Autor Subiect: Fum de la motor - martor baterie aprins  (Citit de 1833 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline emptyspiral

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 19
  • Karma: +0/-0
Fum de la motor - martor baterie aprins
« : Octombrie 26, 2010, 10:51:13 a.m. »
neatza.

Vineri seara am vrut sa plec cu Ignis-ul (dupa ce zacuse in parcare vreo saptamana si ceva).

Dau la cheie, nu pleaca din prima tinand contactul cat il tineam de obicei, si bateria suna un pic obosita (are 2 ani). Il las 10 secunde si mai dau o data, de data asta porneste. Am observat insa ca s-au stins toti martorii din bord, mai putin cel de baterie, dupa care a inceput sa se auda vreo 5 secunde un suierat de frecare de la motor. Dupa asta, a inceput sa miroasa a ambreiaj incins si a iesit fum alb cu miros de plastic ars de la motor. Am oprit motorul, deschis capota, fumul s-a disipat in cateva secunde. Firele de la baterie arata intregi, nu erau fierbinti, deci nu cred sa fi fost un scurt. Am incercat sa il mai pornesc o data, dar suna ca si cum ar incerca sa roteasca motorul, apoi liniste si pace vreo secunde, iar mai da sa il roteasca o data. Dupa asta am renuntat sa mai incerc sa il pornesc.

Aseara, de curiozitate, am incercat sa imping masina 2-3 metri sa vad daca se aude ceva, si da, se aude o frecare la motor. Ar fi de folos cred sa mentionez ca de vreo cateva mii de km avea o mica hiba care ma stresa, si anume la relanti se auzea un fashait de la motor.. cum apasam ambreiajul pana la fund, nu se mai auzea nimic, cum ii dadeam drumul, se auzea iarasi. Iar la ultimele 2-3 plecari, cand afara erau sub 10 grade, la pornire se auzea un suierat ca de frecat timp de vreo 5-10 secunde, dupa care se linistea. In rest, nici un martor in bord aprins si functiona normal.

Acum, clar trebuie sa ajung in service cu ea, oricum se apropia si revizia de 90.000 km (are vreo 89k), si ITP-ul. Intrebarea mea este: ati folosit vreodata un serviciu de tractare / platforma de care ati fost multumiti si ati recomanda?

Ca intrebare secundara: ce s-a intamplat? legat de fashaitul de la relanti, am inteles ca cel mai probabil era de la rulmentul de la ambreiaj care cand nu era cuplat avea un pic de joc iar la o debreiere fiind fixat nu mai scotea sunetele? E posibil sa se fi spart / blocat si asta sa fi ars electromotorul / alternatorul cand am incercat sa pornesc masina?

Multumesc.

Offline Laurentiu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4588
  • Karma: +54/-83
Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #1 : Octombrie 26, 2010, 11:29:30 a.m. »
1. Am observat insa ca s-au stins toti martorii din bord, mai putin cel de baterie, dupa care a inceput sa se auda vreo 5 secunde un suierat de frecare de la motor. Dupa asta, a inceput sa miroasa a ambreiaj incins si a iesit fum alb cu miros de plastic ars de la motor.

2. ...de vreo cateva mii de km avea o mica hiba care ma stresa, si anume la relanti se auzea un fashait de la motor.. cum apasam ambreiajul pana la fund, nu se mai auzea nimic, cum ii dadeam drumul, se auzea iarasi.
1. Banuiesc ca a sarit sau s-a rupt cureaua de transmisie dintre vilbrochen (arborele cotit al motorului) si alternator. Nu cred ca este vorba de miros de ambreaj ci de cauciuc ars. In cazul asta se poate circula pina la service dar trebuie sa ai bateria bine incarcata pt a putea avea curent la instalatiile importante: aprindere, frina, semnalizare etc.

2. Rulmentul de presiune va trebui schimbat. De obicei el e cauza acestui gen de defect. Cu ocazia asta e bine de verificat atit placa de presiune cit si discul de ambreaj.
"Sa ai cei 7 ani de acasa, e mult mai important decit cei 5-6 ani de facultate."
- Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
- Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
"BAI NENE" da' stiu ca exista aici unu' facut gramada si alti citiva ii duc trena. :D

Offline Batranul

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 640
  • Karma: +0/-0
    • Scoala de paine
Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #2 : Octombrie 26, 2010, 02:22:56 p.m. »
Eu curelele le-am schimbat anul asta preventiv, cea de alternator si cea de accesorii 30 lei bucata, 30 lei schimbatul - 90 ron toata treaba - asta la mine-n botosani. Aceeasi banuiala o am si eu ca si Laurentiu.
fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro

Offline unde

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 878
  • Karma: +0/-0
Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #3 : Octombrie 26, 2010, 03:01:53 p.m. »
Am incercat sa il mai pornesc o data, dar suna ca si cum ar incerca sa roteasca motorul, apoi liniste si pace vreo secunde, iar mai da sa il roteasca o data. Dupa asta am renuntat sa mai incerc sa il pornesc.

Aseara, de curiozitate, am incercat sa imping masina 2-3 metri sa vad daca se aude ceva, si da, se aude o frecare la motor.

 Daca masina in loc sa porneasca a scos un nor de fum (posibil vreo defectiune electrica, de ce ai mai incercat sa o pornesti?
 Daca masina nu mai vroia sa porneasca, ce rost avea sa o impingi?
Suzuki Jimny 1.3i 2004

Offline Laurentiu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4588
  • Karma: +54/-83
Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #4 : Octombrie 26, 2010, 03:14:35 p.m. »
Daca masina in loc sa porneasca a scos un nor de fum (posibil vreo defectiune electrica...
... sau poate blocat motorul de cureaua sarita de la electromotor care impreuna cu o baterie oarecum descarcata, poate duce la nepornirea motorului.
"Sa ai cei 7 ani de acasa, e mult mai important decit cei 5-6 ani de facultate."
- Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
- Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
"BAI NENE" da' stiu ca exista aici unu' facut gramada si alti citiva ii duc trena. :D

Offline emptyspiral

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 19
  • Karma: +0/-0
Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #5 : Octombrie 27, 2010, 01:58:09 p.m. »
neatza

1. Banuiesc ca a sarit sau s-a rupt cureaua de transmisie dintre vilbrochen (arborele cotit al motorului) si alternator. Nu cred ca este vorba de miros de ambreaj ci de cauciuc ars. In cazul asta se poate circula pina la service dar trebuie sa ai bateria bine incarcata pt a putea avea curent la instalatiile importante: aprindere, frina, semnalizare etc.
2. Rulmentul de presiune va trebui schimbat. De obicei el e cauza acestui gen de defect. Cu ocazia asta e bine de verificat atit placa de presiune cit si discul de ambreaj.

1. Asta din pacate s-ar aplica daca ar mai porni motorul acum. Daca pun contactul fara sa incerc sa pornesc motorul, totul e ok. De asemenea, cutia de viteze (cel putin) e intacta in sensul ca nu e blocat schimbatorul de viteze. Also, sunt 95% sigur ca inainte de fumul alb s-a simtit miros de ambreiaj incins. As putea sa incerc sa pornesc motorul impins, dar considerand ca se aude un zgomot de frecare de la motor, nu as risca sa stric si mai mult decat ce nu merge deja acum.

2. Asta ma gandeam si eu. Ma gandeam ca este posibil insa si sa se fi spart rulmentul (inainte sa iasa fum de la motor), ceea ce ar explica zgomotul de frecare atunci cand am impins masina sa vad daca se mai poate misca din loc.

Daca masina in loc sa porneasca a scos un nor de fum (posibil vreo defectiune electrica, de ce ai mai incercat sa o pornesti?
 Daca masina nu mai vroia sa porneasca, ce rost avea sa o impingi?

1. dude, you're not helping cu intrebarile astea, nu are nici o legatura cu ce am cerut eu ajutor / pareri.
2. Am mai incercat sa o pornesc ca sa incerc sa imi dau seama daca s-a ars electromotorul sau daca mai primeste curent pe undeva.
3. A avut foarte mult rost sa o imping pentru ca m-am lamurit ca ceva freaca la motor, deci am renuntat la ideea sa ma tracteze cineva pana in service, asa ca o sa folosesc o platforma.

... sau poate blocat motorul de cureaua sarita de la electromotor care impreuna cu o baterie oarecum descarcata, poate duce la nepornirea motorului.

Tot ce se poate, nu am mai avut timp sa ma uit la motor de atunci, si in seara aia nu am verificat cureaua. O sa ma uit diseara si postez.

Bottomline:
1. Mi-am facut programare luni dimineata la service (pana luni sunt prins cu probleme si nu am cum si cand sa ajung).
2. Nu a raspuns nimeni din Bucuresti (am uitat sa mentionez orasul) cu vreo parere legata de o firma care sa vina sa duca masina pe platforma. Daca pana asta seara nu rezolv nimic cu asta.. Dacia Asistenta? Aveti ceva povesti legate de ei?

Multumesc.

Offline Stefan

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1032
  • Karma: +0/-0
  • FeeL the SnoW!
Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #6 : Octombrie 27, 2010, 02:38:28 p.m. »
Eu curelele le-am schimbat anul asta preventiv, cea de alternator si cea de accesorii 30 lei bucata, 30 lei schimbatul - 90 ron toata treaba - asta la mine-n botosani. Aceeasi banuiala o am si eu ca si Laurentiu.


ce tare .. si mie de la AutoNet mi-a dat Curele accesorii (alternator + compresor aer)   41 RON  STOC+ 120.5 RON STOC
 

2. Nu a raspuns nimeni din Bucuresti (am uitat sa mentionez orasul) cu vreo parere legata de o firma care sa vina sa duca masina pe platforma. Daca pana asta seara nu rezolv nimic cu asta.. Dacia Asistenta? Aveti ceva povesti legate de ei?
Poate te ajuta
http://www.suzuki-autonet.ro/autoturisme/suzuki/suzuki-asistenta/
« Ultima Modificare: Octombrie 27, 2010, 02:42:35 p.m. de Stefan »
..:::| Suzuki Ignis 1.5 | 4x4 | Gri metalizat |:::..

Offline emptyspiral

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 19
  • Karma: +0/-0
Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #7 : Octombrie 27, 2010, 02:57:55 p.m. »
Poate te ajuta
http://www.suzuki-autonet.ro/autoturisme/suzuki/suzuki-asistenta/

interesant.. am sunat la Autonet, si mi-au spus ca ei nu au platforma.. nici nu m-au intrebat de Suzuki Asistenta + sau alte alea, sau sa ma intrebe daca sunt interesat de asa ceva..

si mai interesant e ca www.suzuki.ro si www.suzuki-autonet.ro sunt hostate pe acelasi server..