Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki SX4 => Probleme tehnice SX4 => Subiect creat de: petre2 din 01.Mai.2016, 07:27:02 p.m.
-
Salut,
La al meu SX4 pe benzina, cu 132.000 km, de vreo 3 saptamani, observ urmatorul simptom: in treapta a 2-a, a 3-a si a 4-a cand apas acceleratia nu obtin imediat puterea ci mai intai, cam 2-3 secunde, se simte si se aude ca o turare a motorului (fara ca masina sa accelereze) si abia apoi obtin puterea ceruta dar nu atat de prompt pe cat avea obiceiul. Daca accelerez foarte lent fenomenul tinde sa dispara.
Sa fie ambreiajul "pe duca" sau trebuie reglat motorul/injectia ?
-
Se simte, se aude, dar se tureaza pe turometru ?
-
Se simte in sensul ca "nu simt" accelerarea; se aude ca si cum as tura "pe loc" dar nu m-am uitat la turometru sa vad ce indica.
-
E simptom de patinaj ambreiaj : accelerezi, motorul se tureaza(il auzi!) dar masina nu prinde viteza decat f. lent. Am mers cu o Dacie care prezenta acest fenomen. Vezi daca mai e posibil un reglaj, daca nu.... set !
-
Da, cam asa banuiam si eu ... am sa merg la service ...
-
http://www.pieseauto.ro/kit-ambreiaj/suzuki/sx4/set-ambreiaj-suzuki-sx4-limuzina-gy-1-6-luk-620-579261180.html
-
Multumesc enicky :)
-
Din experienţă îţi recomand să mergi la un mecanic pentru demontarea ambreiajului şi constatare înainte să comanzi piesele. Eu am schimbat tot kitul deşi placa era în stare foarte bună, doar discul de ambreiaj şi rulmentul de presiune trebuiau înlocuite.
Simptomele au fost cele descrise de tine, foarte lesne de constatat în rampă.
-
in treapta a 2-a, a 3-a si a 4-a cand apas acceleratia nu obtin imediat puterea ci mai intai, cam 2-3 secunde, se simte si se aude ca o turare a motorului...
Sa fie ambreiajul "pe duca" [...] ?
discul de ambreiaj şi rulmentul de presiune trebuiau înlocuite.
:good: :clap:
-
:good: :clap:
Adica i-ai pus +10 ? =)) ........O sinteza e binevenita ! ...."Unde a mers mia, merge si suta" spune un proverb. Chiar daca mecanicul spune ca placa mai merge (normal, ca e din OL!) si ca "soarele" nu e afectat, eu as schimba tot kit-ul ca sa fie totul nou (pt. aprox.250lei).
-
... eu as schimba tot kit-ul ca sa fie totul nou (pt. aprox.250lei)...
La data la care am înlocuit la maşina mea kitul de ambreiaj, placa+disc Luk costau peste 1000 lei la cea mai bună ofertă. Nu am găsit kit Luk cu rulment inclus, pe acesta l-am luat de la reprezentanţa Suzuki. Ideea mea a fost să verific dacă e mai rezistent Luk decât Exedy ori e subdimensionat ambreiajul pur şi simplu.
Eu "forjasem" de vreo 2-3 ori ambreiajul în zăpadă şi trăiam cu impresia că "soarele" devenise albastru însă placa arăta şi funcţiona excelent. Ferodourile de pe disc dispăruseră într-adevăr. Am mers pe ideea - păguboasă dealtfel - de a înlocui toate componentele dacă tot se demontează ambreiajul.
Acum ştiu că trebuie să las mecanicul să demonteze tigaia, să constate el ce piese trebuie achiziţionate deoarece acestea se comandă şi ajung la el în 2-3 ore, rareori se livrează "abia" a doua zi.
În concluzie, decizia aparţine finanţatorului lucrărilor. >:D<
-
Un disc de ambreiaj Luk e aproape 290ron (http://www.epiesa.ro/disc-ambreiaj-suzuki-sx4-ey-gy-1-6-vvt-4x4-luk-320021210/32073/10153/piesa-1182920/). Un kit Exedy cu disc si placa e aproape 330ron (http://www.epiesa.ro/rulment-de-presiune-central-suzuki-sx4-ey-gy-1-6-vvt-4x4/32073/subcat-10337/). Rulmentul nu-l pun pentru ca in ambele situatii (schimbat doar discul sau schimbat tot kitul) alegerea brandului pentru rulment e la latitudinea cumparatorului. Manopera ma gandesc ca are acelasi cost indiferent ca vorbim doar de schimbarea discului sau a intregului kit - in aceste conditii, nu stiu cat de inspirata e schimbarea doar a discului de ambreiaj urmand sa mai platesc manopera si cand este afectata placa...
-
Adica i-ai pus +10 ? =))
DA, pt "diagnostic". Cit priveste inlocuirea pieselor, o placa de presiune poate "consuma" multe discuri. Acu' fiecare inervine dupa buget si "renumerarie" (coane Fanica). ;)