Autor Subiect: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi  (Citit de 1309 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline wolfin

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #10 : 02.Apr.2024, 09:31:35 a.m. »
poate simte allgripu ca n ai tractiune pe fata si pleaca spatele   :ad sub masa:

plus vad ideea de porni motorul si invartirii rotilor in aer. planetarele ti ar multumi.

am o vaga idee ca nu vei primi solutii bune de la noi. doar banuieli dupa experiente de la bordura -este un model nou..plin de electronica pe partea de transmisie/allgrip


« Ultima Modificare: 02.Apr.2024, 09:42:15 a.m. de wolfin »
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #11 : 02.Apr.2024, 09:50:02 a.m. »
poate simte allgripu ca n ai tractiune pe fata si pleaca spatele   :ad sub masa:

plus vad ideea de porni motorul si invartirii rotilor in aer. planetarele ti ar multumi.

am o vaga idee ca nu vei primi solutii bune de la noi. doar banuieli dupa experiente de la bordura -este un model nou..plin de electronica pe partea de transmisie/allgrip

Multumesc pentru (unele) confirmari. Momentan analizez tot ce citesc sau aud :) M-am gandit si la planetare cand am auzit prima data de suspendare. Probabil de asta m-au refuzat la service :)

PS - imi place fotografia ta :) de la profil atat de mult incat am imbunatatit-o un pic :))
« Ultima Modificare: 02.Apr.2024, 10:04:44 a.m. de GoneFishing »
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline wolfin

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #12 : 02.Apr.2024, 09:56:57 a.m. »
de fapt e o ironie. e pentru dacia.

un cardan stricat nu ar trebui sa te supere asa tare. poate indiferenta service lui...mecanicilor...

ce pot zice eu cu un motor terminat ca nu au schimbat fulia vibrochen...doar pe factura.  :dknw:
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina
 

Offline Laurentiu

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #13 : 02.Apr.2024, 10:00:24 a.m. »
1. Stii cumva cu am ar trebui sa abordez conversatia (la alt atelier) :pardon: ?
2. La ce te referi cand spui comutator 4x2? La butonul Auto?

1. Le spui ca doresti sa urci masina pe elevator si sa faci o proba de zgomot fara cardan.
Care a fost motivul refuzului pentru proba fara cardan?

2. Masina nu cred ca este 4x4 permanent. Butonul AUTO stiu ca face transmisia integrala. Oricum, rotile spate devin motrice doar prin intermediul cardanului; fara el, sint "moarte" asa ca suspenda puntea fata si porneste motorul introducind in viteza I-a. In felul asta poti urmari zgomotele.

"am mers asta vara fara cardan,fara probleme majore.
de la diferential se auzea un zgomot , dar este ceva normal deoarece pinionul este atacat de coroana(pinionul si coroana se imperecheaza iar nivelul de zgomot este unul din parametrii ce se iau in calcul la stabilirea distantei conice...fetele de atac se prelucreaza special..etc)in cazul functionarii 4x4 pinioul ataca coroana.
pentru iarna am remontat cardanul.normal a revenit si zgomotul.
avantaj:consum cu 0,7-1l/100km
tinuta de drum fara modificari notabile" https://www.reno.ro/RX4-fara-cardan-t111657.html

1. poate simte allgripu ca n ai tractiune pe fata si pleaca spatele   :ad sub masa:

2. plus vad ideea de porni motorul si invartirii rotilor in aer. planetarele ti ar multumi.

1. E o lipsa "de comunicare" intre cutia de viteze si rotile puntii spate. Oare cine sa le puna in miscare mai ales si cind ai frina de mina trasa iar motorul e in ralanti?

2. Cind afirmi ceva, ar trebui sa argumentezi logic "multumirea" planetarelor.

experiente de la bordura
E totusi o experienta chiar daca e de la bordura decit o vorba aiurea.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline wolfin

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #14 : 02.Apr.2024, 10:06:56 a.m. »
Incearca sa ignori postarea mea. Orice postare.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina
 

Offline GoneFishing

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #15 : 02.Apr.2024, 10:08:58 a.m. »
1. Stii cumva cu am ar trebui sa abordez conversatia (la alt atelier) :pardon: ?
2. La ce te referi cand spui comutator 4x2? La butonul Auto?

1. Le spui ca doresti sa urci masina pe elevator si sa faci o proba de zgomot fara cardan.
Care a fost motivul refuzului pentru proba fara cardan?

2. Masina nu cred ca este 4x4 permanent. Butonul AUTO stiu ca face transmisia integrala. Oricum, rotile spate devin motrice doar prin intermediul cardanului; fara el, sint "moarte" asa ca suspenda puntea fata si porneste motorul introducind in viteza I-a. In felul asta poti urmari zgomotele.

"am mers asta vara fara cardan,fara probleme majore.
de la diferential se auzea un zgomot , dar este ceva normal deoarece pinionul este atacat de coroana(pinionul si coroana se imperecheaza iar nivelul de zgomot este unul din parametrii ce se iau in calcul la stabilirea distantei conice...fetele de atac se prelucreaza special..etc)in cazul functionarii 4x4 pinioul ataca coroana.
pentru iarna am remontat cardanul.normal a revenit si zgomotul.
avantaj:consum cu 0,7-1l/100km
tinuta de drum fara modificari notabile" https://www.reno.ro/RX4-fara-cardan-t111657.html

1. poate simte allgripu ca n ai tractiune pe fata si pleaca spatele   :ad sub masa:

2. plus vad ideea de porni motorul si invartirii rotilor in aer. planetarele ti ar multumi.

1. E o lipsa "de comunicare" intre cutia de viteze si rotile puntii spate. Oare cine sa le puna in miscare mai ales si cind ai frina de mina trasa iar motorul e in ralanti?

2. Cind afirmi ceva, ar trebui sa argumentezi logic "multumirea" planetarelor.

experiente de la bordura
E totusi o experienta chiar daca e de la bordura decit o vorba aiurea.

De acord cu #1 - 1. E o lipsa "de comunicare" intre cutia de viteze si rotile puntii spate. Oare cine sa le puna in miscare mai ales si cind ai frina de mina trasa iar motorul e in ralanti? - De fapt nu conteaza cred frana ci faptul  ca nu folosesc cardanul la test.
In schimb nu stiu cat ar putea suferi planetarele tinand cont ca rotile atarna deci banuiesc ca si pozitia planetarelor se schimba. Testul nu ar dura cred mai mult de 1-2 minute.


Multumesc pentru sfaturi.
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline Laurentiu

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #16 : 02.Apr.2024, 10:15:35 a.m. »
In schimb nu stiu cat ar putea suferi planetarele tinand cont ca rotile atarna deci banuiesc ca si pozitia planetarelor se schimba. Testul nu ar dura cred mai mult de 1-2 minute.
In privinta asta sa stai linistit. Cind ridici masina pe cric pentru a schimba rotile, nu ies planetarele din cutia de viteze, nu ies din butucul rotii si nici rotile nu se desprind din brate. Doar o minte care nu vede ca toate elementele unei masini sint legate intre ele pentru a constitui un tot unitar ar crede asa ceva.

In alta ordine de idei si pentru modul de functionare ALLGRIP:

"Modul Auto oferă un consum eficient de combustibil. În mod implicit, automobilul este cu tracțiune pe față. Totuși, dacă automobilul detectează că roțile din față patinează, tracțiunea integrală este cuplată automat.

Modul Sport îmbunătățește maniabilitatea, distribuind cuplul pe axul din spate, dacă este necesar. Mai mult decât atât, motorul răspunde mai rapid atunci când este apăsată pedala de accelerație.


Modul Snow (Zăpadă) asigură o conducere sigură și o ținută de drum stabilă pe drumurile alunecoase și acoperite cu zăpadă. În baza unghiului volanului de direcție și a poziției pedalei de accelerație, acesta distribuie puterea la toate cele patru roți.
Modul Lock (Blocare) îmbunătățește capacitatea de circulație pe drumurile impracticabile a vehiculului. Acesta distribuie cuplul motor uniform între ambele axe.

Modul 4×4 Allgrip dorit poate fi selectat cu ajutorul unui comutator montat pe consola centrală." https://club.autodoc24.ro/magazin/44-allgrip-definiia-funcionalitile-i-principiulde-funcionare
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline wolfin

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #17 : 02.Apr.2024, 10:17:23 a.m. »
@GoneFishing

electronica nu e "taiata". poate garanta cineva de aici care intelege cum functioneaza awd suxi ..ca vascocuplajul nu se deschide...ca nu apar erori...etc.

asta zic. nu e mai simplu sa se ocupe profesionisti de masina. daca ii gasesti bineinteles. masina e din 2019...nu mai e in garantie...apropo.. :-?

@pacat ca nu exista buton de ignore user
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #18 : 02.Apr.2024, 10:19:33 a.m. »
@GoneFishing

electronica nu e "taiata". poate garanta cineva de aici care intelege cum functioneaza awd suxi ..ca vascocuplajul nu se deschide...ca nu apar erori...etc.

asta zic. nu e mai simplu sa se ocupe profesionisti de masina. daca ii gasesti bineinteles. masina e din 2019...nu mai e in garantie...apropo.. :-?

@pacat ca nu exista buton de ignore user

Parca era 3 + 4 garantia :) Ar trebui sa mai fie, in reteaua dealerilor. Dar nu are relevanta in cazul cardanului daca la asta te refereai.

Problema profesionistilor cand vorbim de mecanici este una mare. Fiecare are pareri, in general diferite. Asa ca tot clientul va alege in functie de cat poate sa inteleaga. Ramane deci o alegere la noroc in mare parte.
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline wolfin

Re: CARDAN NOU sau reconditionare cardan vechi
« Răspuns #19 : 02.Apr.2024, 10:20:41 a.m. »
pai....in aia 4 parca era motorul si transmisia
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina