Autor Subiect: Eroare ESP in bord - masina nu mai porneste  (Citit de 1029 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline centel

Eroare ESP in bord - masina nu mai porneste
« : 28.Mar.2023, 12:11:26 p.m. »
Buna,
De ceva vreme ma confrunt cu o problema care, se pare ca, nu prea e cunoscuta de mecanici, cel putin nu de cei din Timisoara de la reprezentanta.
Masina este o Suzuki Vitara an 2016. Masina a fost cumparata noua din reprezentanta. Motor 1.6 benzina, cutie automata.
Prima data cand s-a intamplat eram in mers, masina imediat a fost limitata la ~80km/h. Dupa aparitia erorii am oprit masina si motorul de la cheie, cand am incercat sa o repornesc nu am reusit, ledurile din bord s-au aprins, a inceput sa palpaie un led in forma de triunghi cu un semn de exclamare in interior impreua cu ledul de Start Stop si masina nu a mai vrut sa porneasca. Motorul nu a dat nici un semn ca ar vrea sa porneasca. In momentul cand invarteam cheia in contact pentru a porni masina, ledurile din bord se aprindeau dar nu se intampla absolut nimic. Erorea in bord a aparut de cateva ori, nu doar in mers, Pana acum, in afara de prima data, imi apare eroarea cand vreau sa pornesc masina, chiar daca inainte sa o parchez nu aveam nici o eroare.
Pana acum am reusit sa repornesc masina in doua situatii:
1. Decluplat borna de la baterie, asteptat aproximativ ~5min, cuplat inapoi bateria - masina porneste normal fara nici o eroare in bord.
2. Au fost situatii in care masina nu a pornit doar cu decuplarea si recuplarea bateriei. Erorile inca era prezente in bord chiar si dupa recuplarea bornei de la baterie. Ca sa porneasca masina a trebuit sa iau curent de la o alta masina.
Am fost cu ea in Timisoara la atelierul mecanic autorizat Suzuki (Promotor), mi-au facut o diagnoza, au verificat bateria, dar nu au gasit o cauza exacta a acelor erori. Mi-au spus ca s-a intamplat o anomalie, nu conosc cauza si cam atat.
Am fost cu masina la un alt service, acolo mi s-au verificat conexiunile cu senzorii, s-au verificat mufele, dar tot nu mi s-a spus exact unde este defectiunea.
Chiar si dupa vizitele la service problema a mai aparut.
Am vorbit si cu reprezentanta din Arad, acestia mi-au spus ca nici ei nu au mai intalnit aceasta problema. Cel putin acolo mi-au spus ca se vor interesa daca problema este cuoscuta undeva la Suzuki.
Inainte de a incepe sa inlocuiesc tot felul de module as vrea sa stiu sigur ca se rezolva.
Daca este cineva care s-a mai intalnit cu asa si daca se cunoaste o rezolvare.
Multumesc anticipat!
LE: Video cu eroarea din bord:
  • Vitara 1.6 Passion 2WD AT - Galactic Grey
 

Offline teutzue

Re: Eroare ESP in bord - masina nu mai porneste
« Răspuns #1 : 28.Mar.2023, 01:19:13 p.m. »
Pare o eroare de comunicare intre acele module. Nu pot pica atatia senzori in aceelasi timp.
  • Suzuki S-Cross 1.6 Premium Allgrip benzina 2013, 120cp; Mitsubishi Colt 1.1 Invite benzina 2007, 75 cp; Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
 

Offline ntire2000

Re: Eroare ESP in bord - masina nu mai porneste
« Răspuns #2 : 28.Mar.2023, 01:34:50 p.m. »
Ai un cablaj defect, undeva e întrerupt vreun fir.
Eu zic sa începi prin a verifica cablurile si dupa aia sa te arunci la senzori si restul.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline kellogs

Re: Eroare ESP in bord - masina nu mai porneste
« Răspuns #3 : 31.Mar.2023, 02:11:12 a.m. »
Ai incercat sa dezactivezi ESP inainte sa dai la cheie ?
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
 

Offline jupanul1

Re: Eroare ESP in bord - masina nu mai porneste
« Răspuns #4 : 02.Apr.2023, 11:55:24 a.m. »
Oare nu s-ar putea să fie și un modul TCM defect? Totuși, mesajele alea din ”history” de pierdut comunicația cu modulul TCM pot fi și din cauza unei nefuncționări a rețelei CAN.

Nu cred că la noi găsești la dealerii autorizați un om suficient de competent să facă o asemenea diagnoză. Poate doar ceva ... entuziaști neafiliați... dar să fie și așa de pricepuți și răbdători + să aibă acces la informațiile tehnice de la producător, cel mai probabil nu ”se există”. Așa cum a recomandat și @ntire2000 , ce poți face (dar e greu fără documentație) e să verifici cablajul și toate siguranțele + punctele de masă - poate fi fir întrerupt (nu neapărat în traseu ci chiar și în conector), contact imperfect, apă/vapori ce a produs oxidare, etc. Dacă te apuci de treaba asta ar fi util un multimetru (pentru continuitate) și un osciloscop pentru firele cu semnal. Ah, da... și răbdare!
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise