Autor Subiect: Parcul Natural Muntii Apuseni  (Citit de 1999 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Fujitsu

Parcul Natural Muntii Apuseni
« : 16.Aug.2019, 11:22:47 a.m. »
Intenționez să fac un circuit pe traseul: Cluj - lacul Tarnița - Mărișel - Beliș - DN 1R - Albac - Arieșeni - Beiuș - Stâna de Vale - valea Iadului - Remeti - Huedin - Cluj.

A fost cineva recent, cam care e starea drumurilor ?
« Ultima Modificare: 16.Aug.2019, 02:12:55 p.m. de toma »
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline toma

Re: Parcul Natural Muntii Apuseni
« Răspuns #1 : 16.Aug.2019, 11:32:07 a.m. »
Salut, n-am fost de mult pe acolo asa ca nu stiu sa-ti spun.

Daca urmeaza sa postezi diverse lucruri despre aceasta calatorie atunci las topicul deschis. Daca doar ai vrut sa te interesezi de starea drumurilor atunci nu se justifica un topic nou si voi muta intrebarea ta in topicul potrivit.
« Ultima Modificare: 16.Aug.2019, 02:13:05 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Fujitsu

Re: Parcul Natural Muntii Apuseni
« Răspuns #2 : 16.Aug.2019, 11:35:49 a.m. »
Voi scrie despre această călătorie pe care o voi face la sfârșitul săptămânii viitoare.
« Ultima Modificare: 16.Aug.2019, 02:13:13 p.m. de toma »
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 
The following users thanked this post: toma

Offline ariciul

Re: Parcul Natural Muntii Apuseni
« Răspuns #3 : 16.Aug.2019, 01:46:25 p.m. »
Pana la Belis era OK din ce stiu, eu am fost acum 2 ani cred, oricum se circula pe acolo si cred ca drumul e intretinut cat de cat. Acum 10 zile am fost la Belis Fantanele pe drumul 103K  prin Dângău Mare și Râșca si a fost de-a dreptul spectaculos! E drept ca e doar o singura banda de circulatie pentru ambele sensuri dar e mai lata si trec doua masini una pe langa alta. Drumul e asfaltat si fara gropi. Recomand.
« Ultima Modificare: 16.Aug.2019, 02:13:20 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 
The following users thanked this post: toma, Fujitsu

Offline cristidav

Re: Parcul Natural Muntii Apuseni
« Răspuns #4 : 17.Aug.2019, 02:22:55 p.m. »
1. Mărișel - Beliș - DN 1R Pasul Ursoaia era superok anul trecut, nu vad de ce n-ar fi si acum.
2. Pas Ursoaia -  Albac (dupa ce ai coborat din pas, adica portiunea de vale pana in Albac) e prastie, gropi mici si multe si o sumedenie de petice, nu-ti rupi masina, dar te cam zguduie.
3. Albac - Arieseni e ok, mai cate un petic. 
4. Arieseni - Beius  e super ok, recent turnata si amenajata in partea dinspre Beius
5. Beius - Stana de vale e si asta naspa, peticit, ca pct 2, indeosebi urcusul pe serpentine.
6. Stana - Valea iadului - Remeti e prost de tot. Sa o iau altfel: fost drum asfaltat, valurit, ridicat in centru si valurit pe margini unde, bineinteles, sunt si gropi. Drumul e drept, eu cu SX4-le 2WD din dotare trec fara probleme, ca doar e drum drept. Dar am si ceva experienta pe drumuri proaste.  :) ATENTIE: partea cea mai proasta e cea de la inceput, de la Stana pana la cabana Patru Brazi. Daca treci primii 1-2 km fara emotii, de aici pana in Remeti e joaca pe drum pietruit. Cu atentie, duce SCrossu fluierand.
7. Lac Lesu - Remeti - Bulz - E60 e ok, cu petice pe portiunea remeti-bulz.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: NicNic, toma, Fujitsu

Offline Fujitsu

Re: Parcul Natural Muntii Apuseni
« Răspuns #5 : 25.Aug.2019, 08:33:02 p.m. »
Asadar, am parcurs traseul prin Apuseni cu modificari, in urma amanuntelor aflate prin amabilitatea colegilor de forum, carora de multumesc   >:D<

Prima etapa: Cluj - Marisel pe langa lacul Tarnita (DJ 107P). Este un drum cu asfaltul distrus in multe sectoare, inlocuit cu pietris si pe alocuri cu mult praf. Langa drum este intrarea la hidrocentrala Marisel, construita in perioada anilor 1970-1977, despre care puteti citi mai multe aici: https://romanialibera.ro/actualitate/proiecte-locale/hidrocentrala-tainica-a-lui-ceausescu-190329. Nu este accesibila pentru vizitare.
Pe scurt, nu recomand drumul daca nu aveti un obiectiv intermediar. Alternativa este DJ 103 K mentionat de @ariciul, pe care am fost si eu mai demult si care e super ok.
De la Marisel am coborat la lacul Belis pe acelasi 107 P, care era razuit in multe locuri, pregatit pentru peticeala.
La lacul Belis puteti face plimbari cu barca pe lac, de cca 20-30 de minute.

Etapa 2: Belis - Balcesti - Dealu Botii - Rachitele - Smida
Este un drum superb, asfaltat complet, in mare parte cu regim de drum comunal (DC 121) dar mult mai bun decat unele drumuri nationale. Altitudinea maxima este la 1295 metri si ofera o panorama grozava asupra apusenilor. Are sectoare cu panta 16%. La Smida are loc anual un festival de jazz in aer liber, in luna august. S-ar putea continua prin Ic Ponor spre Padis (Bihor) dar sunt 12 km de drum nesfaltat mai greu de parcurs.
Etapa 3: Smida-Rachitele - Cascada Valul miresei. Drumul din Rachitele vreo 5 km asfaltat, nou apoi pe jos cca.15-20 minute pe drum pietruit. Desi este semn de interzis, unele masini nu tin cont si merg pana la cascada (am vazut si vreo 4 suzuki vitara model mai vechi). Cascada este frumoasa, merita vazuta iar plimbarea pe jos e foarte reconfortanta.
Etapa 4: inapoi la Belis, apoi prin DN1 R (drum supranumit Transursoaia, prin pasul Ursoaia aprox. 1300 metri) la Albac si Garda de Sus. Drumul este in mare ok, dar apar si destule sectoare cu denivelari, mici gropi, ar necesita intretinere. La Garda de Sus va recomand plimbare pe jos prin cheile Ordancusii si intrarea la pestera Poarta lui Ionele (cu ghid)
Etapa 5: Ghetarul Scarisoara - 10 km drum nou asfaltat de la Garda de Sus prin valea Garda seaca + 400 m plimbare pe drum pietruit. Multe pensiuni in zona, la mica distanta de ghetar. Am fost uimit cat de mult s-a dezvoltat zona (electrificare, pensiuni, comert stradal, amenajare pestera) fata de acum 20 de ani. Ghetarul se viziteaza cu ghid, temperatura 2 grade Celsius vara.
Etapa 6: spre Turda prin DN 75 - groaznic pentru un drum national (placi din beton, fisuri, peticeli, denivelari), dar nu prea ai alternative. Am oprit la manastirea Valea Bistritei (dupa Campeni) - punct de belvedere la care ajungi pe un drum cu inclinatie 24%; se recomanda viteza 1 sau 4x4. Am urcat si cu 4x2 dar era uscat, altfel ... merita sa va abateti daca sunteti in zona.
« Ultima Modificare: 25.Aug.2019, 08:58:35 p.m. de Fujitsu »
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline FritzVonSpritz

Re: Parcul Natural Muntii Apuseni
« Răspuns #6 : 25.Aug.2019, 08:56:06 p.m. »
Multumim pentru informatii  :cheers:
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....
 

Offline ...

Re: Parcul Natural Muntii Apuseni
« Răspuns #7 : 25.Aug.2019, 09:30:36 p.m. »
Ghețarul se cam topește, mergeți să îl vedeți cât timp mai există...
 

Offline Fujitsu

Re: Parcul Natural Muntii Apuseni
« Răspuns #8 : 30.Aug.2019, 10:18:05 a.m. »
Mai multe despre satul Smida din Parcul Natural Muntii Apuseni:

https://smidajazz.ro/ pentru cine a amator de jazz

https://smidapark.ro pentru cazare; cred ca pentru o viitoare intâlnire Suzuki Club e cam neincapatoare  :(... dar zona ar merita B-)
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 
The following users thanked this post: Cristi (XTI)

Offline Cristi (XTI)

Re: Parcul Natural Muntii Apuseni
« Răspuns #9 : 30.Aug.2019, 02:02:08 p.m. »
Câteva poze de la Smida Jazz Festival de anul acesta:
Jimny 2019 GLX MT Kinetic Yellow  
 
The following users thanked this post: Fujitsu