Autor Subiect: Probleme la ambreiaj  (Citit de 64259 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #380 : 14.Ian.2017, 12:00:14 a.m. »
Daca tot suntem la ambreiaje,dupa cati km incepe sa nu "mai taie ca prin branza" si sa inceapa sa opuna ceva rezistenta,sa fie mai tare cu alte cuvinte?

Nu exista un numar de kilometri bine definit. Depinde de modul de exploatare al masinii, de regimul de rulare, calitatea pieselor de pe masina, etc.
Dupa ce am fortat ambreiajul la SUVI, am sesizat modificarea fortei de apasre la pedala cam dupa o spatamana. Nu  spun ca atunci s-a produs intarirea, ci ca atunci am sesizat eu.
La cealalta masina SX4, chiar daca am scos "miros de varza acra" din ambreiaj, acesta functioneaza la fel de placut si dupa alti 100k-km.

Concluzia e clara: nu se stie  :D.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #381 : 14.Ian.2017, 10:24:29 a.m. »
Depinde de modul de exploatare al masinii...
  :clap:   :good:
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #382 : 17.Ian.2017, 08:42:20 p.m. »
1. Prin patinare se incing garniturile de frictiune ale discului de ambreaj care se si rod. Placa de presiune se incinge cind intervine o frecare de metal pe metal (niturile de pe disc).

2. Prin incalzire se produce alunecarea discului fata de placa si volanta. Frecarea puternica are loc la inceputul actiunii si pe masura ce se incalzeste, incepe patinarea efect ce nu mai produce caldura. Ambreajul este hidraulic si nu ajunge lichidul de frina prin care ambreajul este actionat, la o temperatura asa de mare incit sa-si schimbe caracteristicile.

1. Prin patinare se incing garniturile discului. Apoi, prin conductie se incalzeste discul, placa de presiune, volanta, carcasa ambreiaj, s.a.m.d., functie de cat de tare se incing garniturile si cat dureaza aceasta incalzire.

2.  ?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #383 : 17.Ian.2017, 09:28:36 p.m. »
1. Prin patinare se incing garniturile discului.

2.  ?
1. Patinarea (fortarea) la inceputul actiunii de ambreere, produce frecare si uzura; uzura (garniturilor discului) peste masura nu mai produce nimic pt ca suprafetele nu se mai ating. Perioada de timp in care se produce uzura este destul de mica si temperatura nu va ajunge la o temperatura critica ce sa produca intarirea pedalei de ambreaj. De ce o masina cu ambreajul uzat nu se mai poate deplasa?

2. De ce o masina a carui discuri de frina se incing, nu mai poate frina?
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline migabi

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #384 : 27.Aug.2017, 01:12:29 a.m. »
Cred ca o sa urmeze o vizita la service si pt mine : nu mai urca in rampa iar pe teren mai accidentat nici in marsarier nu prea se mai descurca. Chestia e ca pe drum drept nu pare sa alunece grav.

Are cineva o recomandare pt brandurile de kituri ambreiaj?
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline NicNic

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #385 : 27.Aug.2017, 08:39:21 a.m. »
@migabi: Cati kilomteri ai facut cu actualul ambreiaj?

La SUVI am luat un kit Exedy. Fara rulment de presiune, doar placa si disc.
Pare sa mearga relativ la fel cu cel de fabrica.
La service (Autonet) mi-au spus ca din fabrica le echipeaza tot cu Exedy.
Dar nu stiu de ce e asa de mare diferenta de pret intre kit-ul OEM si cel after-market, tot Exedy.

Alte optiuni de ambreiaj nu am cautat. Posibil sa fie altele mai rezistente. Nu stiu.
Eu am mers pe principiul ca daca e la fel cu cel din fabrica, este suficient pentru SUVI.  :)
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: Nick666

Offline migabi

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #386 : 27.Aug.2017, 07:24:40 p.m. »
Am 90k cu ambreiajul si a fost calarit de 2 persoane. Am vazut si eu pe forumul rusesc de sx4 ca Exedy e fabricantul OE. Legat de OE vs OEM, suspectez ca la mijloc sunt niste nda-uri, patente sau ceva copyright si ca sunt nevoiti sa faca reverse engineering. Vezi clean room design pe wiki.

Am gasit pe alpadrino diverse variante cross ref la seria discului la care varia diametrul interior (cel exterior fiind identic) si presupun ca e vorba de o suprafata de cuplare mai mare. Oare se potriveste cu volanta? Sau si volanta trebuie sa aiba suprafata identica?
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Nick666

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #387 : 28.Aug.2017, 08:14:49 a.m. »
Mie imi tremura cand e rece ambreiajul si prinde in a1a de pe loc, se transmite tremuratul in toata masina. Dupa ce se incalzeste, sau daca e deja cald afara, n-are nimic. Tare interesant.
1.5 GLX AC 2009
 

Offline sx4fan

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #388 : 28.Aug.2017, 12:11:02 p.m. »

Buna ziua,
Nu consider ambreiajul de la sx4 subdimensionat. Ma refer la echiparea 1,9 ddis 4x4. N-am condus varianta cu motor pe benzina. Personal in 9 ani de cand am masina, am trecut de 220 000 Km si ambreiajul  nu da semne de oboseala. Parerea mea (fara sa jignesc pe nimeni si exceptand defectele de fabricatie), este ca viata ambreiajului depinde de stilul fiecarui sofer de a conduce.
SX4 4WD 1,9DDIS;  SX4 S-CROSS 1,6DDIS LUXUS
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Probleme la ambreiaj
« Răspuns #389 : 28.Aug.2017, 01:03:19 p.m. »
Și eu am vândut SX4-le benzinar cu ambreajul original la peste 240K km :)