Autor Subiect: Stiati ca....  (Citit de 98832 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: Stiati ca....
« Răspuns #370 : 30.Oct.2017, 07:53:05 p.m. »
Dap si de la mine din birou se vedeau muntii de dimineata. Rare zilele in care sunt prielnice conditiile atmosferice. Se vede Costila bine, putin din Leaota si Baiului.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline enicky

Re: Stiati ca....
« Răspuns #371 : 23.Nov.2017, 01:16:18 p.m. »

> SCRISOARE
>  DE LA STOMACUL TĂU

> Câteva
>  reguli pe care e bine să le respecţi dacă vrei să-ţi
> fiu prieten:
>
> 1. Hrăneşte-mă de trei
> ori pe zi şi respectă orele, pentru că eu sunt reglat ca
> un ceasornic şi-mi place să primesc ce vreau la orele la
> care vreau. Bunăoară,
>  dimineaţa, la prânz şi seara. Şi...dimineaţa nu este
> ora 9, ci ora 8, pentru cei care nu înţeleg de ce iese
> soarele aşa devreme.
>
> 2. Păstrează un
> interval de 5 până la 6 ore între mese ca să-mi dai timp
> să mă reglez şi să diger ce mi-ai dat să mănânc,
> indiferent chiar de ce sau de cât
>  mi-ai dat să mănânc.
>
> 3. Dă-mi cel puţin 2
> litri de lichide să beau pe zi. Fii rezonabil şi
> înţelege că ciorba, cafeaua şi sosurile nu sunt lichide.
> Dacă nu-ţi place apa (pe care
>  totuşi ţi-o recomand), încearcă măcar să nu mă
> otrăveşti cu chestii carbogazoase şi bea sucuri
> naturale.
>
> 4. Lasă-mă cu
> mâncatul seara. Am spus trei mese pe zi, fă un calcul
> rapid şi vei observa că ora maximă la care ai putea să
> serveşti cina este 19, deci scuteşte-mă
>  cu alte ore obosite.
>
> 5.
> Uită de ronţăiala dintre mese. Citeşte nişte studii şi
> vei afla că orele cele mai periculoase pentru organism sunt
> 10 şi 15 (adică fix între mese), deci
>  nu te amăgi că dacă mănânci un covrig sau un croissant
> nu se pune. Ba se pune. Ţi-am cerut 5 ore între mese.
> Lasă-mă să-mi fac treaba şi să diger mizeriile pe care
> mi le-ai servit la masa de prânz.
>
> 6.
> Nu poţi să respecţi orele sau regulile de mai sus? Atunci
> fă măcar bine şi dormi un pic, că am şi eu limitările
> mele, şi nu prea mă pricep să mă menţin
>  în formă dacă nu am de unde să-mi trag
> energia.
>
> 7. A, să nu uit,
> cafeaua nu e bună pentru nimeni, alcoolul nici atât, dar
> dacă tot vrei să mă enervezi cu ele, bea-le în
> cantităţi cumpătate.
>
> 8. Hrăneşte celula,
> nu stomacul. Mănâncă pentru a-mi da elementele nutritive
> de care am nevoie ca tu să poţi fi în formă pe parcursul
> întregii zile. Dă mâncării
>  un gust plăcut, nu zice nimeni să nu te delectezi cu
> chestii bune la gust, dar adu-ţi aminte că lucrurile
> hrănitoare nu sunt neapărat cele mai complicat
> gătite.
>
>  9.
> Nu mă deranjează dulciurile, poţi să balotezi câte
> vrei. Nu mă deranjează pâinea, e bună şi ea la ceva, nu
> mă deranjează sosurile sau prăjeala. Nu uita
>  însă că dacă vrei să ţi le diger, o să-mi ia de
> două sau trei ori mai mult timp decât pentru un fruct sau
> o salată. Şi cât timp eu sunt ocupat să diger cartofii
> prăjiţi sau şhaorma, tu nu vei fi alimentat cu energie,
> pentru că eu voi fi concentrat aproape
>  în întregime să scap de balastul din
> stomac.
>
> 10.
> Noaptea să ştii că şi eu dorm. Dacă ai senzaţia că-mi
> face plăcere să ronţăi la mâncarea pe care mi-ai
> basculat-o tu la cina festivă de la ora 22:00 în loc
>  să dorm te înşeli. Prefer să fac ordine prin corp şi
> să te pun în formă pentru a doua zi ca să poţi să dai
> randament maxim. Aşa, mă enervez mai tare şi îţi
> împart toate caloriile alea de la Revelion care pe unde mi
> se năzare şi nu mai am nici un chef să fiu
>  ordonat.
>
> Uite aşa!
>  Scuteşte-mă cu alte ore
> obosite.
>
>
>
>
>
> Cum trebuie spalate si curatate
> corect fructele si legumele!
>
> APA SPALA
> TOT- asa
> se afirma si asa si este. La citeva zile dupa catastrofa de
> la CERNOBIL, am facut rost de un contor GAIGER
>  MULER, si mi-am verificat gradul de infestare cu radiatii
> nucleare a zarzavaturilor din gradina, inainte de
> spalare cu apa si dupa. Surpriza a fost mare si
> benefica intrucit daca inainte de spalare contorul
> inregistra o activitate puternica, dupa spalare cu
>  apa indicatiile aparatului erau zero radiatii..  Sa
> apelam deci cu incredere la solutiile  si sfaturiile
> date.
>
>
>
>
>
> 1. VARZA
>
> Îndepărtând frunzele
> superioare și ciocanul de varză, veți elimina din aceasta
> o parte bună din nitrați.
>
>
>
> 2. CARTOFUL
>
> Nitrații se acumulează imediat sub coaja și în
> mijlocul cartofului. Unica soluție de a scăpa de nitrați
> este să aruncați apa în care au fiert
> cartofii.
>

>
> 3. DOVLECEII, CASTRAVEȚII,
> VINETELE
>
> Castraveții ecologici
> puri trebuie să fie de culoare verzuie deschisă. Dacă
> însă sunt de culoare verde închisă, atunci cu
> siguranță s-au utilizat nitrați la creșterea
> lor. Primii dovlecei
>  și vinete trebuie curățite de coajă. De asemenea
> trebuie îndepărtat cotorul, acesta este cea mai infectată
> parte a lor.
>
>
>
> 4. SALATA VERDE, PĂTRUNJELUL, MĂRARUL ȘI ALTE
> VERDEȚURI
>
> Verdeața
> absoarbe destul de activ nitrații, iar înainte de a fi
> consumată trebuie ținută în apă nu mai puțin de o oră
> și clătită bine.
>

>
> 5. ROȘIILE
>
> Cu cât coaja lor este mai groasă, cu atât mai multe
> chimicale conțin.
>
> Niciodată nu cumpărați
> roșii de culoare portocalie-roșie.
>
> Nervurile groase și
> pulpa de culoare albă din interiorul acestora este un semn
> al nitraților. Dacă totuși ați cumpărat astfel de
> roșii, țineți-le în apă rece timp de o oră înainte
> să le
>  consumați.
>

>
> 6. SFECLA, MORCOVUL ȘI RIDICHEA
>
> În aceste legume marea
> parte a nitraților este concentrată pe capete: lângă
> frunze și înspre coadă. Aceste părți trebuie neapărat
> îndepărtate înainte de consum.
>
> Nu cumpărați sfecla cu codița răsucită. În cazul
> morcovului trebuie tăiat 1 cm din codiță, iar partea
> verde trebuie îndepărtată în totalitate.
>

>
> 7. STRUGURII
>
> Pentru păstrarea acestora timp îndelungat ei sunt
> tratați cu fungicide. Tot ce este necesar să faceți este
> să-i spălați bine sub jet de apă.
>

>
> 8. PEPENELE VERDE
>
> Nu cumpărați niciodată
> un pepene verde tăiat în jumătate și înfășurat în
> folie alimentară. Suprafața acestuia este un mediu
> favorabil apariției și înmulțirii bacteriilor și
> microorganismelor.
>  Dacă pepenele are pe interior dungi de culoare gălbuie
> atunci el a fost crescut cu nitrați. Puteți face un mic
> test: puneți într-un pahar cu apă rece o bucată de
> pepene. Dacă apa își schimbă culoarea atunci conține
> nitrați. Dacă doar s-a tulburat un pic, atunci
>  nu conține nitrați.
>

>
> 9. PERELE ȘI MERELE
>
> Înainte să le
> cumpărați, încercați să le atingeți. Dacă sunt
> lipicioase, atunci au fost tratate cu difenil (DDT), pentru
> un timp mai mare de păstrare. În Uniunea Europeană și
> în USA acesta
>  este interzis din cauza efectelor sale cancerigene și
> alergice asupra organismului. Aceste fructe trebuie
> curățate de coajă.
>
>
>
> Nota: Cele mai
> “dăunătoare” fructe sunt cele importate din
> Turcia, Olanda, Israel și Egipt. Motivul: solul din aceste
> țări este foarte sărac și pentru obținerea unor roade
> bogate sunt folosite multe îngrășămintele
> chimice.
>
> Sperăm ca aceste sfaturi
> să vă fie de ajutor și să consumați, pe cât posibil,
> fructele si legumele 100% bio.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Stiati ca....
« Răspuns #372 : 17.Feb.2018, 12:38:48 a.m. »
Pentru ca am atins borna de 1000km, m-am gandit sa-i iau si pulsul consumului.

 ............o eroare de vreo 30% fata de datele furnizate de producator. Oricum stim toti ca alea-s niste minciuni coafate. Consumuri facute fara greutati si cu sofer de 65kg in orase pustii fara trafic intens.


Plecand de la cele ingrosate mai sus m-am gandit ca e bine de stiut ce si cum. Din pacate nu am gasit un articol in romana.


New European Driving Cycle


Test procedure

The cycle must be performed on a cold vehicle at 20–30 °C (typically run at 25 °C). The cycles may be performed on a flat road, in the absence of wind. However, to improve repeatability, they are generally performed on a roller test bench. This type of bench is equipped with an electrical machine to emulate resistance due to aerodynamic drag and vehicle mass (inertia).

For each vehicle configuration, a look-up table is applied: each speed corresponds to a certain value of resistance (reverse torque applied to the drive wheels). This arrangement enables the use of a single physical vehicle to test all vehicle body styles (Sedan, hatchback, MPV etc.) by simply changing the look-up table. A fan is coupled to the roller bench to provide the vehicle air intakes with an airflow matching the current speed. Many more tests can be performed during vehicle development with this arrangement than with conventional road tests.

The test is conducted with all ancillary loads turned off (Air conditioning compressor and fan, lights, heated rear window, etc.)


Urban driving Cycle
The NEDC is composed of two parts: ECE-15 (Urban Driving Cycle), repeated 4 times, is plotted from 0 s to 780 s; EUDC cycle is plotted from 780 s to 1180 s

The Urban Driving Cycle ECE-15 (or just UDC) was introduced first in 1970 as part of ECE vehicle regulations; the recent version is defined by ECE R83, R84 and R101.[1][2][5] The cycle has been designed to represent typical driving conditions of busy European cities, and is characterized by low engine load, low exhaust gas temperature, and a maximum speed of 50 km/h.[6]

When the engine starts, the car pauses for 11 s - if equipped with a manual gearbox, 6 s in neutral (with clutch engaged) and 5 s in the 1st gear (with clutch disengaged) - then slowly accelerates to 15 km/h in 4 s, cruises at constant speed for 8 s, brakes to a full stop in 5 s (manual: last 3 s with clutch disengaged), then stops for 21 s (manual: 16 s in neutral, then 5 s in the 1st gear).

At 49 s, the car slowly accelerates to 32 km/h in 12 s (manual: 5 s in 1st gear, 2 s gear change, then 5 s in the 2nd gear), cruises for 24 s, slowly brakes to a full stop in 11 s (manual: last 3 s with clutch disengaged), then pauses for another 21 s (manual: 16 s in neutral, 5 s in the 1st gear).

At 117 s, the car slowly accelerates to 50 km/h in 26 s (manual: 5 s, 9 s and 8 s in the 1st, 2nd and 3rd gears, with additional 2 × 2 s for gear changes), cruises for 12 s, decelerates to 35 km/h in 8 s, cruises for another 13 s, brakes to a full stop in 12 s (manual: 2 s change to the 2nd gear, 7 s in the 2nd gear, last 3 s with clutch disengaged), then pauses for 7 s (manual: in neutral with clutch engaged).

The cycle ends on 195 s after a theoretical distance of 994.03 meters, then it repeats four consecutive times. Total duration is 780 s (13 minutes) over a theoretical distance of 3976.1 meters, with an average speed of 18.35 km/h.

Extra-urban driving Cycle

The Extra-Urban Driving Cycle EUDC, introduced by ECE R101 in 1990,[1] has been designed to represent more aggressive, high speed driving modes. The maximum speed of the EUDC cycle is 120 km/h; low-powered vehicles are limited to 90 km/h.[6]

After a 20 s stop - if equipped with manual gearbox, in the 1st gear with clutch disengaged - the car slowly accelerates to 70 km/h in 41 s (manual: 5 s, 9 s, 8 s and 13 s in the 1st, 2nd, 3rd and 4th gears, with additional 3 × 2 s for gear changes), cruises for 50 s (manual: in the 5th gear [sic]), decelerates to 50 km/h in 8 s (manual: 4 s in the 5th and 4 s in the 4th gear [sic]) and cruises for 69 s, then slowly accelerates to 70 km/h in 13 s .

At 201 s, the car cruises at 70 km/h for 50 s (manual: in the 5th gear), then slowly accelerates to 100 km/h in 35 s and cruises for 30 s (manual: in the 5th or 6th gear).

Finally, at 316 s the car slowly accelerates to 120 km/h in 20 s, cruises for 10 s, then slowly brakes to a full stop in 34 s (manual: in the 5th or 6th gear, last 10 s with clutch disengaged), and idles for another 20 s (manual: in neutral).

Total duration is 400 s (6 minutes 40 s econds) and theoretical distance is 6956 meters, with an average speed of 62.6 km/h

Offline shpeedy

Re: Stiati ca....
« Răspuns #373 : 17.Feb.2018, 10:09:22 a.m. »
@rexkrokiDAU: nu prea mai e cazul de NEDC...

De la sfarsitul lui 2017 am inceput perioada de tranzitie la noul standard de omologare (mai apropiat de utilizarea reala a masinii) WLTP.

Deja incep sa apara motoare certificatr WLTP...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Stiati ca....
« Răspuns #374 : 17.Feb.2018, 10:53:49 a.m. »
Nu am știut... Oricum, ale noastre sunt aproape sigur după vechiul standard :)

Offline enicky

Re: Stiati ca....
« Răspuns #375 : 17.Feb.2018, 01:19:42 p.m. »
   Probabil ca si aici este tot o problema de "educatie" sau de "cultura" ...auto ! La noi inca se mai crede ca cifrele de consum urban, sa zicem, date de producator(oricare) se obtin dupa teste facute intre ...Militari si Colentina ! :)
    Si iata cum aia minte !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline enicky

Re: Stiati ca....
« Răspuns #376 : 19.Feb.2018, 12:09:32 p.m. »
  Motoarele dotate cu start/stop sunt cele mai fiabile...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline enicky

Re: Stiati ca....
« Răspuns #377 : 28.Feb.2018, 11:56:08 a.m. »
  Deja motoare diesel pierd teren ! Germania a dat startul !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline enicky

Re: Stiati ca....
« Răspuns #378 : 09.Mar.2018, 05:14:24 p.m. »
  Deja motoare diesel pierd teren ! Germania a dat startul !
         Si acum Roma ! Cine urmeaza?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline sfichiu

Re: Stiati ca....
« Răspuns #379 : 09.Mar.2018, 09:00:26 p.m. »
Buuucuuresti!!!!................................e o gluma ,tratati-o ca atare!
  • VITARA S ,Matiz