Autor Subiect: Sueta despre motoare  (Citit de 18202 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #10 : 04.Oct.2020, 08:01:12 p.m. »
Interesante explicații. Tot despre motorul Honda 1.5 VTEC am citit și eu ca e cu probleme.
Dar oare de nu și altele cu injecție directa, inclusiv Suzuki ?

Din cât am văzut implementarea injecției directe la Suzuki s-a făcut fără probleme majore. Mai plânge o garnitură, se mai duce câte o pompă de înaltă presiune, se mai pune un cuzinet în alte cote, concepția însă pare ok.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline dthem

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #11 : 04.Oct.2020, 08:08:12 p.m. »
Măcar nu mai are egr.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #12 : 05.Oct.2020, 10:32:43 a.m. »
Să vă zic de ce nu sunt fan TCe 100 ECO-G sau orice alt motor în 3 cilndri. Când am mai auzit și de Ford Puma ST în 3 cilindri cu motor de 1,5 și 200 CP …

Dincolo de suprasolicitarea termică și mecanică mai mare apare spinoasa problemă a vibrațiilor. Din construcție un astfel de motor este neechilibrat, arborele cotit smucește, apar vibrații. Uitați-vă la ralanti la un motor bun în 4 cilindri cât de frumos toarce și uitați-vă la unul în 3 cum țopăie. Rezolvarea clasică înseamnă amplasarea de contragreutăți pe vilbrochen, greutatea lor considerabilă diminuează însă din avantajul motorului ușor în 3 cilindri așa că se pun contragreutăți mai ușurele.

Am un prieten ce a făcut de toate, a început pe când era student asambând microcalculatoare, gen  HC85, Cobra, etc., acum are o firmă într-un oraș măricel din Ardeal și întreține diverse utilaje motorizate. Mi-a povestit că la un utilaj un motor anume pe benzină cu cilindree mai mare decât uzual și puțini cilindri îi venea  frecvent înapoi în garanție cu cilindrii topiți. Ce se întâmpla, vilbrochenul era echilibrat cu economie mare la contragreutăți așa incât atunci când foloseai utilajul îți clănțăneau și dinții în gură. Din cauza vibrațiilor se strica (aproape insesizabil) etanșarea pe admisie  și amestecul aer-benzină devenea sărac, adică prea oxigenat. Rețeta sigură pentru supraîncălzire, ce topea apoi cilindrii.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 779
  • Thanked: 116 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #13 : 05.Oct.2020, 10:54:53 a.m. »
Deci pe Dacia, punerea noile motoare în 3 cilindri nu este o soluție viabilă și fiabilă. Asta înseamnă că mă mai gândesc. Aștept Vitara cu cutie automată în primăvară cum mi-a zis dealer-ul. Poate nu trec și ei la 3 cilindrii. Altfel mai trag de M16A de pe sx4 din dotare.
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline toma

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #14 : 05.Oct.2020, 11:02:22 a.m. »
Am creat un topic nou, repet rugamintea sa nu mai postati offtopic
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: remarque, dthem

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #15 : 05.Oct.2020, 11:12:06 a.m. »
Da, e ok soluția cu un topic separat, mulțumim.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 779
  • Thanked: 116 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #16 : 05.Oct.2020, 11:12:23 a.m. »
Asa e bine. Am pornit de la Dacia și am ajuns la discuții despre motoare...
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline toma

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #17 : 05.Oct.2020, 11:24:04 a.m. »
Ati pornit de la altceva, am facut topic nou despre Dacia , care si el a a fost "deturnat" si ati ajuns aici  :baston:
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #18 : 05.Oct.2020, 11:36:09 a.m. »
Sunt curios cum s-a implementat șueta asta la BoosterJet Suzuki.
Anume:
"Întrebare: la 1,4 BoosterJet pe ce freacă segmenții ? Pe depunere dură dar foarte subțire sau pe cămăși cilindrice din oțel ?"
Dacă sunt colegi ce au informații îi rog să posteze.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline dthem

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #19 : 05.Oct.2020, 12:39:16 p.m. »
M-am uitat puțin prin manualul de service de la 1.4 și nu pare să aibă camașă cilindrică pentru că nu o văd nicăieri la piese.

Am următoarele date în schimb:

Cylinder bore diameter

Standard: 73.000 – 73.014 mm (2.8740 – 2.8745 in.)

Limit: 73.050 mm (2.8759 in.)

Cylinder taper and out-of-round

Limit: 0.010 mm (0.0004 in.)

Piston diameter specification

Standard size (used piston): 72.973 – 72.985 mm (2.8729 – 2.8734 in.)

Standard size (new piston with coating): 72.979 – 73.011 mm (2.8731 – 2.8744 in.)

Piston clearance

Standard (used piston): 0.015 to 0.041 mm (0.0005 to 0.0016 in.)

Standard (new piston with coating): –0.011 to 0.035 mm (–0.0004 to 0.0013 in.)

Limit: 0.072 mm (0.0028 in.)
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019