, dar nu cred ca e aici nici locul, nici momentul potrivit" ... m-am gindit ca ar fi bine sa initiez un topic pe aceasta tema ... topic din care sa aflam si noi care este "taina" cu acest "tester OBD"  >:D<
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline unde

Re: ELM327 OBDII Interface
« Răspuns #1 : 30.Sep.2010, 01:31:22 p.m. »
 Treaba cu acest tester OBD e cam asa: pe vremuri meseria de mecanic era bine platita. Trebuiau cunoscute o gramada de detalii si chichite. Numai despre tipurile de carburator si reglarea lor se pot scrie tratate intregi. Drept urmare, producatorii au ajuns la concluzia ca trebuie sa inlocuiasca mecanicii cu electronica, iar suruburile de reglaj cu senzori.

 Now, back to the subject:

DTC_CNT          0
numarul de DTC-uri (Diagnotic trouble codes, pe romaneste coduri de eroare)

LOAD_PCT(%)   32.9
Calculated Load Value. Cam mare, chiar si pentru un motor rece, desi valoarea de mai jos arata ca motorul nu era rece.

ETC(°C)         86
Engine Coolant Temperature sua pe romanestew temperatura zemii de racire.

MAP(kPa)       100
Intake Manifold Absolute Air Pressure. Ca sa determine cita benzina sa injecteze, ECU are nevoie sa stie cit aer intra in motor.

RPM(/min)      828
Turatia motorului

VSS(km/h)        0
Vehicle Speed Sensor. In cazul nostru masina sta pe loc.

IAT(°C)         41
Intake Air Temperature. Se foloseste pentru a corecta calculul cantitatii de aer.

MAF(g/s)      6.47
Mass AirFlow Sensor sau debitmetrul pe romaneste. Masoara grame/secunda.

TP(%)        100.0
Absolute throttle position sau pe romaneste pozitia clapetei de acceleratie. In cazul de fata nu cred ca era "pedal to the metal"

OBD           EOBD
Tipul de OBD, in cazul de fata Europe On-Board Diagnostics

MIL_DIST(km)     0
Distanta parcursa cu MIL (Malfuntion indicator lamp - check engine) aprins.
« Ultima Modificare: 30.Sep.2010, 01:40:11 p.m. de unde »
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: ELM327 OBDII Interface
« Răspuns #2 : 30.Sep.2010, 01:45:10 p.m. »

LOAD_PCT(%)   32.9
Calculated Load Value. Cam mare, chiar si pentru un motor rece, desi valoarea de mai jos arata ca motorul nu era rece.



Hmm...si unde adica ar fi problema?

L.E. Este un motor diesel
« Ultima Modificare: 30.Sep.2010, 01:47:22 p.m. de cristyyy2003 »
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline unde

Re: ELM327 OBDII Interface
« Răspuns #3 : 30.Sep.2010, 03:10:44 p.m. »
Hmm...si unde adica ar fi problema?

L.E. Este un motor diesel

 Nu am idee. Din ce vad eu acolo datele au fost citite la relanti, caz in care load-ul ar fi trebuit sa fie sub 5% (fara AC), dar poate e vorba de altceva. Daca e un turbo-diesel, atunci asta ar putea fi o explicatie:

Citat
LOAD_PCT =
[current airflow] / [(peak airflow at WOT@STP as a function of rpm) * (BARO/29.9
2) * SQRT(298/(AAT+273))]

Where:

STP = Standard Temperature and Pressure = 25 °C, 29.92 in Hg BARO,
SQRT = square root, 
WOT = wide open throttle,
AAT = Ambient Air Temperature and is in °C Characteristics of

LOAD_PCT are: Reaches 1.0 at WOT at any altitude, temperature or rpm for
both naturally aspirated and boosted engines. 

Indicates percent of peak available torque. 
Linearly correlated with engine vacuum 
Often used to schedule power enrichment. 

Compression ignition engines (diesels) shall support this PID using fuel
flow in place of airflow for the above calculations.

Sursa: https://www.scantool.net/forum/index.php?topic=694.0%3Bwap2
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: ELM327 OBDII Interface
« Răspuns #4 : 30.Sep.2010, 03:13:14 p.m. »
E un turbo diesel si m'am cam jucat la acceleratie  in timpul testului ;)
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline unde

Re: ELM327 OBDII Interface
« Răspuns #5 : 01.Oct.2010, 02:58:56 p.m. »
 Atunci asta ar putea fi o explicatie :)
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline adrian_r5

Re: ELM327 OBDII Interface
« Răspuns #6 : 26.Oct.2010, 10:22:54 a.m. »
OBDII cable spliter - daca stiti mai multe despre acest gen de "divais" (experiente proprii ... sfaturi ... pareri ... indicatii ... contraindicatii ...) ... v-as ruga sa ni le impartasiti  ;)
« Ultima Modificare: 26.Oct.2010, 10:36:38 a.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline miocrl

Re: ELM327 OBDII Interface
« Răspuns #7 : 26.Oct.2010, 10:46:55 a.m. »
:)
cred ca esti unicul care are nevoie de asa ceva. si mai cred ca o sa fi tot unicul care vei aparea cu asa ceva, si cu detalii :P

parerea mea e ca e un simplu splitter fara alte adaptari amplificari sau alte cele

Offline adrian_r5

Re: ELM327 OBDII Interface
« Răspuns #8 : 26.Oct.2010, 11:06:10 a.m. »
esti unicul care are nevoie de asa ceva.

... simteam eu ca sint ciudat de felu' meu ... da' acum incep sa am confirmarea  >:)

Totusi ... mintea mea in gindu' ei zice ca n-ar trebui sa fiu chiar "unicul care are nevoie de asa ceva" ... ca nu sint "unicul" care are CC pe SX4 ... parerea mea ... care este  :D
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline miocrl

Re: ELM327 OBDII Interface
« Răspuns #9 : 26.Oct.2010, 11:11:44 a.m. »
dintre toti cei care au CC numai tu vrei sa mergi cu masina si cu testerul conectat in acelasi timp ce folosesti si CC
corect?