Autor Subiect: Uzura prematură a cauciucurilor  (Citit de 5615 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Leutz

Re: Uzura prematură a cauciucurilor
« Răspuns #20 : 03.Mai.2019, 05:36:40 a.m. »
Legat de cauciucuri, multe se pot spune. Daca nu suntem cu tine in masina cand conduci si nu vedem cum arata cauciucurile uzate… putem debita la infinit fel de fel de prostii; cum ar fi cele de mai jos  :D.

Din ce descrii tu pot fi doua cauze majore legate de grija fata de masina, separate sau combinate: soferul si partea tehnica; si altele inerente felului in care o exploatezi, indifferent de grija.

Soferul: Nu cunoastem istoria ta cu alte masini. Daca ne limitam la ce zici despre masina asta, rezulta ca masina "consuma" cauciucuri de noua. Daca excludem ca masina a avut probleme cu trenul de rulare din fabrica, atunci… nu e bine  :D. Daca zici "dom'le, primele 2 seturi de cauciucuri la masina asta m-au tinut cate 60k si dupa aia alte seturi au inceput sa tina 20k", atunci am exclude sofatul. Dar daca asa face toate de cand e masina, poate modul de exploatare e defectuos. Evident, daca te declari socat de situatie, atunci presupunem ca la alte masini nu ti s-a mai intamplat asa, deci esti absolvit de vina  :D si trecem la partea a doua.

Partea tehnica: Zici ca uzura e uniforma (stanga-dreapta banuiesc). Daca faptul este real, atunci diverse elemente ale trenului de rulare pot fi cauza, cum ar fi ansamblul arcuri-amortizoare, bucsaraie, prinderi brate punte, etc. Acestea pot uza cauciucurile ele insele si de obicei o fac uniform stanga-dreapta, dar identificabil prin alte caracteristici; insa pot provoca ulterior si probleme la geometrie. Uzura insa poate fi uniforma doar in aparenta. Adica asa cum te uiti la ele cu ochiul (neexperimentat) parca par uniform uzate, dar in realitate poate fi o asimetrie insesizabila; si atunci geometria e clar de vina. Evident toate cele enumerate se pot combina.

Aspecte inerente exploatarii:
- e bine de stiut ca la toti producatorii gamele low-end se tocesc mai repede fata de cele OEM si/sau touring. Toti le trambiteaza cum ca ar fi eco...blablabla, dar in ansamblu ele dureaza mai putin decat suntem in general obisnuiti. Daca te uiti pe forumuri la Ecopia (Bridgestone) sau la BlueEarth (Yokohama) o sa vezi ca sunt destui care se plang se duc la 20k. La fel si cele de inalta performanta, care in general se uzeaza mai rapid. Acum… nu stiu ce cauciucuri ai tu.
- e bine de stiut si ca la modul in care exploatezi tu masina cauciucurile tin in general mai putin. Kilometrii parcursi in calupuri mari si dese uzeaza mai mult decat cei parcursi pe bucati mai mici la intervale mari de timp. De exemplu, daca tu faci 20k in 3 luni si nu ai drum sub 200 de km, in cei 20k uzezi cauciucurile mai mult decat mine, care merg la servici 10 km dimineata, apoi masina sta toata ziua, apoi vin acasa 10 km seara… si tot asa; si fac cei 20k intr-un an. Apoi, daca e o imperfectiune la trenul de rulare, ea afecteaza mai mult la viteze mari decat la viteze mici. O imperfectiune minora te poate duce zeci de mii prin oras, dar face praf cauciucurile pe autostrada.

Concluzie:  :D
Una peste alta, banuiala mea e ca toate cele de mai sus se intampla concominent, deci n-ar fi motive de alarma in privinta cauciucurilor. Nu e nimic major.
Un mecanic priceput iti poate spune chiar si la o inspectie vizuala cam care-i cauza sau cumulul de cauze.

La modul simplist, lucrurile se vor imbunatati dupa refacerea geometriei. Insa la kilometrii astia amortizoarele, bucsaraia/conectarile de la bratele puntii si directie trebuie verificate, altfel faci geometria iar ele ti-o strica la loc intr-o spatamana si tot acolo ajungi.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline lupualb

Re: Uzura prematură a cauciucurilor
« Răspuns #21 : 03.Mai.2019, 08:35:19 a.m. »
Aici aveti doua fotografii a unei anvelope dupa aproximativ 17000 Km. Masina de la bun inceput a consumat anvelopele. Inaintea acestei masini am condus o Skoda cu care in doi ani jumate am facut circa 200000 km si la care am schimbat un set de anvelope vara si unul de iarna.


  • Vitare
 

Offline solymir

Re: Uzura prematură a cauciucurilor
« Răspuns #22 : 03.Mai.2019, 10:37:27 a.m. »
Dar... stai, par doua probleme distincte.
Daca nu ai facut drifturi, gumele alea arata asa doar daca sunt orientate in V (adica >= sau <=, cum te uiti de la masina de sus lateral). Nu sunt paralele cu trenul de rulare.
Iar de consumat anvelopele neuniform, aratati-mi masina care o face. Din cate stiu in toate manualele se spune sa se schimbe in X anvelopele. Suzuki included. Renault, Peugeot, la fel.
  • S-Cross Luxus Mineral Grey. Pentru ca Spirit AT nu exista...
 

Offline kellogs

Re: Uzura prematură a cauciucurilor
« Răspuns #23 : 03.Mai.2019, 03:34:19 p.m. »
M'am uitat si eu la ale mele. La cum arata dupa 25 000 km cred ca mai merg inca pe atat. Tot diesel allgrip masina, rotate in X conform manualului.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
 

Offline fishman

Re: Uzura prematură a cauciucurilor
« Răspuns #24 : 03.Mai.2019, 07:34:02 p.m. »
Salut,
am verificat și eu geometria,atat punte fata și punte spate..iar ca valori la convergenta individuala stânga, dreapta spate am tot cu +.după care a reglat ceva și noua valoare e cu minus
la atelierul unde am făcut tipul mi-a zis ca sunt ok..oricum puntea spate NU se poate regla fiind rigida
Mi-a reglat în final tot ce se putea regla pe fata.
Ideea este ca pe punte spate sa FIE DIFERENTE.mari intre cele 2 roti...ceva de gen 6mm...O sa atașez un exemplu de masurare de la un tip din Ungaria cu care m-am conversat.....
  • Vitara Passion Silky Metalic 1,6 benzina
 

Offline smadalin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 290
  • Thanked: 49 times
  • http://www.suzuki-club.ro/forum/jurnal-de-bord/jur
Re: Uzura prematură a cauciucurilor
« Răspuns #25 : 04.Mai.2019, 09:38:43 p.m. »
Am fost si eu in service, au curatat baietii placutele de frana si zgomotul a disparut. Cat despre uzura.. trebuie sa treaca niste timp, dar ma voi duce sa verific si geometria curand.
  • Suzuki Vitara Luxus 1.6 benzina
 

Offline fishman

Re: Uzura prematură a cauciucurilor
« Răspuns #26 : 05.Mai.2019, 06:10:30 p.m. »
Salutare,

pe un club de Vitara din Ungaria cineva a postat o masuratoare care arata ca exista probleme cu puntea spate
poate ajuta pe cineva............
  • Vitara Passion Silky Metalic 1,6 benzina
 

Offline ambmihai

Re: Uzura prematură a cauciucurilor
« Răspuns #27 : 05.Mai.2019, 06:57:43 p.m. »
da,nu gaseam un topic cu uzura anvelopelor si aproape nu mai aveam chef sa impartasesc ce am patit.
vitara februarie 2017-am patit doar la cauciucurile cu care a venit echipata-continental vara.
nu mai retin fata sau spate,dar am observat cand am schimbat cu iarna in 2017 o uzura inegala la o pereche.
in primavara urmatoare le-am pus pe jenti noi si i-am spus celui de la vulcanizare sa-mi faca rotatia obisnuita.
cum a facut nu stiu,cert este ca in aceasta primavara le-am schimbat-2 anvelope fiind mai uzate decat celelalte 2.
cu cele de iarna nu s-a intamplat mare lucru-nu se observa uzura accentuata.
cand am schimbat in aprilie ac,mi-au recomandat o geometrie de la vulcanizare,ca cica e pacat de ele.(le-am spus:la astea de iarna nu se vede;ei:ati circulat prea putin cu ele-de fapt 2 ierni)
fost service suzuki si totul in regula-facut geometrie ,unghiuri..
si fiindca o sa intrebati ce au zis,iata:cauciucurile respective erau probabil cam vechi,apropo continental e dat la teste cu uzura mai pronuntata.
ps:am doua seturi de roti,pe doua seturi de jenti cu 2 seturi senzori si anvelope nokian-iarna,vara
  • Suzuki vitara allgrip cool 1.6 benzina
Cine controleaza media ,controleaza mintea..Jim Morrison
 

Offline fishman

Re: Uzura prematură a cauciucurilor
« Răspuns #28 : 05.Mai.2019, 07:38:38 p.m. »
Salutare,
Si la mine uzura este la continental vara
Se pare ca contiecocontact cu care masina vine echipata sunt slabe la uzura....
  • Vitara Passion Silky Metalic 1,6 benzina
 

Offline enicky

Re: Uzura prematură a cauciucurilor
« Răspuns #29 : 05.Mai.2019, 08:08:11 p.m. »
Se pare ca contiecocontact cu care masina vine echipata sunt slabe la uzura....
  Nici ale mele nu cred ca mai rezista mai mult de un an(adica asta). Dar n-am uzura diferita.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip