Autor Subiect: huruit esapament  (Citit de 10910 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: huruit esapament
« Răspuns #50 : 09.Mar.2016, 09:05:56 p.m. »
E normal sa apara apa din condensarea vaporilor in toba. Insa nu e natural sa se acumuleze.
Apa din toba se elimina relativ usor: mecanic prin antrenare cu gazele de esapament sau prin evaporare and sistemul de esapament ajunge la o temperatura adecvata.
Cine gaseste apa in toba are cu siguranta o problema destul de ciudata.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14334
  • Thanked: 3361 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: huruit esapament
« Răspuns #51 : 09.Mar.2016, 09:09:13 p.m. »
@gabineg: Nu crezi ca o termoizolatie a esapamentului ar muta punctul de roua si condensul nu ar mai fi o problema?

Nu am studiat experimental condensarea decat la cazane. Nu ma pot pronunta la esapament. Dar, probabil ca o izolau producatorii daca era de folos.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline NicNic

Re: huruit esapament
« Răspuns #52 : 09.Mar.2016, 09:12:52 p.m. »
Deci, pana la urma, formarea condensului in esapament nu este o problema asa de grava incat producatorii sa caute o solutie pe care sa o aplice in serie.
Cu exceptia celor de la Opel care au realizat o gaura de purjare....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: huruit esapament
« Răspuns #53 : 09.Mar.2016, 09:28:19 p.m. »
@Laurentiu: Eu n-am trecut niciodata prin vad, deci nu stiam asta. Ma gandeam ca apa "intra" in toba daca presiunea hidrostatica (diferenta de nivel intre suprafata apei si cota tobei) este mai mare decat presiunea de evacuare a gazelor de ardere, care ies oricum cand motorul functioneaza.
Nu mi-am permis sa fac experiente cu propriile-mi masini asa ca am luat de bune explicatiile date de instructorul din scoala auto si care inca nu s-au dezmintit: cu treapta de viteza cu care mergi in rampa, cu aceeasi treapta o si cobori iar trecerea printr-o balta la care nu-i cunosti adincimea, o traversezi in treapta 1-a de  viteza cu motorul turat (nu stii niciodata ce este sub apa).
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: huruit esapament
« Răspuns #54 : 09.Mar.2016, 10:14:03 p.m. »
Condensul în tobă NU e o problemă. E o situație comună. Tocmai de asta, tobele se fac din materiale inerte la coroziune (inox). Dacă toba e din tablă moartă și ruginește, abia asta ESTE o problemă.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline marcone

Re: huruit esapament
« Răspuns #55 : 09.Mar.2016, 10:14:33 p.m. »
Se introduce un termoplonjon in toba care fierbe apa si o evapora.
Problema rezolvata! B-)
 

Offline aleksanders

Re: huruit esapament
« Răspuns #56 : 09.Mar.2016, 10:19:41 p.m. »
Pentru cei ce nu considera o problema apa in toba le doresc numai de bine si mult succes in a nu le hurui si lor finala.
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline Laurentiu

Re: huruit esapament
« Răspuns #57 : 09.Mar.2016, 10:20:31 p.m. »
tobele se fac din materiale inerte la coroziune (inox).
Ce masini de serie au iesit pe poarta fabricii cu tobe de inox?

Pentru cei ce nu considera o problema apa in toba le doresc numai de bine si mult succes in a nu le hurui si lor finala.
Multumim !  :) Oricum, tobele sint considerate CONSUMABILE asa ca ...  ;)
« Ultima Modificare: 09.Mar.2016, 10:23:37 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: huruit esapament
« Răspuns #58 : 09.Mar.2016, 10:27:22 p.m. »
Reacţiile chimice din catalizator:
Hidrocarburi (HC) + Oxigen (02) => Dioxid de carbon (CO2) + Vapori de apă (H2O)
Monoxid de carbon (CO) + Oxigen (O2) => Dioxid de carbon (CO2)
Oxid de azot (NO) + Hidrogen (H2) => Azot (N2) + Vapori de apă (H2O)

Sau cum citisem în vremea când un nene voia să scoată un ban cinstit legiferând obligativitatea instalării catalizatoarelor pe toate tigăile înscrise în circulaţie, una din cele 3 funcţii ale catalizatorului este de a transforma hidrocarburile nearse/arse incomplet în apă şi codoi.
Prezenţa apei în toba de eşapament este normală, problema este că arhitectura/construcţia tobei nu facilitează evacuarea acesteia.
Părerea mea ...
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Laurentiu

Re: huruit esapament
« Răspuns #59 : 09.Mar.2016, 10:32:35 p.m. »
... nu facilitează evacuarea ...

... totala ...
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!