Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki NEW VITARA => Diverse NEW VITARA => Subiect creat de: smiley din 14.Mai.2019, 02:03:25 p.m.
-
Alta mica dezamagire si anume:
Masina asta, nu stie sa mearga in treapta 1 fara sa calci acceleratia, merge in suturi ... :))
-
Alta mica dezamagire si anume:
Masina asta, nu stie sa mearga in treapta 1 fara sa calci acceleratia, merge in suturi ... :))
Interesant. A mea merge pana in a 3-a inclusiv la relanti, mai sus nu am incercat. In general o folosesc asa in urcare pe drumuri neasfaltate. Dar e diesel :fluier:
-
Problema e ca nu-si da seama ca e "in viteza" sa mentina un 1100 rpm sau ceva astfel incat sa nu dea sa moara si sa smunceasca
-
1.6 aspirat nu are nici el problema descrisa de colegul smiley
-
Ba merge si in marsarier fara sa apesi pedala de accelerație...
-
Masina asta, nu stie sa mearga in treapta 1 fara sa calci acceleratia, merge in suturi ... :))
Asta nu e dezamagire, este lipsa de cuplu ! Daca iti doreai asa ceva, iti luai diesel :). Nu poti compara 158 cu 320(daca nu gresesc), date care sunt afisate(pe langa consum, capacitate cilindrica, etc.), deci nu poti spune ca n-ai stiut.
Motoarele de 1,6 merg in marsarier si fara acceleratie, dar doar cu o persoana si debraind usor. Am reusit odata sa plec si cu aIa dar ridicand fooarte incet piciorul de pe ambreiaj, dar alte ori mi-a "murit". E bine ca la tine a mers si in "suturi", dar sa-ti pui centura sa nu te lipesti de parbriz. :-))
-
Dar eu nu ma refer aici ca nu pleaca, pleaca si inainte si inapoi fara sa accelerezi , eu zic de conditiile in care mergi in trafic greu si vrei sa mergi in treapta 1 cu viteza minima deci fara sa accelerezi deloc.
La batranu opel tot de 1.4 non turbo, mergea rotund si frumos in conditiile astea, doar ca nu cobora turatia pana la relanti cum face zuza, statea la ~1000 rpm. Deci nu-i vb de cuplu ci de ECU care nu prea stie ce sa faca in conditiile astea :)
Later edit: De cuplu si de cum "trage" sunt suuuper multumit (220 nm de la 1500 rpm are)
-
Alta mica dezamagire si anume:
Masina asta, nu stie sa mearga in treapta 1 fara sa calci acceleratia, merge in suturi ... :))
La 1.4 turbo AT Allgrip 2019 știe și merge rotund, fără smucituri.
In marșarier la fel.
Daca ai manuala e normal sa smucească, treapta 1 nu e făcută decat ptr plecarea de pe loc. Doar daca ai motor cu cuplu mare îți va merge fara smucituri.
Daca ai AT
Mergi la.service,ptr că merge corect pe AT și în treapta 1.
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
-
Ok. am priceput.
Bre, dar hai sa ne intelegem, viteza I este doar pt. plecarea de pe loc(scoti din viteza si rulezi pe liber) si eventual urci cu ea(sau mud & snow), in rest, relantiul fiind reglat la turatie mica nu-ti permite rulajul fara sa-i dai putin gaz. Pe vremuri relantiul era pe la 9-1000, dar acum e pe la 600. Asa ca, nicio sansa. :)
Sa ne luam si noi d-astea cu stopuri mari, se pare ca merg mai bine. :)
-
Zota la service nu merg, nu consider ca asta ar fi defect, e cum zice si enicky, relantiul e foarte jos si cand o lasi in viteza nu il tine mai sus intr-o zona "sigura" , tot la 600 vrea sa se duca si regulatorul de turatie e agresiv putin :))
Enicky vroiam sa evit invartitu in mamaliga si calcat de ambreiaj, nu de alta dar avem 2 colegi aici cu ambreiaje duse , vreau sa il menajez :))
-
Ar fi o singura perioada cand poti merge asa la relanti cu a I a.
Iarna, cand pornesti, turatia de relanti e mai mare, nu scade imediat la 600rpm. Dar probabil asta te va ajuta numai cateva minute de la pornire.
-
Update la pseudo problema suturilor.
Aparent merge ok acum (am mai testat dar singur in masina), atunci cand am sesizat suturile de care spuneam eram cu masina plina( 4 oameni si bagaje), poate in conditii de incarcare mai mare se comporta mai aiurea :-?
-
Motorul de 1.0 merge lin cu I-a fara sa apesi acceleratia cu 5 km/ora - cu 2 persoane (cu a II-a merge cu 10 km/h fara sa apesi acceleratia)
-
Chestia cu mersul in 1-a fara sa apesi pe acceleratie tine de CUPLU si disponibilitatea acestuia la RPM (rotatii) ale motorului. Cu cat mai mult CUPLU va fi disponibil la RPM mici, cu atat masina va merge mai lin fara sa accelerezi.
Asadar avem:
- la motoare benzina aspirate cel mai mic cuplu disponibil la ralanti
- la motoare benizna cu turbo avem un procent mai mare din cuplu disponibil la ralanti
- la motoare diesel cu turbo, deoarece cuplul este mai mare si procentul mai mare disponibil la ralanti, deci implicit cuplu mai mare la ralanti decat in situatiile de mai sus, diesel pleaca de pe loc doar ridicand pedala de ambreaj, fara sa accelerezi. Asta ar fi partea teoretica...
In practica, trebuie verificate curbele de cuplu/putere/RPM pentru fiecare motor. Se mai adauga in ecuatie si masa masinii.....
-
O mica observatie - personal, nu prea vad de ce la benzinarele turbo am avea mai mult cuplu la ralanti; cu tot progresul tehnologic in materie de reducere a turbo-lag-ului, turbina nu prea are cum sa intre in functiune de pe la 650-700 rpm (turatia de ralanti) - pur-si-simplu nu exista suficienta presiune in evacuare care sa miste turbina la un nivel capabil de a mari cantitatea de aer indusa fortat in admisie. Basca, un turbo de 1.0 sau de 1.4 ar avea valori mai mici de cuplu la ralanti (cand ar functiona ca un aspirat) fata de un aspirat de 1.6...
LE: cele sustinute sunt tot aspecte teoretice - ca si la ante-vorbitorul meu; pentru ca motoarele moderne au multa eletronica, cred ca este posibil sa fortezi - doar din diferite harti - un turbo de 1.0/1.4 sa afiseze un cuplu similar la ralanti cu un aspirat de 1.6...
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
-
Chiar si la motoarele diesel care au cuplul mare inca de la 800-1000rpm(cum am avut si eu la Ford), exceptand faptul ca as fi "incepator", nu vad la ce ne este utila "plecarea de pe loc fara acceleratie" ! Daca nu reusesti sa-ti controlezi talpa, asta e alta poveste ! Chiar n-as numi asta inconvenient/defect, sau cum vreti s-o numiti... Cred ca trebuie sa calci pedala si la 320Nm si la 160. Parerea mea.... in rest ...parole-parole...
-
Nu stiu la voi, dar la mine turatia la relanti la cald este de cca 750-800 rot/min, care sustine fara probleme mersul cu a I-a fara sa apesi acceleratia, constant, cu fix 5 km/h pe bord.
Cine a deschis discutia nu s-a referit la faptul ca ar vrea sa plece de pe loc fara sa apese acceleratia, ci sa mearga lin, in coloana, cu masina in treapta I, fara sa o sustina din acceleratie ori ambreiaj si fara sa tremure ori sa mearga in suturi. Sunt situatii, cel putin in Bucuresti sau pe centura Bucuresti, in care mersul asta cu 5 km/ora fara nicio pedala te ajuta.
-
Ce va mai place sa va plimbati in coloana pe valea Prahovei!!
-
Daca mersul asta in coloana, fara pedala s-ar putea regla dintr-un potentiometru, ar fi si mai bine ! :)
-
ACC nu face asta pe noile modele? Înțeleg că știe și stop&go.
-
O masina corect setata/reglata poate merge cuplata in orice treapta de viteza, fara sa ii fie apasata acceleratia.
Asa ma "jucam" cu Dacia 1300, sa ii verific reglajul carburatiei si aprinderii.
Insa acum totul e facut de un computer, fara a putea regla. Dar tot asa ar trebui sa se comporte o masina.
Evident ca nimeni nu-si doreste sa mearga, de parca ar fi dupa o masina neagra fara geamuri ... Dar trebuie sa stii ca poti merge si asa, uneori .
Unii confunda cuplul motor cu cuplul la roata ...
As gasi mai relevante, in aceasta analiza, elasticitatea sau adaptabilitatea motorului, decat valoarea absoluta a cuplului motor.
-
Eram la plantat de copaci in urma cu niste ani cand un VW Golf al colegului ce ne ducea acasa a murit subit. Pedala de acceleratie a esuat total, insa de mers tot putea merge inclusiv cu a 5-a la vreo 20-30 kmph.Sigur, ast anu inseamna ca orice masina e in stare de asa regim de mers.
-
De mers la turatie de relanti, ar trebui sa mearga orice masina corect-functionala. In orice viteza, pe drum drept (orizontal).
Dar....
Nu poti pleca asccelerat, te rogi de ea sa plece de la un semafor sau sa treci printr-o intersectie.
Apoi, daca trebuie sa urci o bordura sau ceva la deal, te cam dai jos din masina sa o impingi.