Autor Subiect: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora  (Citit de 11609 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cristidav

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #20 : 06.Apr.2022, 10:13:29 p.m. »
   Ba mai mult, as zice ca la o incarcatura mai mare a masinii(3+ pers.) sau maxima, aceste arcuri protejeaza (la propriu) amortizoarele !
Si asta o pot confirma. Stiu sigur ca cu arcurile originale, cu masina cu 3 persoane si portagaj ca de concediu, am dat peste denivelari-valuri, masina nu s-a clintit deloc, in schimb am auzit un poc la roata, care precis era capatul de cursa al amortizorului. Intre roata si aripa din spate abia mai bagai 2 degete, asa sa va faceti o parere.
Eh, asta nu mi s-a mai intamplat cu MAD-urile. Nici nu are cum, la cat de "rigide" sunt. Da, mi se par rigide, masina sare mai tare pe denivelari cu MAD-urile, iar cu originalele se comporta ca un Passat confortabil. Asta e parerea mea.

Dar sa revenim ontopic :)
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline enicky

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #21 : 07.Apr.2022, 12:28:58 a.m. »
    " trancanela" el a numit-o "trepidatie" si depinde cum interpretezi, dar de obicei afecteaza directia, in speta volanul, care poate avea ca si cauza roti neechilibrate sau geometrie defecta. Cel putin eu asa am patit, dar posibil sa fie si alta cauze.

"trancanela" vine tot de la roti, dar e cauzata de bucsi, pivoti si chiar planetare defecte.
  Aceste doua "simptome" e posibil sa fi trecut prin ele de-a lungul timpului, dar e si foarte posibil sa nu fi avut niciodata ocazia sa le cunosti, ceea ce e mult mai bine.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Hoinar

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #22 : 07.Apr.2022, 05:56:53 a.m. »
Trancaneala la viteze mici, cand treci peste suprafete dure, gen drum de pamant cu pietre in el, sau drumuri in reparatii cu pietre etc, poate sa fie si de la caseta de directie.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 2, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: enicky

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #23 : 07.Apr.2022, 01:42:28 p.m. »
Trancaneala la viteze mici, cand treci peste suprafete dure, gen drum de pamant cu pietre in el, sau drumuri in reparatii cu pietre etc, poate sa fie si de la caseta de directie.

Nu e troncaneala/trancaneala. Este trepidatie si senzatie de infranare.
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #24 : 07.Apr.2022, 01:44:45 p.m. »
   Ba mai mult, as zice ca la o incarcatura mai mare a masinii(3+ pers.) sau maxima, aceste arcuri protejeaza (la propriu) amortizoarele !
Si asta o pot confirma. Stiu sigur ca cu arcurile originale, cu masina cu 3 persoane si portagaj ca de concediu, am dat peste denivelari-valuri, masina nu s-a clintit deloc, in schimb am auzit un poc la roata, care precis era capatul de cursa al amortizorului. Intre roata si aripa din spate abia mai bagai 2 degete, asa sa va faceti o parere.
Eh, asta nu mi s-a mai intamplat cu MAD-urile. Nici nu are cum, la cat de "rigide" sunt. Da, mi se par rigide, masina sare mai tare pe denivelari cu MAD-urile, iar cu originalele se comporta ca un Passat confortabil. Asta e parerea mea.

Dar sa revenim ontopic :)

Masina este rigida cu arcuri MAD si anvelope cu balon mic si janta mare. Cu rotile din echipare masina troncane dar e normal. Aderenta mi se pare ok. Nu mai simt sa-mi sara rotile de pe spate la denivelari ca atunci cand aveam arcuri stock. Pierdeam pur si simplu aderenta pe spate din punctul meu de vedere.
Cu rotile de iarna (balon mare/janta mica) si presiune 2,3 - 2,4 fata/spare si arcurile MAD simteam masina excelent.
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #25 : 07.Apr.2022, 01:48:03 p.m. »
P.S.1.Cred ca prin acest topic furnizam informatii false viitorilor doritori de a-si imbunatati masina.
  Mi se pare pierdere de timp sa studiez o situatie si cu atat mai mult sa demonstrez cuiva ceva ce a functionat cu ani in urma(inainte de 2015) la Sx4,  la S-Cross, la mine functioneaza corect de ani de zile si cred ca sunt cel putin inca 10(zece) posesori de Vitare si S-Cross, ultimul chiar fabricatie 2021, care au aceste arcuri si sunt foarte multumiti de ele.
   Ca poate n-are geometria corect facuta, sau, prin absurd, n-au fost livrate arcurile corecte pot fi si astea cauze.

Cel putin lungimea arcurilor MAD achizitionate de mine este aceeasi cu cele stock.
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #26 : 07.Apr.2022, 01:54:22 p.m. »
Zgomote spate dreapta sub 30 km dupa ce am schimbat amortizoarele spate
Dupa ce am înnebunit 2 luni schimband arcuri amortizoare si golind masina
am aflat prin mers cu 2 mecanici in masina cu mainile pe capetele amortizoarelor spate
ca amortizorul spate dreapta se misca la denivelari rapide gen liniile din fata trecerilor
de pietoni Acum merg cu amortizor stanga bilstein  b4 nou si cel mai bun din cele vechi pe dreapta. Face zgomot sub 15 20 kmh si vine din spate ca inainte si nu din dreapta cu amortizorul b4 nou

Cand cautam info pe forumuri am gasit in usa multe situatii cum ai tu la montarea incorecta a amortizoarelor fata
La strangerea cu pneumatica la inceput a piulitelor din capul amortizoarelor din fata sus la motor
Capata joc

Am facut un test de amortizoare astazi - am anexat imaginea. Cel care s-a ocupat de operatiune mi-a spus ca amortizorul spate dreapta nu mai are mult si se duce.
L-am intrebat daca este posibil ca uzura acestuia si trepidatia pe care o simt la viteza mica sa fi aparut de la remontarea gresita a acestuia. Raspunsul a fost da/exista si aceasta posibilitate.
Voi cere o verificare amanuntita pentru a vedea daca a fost data peste cap prinderea acestuia si in caz pozitiv, voi solicita service-ului care mi-a schimbat arcurile 2 amortizoare noi spate din care unul gratuit.
Am anexat si testul amortizoarelor.

Tu @kiko77 ce amortizoare mai heavy duty recomanzi pentru arcurile MAD?
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #27 : 07.Apr.2022, 01:58:36 p.m. »
A mai patit cineva asa ceva odata cu instalarea arcurilor MAD si care ar putea fi problema? @enicky @shpeedy
  Din fericire n-a mai patit nimeni asa ceva, dar daca citeai cu atentie pe unde am scris eu despre subiect, dupa montajul arcurilor se face si geometria rotilor, unghiurile(mai ales pe "fata") mai precis.
Este importanta si echilibrarea rotilor, o recomand sa se faca anual, dar neaparat trebuie si geometria facuta.
  Ce-i drept, eu n-am avut probleme nici inainte de a face geometria, cu toate ca rotile din fata aveau forma de V, dar cred ca tu aveai deja probleme cu unghiul chiar inainte de schimbare, iar dupa schimbare acestea au devenit ...vizibile si suparatoare .
(Parca te-ai cam grabit putin cu schimbatul rotilor de iarna.) Nu-mi dau seama cum a lucrat mecanicul, ptr. ca n-ar fi trebuit sa "piarda" plumbii...
  De altfel, dupa 50 000km eu as recomanda tuturor sa mearga sa faca o geometrie, chiar daca masina nu da semne vizibile, pentru ca la ce drumuri avem, sigur este nevoie!
 
  P.S. Sincer, nu vad necesitatea existentei acestui topic, pentru ca (1) nu asta este rezultatul schimbarii si (2) avem un topic deja pentru probleme de genul asta: https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5902.0
  Asa ca as ruga frumos un moderator sa "regleze" situatia. Multumesc mult!

Nu cred sa fie geometria de vina. Mie datele din imaginile anexate mi se par ok dar nu ma deranjeaza opinia ta/sau a altora. Rotile au fost si echilibrate inainte de a le schimba acum cateva zile si verificate si pentru galme.
Am anexat ultima geometrie facuta la dealer (Rol Car) si cea facuta de service-ul unde am schimbat arcurile (Vox Auto Center).
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline GoneFishing

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #28 : 07.Apr.2022, 02:00:52 p.m. »
Amortizoarele spate se demonteaza la schimbarea arcurilor (spate)? @enicky @kiko77
  • SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET LUXUS, AT, AllGRIP, 2019
- fost proprietar de Dacia Doker, Toyota Land Cruiser 150, Audi A6, Mercedes V-Klasse, Toyota C-HR Hybrid.
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline cristidav

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #29 : 07.Apr.2022, 02:55:58 p.m. »
Amortizoarele spate se demonteaza la schimbarea arcurilor (spate)
Nu (sper sa nu gresesc, asa imi amintesc). Ele sunt independente una de alta, nu ca pe fata, unde formeaza un ansamblu.

Masina este rigida cu arcuri MAD si anvelope cu balon mic si janta mare. Cu rotile din echipare masina troncane dar e normal. Aderenta mi se pare ok. Nu mai simt sa-mi sara rotile de pe spate la denivelari ca atunci cand aveam arcuri stock. Pierdeam pur si simplu aderenta pe spate din punctul meu de vedere.
Cu rotile de iarna (balon mare/janta mica) si presiune 2,3 - 2,4 fata/spare si arcurile MAD simteam masina excelent.
Mda. Mi-e si groaza sa pun rotile de vara (pe 17), m-am obisnuit cu cele de iarna (pe 16). Castigi mult la stabilitate si ruliu cu cele de 17, insa pe denivelari si offroad sunt rigide  :fluier:
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: GoneFishing