Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 124152 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #631 : 27.Apr.2021, 01:25:59 a.m. »
Recent niste chestii interesatnte s-au intamplat in Australia. Dupa cum se stie Australia nu s-a raliat la iuresul planetar cu si despre masini electrice. N-a prea existat vreo pozitie oficiala din partea autoritatilor, macar de sustinere morala. Nu exista nici alte masuri de sustinere si promovare cum sunt in Europa si alte parti ale lumii. Pe ici pe colo la nivel local sunt mici initiative dar ele sunt absolut minore relativ la costul vietii de aici.
Prin urmare, rata de adoptie e mica, iar infrastructura de incarcare e si ea mica. In general e vorba de cei care-si permit sa plateasca preturi intregi pentru masinile electrice si de diverse eforturi ale companiilor mai mari de a-si electrifica flota. La fel sta treaba si cu statiile de incarcare, care sunt in general putine si sustinute de initiative private, gen proprietari de mall-uri sau alte intreprinderi similare.

Si tocmai cand toata lumea ii ura mai tare pe guvernanti, ne-am dat seama ca nu era vorba de lipsa de interes fata de electrificare, ci de fatul ca vedeau epoca bateriilor ca pe un pas ntermediar la care nu merita sa adere. Si cu putin timp in urma si-au anuntat sustinerea pentru adoptarea tehnologiilor bazate pe hidrogen.

Lucrurile in privinta hidrogenului (in domeniul auto) incepusera sa se miste deja inainte de anuntul recent al guvernului federal. De cativa ani au fost in teste diverse masini de la diversi producatori (Toyota in special) si cateva statii de alimentare cu circuit inchis pentru teste. Recent insa, in Canberra s-a deschis prima statie publica de alimentare cu hidrogen, iar guvernul local din ACT (Canberra) a incheiat un contract cu Hyundai pentru o flota de masini cu hidrogen. In timpul asta se pare ca sunt si alte initiative in Brisbane, Melbourne si Sydney pentru deschiderea de statii similare si sustinere pentru masini  cu ropulsie pe hidrogen.

Una peste alta, eu sunt unul din sustinatorii hidrogenului si ma bucura orice initiativa in domeniu. Nu e rau nici cu baterii, insa multele lor neajunsuri (autonomie, poluare/reciclare, timp incarcare, durata de viata... s.a.m.d.) fac mai pertinenta ideea hidrogenului pe termen lung. Ramane de vazut...
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: sfichiu, ntire2000, toma

Offline Calin sb

  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline kellogs

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #633 : 29.Apr.2021, 06:39:55 p.m. »
Eu m'as intoarce la aer comprimat. Ei ar face-o oare ?
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
 

Offline remarque

Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline ntire2000

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: remarque

Offline shpeedy

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #636 : 02.Mai.2021, 10:06:01 a.m. »
Parerea mea e ca mai fezabila in viitor este prelungirea - pe cât posibil - a duratei de viata a masinilor deja existente in trafic ori prin re-tehnologizari (un exemplu de asemenea abordare - https://www.automobile-propre.com/re-factory-comment-renault-compte-devenir-le-champion-de-leconomie-circulaire/), ori prin electrificarea masinilor cu motor termic.

Sa zicem bine-mersi ca noile generatii de oameni (cel putin la nivelul Occidentului) nu mai sunt atat de ahtiate dupa posesie si sunt mai orientate catre folosirea la comun a resurselor de mobilitate disponibile pentru a nu mai pune presiune suplimentara pe niste sisteme deja încarcate...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #637 : 04.Mai.2021, 03:37:14 p.m. »
https://www.promotor.ro/masini-noi/eco/americanii-care-au-avut-masini-electrice-au-renuntat-la-ele-18856929

Citat
În cadrul acestui studiu, au fost intervievați mai mult de 4.100 de deținători de mașini electrice care le-au cumpărat în perioada 2012-2018. Dintre aceștia, însă, doar 1.842 au ajuns în punctul în care trebuie să decidă dacă schimbă mașina electrică tot cu una de același tip sau nu.

Dintre aceștia, 1.458 de deținători de mașini electrice și hibride cu încărcare la priză au decis să păstreze sistemul de propulsie ales – fie prin schimbarea mașinii cu alta de același tip (1.213) fir prin cumpărarea mașinii la finalul perioadei de leasing (245).
Deci din 1842 de insi care au ajuns in punctul in care au decis ce masina noua sa cumpere 1458 au ales tot electric/phev.

Piata auto de electrice in USA a fost in ultimii ani asa (sursa este  United States Department of Transportation - Bureau of Transportation Statistics):

                                           2015          2016           2017        2018                  2019
Plug-in hybrid-electric       43.000       72.900        91.100      122.800             83.800
Electric                               71.100       86.700      104.400      238.800           242.000

Cum or fi fost alesi cei 4.100 de deținători de mașini electrice pentru a putea fi considerati "esantion reprezentativ" avand in vedere cifrele de vanzari?  :dknw:
« Ultima Modificare: 04.Mai.2021, 04:00:15 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Fujitsu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #638 : 04.Mai.2021, 09:58:17 p.m. »
Mai e un aspect interesant in articol: depinde și de marca - dintre posesorii de Tesla numai 9,6% au ales sa se întoarcă la termice. Dovada ca ideea construirii rețelei de superchargere dedicate exclusiv Tesla a fost una buna ...
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline shpeedy

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #639 : 05.Mai.2021, 11:59:12 a.m. »
Cum ne taiem noi (europenii) singuri craca de sub picioare - https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/cea-mai-mare-mina-de-litiu-din-europa-pentru-bateriile-masinilor-electrice-nu-va-mai-fi-deschisa-portugalia-renunta-la-proiect-1513625

Cu un buget suficient in cercetare-dezvoltare, inclin sa cred ca s-ar fi gasit solutii sustenabile de exploatare in conditii ok dpdv mediu...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X