Autor Subiect: Tuning motor  (Citit de 30752 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2962
  • Thanked: 1 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Tuning motor
« Răspuns #10 : 24.Iul.2009, 10:36:13 p.m. »
Asa si e normal.
2006 Mazda 6 MPS
 

Offline gabin

Re: Tuning motor
« Răspuns #11 : 25.Iul.2009, 12:00:16 a.m. »
eu unu nu recomand chip-urile sau resoftarile...
chip-urile/resoftarile au fost facute cu scopul ca atunci cand iti modifici masina dpdv hardware, adica piese schimbate, cu ajutorul chip-ului, stand alone-ului, soft-ului sa optimizezi masina.
dar daca ai masina stock si sa te duci sa o "chipuiesti", nu inteleg ce sa ii modifici. la cele turbo inteleg, sa exercite presiune mai mare turbina, dar automat iti trebuie un intercooler marit...tuningul nu se face asa. punem un chip si gata. my 2 cents!
'08 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT .:. Apex .:. Ferodo .:. Enkei
"Pe masura ce faci imbunatatiri costisitoare masinii, creste riscul de a o accidenta."
 

razak

  • Vizitator
Re: Tuning motor
« Răspuns #12 : 25.Iul.2009, 10:22:11 a.m. »
al tau cent !

Motoarele cu turbine ce au geometrie variabila de obicei sunt setate de producator cam la 80% din capacitatea lor pentru a le prelungi viata.

In momentul in care iti schimbi turbina ai nevoie de un intercooler mai mare, iar atunci cand bagi prea multa presiune in turbina incepi sa ai nevoie de alte interne in motor, pistoane, biele, axe, arcuri la supape, etc.

Partner-ul o sa urmeze la flash anul viitor, de la 75HP la 100HP
 

Offline radu-sx4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 198
  • Gen: Bărbat
  • EX-SX
Re: Tuning motor
« Răspuns #13 : 25.Iul.2009, 09:08:07 p.m. »
Vedeti ca mai sunt pe piata tot felul de power box pt. tuning de motor......sa nu credeti ca tot ce zboara se si mananca, au de fapt o dioda care sunteaza nu stiu care senzor de la motor, si aici merea chipuiala....adica dai de la 100 de euro in sus pt. o bucata de plastic cu abtibilduri pe el si o piesa in interior de 0,5 bani....
Cel mai bun soft e ala de fabrica, in cazul lui SX4 benzina 1,6 trebuie vazut un soft de la sx4 wrc, poate ne inspira mai bine ala....Personal nu sunt fan chip, daca vroiam masina puternica imi luam un bmw sau golf gti din Germania la mai putini bani, ii sfatuiesc si pe ceilalti posesori de masini de pe forum sa stea cumintei cand e vorba de motoare japoneze, aici la noi in Romania inca nu s-a scapat de mentalitatea de tdi-sti.....deci soft bun pt. ale noastre cam de negasit.....
Sa-i lasam pe baietii care au un laptop cu un cablu de date facut din bucati, un soft pirat si pretentii de mari hackeri, sa viseze cu ochii deschisi....atat timp cat nu exista un stand Dyno, sa faci modificari si sa vezi ce efecte au, chestiile astea de chip mi se par pacaleli cam scumpe pentru situatia economica actuala. O schimbare de soft trebuie facuta de reprezentanta, pt. ca se practica la masinile lor cu garantie la motor. Asta implica si pererea mecanicului, o inspectie si teste riguroase preliminarii.....(era vorba de Bmw si de partenerii lor autorizati in Gemania).
 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2962
  • Thanked: 1 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Tuning motor
« Răspuns #14 : 27.Iul.2009, 09:24:13 a.m. »
Te contrazic.Sunt destui baieti priceputi si pe la noi (in Bucuresti,si nu numai) si avem si dyno-uri ca sa poti vedea inainte si dupa.
2006 Mazda 6 MPS
 

Offline radu-sx4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 198
  • Gen: Bărbat
  • EX-SX
Re: Tuning motor
« Răspuns #15 : 28.Iul.2009, 08:45:34 p.m. »
Dar soft de Suzuki au???.....ca programe de "aiurit" masinile sunt o gramada pe net..... NO OFFENCE!!!!!

PS: Tu ti-ai lasa masina pe mainile unuia ca baietii aia?!?
 

Offline BXXENL

Re: Tuning motor
« Răspuns #16 : 29.Iul.2009, 01:38:05 a.m. »
La motoarele aspirate castigul este prea mic ca sa justifice investitia (pt mine cel putin.) Interesanta ar fi o resoftare care optimizeaza parametrii arderii (motoarele sunt gandite cu o rezerva de siguranta pt situatii cand folosesti benzina proasta sau o calci ca nebunu). Sau care mareste banda de cuplu (un cuplu mai mare de mai jos). Deci sa ai un raspuns mai bun al acceleratiei ori de cate ori o calci. Pt ca daca cipu ala iti da 10 cai in plus la 6300rpm, poti sa arunci direct banii in WC. Cand in veci ii vei folosi? Dar daca ai 15% mai mult cuplu la 2500 rpm (chiar daca cuplu maxim ramane acelasi, deci ai aceeasi putere maxima pe hartie) atunci sigur o sa simti diferenta. Cu alte cuvinte, puterea medie conteaza, pt ca tu pracatic acea putere o folosesti. 109 cai nu-i folosesti decat cand ii dai 6200 de ture.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline radu-sx4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 198
  • Gen: Bărbat
  • EX-SX
Re: Tuning motor
« Răspuns #17 : 29.Iul.2009, 07:40:35 p.m. »
Ceea ce vreau sa scot in evidenta, este faptul ca, la noi inca nu exista printre softistii de ocazie si niste mecanici competenti (care au cursuri de calificare la producator pe gama sport) care stiu ce se intampla in mod real cu motorul unei masini cand ii schimbi parametrii de functionare....as fi de acord sa merg la un tuner sport gen AMG, ABT, HAMANN, AC SCHNITZER etc. sa-mi prepare masina, insa acolo e pe bani multi, dar cu GARANTIE recunoscuta de reprezentanta (in cazul lui Suzuki nu am auzit deocamdata de vreun tuner oficial recunoscut)....Insa sa nu mi-o luati in nume de rau, deocamdata in Romania, japonezele pe benzina nu prea se prepara pentru ca nu exista softuri de origine controlata....decat sa pui ceva "la nimereala" pe masina si pe urma sa iti para rau, mai bine faci un efort si iti iei o masina puternica. In fond cand un producator iti vinde masina, este cunoscut faptul ca aceasta vine cam cu 70-80% din capacitatea motorului setata, tocmai pentru a rezista la sprinturi sau kick down-uri ale pedalei de acceleratie.... nu toata lumea conduce normal. In consecinta setarile motorului sunt pentru o categorie mai mare de utilizatori, cat si pentru o anumita clima specifica.

PS. Are dreptate @bxxenl mai sus cand vorbeste de castigul real al masinii....
 

Offline tom71

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 15
  • SX4 1.6 GS
Re: Tuning motor
« Răspuns #18 : 21.Sep.2009, 04:53:16 p.m. »
Am vazut prin reviste ca SX4 facelift vine cu 1.6 120 CP. Oare sa fie acelasi motor, doar cu softul schimbat? Daca e asa atunci ar merge poate si pentru cele mai vechi  o resoftare, fara a afecta garantia. Poate stie cineva de la Suzuki Romania mai multe?
 

Offline gabin

Re: Tuning motor
« Răspuns #19 : 21.Sep.2009, 05:16:36 p.m. »
Eu nu cred sa fie din soft, de fapt sunt 90% sigur ca nu e din soft. Probabil au imbunatatit ceva la transmisie, sau difera raportul de compresie..
'08 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT .:. Apex .:. Ferodo .:. Enkei
"Pe masura ce faci imbunatatiri costisitoare masinii, creste riscul de a o accidenta."